Jump to content
Juoksufoorumi.fi


nzhuk

Jäsenet
  • Content Count

    85
  • Liittyi

  • Last visited

Community Reputation

10 Good

Converted

  • Coopperi
    3100
  • 10km
    44:55
  • Puolimaraton
    1:38:27
  • Maraton
    4:22:45
  1. Päätin ilmoittautua tänne (23.8.) http://www.challenge-walchsee.at/?lang=en Alkukesästä voisi sitten yrittää järkätä reissua sinne Mallorcalle harjoittelumielessä. Sent from my iPhone using Tapatalk
  2. Nostetaas tätä ketjua hieman. Olisiko kiinnostuneita lähtemään nyt huhtikuussa 2015 vastaavalle leirille (vahva pyöräilypainotteisuus ok) ? Fillariforumin ketjun perusteella Mallorcalla näyttäisi olevan enemmänkin väkeä liikentessä. HelTrin kevätleiri on 17.-19.4, eli reissu esim. 4. - 12.4.?
  3. Paikka Joroisiin tuli varattua ensi kesäksi, mutta sen lisäksi olisi kiva käydä kokeilemassa joku noista Euroopan kisoista. Tällä hetkellä harkinnassa on yksi kolmesta IM 70.3-kisasta: St. Pölten (17.5), Mallorca (9.5.) tai Rapperswil-Jona (7.6.). Onko porukalla noista kisoista kokemuksia? Muutkin hyvät kisat jotka osuisivat tuohon toukokuun lopun ja kesäkuun puolivälin väliin kiinnostaa, jos sellaisia on suositella. Sent from my iPhone using Tapatalk
  4. nzhuk

    Finntriathlon 2014

    Elämän toinen puolimatka takana - pakko olla tyytyväinen vaikka monen muun tavoin hyydyin juoksussa helteen (tai riittämättömän pyöräilyn aikaisen nestetankkauksen) takia. Kisan peruuntuminen oli omalta osaltani lähellä - kun vein pyörän edellisenä iltana telineille niin huomasin, että etukiekon vanteeseen oli ilmestynyt reilusti pystyheittoa ja koko pyörän etuosa pomppi ylös-alas vauhdissa. Soikeuden lähde on itselleni mysteeri, sillä 6pv aikaisemmin olin ajanut pyörällä 140km lenkin ilman ongelmia tai isoja kuoppia, ja sen jälkeen pyörä seisoi koskemattomana varastossa. Pyöränä siis Felt B16 TTR4-vanteilla. Urheilukentän Velo & Oxygenin teltasta löytyi sitten onneksi käytetty varakiekko kohtuuhintaan, siitä suurkiitos Mika Saariolle. Viimevuotiseen kisaan verrattuna uinti parani n. 8min, pyöräily n. 7 min ja juoksu hidastui 4min. Kokonaisparannusta 11min, loppuaika 5:02:33 ja sarjana M30-34. Pyöräilyn keskariksi tuli 36,9 km/h mihin olen kyllä tyytyväinen - kaikki ne talven ja kevään traineritunnit taitavat näkyä lopputuloksessa. Pyöräilyn osalta sijoitus oli omassa sarjassa 11/172. Uinnissa sarjan sijoitus 73/172; juoksussa 44/172. Uinti jatkanee heikoimman lajin asemassa vielä seuraavankin vuoden. Viiden tunnin alitus oli varsinaisena tavoitteena, se jäi nyt 2,5 minsan päähän. Ei se mitään, ensi vuonna se alitetaan.
  5. nzhuk

    Kisalenkkarit triathloniin

    Lähti Saucony Fastwitch 6 tilaukseen (Bikester.fi), kassotaan, jos ei jalka mahdu nii voi aina palauttaa.
  6. nzhuk

    Kisalenkkarit triathloniin

    Fastwitch 6 vaikuttaisi ainakin tään arvostelun perusteella potentiaalisesti sopivalta vaihtoehdolta. Pitääkin metsästää noita jostain kokeiltavaksi :)
  7. nzhuk

