Jump to content
Juoksufoorumi.fi










Ziak

Jäsenet
  • Content Count

    8
  • Liittyi

  • Last visited

Community Reputation

10 Good
  1. Ziak

    Garmin connect ongelma

    Löytyisikö vinkkejä tällaiseen ongelmaan? Mulla ei perjantain treeni suostu latautumaan Garmin Connectiin. Lataa-ruudussa tämän treenin kohdalla vaan pyörii "Ladataan...", mutta se ei vaan lataannu. Treenit ennen ja jälkeen latautuvat aivan normaalisti. Kellon (110) historiastakin treeni löytyy. Miten sen saisi ladattua vai onko muuta mahdollisuutta kuin vain poistaa kellosta koko treeni?
  2. Ziak

    Merrell barefoot kengät

    Nyt on parit lyhyet (7 km) lenkit käyty testaamassa kenkiä. Ainakin istuivat jalkoihin hyvin ja tuntuivat samantien kotoisilta. Sunnuntain pitkiksellä pääsevät sitten tositestaukseen. Kenkien arviointia vaan hankaloittaa tällä hetkellä se, kun isovarvasta liikuttava lihas jalkapohjassa on osteopaatin käsittelystä hellänä ja askellus meinaa väkisinkin tapahtua ulkosyrjällä. :(
  3. Mä olen tulossa myös Espoon rantamaratonille juoksemaan ensimmäisen virallisen puolikkaan. Kevään ja kesän aikana juoksin Sepon puolimaratonohjelman läpi ja virallisen puolimaratonin sijaan juoksin puolimaratonin mittaisen pitkiksen. Nyt sitten aloitin uudestaan samalla ohjelmalla, tosin lenkkien pituuksia lisäsin aina viikkoa kohti tunnilla. Eli siis Tuija Tiin kanssa aikalailla samoilla mennään. Puolimaratonilla tavoittelen alle 2 h 30 min aikaa. Uskon sen saavuttavani, kunhan vaan ilman loukkaantumisia ja rasitusvammoja selviän sinne asti.
  4. Ziak

    Merrell barefoot kengät

    Laitoin Brandosilta tilaukseen Bare Accessit. Hintaa tuli 89 € ja palauttamisen pitäisi onnistua vaivattomasti, jos eivät ole hyvät. Pace Gloveja jouduin aikanaan aika tavalla metsästää ja lopulta Stockmann tilasi ne minulle, joten nyt ajattelin säästää etsimisen vaivan ja toivoa, että koko ja ennen kaikkea tuntuma täsmäisi jo ekalla yrityksellä.
  5. Ziak

    Merrell barefoot kengät

    Ei varmaan hullumpi idea. Täytyy lähteä etsimään ja kokeilemaan.
  6. Kiitoksia kommenteista! Mä päädyin vetämään Sepon puolimaraton -ohjelmaa uusiksi. En aloittanut ohjelmaa alusta, vaan sellaiselta viikolta, että Espoon rantamaraton osuu ohjelman puolimaratonin kohdalle. Lisäksi lomien loputtua juoksun rinnalle tulee työmatkapyöräilyä 22 km/pv. Vaikkei se juoksukuntoa kehittäisikään, niin tuskin siitä haittaakaan on. Tällä hetkellä juoksufiiliksiä on pilaamassa kipeytyneet jalkapohjat. Jouduin pitämään parin viikon juoksutauon, kun ei meinannut pystyä kävelemäänkään, kun jalkapohjan ulkosyrjää sattui kuin olisi puukolla pistänyt. Nyt ne eivät juostessa vaivaa, mutta juoksun ja levon jälkeen vieläkin aristavat.
  7. Ziak

    Merrell barefoot kengät

    Mulla on lyhyillä lenkeillä käytössä FiveFingersit ja pidemmillä lenkeillä Merrellin Pace Glovet. Olen reilu puoli vuotta juossut ainoastaan minimalistikengillä ja välillä, kun olen kokeillut "tavallisia" kenkiä, ei ole juoksusta tullut mitään. Merrellien kanssa on kuitenkin >15 km lenkeillä ongelmana jalkapohjien kova kipeytyminen. Nyt olenkin miettinyt, että pitäisikö pitkiksiä varten olla vähän vaimennetummat kengät. Onko teillä antaa vinkkejä, missä olisi hieman enemmän vaimennusta kuin Pace Glovessa? Kenkä saisi kuitenkin olla kevyt ja sillä pitäisi onnistua päkiäjuoksu.
  8. Moi kaikille ja kiitos hyvistä keskusteluista, joita on tullut jo vuoden verran seurattua... Olen kolmekymppinen nainen. En ole koskaan ollut mitenkään erityisen urheilullinen. Liikuntaa olen harrastanut lähinnä sen takia, että on pakko. Kunnes vuosi sitten hurahdin juoksuun. Nyt mikä tahansa liikunta houkuttaa ja koukuttaa. Lähtötilanteeni oli se, että Porin juoksukoulun ensimmäiset päivätkin olivat tuskaa. Juoksukuntoa ei ollut lainkaan, vaikka kävelylenkkeilyä olinkin koirien takia harrastanut päivittäin useita vuosia. Porin juoksukoulun päätyttyä ajattelin, että 10 km riittää, mutta ei se sitten riittänytkään... Viime talven juoksentelin epäsäännöllisen säännöllisesti sään mukaan ulkona sekä matolla. Keväällä aloitin Sepon puolimaraton läpi -ohjelman. Sitä uskollisesti seuraten juoksin viime sunnuntaina itsekseni, epävirallisesti puolimaratonin. Aikaa kului 2:40. Tarkoitus oli ihan vaan juosta läpi pitkiksenä, ei siis yrittää mitään aikaan. Virallisesti puolimaraton on edessä syksyllä Espossa. Tavoitteena on ainoastaan alle 2:30. Keväällä kävin Teskun testissä. Testin mukaan voisin juosta puolimaratonin 6 min/km, mutta en usko tämän olevan realistista ainakaan tällä hetkellä. Kympin pystyn kyllä juoksemaan tuntiin, mutta siinä on vasta vajaa puolet matkasta. Mutta mitäs nyt, kun ohjelma on juostu läpi? Millaisella ohjelmalla kannattaisi jatkaa? Miten saisi tässä seuraavien 10 viikon aikana kehitettyä nopeutta? Periaatteessa tiedän ja osaisin varmasti jonkinlaisen ohjelman rakentaakin, mutta päänuppini vaatii, että ohjelma on "valmiiksi kirjoitettu" ja että se on viikko/päiväkohtainen. Sepon ohjelmassa pidin erityisesti sen vaihtelevuudesta ja monipuolisuudesta. Olisiko jotain vastaavaa? Mikäli paikat vaan kestävät, niin maraton olisi vuoden? päästä haaveissa, mutta pidetään se vielä salaisuutena...
×
×
  • Luo uusi...

Important Information

Terms of Use ja Privacy Policy