Jump to content
Juoksufoorumi.fi


tuomasnu

Jäsenet
  • Content Count

    1 208
  • Liittyi

  • Last visited

Everything posted by tuomasnu

  1. Tavoitteena on hankkia vielä puuttuvat tilastotukokset sileän matkoilta 100 metriä - 100 km, sekä mahdollisimman monella matkalla uusi ennätys. Ehkä jonkun aikatavoitteenkin saatan myöhemmin asetta. Lisäksi tietysti tavoitteena on Snaksterin ja Teron pitäminen selän takana sekä Jameksen päänahka.
  2. Kyllä Jameksen päänahka on aina tavoittelemisen arvoinen. Harvoin tarjolla.
  3. Ehdottomasti haluan että olet mukana!
  4. MAINIO KESKUSTELUN AVAUS !! Ja millä vauhdeilla ?! ja kuinka?! usein ?!? ketjun aloittaja itse mahtaa näitä vedellä ??!!??!!??!!??
  5. Tein vähän taustatyötä. Ei ollut ihan puhdas arvaus ;).
  6. P.M.M.P. , Olavi Uusivirta ja J.Karjalainen
  7. tuomasnu

    Geokätköily

    Kolmisen vuotta sitten huomasin, että vaikka kätköreissut venyivät helposti kolmen-neljän tunnin mittaisiksi metsäreissuiksi en silti tuntenut minkäänlaista väsymistä jaloissani. Ehkäpä silloin jo luotiin pohjia reilut kaksi vuotta sitten alkaneelle juoksuharrastukselle. Kätköilytouhu on sittemmin jäänyt hyvin vähälle kun juoksuhulluus iski. Lähinnä silloin tällöin lasten kanssa ja loma-aikoina vierailla paikkakunnilla tulee purkkeja haettua.
  8. tuomasnu

