Jump to content
Juoksufoorumi.fi



vipe

Jäsenet
  • Content Count

    91
  • Liittyi

  • Days Won

    3

vipe last won the day on March 23

vipe had the most liked content!

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. Hyi hitto...Se oli testijuoksu tänään. Eilen (ja oikeestaa koko viikon) jo jännitti vähänku olis oikeesti kisaan valmistautunu, mikä toisaalta ihan hyvä asia. Tuntu, että lepo löi jalat ihan lukkoon, pohkeet meinas krampata ja tunnusteli kaihertaako kurkussa. Ihan kohtuullisen hyvät unet sai alle kuitenkin ja aamulla olo, että lenkille tekee mieli eikä ollu sellasta väsymystä kuten vaikka viikko sitten. Hyvää lämpöä lupas iltapäivälle, mikä olis kelvannu oikein hyvin, mutta samalla myös ennusteiden mukaan tuuli nousee, joten testit heti aamusta. Hieno auringonpaiste kui
  2. Ke: 10.3 km @ 5:49 @ 138 To: 6.7 km @ 5:50 @ 138 (sis. 5 ST) Perushölkkäilyä. Ei mitään ihmeempää kerrottavaa tällä kertaa. Paitsi ehkä sen verran, että ärsyttävää tuulta ja puuskia jonkun verran ja nenä alkaa vuotaa vettä melkein heti kun menee ulos ja lähtee liikkeelle.
  3. Hain sunnuntaina kaupasta ensimmäiset simat ja munkit kun teki niin pirusti mieli. Ilmeisen hyvää palautumisen kannalta koska jo sunnuntaina iltaa kohti sykkeet laski alas ja hyvät yöunet siihen vielä päälle. Ma: Lepo Normaali työpäivä, mutta päivän aikana Garminin body battery laski vain 80:een ja illallakin oli vielä 75. Stressiäkään ei juuri yhtään. Pari pykälää alemmat leposykkeetkin ja ei oo hetken noin alhaalla ollu. Vaikuttaa hyvältä. Ti: 11.8 km @ 5:19 @ 154 (187) (sis 3 x 1600 T / 2 min lepo) Viikko käyntiin muutamalla kynnysvedolla. Ensimmäisessä ja kolman
  4. La: 13.2 km @ 6:05 @ 135 Aamusta vähän vettä ja siirsin lähtöä. Vähän kirkastu sitten ja lähtiessä mietin onko tänään pitkä vai ei, koska ei oikein ollu juoksufiilistä. Matkan varrella ajatukset vaihteli ja meinasin, että kai sitä pitkän vois vetää, mutta sitten iskikin kunnon räntäsade, isoja hiutaleita ja kova kylmä tuuli vasten kasvoja. Parempi oli tulla vaan sopivan matkan jälkeen pois. Su: 27.2 km @ 6:21 @ 131 Aamusta melko tyyntä ja aurinko paistaa pilvettömältä taivaalta. Kannatti siirtää tälle päivälle pitkä lenkki ja nauttia rauhallisesta vauhdista sekä hienosta kelist
  5. To: 11.6 km @ 5:17 @ 151 Vähän jäykkyyttä jaloissa keskiviikosta ja joku kevyempi oli tarkotus mennä, mutta parin kilsan jälkeen lähti vauhti vaan kiihtymään huomaamatta joten mitäpä sitä turhaan jarruttelemaan kun hyvältä tuntui. Aikalailla kiihtyvänä tuli koko matkan sitten. Pe: 6.1 km @ 6:08 @ 134 Kevyttä jalkojen ulkoilutusta tuulta vasten kokeilemaan. Tarkoitus oli mennä vähän pitempi, mutta ei sitten napannu enempää tuulessa vedellä vaikka välillä saikin kovan myötätuulen taakse. Huomenna sitten ehkä 25 km taas. Eka tonni tälle vuodelle sentään meni tänään rik
  6. Ma: 9.6 km @ 6:40 @ 138 (177) (sis. 3 x 3 x ~20 s mäki) Huvikseen välillä mäkeenkin kokeilemaan. Ei oo hetkeen tullut tehtyä, joten aika varovasti tuli mentyä. Kävelypalautus alas ja joku 2-3 min sarjojen välissä. Ti: Lepo Matkustelu pääsiäisen vietosta takas kotiin ja vaihtoehtona oli lepo tai sitten jotain pientä hölkkää istumisen jälkeen. Meni sitten suosiolla levon puolelle sillä sain noista mäkivedoista perseen kipeeks. Ainakin tiesi, että siitä jotain hyötyä oli. Vähän tullut laiminlyötyä noita ja täytynee tehdä jossain vaiheessa uudestaan. Oppina ainakin, että viimeistää
  7. En mäkään tuota Stravan käppyrää oikein ymmärrä ja ihmettelin joskus aiemmin samaa. Yritin etsiä miten tuonne pitäisi esim. sykerajat määritellä, että tulisi järkeä, mutta eipä oikein löytynyt. Itsellä tippui hauskasti Fitness 40 pykälää alas kesän huipuista maratonin treeniohjelman aikana. Maraton suorituksena itsessään sitten nosti tuota 10 pykälää ylöspäin ja sen jälkeen se lähti syksyä kohti taas alaspäin ja oli alimmillaan kun vedin syksyllä puolimaran ennätyksen. Puolimaran jälkeen se onkin ollut melko tasaista suoraa ja seilannut vajaan 10 pykälää ylös alas.
  8. La: 26 km @ 5:58 @ 139 Su: 16.6 km @ 5:50 @ 139 (sis. 5 ST) Mukavan rentoja ja nautinnollisia molemmat lenkit. Tänään kesken lenkin tuli olo, että tekis mieli vetää 20 kilsaa myös, mutta käännyin sitten kuitenkin reilun 8 km jälkeen takaisin. Viikko yhteensä 126.1 km. Ens viikolla olis tarkotus vielä tehdä jotain tehoja ja sopivasti määrää, tosin ei yhtä paljon kuin tällä viikolla. Sen jälkeen ajattelin kokeilla mitä kunnon keventelyt tekee ja katsoa onko noista mun vedoista ollut mitään hyötyä. Mikäli olo tuntuu hyvältä niin jotain aikakoetta si
  9. Pe: 13.1 km @ 6:04 @ 135 Vähän oon ihmeissäni jo aiemmin ollu miksei hengitys oikein toimi täydellisesti. Tänään huomas asian taas hyvin. Ihan kevyesti menee sinänsä eikä ahdista, tuskastuta tai kipuile missään, mutta tuntuu ettei kaasut aina vaihdu kunnolla. Eihän kevyellä lenkillä paljon tarvi hengitellä, mutta välillä tekee mieli tuulettaa keuhkoja ja ottaa rauhassa oikein syvään henkeä ja puhaltaa rauhassa ulos. Näennäisesti keuhkot täytty, mutta ei tuntunu siltä, että kunnolla lähtis hapekas veri virtaamaan. Jotenkin pinnalliseksi meinaa jäädä hengitys. Testailin sitten lenkin
  10. Lomalla saa hyvin treenattua. Tähän vois vaikka tottua. Vähän tuo lapa välillä häiritsee, mutta ei pahemmin juostessa ainakaan suoraan tunnu. Mitähän tuolle keksis taas. Ma: ap: 7 km @ 6:52 @ 128 ip: 13 km @ 5:35 @ 151 (184) (sis. 6 x 3 min kovaa / 2 min palautus) Vedot tunteella ja vauhdit osuivat 4:03 - 4:10 ja yks välistä meni 4:19 sillä tuli kirjaimellisesti mutkia matkaan. Piti väistellä enemmän ihmisiä ja odottaa vapaata tilaa. Kovaa tuulta myös taas. Ti: ap: 7.1 km @ 6:45 @ 128 ip: 15 km @ 5:32 @ 147 Ke: 8 km @ 5:56 @ 140 To: 20.
  11. Su: 10.4 km @ 6:38 @ 130 (sis. 6 ST) Kevyt läpsyttely ja loppuvaiheessa muutama stride päälle. Vähän jalat jäykät ja lihaksistossa tuntu eilinen, mutta elimistön puolesta edelleen olo, että eilinen todellakin teki hyvää. Kirjataan itselle vielä ylös, että stridet nosti koko lenkin keskisykettä ja ilman niitä olis ollu jotain 126-127. Nyt loppupäivän voikin keskittyä lepoon ja penkkiurheiluun. Illemmalla ehkä jotain venyttelyä. Viikko yhteensä 91.6 km. Runalyzeen oli mukavasti tullut ominaisuus, joka näyttää eri sykealueilla vietetyn ajan. Olen näköjään tän
  12. Pe: Lepo La: 30.2 km @ 6:01 @ 143 Aamulla herätessä vasen lapa jumissa samalla tavalla kuin vuodenvaihteessa. Sain sen sitten johonkin malliin ettei häirinny. Aamusta liikkeelle ja alkuperäinen suunnitelma oli vetää 25 km. Heti alussa muutaman kevyen juoksuaskeleen jälkeen tuntu samantien siltä, että vetäis jotain anakynnystä vasten ja olis ihan hapoilla. Mietin jo miten pitkälle pääsee ollenkaan. Varovasti vaan eteenpäin ja muutaman ekan kilsan aikana kroppa alkoi sitten heräillä. Vetelin tunteella vaan ja jätin kellon omaan arvoonsa, mutta jossain 9 km kohdalla taas
  13. vipe

