Jump to content
Juoksufoorumi.fi



catpaps

Jäsenet
  • Content Count

    169
  • Liittyi

  • Last visited

  • Days Won

    3

catpaps last won the day on November 16 2019

catpaps had the most liked content!

Community Reputation

473 Excellent

Converted

  • 10km
    36,07
  • Puolimaraton
    1:20:06
  • Maraton
    02:58:03

Recent Profile Visitors

1 070 profile views
  1. Oi, minusta Paavo Nurmi ei ole nopeimmasta päästä, se on jotenkin tuoreessa mielessä. Tosin kisoja nyt niin vähän, että se on mentävä missä on.
  2. Alamäessä ollaan, 53v mittarissa syksyllä. Jokainen päivä on lahja kun voi liikkua. Kovaa reeniä AnttiSn täräyttelee 😮
  3. catpaps

    Nike Vaporfly 4%

    Kaikki on suhteellista, penskat ovat maailmalla, asunto maksettu ja rouvan kanssa olemme onneksi edelleen molemmat töissä. Tiedän mitä elämä on ruuhkavuosina, kädestä suuhun elettiin ja markkaa venytettiin. Tarhamaksut, asuntolainat ja jostain kotterostakin osamaksua on aikanaan kyllästymiseen asti maksuja naksunut. Nyt ne ovat muistoja. Tosin vaihtaisin koska tahansa siihen aikaan takaisin, muksujen kanssa touhuumiseen on kova kaipuu, mutta aikansa kutakin. Niin pitkä pohjustus, eli nyt on aikaa ja mahdollisuus käyttää markkoja vaikka tossuihin. Itse koen pyöräilyn kalliimpana harrastuksena ja sitäkin tulee touhuttua. Sinne kyllä saa rahnaa uppoamaan jos vain poltetta on.
  4. catpaps

