Jump to content
Juoksufoorumi.fi



vipe

Jäsenet
  • Content Count

    45
  • Liittyi

  • Days Won

    1

vipe last won the day on October 24 2020

vipe had the most liked content!

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. Kun löysin lauantaina tuon lukon selästä, niin sen jälkeen leposykkeet palanneet normaalille tasolle ja kellon mittaama body batterykin ehtii nousta yön aikana jälleen täydeksi. Yleensä vältän lääkkeitä, mutta otin nyt muutaman päivän pienimuotoisen burana-kuurin ja sen jälkeen varovasti jotain rullailua ja venyttelyä tuonne kipeään kohtaan. Nyt on taas mukavaa treenata (kuhan vaan osais vielä enemmän olla vertailematta vauhteja kesäkeleihin). Ke: Lepo To: 13.6 km @ 5:54 @ 155 (sis. 3x1600m T/1 min + 6x200 R/200) Lenkkipolku oli aurattu ja ihan OK kunnossa keliin nähd
  2. Ma: 12.5 km @ 5:46 @ 154 (max 194) Tää oli nyt joku 4x([2x200 R/200]+400 R/400) setti. Vähän tuo luminen alusta häiritsee noita nopeita vetoja ja ainakin tuo mun 44s/200m oli ihan liian kova vauhti tuolle 400 metrille ja piti vähän himmailla. Pääasia, että juoksee, kyllä se siitä sitten. Ti: 10.2 km @ 7:09 @ 135 Kunnon hanget tuli ja oli pakko lähtee kokeilee juoksuakin kun pyöräily töihin ja takas oli jo omalla tavallaan ihan hauskaa. Enemmän tai vähemmän oli hankea, mutta tääkin oli ihan hauskaa lopulta. Saas nähä miten tiet saadaan aurattua kun torstaina olis taa
  3. Su: 6.5 km @ 5:38 @ 149 (sis. 6 ST) Hyvä kulku. Viikko yhteensä 71.3 km. Huomenna sitten taas kakssatasia ja mukaan tulee myös muutama 400-veto. Toivottavasti ei kelit liikaa sotke.
  4. Testi jäi nyt tekemättä ja viime viikon otin sitten kokonaan levon kannalta. Treenit kuitenkin jatkuvat. Ensin vähän tarinaa ja loppuun viikon treenejä. Sunnuntaina ja maanantaina leposykkeet olivat taas ihan normaalit ja jopa alakanttiin. Siispä maanantaina ensimmäinen Danielsin kertoma harjoitus. Treeni meni hyvin, mutta tämän jälkeen loppuviikolle taas leposykkeet tulivat muutaman pykälän ylös. Lisäksi tuntui jotenkin epämääräiseltä rinnan kohdalla. Pohdin jo jotain ylikuntoja sun muuta, mutta olo ja juoksu tuntui muuten ihan hyvältä. Varsinkin kun jouluviikolla pari edellistä l
  5. Alkoholi ja urheilu ei oikein sovi yhteen, mutta täytyy vielä kommentoida kun en ymmärrä nyt ollenkaan kroppani toimintaa. Yleensä siis alkoholi nostaa mulla heti sykkeitä ja kellon stressimittari huutaa välittömästi. Vaikka lenkki meni huonosti ja olo oli jotenkin omituinen, päätin kuitenkin ottaa jo nyt pari olutta ruoan kanssa kun uutta vuotta varten tuli ostettua. Tästä seurasi se, että alkoi paleltaa kunnolla ja sen myötä koko kroppa alkoi ihan tärisemään. Mittasin lämmön varmuuden vuoksi ja näytti 35.8. Normaalisti mulla on joku vähän päälle 36, eli hieman alilämpöä eikä aina
  6. Ei se nyt oikein kulje. Viime yönä/tänään oli jo aavistuksen leposykkeet laskussa. Lisäksi olo oli oikein pirteä ja innoissaan puki tänään lenkkikamat päälle. Ma: Lepo Ti: Lepo Ke: 6.2 km Eli ei oikein tuo 5x2400m onnistunut. Olin alunperin suunnitellut tekeväni minitestin huomenna, mutta tulikin lumisade ja se muuttui sitten rännäksi, joten ajattelin, että kenttä on paremmassa kunnossa tänään kuin huomenna loskassa. Pieni hanki oli, mutta ajattelin, että siinä on ihan kohtuullista mennä ja siihen tulee hyvä ura. Alussa olikin erittäin kevyt askel ja tun
  7. Nyt on tosiaan 3 kuukautta PK:ta vedelty. Oikeastaan mukaan voisi laskea myös kesän maraton-harjoittelun lopun, joten takana on puoli vuotta pääsääntöisesti submax-treenejä. Varmaan tämäkin vielä toimisi (ehkä vähän enemmän määrää, tuplapäiviä jne.), mutta oman viihtyvyyden ja kropan uusien ärsykkeiden takia on tarkoitus ottaa mukaan enemmän vetoja ja mk-treeniä. Yleensä olen treenannut suoraan pitemmille matkoille ja pyörittelin erilaisia vaihtoehtoja. Tein kuitenkin itselleni radikaalin ratkaisun ja ajattelin nyt soveltaa puhtaasti Danielsin 10k-ohjelmaa. Jospa tuon myötä saisi k