    Viikin Viiskytviis

    Huhuu, ossik...! Mukaan???
  9. tuomasnu

    Viikin Viiskytviis

    Näillä näkymin tulen mukaan. Olis kiva jos saatais jonkinlainen samavauhtinen porukka juoksemaan viiden tunnin vauhtia. 11 km/h olis sellainen mukavan leppoisa matkavauhti. Vähän mehua termariin ja meetvurstivoileipiä odottelemaan huoltopisteelle niin eiköhän tuo mene. Viimeisellä kierroksella voisi ottaa sitten vaikka juoksukilpailun. Jos vielä saisi tyynen poutasään, niin hauskaahan tuosta saattaa tulla.
  10. Snakster 3:17:16 vähän hyytyen. Saas nähdä millä fiiliksillä...?
  11. Hiihtopuvuissakin voi ihan hyvin juosta, mutta miksi vertailla sitä trikoisiin? En käytä talvella ikinä juoksutrikoita. Onhan muitakin juoksuhousuja kuin trikoot. Minä en käytännössä koko talvena vedä juoksutrikoita jalkaani vaan juoksen (Nonamen) juoksupuvussa, joita on kaapissa kaksi. Toinen suunnistusseuran väreissä. Erittäin toimiva valinta kaikille alle +10 keleille. Alle tarpeen mukaan kerroksia.
  12. ^Enpä olis muuten seurantaa löytänyt seurantaa. Näyttää laskevan vauhdin puolikkaalta 26 km kohdalle väärin. Snakster puoliväliin 1.35.33. Tiukolle vetää, jos tavoitteena on päämisterin ennätyksen lyöminen. Toivotaan että tulee tulos johon mies voi olla tyytyväinen.
  13. Tällaiset taulukot on jollain tavalla kuitenkin hauskoja ja mielenkiintoisia... olkoonkin sitten vain yksi näkemys ja mielipide asiaan. Ohjaisi vähän niinkuin panostamaan 800 metrin juoksuun kun parin vuoden päästä olen sarjaa ylempänä. Tai sitten vauhti tulee lähivuosina tuolla matkalla laskemaan isommin kuin kuvittelenkaan ;) Houkuttaisi muuten päästä katsomaan tilastopajasta ikäluokien tilastoja. Rahallahan niitä saa.
  14. Minun (henkilökohtainen) resepti lyhyesti, jossa ei ole mitään mystiikkaa: Peruskestävyyttä ja määrää pikkuhiljaa lisäten siten että määrä on maksimissaan 2-3 kk ennen kisaa. (Toisille riittää jopa 50 km viikossa ja toiset tarvii 80-100 km viikossa. Minulle on tullut vähän sellainen käsitys näitä lukiessa, että iäkkäämmät tarvii enemmän määrää kuin esim 20-30 vuotiaat. Tiedä sitten onko olettamuksessa perää?) Vauhdit peruskuntokaudella vitosen luokkaa ja ylikin. Ko. kaudella vauhdikkammiksi riittää kympin testijuoksut kerran kuukaudessa ja muutama puolikkaan mittainen 4.30 vauhdeilla esim parin viikon välein. Muuten vaan ahkeraa "ulkoilua" (eli määrää). Sen jälkeen painotuksen siirtyminen tavoiteltuun vauhtiin siten että 2 kk ennen maratonia aloittaa 5 km tavoitevauhtisilla kerran viikossa ja kasvattaa tavoitevauhtisen pituutta siten että 3 viikkoa ennen pystyy helposti juoksemaan puolimaratonin tavoitevauhdilla. Sen jälkeen vielä 3-2 viikkoa ennen maratonia vitosen ja kympin kisoja jos vaan löytyy. Viimeisen viikon keventelyt ja se on siinä. Helppoa ;)
  15. Onnea Mikko Tapio! Taustaasi en tunne, mutta kova aika ainakin alimatkojen tulosten perusteella! Kehitys ollut ilmeisen nopeaa, joten 2.50 on varmasti tulevaisuudessa tehtävissä.
  16. Meni Vantaalla loisto-olosuhteissa, hyvällä porukalla ja 100% tutulla reitillä vähän alle: @3.54. (1.22.35)
  17. Olisit ihmeessä tullut! Olisíhan se jo aika saada nimimerkille kasvot. Mä en välttämättä tunnista sinua (vaikka joitakin muita minulle uusia kokeneita juoksijoita tänään bongasin).
  18. Sain kuulla onneksi vasta maaliintulon jälkeen kokeneemmalta juoksija(ttare)lta että eilisen valmistava lenkkini oli turhan kova. Asiasta autuaan tietämättömänä päädyin parantamaan ennätystäni neljällä minuutilla aikaan 1.22.35 (netto) negatiivisella splitillä. Oli mahtava keli, hyvät jalat ja erittäin hyvät vetoavut sekä paljon tuttuja kannustamassa, joten en oikein kehdannut tyytyä hitaampaan vauhtiin vaikka tavoite oli @4.00 vauhti. Tällaista sattuu toisinaan meille kokemattomille. Kiitokset vauhdinpitoryhmälle sekä kannustajille sekä järjestäjille!
