Jump to content
Juoksufoorumi.fi


ruiskarhu

Jäsenet
  • Content Count

    2 962
  • Liittyi

  • Last visited

  • Days Won

    8

ruiskarhu last won the day on April 30 2018

ruiskarhu had the most liked content!

Community Reputation

2 748 Excellent

About ruiskarhu

  • Rank
    Vätys

Converted

  • 10km
    -----
  • Puolimaraton
    1.23.21 (Alicante 4/2018)
  • Maraton
    2.59.12 (Sevilla 2/2016)

Recent Profile Visitors

7 434 profile views
  1. Sevilla? Ois nopea reitti, vaik viime vuosina tehty vähän muutoksia. Ei ole maali enää stadionilla ollut.
  2. Kyseessä saattaa olla SI-nivelen toimintahäiriö (vaikkei siihen liittyviä tyypillisiä selkäkipuja olekaan ilmeisesti ilmaantunut). Tämä voisi selittää ilmaantuneen lihasheikkouden ja myös lantion vinouden. Kiropraktikolla käynti saattaa olla hyvä idea, varsinkin kun aikaa on jo vaivan kanssa kulunut. Kiropraktikko huomannee myös, jos vika onkin esim. piriformiksessa tms.
  3. Sairas toiminta on toki mahdollista sairaassa ympäristössä, jossa hiljaisesti hyväksytään pahaaoloaan esim. lapsiin ja nuoriin purkavien toimet. Siinä missä seuratoiminta on arvokas asia suomalaiselle urheilulle ja liikunnalle, valitettavan usein toiminnoissa on havaittavissa myös lievempiä epäkohtia ja kyräilyä. Ihmettelevät sitten vielä, kun nuoret vaihtavat seuroja, eikä uusia aikuisurheilijoitakaan innostu toiminnasta.
  4. Maraton kilsoina viikkoon keskimäärin riittänee, jos kunto ei aivan surkea lähtötilanteessa ole, ja/tai jos vaikka muuta liikuntaa kuten sähly ja sali jne. ohessa. Viimeisenä 8 viikkona juoksua kannattaa mahdollisesti painottaa vähän enemmän. Nykyaikana väestön kunto lienee tosin jo aika polarisoitunutta, joten aika monelle voi olla tekemätön paikka ainakin 1:35, varsinkin jos ikää jo on. Nuoremmat ja/tai lahjakkaammat lihavatkin heikkokuntoiset voivat taas lähteä sohvaltakin suht reippaasti liikkeelle, kuten esim. @PA.
  5. Eikös ns. arvottomat krääsäpalkinnot voi jättää järjestäjälle? Tosin sit lienee verottajalle todistettava tämä, kun järjestäjältä mennyt jo virhéellisesti tieto, siis tuloslistan mukaisesti, että mukaan lähti laho, mutta hyvin arvokas puukaluste tms.
  6. Ineosin reitti alamäkeen startaten oli aika optimi. Ei tarvinnut happivelan pelossa alussakaan himmailla, kun oli helppo alku. "Mäkiä" ilmestyi reitille, kun elimistö oli jo ehtinyt käynnistyä. https://www.outsideonline.com/2403698/kipchoge-ineos-159-marathon-course-vienna
  7. Harmi. Syksyn maratoniksi olin jo päättänyt Joutsenon. Täytynee juosta 3. Kullervo puolikas, jos mahdollista ohjelman puitteissa.
  8. Kävely on usein fyysistä aktiivisuutta kunnosta ja tavoitteista riippumatta. Inaktiivisuus määritellään < 1,5 MET, jolloin energiaa kuluu enimmillään 1,5 kertaa perusaineenvaihdunnan tasoon verrattuna. 1 MET on hapenkulutuksena 3,5 ml/kg/min ja kevyelläkin kävelyvauhdilla intensiteetti on helposti jo 3-4 MET. Esim. itselleni helpohko 6 km/h kävelyvauhti kuluttaa happea / energiaa jo aika lailla kuusinkertaisesti löhöilyyn verrattuna. Kävely on hyvä ja edullinen liikuntamuoto väestötason terveyden edistämiseen. Pelkkään aktiivisuustasoon verrattuna kardiorespiratorinen kunto vaikuttaa kuitenkin terveyteen enemmän, joten kunnonmukaisesti intensiivisempääkin monipuolista liikuntaa tarvitaan. Kävely on silti erittäin hyvä keino rikkoa vallitsevaa inaktiivisuutta ja vilkastuttaa aineenvaihduntaa.
  9. Ittelllä ollut Polar V800 + H10 reilut 1,5 vuotta. Harjoitustunneista en tiedä, mutta juoksua tuona aikana jonkin matkaa 7. tonnia. 1-2 paristonvaihtoa sykesensoriin ollut. Aina treenin jälkeen sykevyön pesu vedellä. Polarin ohjeitten mukaan sykevyötä ei tietääkseni saa konepestä ollenkaan.
  10. ruiskarhu

    Kuinka hidas HCM on?

    Älyttömän kaukaa ei kannata Hesaan lähteä. Esim. Terwamaraton Oulussa hyvä vaihtoehto.
  11. Maraton motivoi edelleen. 6 maaliin juostua 8sta startista ja treenit ovat luoneet valmiuden lähteä juoksemaan vielä 1-2 huipputulosta omalla tasolla. Vantaalla oli jo sopiva kenkä, reilun 170g Salming Race 7M, ja kuntokin vaikutti ihan hyvältä, joten luottamusta on siihen, että vielä se maratonkin lopulta onnistuu tavoitteiden mukaisesti.
  12. @tuufaast hyvää vauhtia taisit mennä siinä 36 kilsan paikkeilla kohti Teboilia. Mä olin se lätsäpääkävelijä. Läksin vähäks aikaa sit juoksemaan, ja menit tuota loivaa alamäkipätkää 4:15-4:25/km arvioisin. Jalat kävi vielä hyvin.
  13. Yllättävän tuore oli juoksun jälkeen.
  14. Olitko kymmenes vai? Äläs hötkyile, kumpi meistä veikkas ensin? Arpako ratkaisee myös muut sijat 😉 ?
  15. Onnea @Seppo! Hienoa ja keskittynyttä oli juoksu. Mukava oli olla letkassa reiluun puoleen matkaan. Sit alkoi vaikeudet 21-24 km pistoksena. Päätin heti, että maaliin etenen, tai juomat jää sihauttamatta. 3. ja 4. kierros meni juoksu-kävelynä, jälkimmäinen puolikas minuutin kilsalta hitaammin 😀. Hyvin kesti sukunimikaima @ossik vastatuulivetonsa Teboililta, kun myöhemmin Sepolle totesin, että Ossi saattaa hyytyä. No kuka hyyty...... Löpinät sikseen, tää on Sepon juhlapäivä! edit: ja hyvältä vaikutti @sk:n juoksu myös
×
×
  • Luo uusi...

Important Information

Terms of Use ja Privacy Policy