Jump to content
Juoksufoorumi.fi










Reksi

Jäsenet
  • Content Count

    9
  • Liittyi

  • Last visited

Community Reputation

10 Good

Converted

  • Maraton
    3:41

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. Täältä löytyy laskuri, jonne matka ja aika on helppo syöttää: http://www.laskurini.fi/urheilu/juoksuvauhtilaskuri
  2. Juoksukilmetreistäsi on nyt mahdollista järjestää iloa mullekin kuin itsellesi. Toivottavasti moni innostuu mukaan! [Kuntokampanja.fi on Elixirin, World Visionin ja Nettitreenin yhdessä kehitämä palvelu, jossa pääset tekemään hyvää liikkumalla.Ilmoittamalla Kuntokampanja sivustolla liikkumisesi, pystyt myöhemmin seuraamaan helposti tuloksiasi, sekä lahjoitat samalla puuroa Afrikkaan sitä eniten tarvitseville. Kannustamme ihmisiä liikkumaan säännöllisesti ja tottakai myös keräämään pottiin samalla lisää puuroa! Lahjoitammekin aina annoksen puuroa jokaisen päivän ensimmäisestä liikunnasta joka kestää joko yli 30 minuuttia tai vähintään 5 kilometriä.] Täältä pääset mukaan: http://www.kuntokampanja.fi/etusivu/worldvision
  3. Reksi

    Uusi Adidas adizero Adios

    Keväällä Pariisista ostetuilla adizero adios boosteilla ole juossut nyt 1200 km erilaisilla alustoilla. Oikean jalan pohja on kulunut melko sileäksi, mutta tänään tuli postissa uudet. Kengät ovat olleet loistavat, ei pienintäkää ongelmaa jalkojen kanssa. Muita kenkiä en ole käyttänyt koko kesänä. Jos olet tykästynyt adios kakkosiin, niin nämä ovat vielä paria astetta paremmat tuon askelystävällisen boostinsa ansiosta. Nyt ajan uudet kengät sisään ennen Finlandiaa. Kengät tilasin täältä: http://www.tennisnuts.com/shop. Nopea toimitus, tiistai-iltana tilasin, perjantaina hain postista. Hintakin postikustannuksineen edullisempi kuin keväällä marathon expossa.
  4. Reksi

    Uusi Adidas adizero Adios

    Olen juossut nyt reilut 200 km noilla adizero adios boosteilla, jotka ostin Pariisin maraton exposta. Kengät ovat parhaat, joilla minä olen juossut. Adios ykkösen jälkeen kakkoseen totuttelu vei hieman aikaa ja boostit tuntuvat jalassa hyvin samanlaiselta kuin kakkoset. Ero tulee pohjasta, joka joustaa ja tekee askelluksesta joustavampaa ja kimmoisampaa ja jalat tuntuvat väsyvät entistä vähemmän. Adios boostit tuntuvat niin hyviltä ja mukavilta, että kaikki lenkit on nyt tullut juostua samoilla kengillä vauhdeista ja juoksualustasta riippumatta. Näillä tehdään oma maraennätys tänä kesänä.
  5. Reksi

    Uusi Adidas adizero Adios

    Ostin Pariisin marathon exposta adizero adios boostit. Kenkä on myyjän mukaan tulossa markkinoille vasta loppukesästä, mutta myivät Pariisissa 150 paria ja Bostonin expossa näemmä myyvät lisää. Itse olen viime vuodet pääasiassa adioksilla juossut ja tykkään, joten ostaahan nuo piti vaikka hinta oli melko suolainen (lähes asicsin hinnoissa, koskaan en ole näin paljoa maksanut lenkkareista). Nyt malttamattomana odotan, että pääsen kotimaahan testaamaan miten toimivat ja palautuuko energia tuosta uudesta pohjasta kuten markkinoivat. Hyvin adiosmaisilta tuntuvat jalassa. Taisi muuten maratonin voittaja Somekin juosta adioksilla. Kakkosilla tosin, mutta kovaa meni.
  6. Tosiaan, aina pitäisi muistaa ottaa lähtötausta huomioon niin ohjeita soveltaessa kuin niitä jaellessa ;) Noissa yli 30 km pitkiksissä kannattaa muistaa, että ne vaativat tietysti myös pidemmän palautuksen kuin 20-25 km lenkit. Ilmeisesti sinulla ei kuitenkaan palauttelu ole kovin suuri ongelma, koska pystyt juoksemaan tuollaisiakin viikkokilometrejä. Kannattanee siis kokeilla ainakin muutaman kerran miltä tuollainen pidempi pitkis tuntuu. Yksi kerta on kuitenkin vielä liian vähän antamaan oikeaa kuva - se ei tunnu vielä kivalta, tottumista tarvitaan. Googlettamalla löytyy myös tuo Holmenin maratonohjelma, josta voi katsoa pitkisten rytmitystä. Ohjelmahan on siitä mukava, että siinä saa juosta vauhdikkaita lenkkejä. Voi toki olla, että maltillisemilla ohjelmilla saisi parempaa tulosta aikaiseksi, mutta yli viisikymppisenä en enää viitsi kovin maltillisesti nylkyttää pitkiksiäkään. Hommanhan pitää olla kuitenkin ensisijaisesti kivaa!
  7. Kyllähän noilla harjoittelumäärilläsi pitäisi päästä helpostikin jo alle neljän tunnin. Itse harjoittelin ensimmmäiselle maratonille suunnilleen samoja kilometrimääriä Holmenin 3.45 ohjelman mukaisesti. Vaan kuinka pitkiä pitkiksesi olivat? Holmenin ohjelmassa on noita 30-35 km:n lenkkejä, joita ilman en olisi saanut minkäänlaista tuntumaa odotettavissa olevaan rasitukseen - erityisesti jaloille. Tuskinpa olisin uskaltunut lähteä kokeilemaankaan koko juoksua. Nyt maraton tuntui helpommalta kuin ensimmäiset yli 30 km:n pitkikset. Ravinnon (geelien+veden) imeytymisessä on tietysti paljonkin yksilökohtaisia eroja, joiden kanssa pitää etsiä itselle sopivimmat keinot.
  8. 1. 51 2. mies 3. neljänä edeltävänä talvena hiihtoa 1000 km/vuosi, kahtena kesäkautena juoksua n. 800 km/kesä. ei juurikaan kuntourheilua ennen noita, liikuntaa jonkun verran silloin tällöin. 4. huhtikuusta syyskuuhun yht. n 800 km. kilometrjä n. 50-70 km/viikko. muutama pakkolomaviikko kun innostuin liikaa. 5. 3.52.xx 6. kahdeksan viikkoa ennen maratonia löysin holmenin 3.45 ohjelman ja hyppäsin kyytiin toteuttaen loppuviikkojen ohjelman. sopi minulle hyvin ja 35 km lenkit antoivat käsityksen siitä, mitä on odotettavissa. mukavaa myös, kun ohjelmassa saa juosta melko vauhdikkaita lenkkejä, ei tarvitse juuri hissutella. en tiedä oliko nuo pitkät ja vauhdikkaat lenkit tämän ikäiselle ja kuntoiselle järkeviä, mutta kivaa oli ja se lienee tärkeintä. ekassa kisassa en sitten uskaltanut kuitenkaan lähteä ohjelman 5.20 vauhtiin vaan himmailin koko matkan 5.30 vauhtia. no, olisi kannattanut lähteä,sen verran hyvin kulki koko matkan.
×
×
  • Luo uusi...

Important Information

Terms of Use ja Privacy Policy