Jump to content
Juoksufoorumi.fi


catpaps

Jäsenet
  • Content Count

    163
  • Liittyi

  • Last visited

  • Days Won

    3

catpaps last won the day on November 16

catpaps had the most liked content!

Community Reputation

454 Excellent

Converted

  • 10km
    36,07
  • Puolimaraton
    1:20:06
  • Maraton
    02:58:03

Recent Profile Visitors

989 profile views
  1. Samaan paikkaan syötän. En sen takia että laihduttaisin, vaikka tätäkin tuli aikanaan tehtyä. Tuota kautta näkee että syö tarpeeksi, mutta ei liikaa. Samoin näkee kivasti pro, ras ja hh suhteet. Kotona keittövaaka tarkentaa tilastoa ja töissä menee mutulla. Niin tavattoman tarkkaa, mutta auttaa kovin. Hyvä sivusto ja siitä on tullut tapa kirjata. Proteiini Hiilihydraatti Rasva Proteiini Hiilihydraatti Rasva 15 E% 62 E% 23 E% 2,1 g / kg 8,1 g / kg 1,5 g / kg Tuossa kun pysyy, kulkee reeni aika kivast. Ei laihdu, mutta ei myöskään kovin helposti liho. Kesällä lipsuu ja sitten se on taas tarkempaa syksyllä. En tiedä mistä tuo alkoholi on tullut, en juo alkoholia.
  2. Laihduttelin 2012 kesäkuu - 2013 elokuun välisenä aikana noin 19kg, eli palasin normaalipainoiseksi. Keittiövaaka, aikaa ja raakasti se omalta osalta vain oli, että syömisiä piti vähentää. Muuntamalla ruoka terveellisempään muotoon ja jättämällä herkut viikonlopuksi saa arkeen yllätävän paljon ruokaa syötäväksi. Yhden juustontäytteisen pizzan määrällä syö aika paljon perunaa, jotta kaloriat kohtaavat. Liikunnalla saa syötävää määrää lisättyä, mutta ilman ravinnon tarkkailua ei asia olisi itsellä onnistunut. Silmämääräisesti jos tempaisee lautaselle sapuskat ja arvioi määrän, oli aikamoinen yllätys itselle, miten paljon tuntuma ja vaakan kautta kierrätetty totuus heittää. Vaikea oli arvioida määrää ilman jonkinlaista mittaamista, se toimi itsellä. Kävelin ja kävelen edelleen kohtuullisen aina, jos vain mahdollista. Itsellä toimii seuraava aatos käytännössä aika hyvin, eli jos painaisin 100kg, niin juostessa kuluttaisin noin 100kcal per km. Kävellen mietin että kulutus on noin 80kcal/km. Mihinkään faktaan ei tämä aatos perustu, vaan omaan tuntumaan. Hissit on vanhoja varten, kauppaan voi hyvin kävellen mennä jos vain etäisyys on siedettävä. Arkeen kun lisää miniosuuksia liikuntaa, niin siihen yhdistettynä kuukausia, saattaa kokea positiivisen yllätyksen vyötä kiristäessä. Mittaamisesta on nykyään se hyöty, että on aika hyvä tuntuma kisoihin tankatessa. Mittaamalla saa hyvin tärytettyä lihakset ja maksan täyteen ravintoa, jota sitten on kiva kisoissa puuskuttaa pois.
  3. catpaps

