Jump to content
Juoksufoorumi.fi










Zeni-86

Jäsenet
  • Content Count

    13
  • Liittyi

  • Last visited

Community Reputation

10 Good

About Zeni-86

  • Syntymäpäivä 07.11.1986
  1. Tästä on tehty kaupat eli osallistumisoikeus ei ole enää myynnissä.
  2. En valitettavasti pääse osallistumaan HCR:n polven rasitusvamman vuoksi :cry: ja tästä syystä myynnissä HCR osallistumisoikeus, hintaan 45€ (+ 5€ siirtomaksu).
  3. Osaako joku kertoa minulle, miten tuon osallistumisoikeuden voi siirtää toiselle ihmiselle ja millä ehdoilla? Kun olen tuolla ostetaan/myydään -palstalla huomannut näitä HCR osallistumisoikeuden myynti-ilmoituksia ja itselläni olisi myös sellainen tilanne, että polvivamma estää osallistumisen, mutta en ole maksanut sitä peruutusturvaa eli en voi siirtää osallistumistani ensi vuoteen :(
  4. Mukana, elämäni ensimmäistä puolikasta juoksemassa :encouragement:
  5. Täällä myös aloittelija, joka tähtää 2013 HCR:n :encouragement: Juoksuharrastuksen aloitin syksyllä ja sitä ennen on ollut useita sohvaperunavuosia ja kilojakin tullut hiukkasen liikaa... Keväästä olen nyt laihtunut yli 15 kiloa eli nyt alkaa olemaan taas asiat raiteillaan :smile-new: Aluksi minullakin oli ongelmana nuo sykkeet, mutta muutaman viikon tein niin, että aina kun syke nousi yli rajan, pistin kävelyksi ja yhtäkkiä ne alkoivatkin pysymään aisoissa. Edelleen sykkeet on pk-lenkeillä sykealueen ylärajalla, mutta olkoon :smile-new: Aloitin viikko sitten maratonkoulun, joka kestää 9 kuukautta ja tähtää Espoon rantamaratonille. Siellä sitten olisi tarkoitus juosta vähintään toinen puolikas ellei sitten jopa kokonainen (nähkä kasvaa syödessä) :running: Coopperi juostiin tiistaina maratonkoulun alkutestinä ja siitä irtosi 2400m, joten eiköhän tästä ole hyvä lähteä liikkeelle :encouragement: Tsemppiä kaikille juoksuihin!
  6. Pakko hehkuttaa, ilmoittauduin tammikuussa alkavaan 9 kuukauden maratonkouluun, wuhuu :running: Se tähtää syyskuun 2013 Espoon rantamaratoniin tai puolikkaaseen :smile-new: Ajatuksen on, että menen toukokuussa Helsinki city runiin vetämään tuon puolikkaan ja sitten fiiliksen mukaan ilmoittaudun rantamaratonilla joko kokonaiseen tai puolikkaaseen. On tää kauheeta, miten nälkä kasvaa syödessä! Hetki sitten tuntui järjettömän suurelta jutulta tuo puolikas tavoitteena ja nyt olen jo alkanut haaveilla kokonaisesta :tongue: Juoksut sujuu kivasti; sykkeet on alkaneet pysymään aloillaan, kunhan vaan malttaa juosta rauhassa ja vauhtikin on alkanut kasvamaan ihan huomaamatta kun olen vaan tuijottanut sykettä ja juossutkin sitten aiempaa kovempaa samoilla sykkeillä :smile-new: 5-10 km lenkkejä olen nyt tehnyt ja siitä alan pikku hiljaa matkaa taas kasvattamaan. Nyt on ollut pieni flunssa kiusana, mutta tänään olin taas aloittelemassa kevyesti pienen tauon jälkeen. On tää vaan niin kivaa :love_heart:
  7. Kiitos vastauksista! Käyn juoksemisen lisäksi salilla 1-2 kertaa viikossa ja teen koko kropan treeniä joka sisältää isoja liikeitä, kuten suorin jaloin maastavetoa, jalkaprässiä, penkkiä jne, mutta etenkin keskivartalon lihakset on jääneet vähemmälle treenille sellaisenaan, joten niitä alan kyllä tosissaan treenaamaan nyt. Minkälaisia on lantion nypytykset ym. jumppa? Niitä voisin myös koittaa :smile-new: Venyttely onkin tosiaan ihan kunnossa. Ostin muutama viikko sitten uudet juoksulenkkarit, mutta en jaksa uskoa että johtuu niistä, koska tuntuvat muuten kaikin tavoin niin hyviltä eikä tämä alkanut heti sen jälkeen... Itse asiassa, nyt kun olen alkanut