Jump to content
Juoksufoorumi.fi


r

ruiskarhu

Jäsenet
  • Content Count

    2 910
  • Liittyi

  • Last visited

  • Days Won

    8

ruiskarhu last won the day on April 30 2018

ruiskarhu had the most liked content!

Community Reputation

2 578 Excellent

About ruiskarhu

  • Rank
    Vätys

Converted

  • 10km
    -----
  • Puolimaraton
    1.23.21 (Alicante 4/2018)
  • Maraton
    2.59.12 (Sevilla 2/2016)

Recent Profile Visitors

7 292 profile views
  1. On. Oli kiva vähän jututtaa miestä. Kuulemma juoksumäärät vuosittain vaihtelee, joskus juoksee 250 km viikossa. Totesin, että kapasiteettia täytyy vielä vähän enempäänkin olla, kun tuolla taustalla meni 2:24.
  2. Juoksi tänään Joutsenossa kauden kotimaisen kärkiajan 2:24:26 ja ennätyksensä. Siinä vähän tasoa, varsinkin kun oli viides maraton kuudessa viikossa.
  3. Optimivauhti ja ajat tietyille matkoille on kyllä usein kirkkaana mielessä, kun maratonille olen lähdössä. Yksilöittäin tietysti paljon vaihtelee kuinka tärkeästä asiasta on kyse. Omaan valmistautumiseen ja keskittymiseen tämä kuuluu, sillä sen mitä taktisesti koheltaa on vaikeaa fyysisellä kunnolla korjata.
  4. Flow Sync softa + usb temppuilee aika lailla. Flow mobiiliapplikaatiolla on synkronoinnit onnistuneet.
  5. Vetohihna voi olla lasittunut, löysällä tai muuten vialla (en tiedä juoksumattojen tekniikasta tosin mitään).
  6. Suolaa on aika monissa geeleissä. Esim. Sportyfeeleissa ja Dexaleissa.
  7. SGLT (sodium glucose transporter) kuljettaa suolan mukana glukoosia.
  8. Erittäin hyvä aika on. edit: vauhti riittää jo 1.2x-aikaan puolimaralla, tavalliselle kuntoilijanaiselle alle 2 tunnin aika on hyvä (eikä ajat tämän ylikään ole huonoja)
  9. Mielenkiintoista on tosiaan. Topikin juoksee normi 3000 m lujempaa kuin estein. Todennäköisesti esim. 3100 m menisi vielä reilusti lujempaa kuin lyhyempi estematka, jos kiertäisi huolimattomuuttaan esteet ja juoksisi vähän ylimatkaa harhaillessaan radalla. Tämä for dummies esimerkkinä, kun mietitään metsässä ja tiellä juoksun eroja.
  10. Ovatko kenties joutuneet keskeyttämään, ja huoltoauton kyydissä? Muuten aika outoa.
  11. Omien tuntemuksien ja fiilisten tueksi käytän objektiivisena menetelmänä sykevälivaihtelun seurantaa. Erityisesti seuraan stressin ja palautumisen tasapainoa, mutta myös harjoitusvasteita. Lisäksi joitain kovempia treenejä olen analysoinut hyödyntämällä sykevälivaihteludataa. Voi olla hieman tunnekuohussa aikanaan tehty uusin blogikirjoitukseni, mutta siinä kerron vähän myös palautumiseen liittyvistä asioista.
  12. Suorituskyvyn kehittymisen seurantaan on lukuisia keinoja, ja älyttömän tiheään eivät esim. suomalaiset huippujuoksijat testeissä käy. Valmentajilla on testinsä / harjoituksensa, joilla tilannetta voidaan seurata. Vk-harjoituksissakin voi laktaatteja mittailla.
  13. Tuskin voi edellyttää. Aihe on mielenkiintoinen siinä mielessä, että en usko, että esim. ME:tä tavoittelevat maratoonarit toimittavat juomiaan järjestäjätaholle missään vaiheessa, ja huoltojoukot ovat aika tarkalleen urheilijoille optimaalisilla paikoilla reitin varrella, tarvittaessa kaukana yleisistä huoltopaikoista. Silti normijuoksija saattaa joutua hylkäyksen uhalla kyselemään ennen maratonia, että voiko omia huoltoja järjestää reitin varrelle. Sori ketjuun liittymätön kommentti.
  14. ruiskarhu

    1500m harjoittelu>

    Puru alustana vois olla hyvä osalle juoksutreeneistä. Ja lääkkeettömään kivun- / tulehduksenhoitoon kylmä saattaa toimia yllättävän hyvin. Kylmäaltaan reunalle istumaan, kahlaamaan jonnekin tai kylmällä vesijohtovedellä. Kylmä-kuumageelipusseja löytyy apteekeista.
×
×
  • Luo uusi...

Important Information

Terms of Use ja Privacy Policy