    Nike Vaporfly 4%

    Tossut saapuivat Suomeen ja olen nyt kolme lenkkiä näillä juossut. Kerrankin sattui vähän onnellakin tossuksi koko, joka on kuin tehty minun jalkaan. Tämä sopii paremmin kinttuun, kuin kaupassa sovituskenkänä käyttämäni tossu. US 10½ on koko ja väri vaaleanpunainen. Vihreitä ei taida saada mistään, mutta mitäpä tuosta. Tavattoman hyvä vaimennus tässä kyllä on ja kintut kovin tykkäävät. Päätinkin juosta nämä ensimmäiset heti loppuun ja tilasin jo toiset odottamaan tulevia koitoksia. Vaimennus on parempi kuin minun pk-kengässä, joka tosin on jo aika kulunut ja nuhjaantunut, Adidas saa nyt olla huilimassa. Yhtään kovavauhtista juoksua ei vielä ole takana, mutta aavistus on, ettei ainakaan kenkä ole tässä jarruna. Kunto ei ole nyt kevään tasolla, joten sen osalta suoraa vertailua en voi tehdä, mutta aivan kuin syke olisi hieman matalampi näillä kengillä juostessa. Suosittelen kyllä kovin pelkästään vaimennuksen osalta. Hintavat nämä tosin on ja varmasti ei kovin pitkäikäiset, mutta kohtahan tuon näkee. Kengät tulivat heti arkikäyttöön, ellei sitten talvi pääse tähän väliin kiusaamaan reissuja. Kävin tosiaan kaupassa sovittamassa ennen ostospäätöstä ja valinta osui tämän vuoksi kohdilleen, kiitos vinkeistä!
  4. Itsellä tämän vuoden keskisykkeet tämän vuoden parhaista onnistumisista: 10km = avg 176 21.1km = avg 170 42,195km = avg 157. Maratonilla jotenkin tunne että kintut ei vain kestä. Sitä kärsimyksen odottamistahan vähän se viimeksi oli.
  5. Vähän sattumalta hoksasin omalta osalta keväällä / alkutalvesta seuraavaa. Kova paine päällä joulun alla ja vuodenvaihteessa, asuntokaupat, muutto ja sitten meni tammikuu määrän osalta kahden sairastumisen takia plörinäksi. Tunteja oli vuonna 2018 takana hyvin paljon, joten pohjaa vissiin oli hyvin. Tammikuussa kävelylenkkejä ja osittain helmikuussakin. Paljon myös helmikuussa osittain hidasta pk:ta kun koittelin päästä taas kiinni reeneihin, helmikussa 10km meni kisassa 42 minuuttiin, tosin kelikin oli hyvin talvinen ja liukas. Työmatka piteni väliaikaisesti noin 4km verran ja aamu-unisena ravaan tuon reppuselässä pari kertaa viikossa. Matkaa nyt reilu 16km suuntaansa, fillarilla kotio. Aina unisena tahdon myöhästyä, jotenkin vetkuilen aamut. Omaa syytä joutusin juoksemaan sen välillä pk2 alueen puolessa välin, aloin siis ravaamaan pk2 alarajalla, joskus pk2 ylärajalla. Meni muutama kerta vissiin VK1:lläkin kun kovin hötkyilin lähdön kanssa. Muutenkin roppa palautui ressistä ja sitten tulikin ihme kuntopiikki. Maaliskuussa kulki jo entiseen tapaan ja huhtikuussa olin elämäni kunnossa. En pidä yleensä ylimenokausia, mutta jotenkin jäi tunne, että väliaikainen tilanne jossa antaa kunnon vain laskea, voi tuoda harkkailun aloittamisen jälkeen mukavan kuntopiikin.
  6. catpaps