tätä kipuilun alkamista miettimään, niin laittaisin melkein nuo mun "kävelykengät" vastuuseen... siis ehkä... Eli myytiin auto pois n. 2 viikkoa sitten ja sen jälkeen olen alkanut kulkemaan kouluun junalla. Juna-asemalta koululle on n. 25 minuutin kävelymatka kun reippaasti kävelee. Olen käyttänyt kenkinä Reebokin Easy tone -kenkiä eli niitä sellaisi joissa on se ihme "pallo" siellä pohjassa ja niidenhän pitäisi juuri vahvistaa näitä jalkojen pieniä lihaksi, kun ovat niin "huterat" jalassa. Voiskohan nämä olla syypää tähän jumitukseen? Voisin ainakin koittaa ja jättää ne kengät hetkeksi kaappiin...
  8. Mun on pakko kysyä tässä samassa, kun on saman tyylistä vaivaa ollut... Eli nyt viikon verran on koko oikea jalka särkenyt - alkoi oikeastaan pohkeen säryllä/puutumisella tai sellaisella oudolla jäytämisellä ja luulin että pohje on jumissa, mutta olen todennut että ei se pohkeesta johdu, vaan on pakaran sivu ja alaselkä niin pirun jumissa, että koko jalka särkee :/ Oliskohan joku hermo puristuksissa? Välillä on niin ikävän tuntuinen, ettei tiedä miten päin olisi, kun tuntuu kuin pohkeesta vetäisi suonta hiukan koko ajan. Liikkuessa helpottaa, mutta kun on paikallaan, tunne palaa... Kävin äskön kevyellä, lyhyellä lenkillä ja sen jälkeen vaiva taas paheni ja nyt särkee kyllä ihan tuolta persuksesta ja siellä tuntuu hirveä jumipattikin, mutta venyttelyt ei auta mitään (venyttelen joka päivä), mies on sitä yrittänyt hiukan hieroa, mutta en tiedä onko sekään oikein auttanut. Nyt pari päivää olen syönyt buranakuuria (400 mg x 3) ja vaikutti eilen että auttoi, mutta tänään taas ei oikein. Ja siis juoksu on mulle harrastuksena aikas uusi eli nyt noin 2 kk juossut, josta 1 kk oikein kunnolla tavoitteellisesti 3-4 kertaa viikossa (lyhimmät lenkit n. 5 km ja pisin oli 12 km, mut se oli kyllä vähän vahinko, kun eksyin :D ) eli voi tietysti olla ihan rasituksen lisäämisestäkin, mutta mikäs tähän auttais... Ja kai saan/uskallan kuitenkin lenkillä käydä? :)
  9. Tänään eksyin lenkillä pahemman kerran ja alunperin suunnitellusta 45 minuutin lenkistä tulikin 1,5 tunnin lenkki :tongue: 12 km tuli "vain" matkaa tuossa ajassa, kun siinä tietysti tuli hiukan kävelyä ja seisomista, kun yritin selvittää missä ihmeessä mä olen... No, ei se mitään - hyvältä tuntui tuokin ja nuo sykkeetkin alkaa tasoittumaan kivasti :smile-new: Saa sitten viikonlopulle suunniteltu reilu tunnin lenkki hiukan lyhentyä, kun tulikin tehtyä tuo pitkä lenkki jo tänään :smile-new: Niin ja kiitos tervetulotoivotuksista ja vinkeistä! On niin hienoa kun on löytänyt, monen vuoden jälkeen, sen kadonneen liikkunnanriemun! Ja pitkästä aikaa on myös sellainen tunne, että tämä on pysyvä olotila, eikä mikään hetken päähänpisto :running:
  10. Se on kyllä hiukan tylsää, että innostuin tästä lajista näin talvea vasten, kun olisi ollut koko kesäkin tuossa aikaa, mutta minkäs teet... Taas ylitin itseni tänään ja lähdin aamulenkille, vaikka satoi vettä :smile-new: Entinen minä olisi laittanut tuon sään tekosyyksi, mutta nyt on kyllä päässä vinksahtanut ja pahasti :tongue: Ja kun ostin hyvät varusteet sadekeleihinkin, niin ei auta sekään tekosyy :wink-new: Ja siis tosiaan olen 26 vuotias ja tuota maksimisykettä en ole nyt testannut, olen karkeasti arvioinut sen sillä kaavalla 220- ikä eli olis sit siellä 195 kieppeillä... Silloin voimisteluaikoina ehkä n. 15 vuotiaana, testasin tuon maksimin ja se oli silloin 210, mutta onhan se tietysti siitä laskenut :smile-new: On se kyllä jännä huomata miten nopeasti nuo sykkeet alkavat pysyä aisoissa... Olen aina kuvitellut, että mulla on joku vika, kun sykkeet on niin aina ollut niin korkeat, mutta se onkin ollut vaan harjoituksen puutetta :smile-new: Nyt on sitten tavoitteeksi asetettu Helsinki city run 2013 ja sitten syksyllä vielä joko toinen puolikas tai sitten jos oikein innostuu, niin jopa kokonainen :eagerness:
  11. Nyt on pakko laittaa tänne hieman päivitystä :smile-new: Eli perjantaina päätin juosta hieman pidemmän (siis pidemmän kuin olen juossut ennen) lenkin ja päätin pitää ne sykkeet alle 150 vaikka sitten kävelemällä. Juoksin niin hitaasti, kuin suinkin pystyin ja sain kuin sainkin sykkeet pysymään tuon rajan alapuolella, eikä tarvinnut edes kävellä paljoakaan :eagerness: Juoksin melkein tunnin ja matkaa tuli 8 km. Ja se tunne oli aivan mahtava! Olin niin iloinen, että huomasin loppumatkasta vain hymyileväni :smile-new: Ja tuntui ensimmäistä kertaa oikeasti, että olisin jaksanut vaikka vielä jatkaakin. Ensi viikolla sitten pistetään se tunti rikki :running:
  12. Moikka kaikille! :) Hiukan jos taustaa kerron itsestäni, eli olen koko pienen ikäni, 6 vuotiaasta saakka, harrastanut joukkuevoimistelua ja tuota lajia tuli sitten harrastettua hyvinkin tosissaan sinne 19 vuoden ikään saakka :icon_syda: Treenattiin kovaa parhaimmillaan 10 kertaa viikossa ja tuottihan se tulostakin ja SM-kulta on paras saavutus noilta ajoilta :) Noh, kun tuo rakas harrastus sitten loppui ja joukkue hajosi, niin sohvalla löhöäminen ja karkin syöminen olivat ihan parasta hommaa ja liikunnan harrastaminen jäi aika vähälle :/ Innostuin aina hetkellisesti jostain lajista ja sitten se into taas lopahti ja sitä on jatkunut sitten näihin päiviin saakka... Nyt olen loppukevään jälkeen saanut tiputettua painoa (olen ollut myös ikuinen laihduttaja, joka lopulta aina sortuu suklaalevyn tms. edessä) melkein 15 kiloa ja kesällä tuli työmatkat (10 km/suunta) pyöräiltyä ja salilla innostuin taas käymään ja liikunta alkoi taas pitkästä aikaa muutenkin maistumaan :) Nyt alkusyksystä onkin sitten tapahtunut jotain vallan erikoista ja olen innostunut lenkkeilemään :D Olen aina inhonnut juoksemista, mutta nyt yhtäkkiä se onkin vienyt minut mukanaan ja olen jopa asettanut tavoitteeksi juosta puolikkaan ensi kesänä! Tänään kävin ostamassa kunnon juoksulenkkarit ja vedenpitävän, mutta hengittävän takin, ja nyt kelpaa sitten huonommassakin säässä hölkötellä :) Olen nyt juossut n. 30-45 minuutin lenkkejä ja meno on tuntunut ihan hyvältä, mutta nuo sykkeet ovat melko korkealla... Mulla on aina ollut sama ongelma, siis jo silloin voimisteluaikoina muistan, että mun sykkeitä aina ihmeteltiin, että miten ne on noin korkealla vaikka kunto oli kuitenkin hyvä... Mutta mun ei tarvitse kuin nousta sängystä ja laittaa vaatteet päälle, niin syke on jo yli 100 eli en sitten oikein tiedä, miten paljon niihin on luottaminen? Lenkeillä mun sykkeet on ollut siellä 150-170 välillä ja jotenkin tuntuu niin tyhmältä vaihtaa kävelyyn välillä, kun juokseminenkin sujuu hyvin... Onko siis haittaa, jos juoksen näillä sykkeillä kun kerran hyvältä tuntuu vai täytyykö niitä väkisin yrittää pitää matalampana? Menen nyt jo tosi hiljaa (viimeisin lenkki oli 6,5 km pitkä ja keskinopeus oli 8,7 km/h) eli ei sitä vauhtiakaan oikein enää saa hitaammaksi... Paikat ei ole näistä lenkeistä hirveästi kipeytyneet, olen kyllä niitä hyvin venytellytkin, mutta kuitenkin. Lisäksi käyn salilla pari kertaa viikossa :)
×
×
  • Luo uusi...

Important Information

Terms of Use ja Privacy Policy