    Nike Vaporfly 4%

    Neljännet ovat nyt menossa, joista kolmannella parilla vielä muutaman sadelenkin tulen juoksemaan. Tossut ovat kyllä olleet hyvät tuon vasemman jalan suhteen. Kivuttomia lenkkejä mukavasti taapertaen olen noin 90km/vko määriä juossut. Voisin juosta enemmänkin mutta en uskalla härnätä liikaa roppaa, kun tässä ei nyt mitään tavoitteita ole. Ainoa tavoite on vähentää jääkaapilla ravaamista. Alkaa etätyö ja tilanne jossa ei tavoitteita vaikuttamaan, suunta on ylöspäin, mutta ei valitettavasti kunnon osalta. Juuri tilasin tossuparin, matkalla Suomeen ovat. Vähän varalla kun ei aina ole näitä saatavilla. Talven lekasora/asfalttijuoksua on 3 parin keskiarvo nyt aika tarkkaan 533km/ kenkäpari. Hieman se tulee tuosta nousemaan kunhan kolmos parilla vielä vähän ravailen. Kesällä luulen näillä pystyvän juoksemaan 600km+. En vielä tiedä kesä näyttää. Edit: Niin vaimennus ei minusta oikeastaan tässä heikkene, vain pohjan kuluminen on estänyt juoksun. Lopetan juoksemisen siinä vaiheessa kun hiilikuitulevy tulee esiin. Minulla virheaskellus, joka kuluttaa kenkiä ulkoreunoilta. Jos tekniikka olisi kohdillaan uskoisin näillä hyvin pystyvän juoksemaan vielä enemmänkin. Minusta kenkä on alussa jopa jäykähkö ja paranee ensimmäisen 100km paikkeilla. Kuluma muuttaa jalan kulmaa, niin en vain uskalla juosta liikaa, siksi viskaan roskiin tuossa 500km paikkeilla.
  5. Keho aika merkillinen kapine, jos sille antaa vain mahdollisimman ressivapaata aikaa, unta ja ravinteita. Ihmeesti se vain jotenkin tottuu aika moneen juttuun. Kurkkasin juuri tuntimääriä, joissa on vain juoksu ja pyöräily mukana. No jotain vesijuoksua ja telakalla kepeillä kävelyä myös matkassa, mutta kuitenkin jumpat on sitten tämän päälle. Tuntimäärää olen saanut hyvin kasvatettua ja samalla tulokset hyvin hitaasi ovat parantuneet. 2012 tuntia viikossa / keskiarvo 3,15h 2013 tuntia viikossa / keskiarvo 5,12h 2014 tuntia viikossa / keskiarvo 7,12h 2015 tuntia viikossa / keskiarvo 7,41h 2016 tuntia viikossa / keskiarvo 9,56h 2017 tuntia viikossa / keskiarvo 18,22h (aloitin pyöräilyn, tein lyhennettyä, aikaa oli. Vuodessa reilu 14000km pyöräilyä mukana) 2018 tuntia viikossa / keskiarvo 15,15h 2019 tuntia viikossa / keskiarvo 15,26h Sama tahti jatkuu, lepopäiviä ei ole, ei edes ennen kisaa. Vuosien varrella huomannut sen, jos arjessa muuta ressiä, on se otettava liikunnasta pois. Sen teen joko tehojen laskuna tai vähennettävä liikuntaa. Olen yli 50v ukkeli ja huomaan tämän määrän olevan se joka on aika passeli itselleni. Heti jos riekun jotenkin poikkeuksellisesti tai jotain joka vähentää unta on heti raskaamman oloista. Uni onkin itselleni se paras harkka, jos vain sitä saa tarpeeksi. Se miten sitä saa tarpeeksi on sitten toinen juttu ja se vaikein harkka.
  6. 45 vuotiaana ja HCM 2013. Edelleen muistan reissusta paljon, oli se sen verta jännä paikka. Aika hieman alle 4h, joka oli mukava yllätys.
  7. Samaan paikkaan syötän. En sen takia että laihduttaisin, vaikka tätäkin tuli aikanaan tehtyä. Tuota kautta näkee että syö tarpeeksi, mutta ei liikaa. Samoin näkee kivasti pro, ras ja hh suhteet. Kotona keittövaaka tarkentaa tilastoa ja töissä menee mutulla. Niin tavattoman tarkkaa, mutta auttaa kovin. Hyvä sivusto ja siitä on tullut tapa kirjata. Proteiini Hiilihydraatti Rasva Proteiini Hiilihydraatti Rasva 15 E% 62 E% 23 E% 2,1 g / kg 8,1 g / kg 1,5 g / kg Tuossa kun pysyy, kulkee reeni aika kivast. Ei laihdu, mutta ei myöskään kovin helposti liho. Kesällä lipsuu ja sitten se on taas tarkempaa syksyllä. En tiedä mistä tuo alkoholi on tullut, en juo alkoholia.
  8. Laihduttelin 2012 kesäkuu - 2013 elokuun välisenä aikana noin 19kg, eli palasin normaalipainoiseksi. Keittiövaaka, aikaa ja raakasti se omalta osalta vain oli, että syömisiä piti vähentää. Muuntamalla ruoka terveellisempään muotoon ja jättämällä herkut viikonlopuksi saa arkeen yllätävän paljon ruokaa syötäväksi. Yhden juustontäytteisen pizzan määrällä syö aika paljon perunaa, jotta kaloriat kohtaavat. Liikunnalla saa syötävää määrää lisättyä, mutta ilman ravinnon tarkkailua ei asia olisi itsellä onnistunut. Silmämääräisesti jos tempaisee lautaselle sapuskat ja arvioi määrän, oli aikamoinen yllätys itselle, miten paljon tuntuma ja vaakan kautta kierrätetty totuus heittää. Vaikea oli arvioida määrää ilman jonkinlaista mittaamista, se toimi itsellä. Kävelin ja kävelen edelleen kohtuullisen aina, jos vain mahdollista. Itsellä toimii seuraava aatos käytännössä aika hyvin, eli jos painaisin 100kg, niin juostessa kuluttaisin noin 100kcal per km. Kävellen mietin että kulutus on noin 80kcal/km. Mihinkään faktaan ei tämä aatos perustu, vaan omaan tuntumaan. Hissit on vanhoja varten, kauppaan voi hyvin kävellen mennä jos vain etäisyys on siedettävä. Arkeen kun lisää miniosuuksia liikuntaa, niin siihen yhdistettynä kuukausia, saattaa kokea positiivisen yllätyksen vyötä kiristäessä. Mittaamisesta on nykyään se hyöty, että on aika hyvä tuntuma kisoihin tankatessa. Mittaamalla saa hyvin tärytettyä lihakset ja maksan täyteen ravintoa, jota sitten on kiva kisoissa puuskuttaa pois.
  9. Oi juuri parhaita nuo. Fillarilla ajelin reilun 2h ja myös Tiedeykkösen podcasteja kuuntelin. Alkupalaksi kaksi jaksoa knalli ja sateenvarjoa, niin sai vähän nauruhermoja kutkuteltua 🙂
  10. Kisan jälkeen unet tahtovat olla aina aika ohuet ja näin kävi tälläkin kertaa. Noin 6h sain pötkötettyä, joka on aika normaali näissä tilanteissa. Tuhti aamupala ja kevyt pyörälenkki oli aamupäivän teema. 60,69km 2h48min42s avg109.
  11. Verkkailua osissa 7,93km 45min02s. Mukana muutama kiihdytys. Aktia cup 1/5 10km netto 36:22 03:38 min/km avg 169. Syke huiteli tänään 172-177 välillä 4km jälkeen. Kova taso on kyllä tässä tapahtumassa. M50v sarjassa 5 ensimmäistä juoksi alle 38min alkuisen ajan, aikamoista.
  12. Etätyöpäivä, liikaa istumista. Venyttelyjä liian vähän, työ vei mennessään. Pyörällä 50,11km 2h11min39s avg 114. Karkkia aika paljon kaupasta reissun jälkeen.
  13. Marraskuu on aina se kuukausi, kun ajoittain tekisi mieli liikkua työmatkat autolla. Onneksi rouvalla on auto, niin päätös on sen osalta helppo. Menomatka juosten ja tänään tavallista vauhdikkaammin. 17,10km 1h17min31s 04:31 min/km avg143. Paluu rouvan Helkama Ainotar 16,15km 59min37s 16,3 km/h avg 103.
  14. 9000km pyöräilyä täynnä. Hyvin vain matkaa kertyy, kun vaihdoin auton työmatkapyöräilyyn. Mukana myös rauhallisia sakkolenkkejä lepopäivänä. Aikamoinen sattuma myös, eilen tuli juoksua 3000km täyteen.
  15. Se olikin parasta, yleensä hönkii joko harjun suuntaisesti vastaan 2,5km tai paaluumatkan 2,5km. Se vähäinenkin henkäys oli tänään sivusta ja keli oli paras mitä muistan Lohjalla olleen. Itselle vuoden toinen 36min alkuinen aika, joka on aina juhlan paikka.
×
×
  • Luo uusi...

Important Information

Terms of Use ja Privacy Policy