    Nike Vaporfly 4%

    Tässä kesän maratonin jälkeen aatostelin, että olisikohan tässä nyt minun maratonit, siis ennätysmielessä. Mutta niin vain ajatukset ovat vähän tästä tasoittuneet, joten jospa sitä kerta vielä. Ajatus ensi kesän mahdolliseen maratonille on alkanut kengistä, jonka vuoksi tähän nyt raapustan. Suomesta ei taida oikein näitä tossuja saada ja kysynkin mielipidettä tossujen eroista koon suhteen. Juossut aina Adidaksen malleilla ja koko on ollut UK10 (US 10½). Onko mielipidettä voiko suoralta kädeltä netistä napsaista tilauksen tulemaan UK10:n Niken tossuista. Olisiko hyvää ehdokasta käydä kivijalkamyymälässä sovittamassa ennen tilausta, siis jokun vastaavasti kinttuun istuva Niken malli, jonka perusteella voisi tuumailla, että tämä koko sopii minulle. En ole koskaan juossut Niken kengillä, niin vähän on hakusessa tämä kokeilu. Niken sivuilta näitä katselin, taitaa olla paras paikka kattella tossuja.
  7. Puhtaasti arvaamalla, noin minuutin varoajalla aikaan 02:58:47
  8. Yleensä otan 1+3, josta ensimmäinen ennen starttia. Geelit ovat olleet tuosta tavaratalosta ostettuja 30g pikku geelejä, maku cola. Viimeksi viikko sitten otin tosin 1+4kpl. Oli enemmän tarjolla, mutta lopussa en enää ottanut. Tykkään monesti silpaista geelin vain osittain masuun ja kuin pikku lapsi pidän poskessa osan. Siitä sitten se hissukseen liukenee. Vähän jotain ajankulua siihen maalin odotteluun. Jotenkin tuntuu mukavasti ainakin henkisesti piristävän näin toimien. Vettä muuten juomapisteillä vain. Puolimaratonilla 1kpl, jonka silpaisen noin 7-9km paikkeilla. Usein puolikas ilman geeliä, vähän riippuu onko raastojuoksu kyseessä. Etupainotteisesti hieman popsin geelit aina. Joskus lopussa olen ottanut vain osan geelistä suuhun ja loput viskassut pois, enemmän plaseboa päälle.
  9. Hei ei suinkaan ollut ajatus negatiivisesti kirjoittaa. Ajatus oli vain mainita toisen jäniksen olleen maalissa 01:24:41 ajalla, joka oli aika passeli loppuaika. Matkalla jos vauhdit vaihtelivat on se kyllä kurjaa. Aki aina opastaa juoksemaan maassa olevien km-merkintöjen mukaan, ei GPS:n. Minulla GPS hihkaisi aika eri paikoissa täyttä kilometriä, mitä maassa oleva spray merkki, jota jäniksenä seurataan.
  10. Juoksin Helsinki 10:llä lippu selässä ja koin sen verottavan hieman vauhtia. Varmasti tämä näkyi tänään toisen jäniksen vauhdissa, jos lippureppu pääsee heilumaan. Vuosi sitten olin 01:25 jäniksenä ja vauhti on sen verta raaka, että kovin kummoista takkua ei tarvitte, niin varmasti vaikuttaa. Kurkkasin ja toinen jänis juoksi hieman alle 01:25, joten sen osalta on tämä hienosti mennyt.
  11. Kyllä olet uskomaton vain, hei huippua. Sen seitsämää kautta jo toivoteltu onnittelut, mutta en malttanut olla raapustamatta myös tänne. Oltiin 29km paikkeilla taputtamassa maratoonareille ja kyllä oli vankka asken sinulla. Näki kyllä monella lämmön vaivaavan ja vielä oman ahdituspuolikkaan tuore muisto toi lisäextraa tuntemuksiin. On sinulla kyllä pirun paljon sitkeyttä, huikea juoksu, onnittelut!
