Jump to content
Juoksufoorumi.fi



hidashidasnopee

Jäsenet
  • Content Count

    262
  • Liittyi

  • Last visited

Community Reputation

10 Good

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. En ole kokeillut juuri linkin vyötä itse, mutta voisin kuvitella että leveä joustava pehmeä tukivyö jossain tapauksissa voisi auttaa. Esim. tällainen http://www.kuntopiste.com/tuotteet.html?id=26/134 Mulla on lantio ollut joskus sökönä ja kävelyssä olen tukea tarvinnut, silloin ei juuri pystynyt juoksuaskelta ottamaan, mutta tuontyyppisellä vyöllä sain mahdollisuuden liikkua. Eihän se poista sitä tosiasiaa että keskivartalon lihaskuntoa kannattaa vahvistaa ja miettiä myös sitä juoksuasentoa. Mulla on itselle olemassa mantra jota tarpeen vaatiessa hoen eli rintakehä auki, lantio ylös, hartiat alas, selkä pitkäksi, katse horisonttiin, pyöritä askelta. Tokihan sitä omaa asentoa voi pyytää jonkun katsomaan jos vaikka saisi vinkkiä.
  2. Mulla tämä tapahtuu takitilleen 1,5 tunnin kohdalla. Juoksu tuntuu vaikealta, vauhti heittelehtii ja tuntuu että nyt loppu juokseminen. MUTTA kun tämän vaiheen ohittaa (noin 10min), juoksu lähtee kulkemaan autuaallisen ihanasti ja kevyesti. Mulla on siis selvästi jonkinmoinen siirtymävaihe tuossa välissä joka on se inhottavin.
  3. Jos kyse on siitä että kynnen alle muodostuu nesterakko, sitä voi yrittää tyhjentää, kipu loppuu siihen. Mulla asiaan ei auta yhtään mikään, pitää elää asian kanssa. Puhkon kynnen alle tulleet rakot puhdistetulla neulalla ja pidän varpaat puhtaana jottei tule tulehduksia, se vaarahan se aina on. Kynnet ovat vain muutaman millin ja parissa varpaassa ei kasva enää kunnollista kynttä. Teippaamista voi myös kokeilla. Joillakin ilmeisesti myös varpaan normaali heilahdusliike on voimakkaampaa kuin toisilla, olen jopa koittanut meditoida lenkillä pois tuosta heilahduksesta mutta ihan turhaa.
  4. Eiköhän ne jalat mene piloille juostessa epäsopivilla aikuisten kengillä. Jos kenkä jo sovittaessa tuntuu epäsopivalta, tuskin se kovin paljon paremmaksi muuttuu juostessa. (toki poikkeuksiakin on) Eihän aikuistenkaan jalat ole kaikki samanlaisia ja silloinkin täytyy vaan luottaa tuntumaan. Minä luottaisin ihan puhtaasti siihen omaan kokemukseen ja jalat kyllä jotain oiretta antaa jos kenkä on epäsopiva, ei sitä kerrasta ole kanttuvei.
  5. Eiköhän tuo naisten voivottelu ole ihan tavallista kaikkien miesten liikaa aikaa heidän mielestään vievien asioiden suhteen. Joku juoksee illat pitkät ja toiset rassaa autoja tallissa illat pitkät, kaikki ärsyttävää jos ei arki ole tasapainossa.
  6. Kyllä minä ottaisin lumen aikana juoksun mukaan vaikka kerta viikkoon, varsinkin jos jalat ei tahdo kestää. Lumi (tamppaantunutkin sellainen) on kuitenkin pehmeämpi alusta kuin asfaltti ja saisit näin pehmeän alun.
  7. Oletko juossut erilaisella alustalla, kovalla tamppaantuneella lumella ja toisen vaikka uudella lumella? Huonosti nukuttu yö? Stressiä? Muuten paska päivä? Mittarin/sykevyön patteri loppumassa? Tulossa kipeeksi? Muuttuvia tekijöitä on paljon, sykkeitä kannattaa tarkkailla pitemmällä aikavälillä, näkee palautumisen tason ja muut muuttujat. Yksittäisten lenkkien kanssa en kovin paljon askartele vaikka heittoja esiintyykin.
  8. Tämä kuuluisi kyllä Niksi Pirkan sukkahousuosioon mutta menköön nyt. Eli hankkii paksut, ainakin 60denierin naisten sukkahousut ja kera saksien näpertelee teristä napakat suojat.
  9. Ja minä joskus jopa hellävaraisella 60 asteella kun hien haju ei muuten lähde. Ja sitä huuhteluainetta ei kannata käyttää ollenkaan, ihan humpuukia.
  10. Vaatiihan se harjoittelua, siitä se varmaan on kiinni. Joidenkin näkee juoksevan liian lähellä etupanelia ja asento ei silloin ole häävi, kädet tekee liikettä korkealla ja muutenkin ollaan tosi pystyssä, ikään kuin koko ajan varottaisi osumasta. Kadenssia ainakin se 0,5. Näiden asioiden huomioiminen on itsea auttanut.
  11. Tää on tuttu ilmiö täälläkin, turvotustahan se on hetken aikaa vaan, alavattakin melko pinkeenä.
  12. Nimenomaan. BMI kertoo mun olleen aina normaalipainoinen ja samalla rasvaprosentti yli 30 eli BMI on syvältä. :beguiled: No, onneksi ei ole enää yli 30.
  13. Osaako joku vastata noiden mitoituksesta, onko reilua? Mulla on yhdet S-kokoiset housut, mutta nyt näyttää olevan numerokoot eli mitähän tuo S vastaa?
  14. Hitaasti kiiruhtaen kohti puolikasta :running: Talvijuokseminen ei ole ollenkaan niin vaikeaa kun ajatella saattaa, onhan meillä aina hikoiltu laduillakin talvella. Parasta kun juoksee säännöllisesti syksystä talvea kohti, siinä tottuu pikkuhiljaa kylmään.
  15. hidashidasnopee

    Movember

    Ja koska olemme kilpailuhenkisellä palstalla, tähtäin on tietenkin voittaa Man of Movember titteli. :playful:
×
×
  • Luo uusi...

Important Information

Terms of Use ja Privacy Policy