  8. Su: 14.7 km @ 5:33 @ 151 Jotain pientä vauhtileikittelyä kun pitkän lenkin jälkeen oli taas hyvä tuntuma. Ei mitään erityisen kovaa kuitenkaan ja rajoitin sykkeet vähän alakynnyksen päälle jos kovempaa meni. Vauhdit kaikkea väliltä 4:40-6:30 miten millonkin. Viikko yhteensä vajaa 92 km. Joo alkoholi kyllä nostaa heti sykkeitä ja stressimittari alkaa huutaa. Tästä ei nyt ole kuitenkaan kyse kun joulu mennyt täysin nollalinjalla. Ei kyllä ole sellainen olo, että jotain tautia olisi, mutta eihän sitä ikinä tiedä. Tietty tuon koronan takia vähän jotain luulosairautta m
  9. Pe: Lepo La: 26.12 km @ 5:55 @ 146 Tapanin päivän pitkikselle matkan pituus valikoitui suoraan kalenterin mukaan. Mikähän tässä nyt on kun viime sunnuntai ja maanantai oli oikein hyviä päiviä, mutta tiistaista lähtien leposykkeet olleet vähän korkealla. Nyt pitäs olla oikein hyvät harjottelumahdollisuudet kun on loma ja saa levätä ja syödä vaan. Juoksu kyllä kulkee, ei siinä sinänsä mitään. Liikaa syömistä ja vähän ähkyilyä? Liikaa kinkkua, torttuja ja suklaata? Liian vähän nestettä suolasen kinkun päälle? Lenkit sovittanut kyllä sopivasti tyhjemmälle mahalle ja se
  10. To: 15.1 km @ 6:32 @ 133 Kevyttä köpöttelyä pienessä lumihangessa. Speedgoatit toimii. Kohta riisipuurokattilan ääreen. Hyvää joulua!
  11. Ma: 7.4 km @ 6:11 @ 134 Tarkoitus oli kympin verran vetää kevyttä, mutta jostain syystä meni maha sekaisin ja piti vähän oikaista takaisin. Ti: 10.2 km @ 6:15 @ 141 Kevyt tuntuma, mutta johtuiko sitten lyhyistä yöunista ja matkustamisesta (kyllä, vähän rikoin korona-suosituksia) kun sykkeet vähän korkealla. Ke: 18.1 km @ 5:24 @ 159 (sis. 3 x 15 min/5 min [@ 4:31 @ 173 / 4:39 @ 176 / 4:28 @ 177] ) Tässäkin lämmitellessä ehkä aavistuksen korkeammat sykkeet kuin olisin olettanut. Eka veto meni hyvin, mutta toisen vedon lopussa ollut reilu kilometrin tasainen loiva no
  12. Pe: Lepo La: Lepo Su: 20 km @ 4:57 @ 157 Vähän laiskotti vaatteita pukiessa, mutta lähti sitten alusta asti kulkemaan kevyesti ja annoin mennä koko matkan jossain aerobisen kynnyksen tuntumassa. Hyvä lenkki ja nyt on aivan eri fiilis kuin alkuviikosta. Viikko yhteensä 47.5 km. Viikon kaikki lenkit vähän kovemmilla tehoilla, mutta eikai se välillä haittaa tehdä noitakin. Joskus syyskuussa viimeksi tainnut olla 4 juoksutonta päivää putkeen ja alle 50 kilometrin viikko. Eikä nyt ihan täydellistä lepoa tullut kun perjantaina tuli vähän kaljotelt
  13. Ei tämä näköjään aina ole (mullakaan) pelkkää posia. Ma: 14.5 km @ 5:21 @ 153 (sis. 40 min @ 4:44 @ 167) Ti: 13 km @ 5:14 @ 154 (sis. 6 ST) Vähän oli hermot kireellä, joten reippaampi lenkki oli pakko tehdä. Lenkki meni hyvin ja välillä meni alle 5 minuutin kilsoja matalammilla sykkeillä kuin maanantaina. Jostain syystä kuitenkin illalla alko pohkeet (ja vähän akillekset) kirraamaan. Tuntemukset jatkuivat myös vähän seuraavana päivänä. Ke: Lepo To: Lepo Kropan puolesta ehkä olisi voinut jonkun kevyen lenkin tänään käydä tekemässä, mutta ei va
  14. Mitä itse vajaan vuoden (viime vuoden kesästä tämän vuoden kevääseen) aikana otin 35 kiloa painoa pois niin tuollaiset 61-67 % HRR sykkeet olivat sellaisia joissa yritin pääsääntöisesti pysyä ja välillä meni paremmin ja välillä huonommin. Mun ruokavalio tuolloin oli enemmän proteiinipainotteinen ja hiilarit olivat päivässä ehkä jotain 100-200 g ja en huomannut, että jaksamiseen olisi ollut suurtakaan vaikutusta. Välillä tuli toki tehtyä kovempiakin treenejä. Nykyään yritän vetää enemmän hiilareita ja keksiä mistä niitä saa, koska jo ennen dieettiä olin vetänyt normaalisti pienillä hiilareilla
  15. Pitkät rauhalliset lenkit kyllä toimii omalle kropalle ja antaa hyvin vastetta. Tietty tässä oli nyt 2 lepopäivää tuon lauantaisen 30 km jälkeen, mutta olen aiemminkin huomannut, että pitkän rauhallisemman lenkin jälkeen jopa seuraavana päivänä kulku on erittäin hyvää. Alkuviikosta olikin oikein hyvä askel. Ma: Lepo Ti: 14.1 km @ 5:52 @ 141 (ensimmäiset 9 km 6:20 @ 134 ja loppu 5km kiihtyvänä (oletetulle) aerobiselle kynnykselle. Viimeiset 2 km @ 4:55 @ 158) Ke: 18.1 km @ 5:23 @ 149 (sis. 8 ST) Rento kulku alusta alkaen ja sen takia ajattelin välillä kokei
×
×
  • Luo uusi...

Important Information

Terms of Use ja Privacy Policy