  12. Kävin yhteislenkillä juoksemassa ja aavistuksen jäi tunne, ettei tuolla ihan helpolla pääse, jos ennätyksen perässä juoksee. Aika kiva tapahtuma tuo muuten kyllä minusta on, paljon väkeä ja muutenkin. Ei tarvitte yksin puuskutella. https://connect.garmin.com/modern/activity/3598355509
  13. Juu en vaan jaksa oikein yksin tehdä kuin juosta tasavauhtisia tai kiihtyviä juoksuja, ei oikeastaan mitään erikoisharkkoja paitti keskiviikon Espoon Tapioiden reenit. Lisäksi oli tosiaan siis keskiviikon reenit, joissa vaihtelevalla innolla puuskuttelen. Välillä on tonneja tai muuta yhdistelmiä. Monesti laiskottelen niissä alun ja viimeisiin vedän sitten ylikovaakin muutaman vedon, vähän riippuu miten huvittaa. Jos 10km talvijuoksukisa alla saatan laiskotella lähes koko reenit. En katso reeneissä sykkeitä, kun en näe oikein niitä ilman laseja. Tiedän kuitenkin suunnilleen että on joko alle 170 tai yli, sen erottaa, mutta monesti vasta kotona katton miten meni. Oli muutot, ylitöitä ja sairastelin alkuvuodesta, muuta ressiä oli ihan riittämiin, niin meni tammikuu ja helmikuu osittain plörinäksi. Asuntokaupat tehtiin ja muutkin kuviot siitä lutviintui ja sairastelut onneksi jäi, niin sai hyvin viikkoja jolloin pystyi reenata terveenä. Tamikuussa pyöräilyä 8h 46min / 162km, juoksua taisi olla vain 4h 32min / 54km. Helmikuussa pyöräilyä 34h 55min / 590km, juoksua 21h 50min / 229km. Maaliskuussa pyöräilyä 28h 27min / 595km, juoksua 33h 53min / 360km. Koen saavani tosi paljon hyötyä talvijuoksusarjojen 10km kisoista. Mitali oli ensimmäinen ja olen edelleen tosi yllättynytkin tästä, että nyt se loksahti kohdilleen. Oli kyllä ihan mahdottoman hyvä onni kaikilta osin tämän osalta. Hyvin lapsellisen iloinen olin seistessäni 2 paikalla sen 4 sekuntia, Mahlamäki vieressä ja Friari kolmannen osoittavalla paikalla. Usein katsonut tuloksia ja kauhistellut ettei tuonne ole asiaa. Ihmeellinen tämä elämä on, osui elämäni juoksu samalla kauden pääkisaan. Kirjasin tunnit ensin, koska kattelen itse enemmän tuntimäärää kuin juostua km-määrää. 2 vuotta sitten hoksasin, jos lisään vain tunteja, laski se kaikissa lajeissa keskisykettä. Se voiko edes ajatella että on ns. roskatunteja, jos semmoisia edes on, niin aatostelen ruuasta tykkäävänä, että aika sama. Jos hyödytöntä, niin ainakin saan ulkoilua, josta tulee hyvää mieltä itselleni ja sen päälle voin pitää nykyistä ruokaelintasoa yllä. Voin syödä herkkuja paljon, josta erityisesti suklaapatukat ja korvapuustit ovat ehdottomia hyvän mielen tuojia minulle.
  14. Kiitos Raaka Arska mukavista sanoista. Itse en vain edelleenkään tarkasti tiedä mistä näitä ajoittaisia kuntopumseja tulee. Yksi vahva arvaus on, että teen vain kovempia pitkäkestoisia harkkoja ja ne on yleensä kiihtyvät pitkikset. Samalla peruslenkkien vauhdin ainakin hetkeksi PK2 alueelle, jossa voi huoletta käydä VK alueella. Viikko11 16.03. Lohjalla pääsin hirmu raastolla samaa vauhtia kuin nyt puolimaratonilla. Lohjalla 10km kisassa juoksin 37:37 (avg 171). Olin aivan naatti maalissa ja iloinen että pääsin alle 38minuutin. Tuntui karseelta koko kisa. Seuraavalla viikolla joka päivä joko juoksua tai pyöräilyä, mutta kaikki hiljaista. Keskiviikon reeneissä lintsasin edelleen. su-pe välille reilu 12h kevyttä