  19. Kattellaan huomenna. Nelosen vauhtia havittelemassa uskoisin olevan aika paljon porukkaa Vantaalla. Useampia tiedänkin. Mulla on ajatuksena että jos vaikka kuitenkin onnistuisi lähtemään sellaista vauhtia etten jokse jalkoja alta jo ekoilla kilometreillä. Sitten vaan porukassa toivottavasti tasaisia kilometrejä nielemään. En oikein osaa päättää pitäiskö kisan aikana juoda. Tähän asti aina olen puolikkalla juonut, mutta taitaa olla sääkin ollut aina lämpimämpi. Ehkä pieni hörppy urkkajuomaa joka toisella asemalla. Lopussa tietty fiilisten mukaan.
  20. Meidän kokemattomien juoksijoiden on vaikea tietää miten puolimaratoniin tulisi valmistautua. Kävin kuitenkin kiertämässä kisareitin, siten että hölköttelin ensin 5 km yli 5.00 vauhdilla ja sitten 4 km @3.58. (hieman hengästytti ja pulssikin nousi) Loppuun vielä 1,5 km yli vitosen vauhtia. Jalassa oli trikooshortsit ja pitkät kompressiosukat. Paitana pitkähihainen. Todennäköinen asuvalinta myös huomiselle. Kilometrimerkit näyttävät olevan maalattuna paikoillaan. Ilmeisesti Peltolantiellä mennään ns. varareitillä, sillä työmaa ei ollut vieläkään väistynyt? Mielestäni pätkä 6km-7km on jonkin verran hitaampi mäkien mutkien ja tunnelin takia ja väittäisin että siihen menee helposti 5 sekuntia pidempään kuin keskimääräinen vauhti. Tuo on hyvä noteerata kan tarkkailee vauhtiaan.
  21. Valmistautuminen Vantaalle jatkui viimeisellä kovemmalla treenillä 3 km verryttelyn jälkeen Aktian reitillä 10 km@3,58. Aika tahmeaa oli, joten tämä ei tiedä kovin hyvää Vantaalle. Sellainen riski on myös olemassa, että Vantaan puolikas lähtee viivalta kokeneempien juoksijoiden vauhdissa rennosti rallatellen ja liian kovaa 3.40 tahdissa niinkuin tänäänkin tapahtui, vaikka kavereita ei ollut mukana treenissä laisinkaan. Saattaa sitten alkuvauhti kostautua viimeistään 16-19 km kohdalla. Tänään oli vaatetta sopivasti päällä. Jos kisapäivänä on sää kuten tänään, +6 ja poutaa laitan pitkät trikoot ja pitkähihaisen paidan ja sormikkaatkin saa olla kädessä. Jos on jokunen aste enemmän, niin sitten vasta trikooshortsit ja komperssiot sekä lyhythihainen paita menee harkintaan.
  22. Tästä on vähän eri koulukuntia ja tiedän tarkalleen tuon "ongelman". Minun harjoitteluni on mennyt siihen että hitaimmat lenkit ovat jotain 5.20 silloin kun ollaan yhteislenkillä (tai on 10 cm lunta maassa). Muutoin noon 5.00/km ja alle. Toimii jollakin ja toisella ehkä ei.
  23. ^Tonnimarsu: Paljonko noita harjoituslenkkejä juokset? Aika kovat on harjoitusvauhdit olleet. Kyllä tuo nykyinen (siis vähän rauhallisempi) pitäisi olla ihan OK, kunhan juokset pitkät yli 30 km lenkkeinä. Sellaisia vähintäänkin 4-5 kpl treenikaudella. Olisiko ehkä parempi jakaa selkeämmin peruskuntokauteen, jolloin kilometrejä tulee reilusti luokkaa 80 km- 100 km / viikko ja sitten vasta 2-1,5 kk ennen aloittaa nostamaan vauhtia (ja vähentämään määrää) siten että totuttautuu tavoitevauhtiin aluksi vähän lyhyemmillä lenkeillä ja sitten lisäten tavoitevauhtista aina puolimaratoniin asti. En minäkään ole mikään expertti, mutta tämän olen kokeneemmilta oppinut.
  24. No kamaahan on auto puolillaan, vaan ei se oo sitä samaa. (sanoi Juice) No joo - yleensä tulee kaikenlaista turhaa roinaa, joten eipä tuon niin väli. Taisin olla tuohon aikaan jo kotona syömässä, joten käytin kallisarvoisen aikani ehkä paremmin hölkkäämällä kotiin kuin odottelemalla palkintojenjakoa. Ja missähän ne tulokset ...?
  25. Pitäiskö vaihtaa nimimerkkiä?
×
×
  • Luo uusi...

Important Information

Terms of Use ja Privacy Policy