    Garmin Connect

    Kiitti tästä huomiosta. Runalyzea olen käyttänyt ja tätä kaivannut. Tuo muutos on mennyt ohi kun aiemmin oli vain nuo harjoitusten keskiarvot tosiaan vaan näkyvissä.
  14. Ke: 12 km @ 5:32 @ 147 Alussa hämmästelyä voiko mennä niin kovaa kun ei tuntunut siltä. Vähän himmailin sitten kuitenkin. Koronapeikko meinaa taas aiheuttaa luulosairauksia. Ei onneksi varsinaisia allergioita ole ikinä ollut, mutta ulkona katupölyä sen verran, että nenä alkaa vuotaa ja illalla lenkin jälkeen kuulostelua kaihertaako kurkussa oikeasti jonkun taudin takia. Hävis sitten aamun mennessä kuitenkin. To: 12.5 km @ 5:11 @ 160 (sis. 5 km T + 4x200 R/200) Aurinkoa, lämpöä joku 8 astetta ja hiekkoja saatu puhdistettua teiltä pois. Aika kovaa tuulta vaan taas. N
  15. Joo nyt on yleesä ollu sama tienpätkä edestakaisin. Kunhan vielä parempaan kuntoon kelit tulee niin sitten voi olla jotain lenkkiä kiertää. Käytetty tienpätkä tosin vaihtelee ja ei ole aina sama ja jossain voi olla enemmän loivaa alamäkeä toiseen suuntaan ja takas tullessa sitten taas nousua. Kelloa tulee vilkuiltua, mutta vähenemään päin. Yleensä alussa kalibroi vauhdin oikealle hehtaarille ja pari kertaa vilkaisee sitten matkan aikana. Mulla on muutenkin kellon näytössä koko kierroksen (=km) vauhti näkyvissä, joten ei päivity ns. reaaliaikaisesti ja vauhdin muutos ei heti edes nä
×
×
  • Luo uusi...

Important Information

Terms of Use ja Privacy Policy