liikuntaa, ei tehoja kun hetkeksi keskiviikkona. Juoksua reilu 53km ja pyöräilyä 143km Viikko12 23.03. Aktia 37:19. Pää ei ollut jotenkin mukana. Heti startissa hoksasin että nyt kulkisi kivemmin, mutta edellisen viikon Lohjan muisto siitä tunteesta rajoitti liikaa. Pelkäsin sitä pahaa oloa joka Lohjalla tuli. En uskaltanut mennä sinne karseelle alueelle ja kun käännön jälkeen tajusin oman sarjan voiton katoavan, tuli jotenkin henkisesti luovutus. Raastoa oli, mutta ei semmoista joilla itse saan enkkoja. Koko reissun avg. 168. Tälle viikolle 13h liikuntaa, josta juoksua 79km, pyöräilyä 136km Siitä sunnuntaina vielä yksi hidas pitkis 25km, nopeus 06:08min/km avg 118. Tämän jälkeen nostin vauhdit PK2 puolelle. Minulla se tarkoittaa juoksussa nopeutta 04:50 - 04:40, jossa avg on 137-145 paikkeilla. Viikko 13 Juoksua 77km, pyöräilyä 216km. Viikon erikoisharjoitus oli kiihtyvä 25km, jossa lähtönopeus oli 5min/km ja viimeisen kilometrit hieman alle 4min/km. Nopeuden nosto hissukseen noin 5km syklissä. Tämä harkka tuntuu aina ja olen kokenut saavani tästä hyvin kuormaa kehoon. Vaikuttaa seuraavan yön uniin, mutta ei silleen haittaa. Viikon muut juoksut taisi mennä kaikki PK2 alarajalla vauhdeilla 04:40 - 04:50. Viikko 14 06.04. Vauhdin kevätjuoksu 36:16 (avg 176) Päätin jo lähdössä että nyt pirskale heti kovemmin. Piiskasin itteeni henkisesti. Joko komia hyytyminen tai raastolla alusta loppuun. Oli hirmu raskasta, mutta tuli pitkästä aikaa alle 37min aika. 3km kohdalla jo kävi mielessä että miten ihmeessä tätä jatkaa, mutta sitten sitä vain jaksoi, kun kituutteli kilometristä toiseen. 5km osuudet 18:19 ja toinen 5km vissiin 17:57. Minulla on max. syke on suunnilleen 186 lyöntiä ja paluumatkan 5km osuus meni nopeudella 03:36 min/km, jossa syke oli jatkuvasti yli 180 lyöntiä. Oli kiva yllätys tämä, puolikkaan SM kisaan aikaa viikko. Tämä viikon kaikki juoksut 71km ja pyöräilyä 188km. Viikon kaikki juoksut PK2, vauhdit alle 5min/km. Viikko 15 Tiistaina vielä PK2 juoksua 16km, mutta keskiviikkona jo ihan hissukseen PK1 alarajalla 18km 06:14min/km. Torstai ja perjantai hyvin hentoa pyöräilyä reilu 70km yhteensä, ei juoksua. Lauantaina 21,1km 01:19:13. avg 170. Aamusta herätyksen jälkeen 1-2km ylivaatetettuna kävin lämmittelemässä ja kisapaikalla sitten toiset alkuverkat 2km, jossa mukana pari kiihdyttelyä haavekisavauhtiin. Toisessa verkassa jo tuntuma notkiampi kuin aamuverkassa osa1. Sori että tänne tavoiteketjuun innostuin raapustelemaan, mutta tällä tavalla itte sain kuntopiikin vähän tuurillakin ajoitettua oikeaan tapahtumaan. Voin tämän poistaa jos aiheuttaa takkua.
  15. catpaps

    Helsinki10 27.4.2019

    Mukana ollaan jos terveyttä lauantaille asti piisaa. Taas tutusti 40min jänöjussina juoksututun kanssa porhalletaan. Vauhti on sen verta raju, mutta koitellaan silti jutustella ja kannustaa kaikin keinoin. Toivottavasti on paljon taas väkeä vitjassa, niin on kiva mennä ja puuskutella porukassa. Kiva tapahtuma tämä minusta on ja jos kunto on huipussaan, ei varmaan mikään hassumpi paikka kokeilla ennätystä.
×
×
  • Luo uusi...

Important Information

Terms of Use ja Privacy Policy