Jump to content
Juoksufoorumi.fi



Hejkki

Jäsenet
  • Content Count

    84
  • Liittyi

  • Last visited

Community Reputation

37 Excellent

Converted

  • Coopperi
    3160
  • 10km
    44:33

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. Vähällä panostuksella saadaan kun tehdään maksimivoimaa maksimikestovoimalla. Tämä pohja jalostetaan keväällä maastossa lajin omaisella harjoittelulla . Esim lähtö painot 4x4x70kg ja joka viikko nostaa 5kg ja välissä pitää samana tai voi ottaa vaikka takapakkia 4x4x70,......75,80,80,85,90,95,95,100. Vähän variaatioita toki mutta tuo on peruslinja. ihan loppuun asti ei vedetä sarjoja vaan jätetään vähän varaa ja pitkät palautukset 3-5min Kyykky on pääliike ja sillä aloitettaan. Päälle pohjenostot ja takareisilaite. Lämmöt matolla 2km ja päälle mattoa niin ei mene jalat tukkkoon. Kerta viikkonkin riittää. Viime talvi aika vähällä. 10h kokovartalon saliharjoittelua 13kertaa niin oli voimatasot 4x4 sarja sieltä 1x sinne 1,5x omapaino.
  2. varttimaran alku suojaisessa metsässä tai mielummin tunnelissa. Lopussa myötätuulta ja lopussa sallittua alamäkeä. Tämänlaisen maratonareenan voisi joku miljardööri rakentaa..
  3. Norski yllättäen myös lupaava hiihtäjä.
  4. Minä juoksen kivituhkalla vain pari sekuntia hitampaa kuin asfaltilla. Tuossa taitaa ollla henkilökohtaisia eroja.
  5. Hyvät sääennusteet yöllä +33'C, tuntuu kuin 46.
  6. Munauikkareissa näkyy genitaalikarvoituksen reuna-alueet jos on normaalikarvainen eikä sheivaa.
  7. Ei ole run for gold pelin jälkeen löytynyt juoksupeliä. Siinä kun laittoi kaasun pohjaan liian aikasin niin iski sellaiset hapot että häviö oli varmaa.
  8. Huippuvuonna. Haastattelun perusteella. Kumppareita käytti aamun kävelyharjoituksessa. Sitten pyöräilyä. Illan juoksut teki suunnistusnastareilla. Kartoista puhutaan vain tähtikartat eli ei suunnistusta vaan juoksuharjoituksena kumpuilevaa maastojuoksua. Kesällä otti sitten käyttöön lenkkarit ja jalat hajosi.
  9. Hejkki

    Yleisurheilukausi 2019

    Kymppi näytettiin jo tänä vuonna ja Viren sen voitti.
  10. Hejkki

    Yleisurheilukausi 2019

    Olisi kiva olla tieto etukäteen. Nyt meni kahvihetki hukkaan. Hokalta hyvää mainosta. Ei päivittynyt kisan aikana. Paitsi maalintulon jälkeen.
  11. Hejkki

    Yleisurheilukausi 2019

    On tää syvältä. Edes väliaikoja ei näy. Olisi edes harrastajia laittamassa väliaikatietoja.
  12. Jos olisin Keskinen. Miljoonamaraton. 1milj palkintorahoja. Useita palkintoja jotka arvotaan suhteessa omaan aikaan. Voittajat saa eniten arpoja moninkertaisesti hitaampia tai vaikka sen miljoonan. Jokaisesta sekunnista sitten alkaa arpojen määrä vähenemään ja hitain saa vaikka yhden arvan. Tämä laittaa kaikkien yrittämään ja osallistumaan. Sitten tietokone arpomaan miljardien arpojen joukosta. Hyvällä tuurilla osuu niin kuin miljoonapilkistä. Paremmalla paremmat mahdollisuudet. Huonommat pärjää tuurilla.
  13. Lievästi ylipainoisena hölkkäilijä-suunnistajana testannut kumpaakin menetelmää. Ja lyhyen kokemuksen perusteella maksimivoima on salilla hyötysuhteeltaan paljon parempi. Kestovoimapainoitteisella harjoittelulla en havainnut mitään hyötyä. Talven punttia 1-2krt vko ja keväällä sitten tuntee jaloissa miten maastossa juoksu sujuu. Maksimivoiman on tarkoitus jalostua kestovoimaksi. Maksimivoimalla tarkoitetaan 3-5 toistoa pitkin palautuksin, eikä loppuun asti eli aina vähän varaa. Kestovoima on jumittavaa ja hidastavaa joten siksi sitä vain lajinomaisesti. Maksimipainotteisella jalostuminen tapahtui aika nopeasti. Kestävyyspainoitteisesti harjoittelemalla lähtötaso oli ok muttei kehitystä havainnut. Joskus rapakuntoisena kävin salilla ja silloin kesto ja bodaustoistot perusvoiman saamiseksi eli peruskuntovaihe oli tärkeä ennen maksimiperusvoimaa. Nyt kun tulee kestävyysurheilua jaloille niin voi hypätä suoraan maksimivoimaa tekemään. Juoksun ja voimaharjoittelun yhdistäminen on hankalaa. Varmaan vuorotteleva painotus auttaa. Voimaharjoitus on hermostollisesti rasittava harjoitus joten sen pitäisi rytmityksessä huomioida.
  14. Hejkki

    Kangasala-Jukola 2019

    Hankalaa juosta avausosuutta kun jonot ei osu kohille ja 1 rastille muutama epävarma kävelee rastille päin ja 2 rastille matkalla yksin. 2 kävi menin just samoin kuin Södertäljelle samassa kohtaan sitten letkaan kun hiipii mieleen epävarmuus, että yksin todennäköisesti väärässä. Sitten loppua kohti varmemmin omaan suunnistukseen luottaen. Tuntee itsensä liian hitaaksi tuone avaukseen, mutta sentään yksi GPS mies jäi taakse.
  15. Suomalaisia ei toivottavasti ikinä nouse huipulle kun asenne otetaan peruspenkkiurheiljoilta, joka laskee vain mitalit. Seuraan mielelläni jos vaikka toisiksi viimeinen maailman parhaiden joukossa. Juoksussa pitäisi ottaa asenne niin kuin tenniksessä tai golffissa jossa 100 listalla on jo huippu. Säälittäväää on että panostetaan vain EM kisoihin ja MMn ei oteta vaikka pääsisi. Ihan kuin olisi lian vaikean senior racen sijaan joku white race ja black race ja panostetaan sinne helppoon missä numeroissa menestyy. No harmi että Afrikka menestyy ja tämä vain siksi että siellä ei ne isot rahat liiku. Uganda nousuut jo kovaan huippuun ja Burundi ja Tansania lähelle. Maastojuoksussa tämä ylivoima korostuu. Oli huippuradat. Enemmän mäkeä niin tulee eroa maastojuoksun ja ratajuoksun välille. Ajat hitaammat kuin arvelin. 10.240km oli ilmoitettu aika.
×
×
  • Luo uusi...

Important Information

Terms of Use ja Privacy Policy