    Kisalenkkarit triathloniin

    Millaisia lenkkareita jengi täällä käyttää kisoissa? Itse olen juossut vuosia Niken Pegasuksilla ja nyt tekisi mieli vaihtaa johonkin kevyempään, vähemmän vaimennettuun malliin. Askellukseni on neutraali, mutta jalkojen lesti on aika leveä (esim. suurin osa Adidaksen lenkkareista ei sovi lainkaan kapean lestin takia). Olisi plussaa, jos lenkkareissa voisi juosta ilman sukkia ilman pahempia hiertymiä. Jens Dahlman kirjoitti positiivisen arvostelun Sauconyn lenkkareista, mutta toisen arvostelun mukaan kengät eivät sovi leveälestisille lainkaan. Mikä olisi muuten paras (fyysinen) kauppa Hkin/Vantaan seudulla jossa noita kannattaisi käydä katselemassa & sovittamassa? Keskustan Intersportissa olen käynyt tähän saakka, mutta siellä se valikoima on suhteellisen rajallinen.
  8. Itse kävin hakemassa omani Varuste.netin myymälästä (Helsingin Konalassa). Pääsi kokeilemaan pukua päällä, sai hyviä neuvoja ostotilanteessa ja hintakin oli ihan siedettävä.
  9. Katos, kiitti vinkistä. Liitynpä. Sent from my iPhone using Tapatalk
  10. Moi, Lumet on lähteneet ja pahimmat soratkin alkavat olla poissa teiltä. Helsingin Pyöräilijöillä on yhteislenkkejä ja niille oma keskustelupalsta Fillarifoorumin puolella, mutta niillä lenkeillä painottuu useimmiten tiiviissä ryhmässä ajaminen piehenköillä & usein mäkisillä teillä. Triathlonia varten voisi olla hyödyllistä harjoitella ilman peesausta (jos treenaa peesikieltokisoihin) ja reititkin joihin treenataan ovat kai yleensä vähemmän mäkisiä. Ainahan sitä voi lähteä itsekseen lenkille, jolloin saa määrätä oman vauhdin eikä ole pelkoa peesiavusta, mutta lenkkiseura voi olla välillä ihan kiva. Itselläni on tapana käydä heittämässä 70-100km lenkki lauantaisin tai sunnuntaisin (säiden & aikataulujen salliessa), lähtöpaikkana Helsingin Tapanila, suuntana joko Lahdentie kohti Lahtea tai Vanhaa Porvoontietä kohti Sipoota, Pornaista ja Porvoota. Eli mielipiteitä, olisiko tällaisia tri-henkisiä pyörälenkejä keräävälle keskustelusäikeelle tarvetta (joko täällä tai mielummin fillarifoorumin puolella) ? Itse olen HelTrin jäsen ja osallistun joskus HePon lenkeille, mutta minusta ketjun voisi pitää avoimina kaikille kiinnostuneille. Olen nyt laittanut ekan viestini tuonne HePon kuntolenkkiketjuun, mutta kun kyseessä ei ole HePon kuntolenkki niin se paikka on sille väärä.
  11. nzhuk

    Giro Air Attack -kypärä

    Air Attackista oli hyvä arvostelu tässä, mukana myös dataa ilmavastuksesta ja lämpötilaeroista normaaliin siivilään ja normaaliin longtail-aerokypärään verrattuna: http://aerogeeks.com/2013/07/26/giro-air-attack-final-thoughts/ Huomattavasti parempi ilmanvaihto ja jonkin verran suurempi ilmanvastus aeroasennossa ajettaessa kuin longtaililla. Toisaalta taas tuo lienee aika hyvä valinta jos haluaa omistaa vain sen yhden kypärän (longtailia ei ehkä viiti ihan työmatkoille laittaa :) Sent from my iPhone using Tapatalk
  12. Avaisin keskustelun triathlonistille sopivasta kuntosaliohjelmasta. Minkätyyppistä harjoittelua itse suositte, mitä liikkeitä, kuinka kovilla painoilla (suhteessa omaan voimaan), toistomäärät, treenien jaksotus jne? HelTrin kuntopiiriharjoittelua olen muutaman kerran kokeillutkin ja hauskaa on ollut, mutta logististen syiden takia itselläni siirtynee tuo harjoittelu enemmän salin puolelle. Itse olen nyt syksyn aikana käynyt 1-2krt salilla tekemässä aikalailla vapaamuotoisesti vähän kaikkea mikä tuntuu kivalta, mutta nyt olisi tarkoitus tehdä tästä salirääkistä vähän systemaattisempaa, jotta tästä olisi jotain hyötyäkin, eikä vain lihasmassaa vääriin paikkoihin. Joe Frielin The Triathlete's Training Biblessa (joka on muuten aivan loistava kirja, jota käytän harjoitteluni perustana) listataan seuraavia liikkeitä: - Squat - Step-up - Leg Press - Seated row - Chest press - Push-up - Heel raise - Knee extension - Leg curl - Ab twist - Sitting Lat pull-down - Standing lat pull down - Standing row - Plyometrics (rope skipping, box jumping, medicine call throw, vertical jump) Salitreeni siten jaksotetaan seuraaviin jaksoihin, jotka etenee loppusyksystä kohti kesän kisakautta: - Anatomical Adaptation (painot 40-60% max, 20-30 toistoa) - Max Ttransition (10-15 toistoa) - Max Strength (3-6 toistoa) - Strength Maintenance (painot 60-80% max, 6-12 toistoa). Ajallisesti valtaosa treenikaudesta. Mielipiteitä näistä?
  13. Challenge-barcelona.es -saitti tuntuu olevan polvillaan, mutta livestreami toimii täällä: http://xiptv.cat/embed-xiptv1.html?width=630&height=378
  14. nzhuk

    Finntriathlon 2014

    Tällä hetkellä 1064/1300 täynnä. Eiköhän se viimeistään lounasajan loppuessa ole loppuunmyyty :)
  15. nzhuk

    Finntriathlon 2014

    Hyvin ehti Tour de Helsingistä vielä ilmoittautumaan Joroisille. Eli puolimatkailmo sisällä. Tällä kertaa HelTrin edustajana :)
×
×
  • Luo uusi...

Important Information

Terms of Use ja Privacy Policy