Jump to content
Juoksufoorumi.fi


tomi09

Jäsenet
  • Content Count

    2
  • Liittyi

  • Last visited

Community Reputation

0 Neutral
  1. Kiitti vastauksista. Pistetään mieleen ja harkintaan nuo ehdotukset. Perusongelmani onkin nimen omaan siinä, että miulla on taipumus juosta liian kovaa. Pitäis olla malttia juosta hitaammin pitempiä matkoja pienemmällä sykkeellä. Nyt on kaiken lisäksi vasemman jalan säären sisäsyrjässä jonkin asteinen rasitusvamma. Se tarkoittaa kuntopyörän polkemista noin kahden viikon ajan. Mitä mieltä ootte siitä, miten hyvin kuntopyörälenkit korvaa juoksulenkkejä?
  2. Morjens! Tämä on muuten samalla ensimmäinen kirjoitukseni tälle palstalle. Asiani koskee valmistautumista kaikkien aikojen ensimmäiseen kestävyysjuoksukilpailuuni. Kahden kuukauden päästä osallistun 11,5 km:n katujuoksuun. Pohjat juoksemiselle ovat siinä mielessä hyvät että olen päässyt treenaamaan kunnolla viime vuoden elokuun loppupuolelta asti. Tammikuusta asti olen juossut vähintään 5 kertaa viikossa, keskimäärin 40 kilometrin viikkotahtia. Viikkoni koostuu niin, että maanantain huilaan, tiistaina juoksen kevyen (syke 137-147) tasavauhtisen noin 8-9 km:n juoksun. Keskiviikkona juoksen tasavauhtisen (syke 155-165) noin 6 km:n juoksun. Torstaina taas kevyt tasavauhtinen, perjantaina huili ja lauantaina taas kevyt tasavauhtinen 8-9 km:n lenkki. Sunnuntaina juoksen pitkän lenkin kevyellä sykkeellä tasaista vauhtia, matka on 10-15 km. Tunnen tällä hetkellä olevani hyvässä kunnossa ja odotan enemmän kuin innolla sitä, miten kovaa pääsen tuon 11,5 kilometriä. Kevyellä tasavauhtisella lenkillä perusvauhtini on noin 6 min/km, tasavauhtisella 5 min/km. Harkkaohjelmani koostuu kuukauden sykleistä, joista kolmella viikolla kilometrimäärät nousevat progressiivisesti ja viimeinen viikko on kevyttä ja palauttelevaa. Olen todennut että tämä systeemi sopii meikäläiselle. Haluasin nyt ajatuksia siitä, millä tavalla voisin valmistautua tuohon 21.5 juostavaan kilpailuun. Mitään tarkkaa aikatavoitetta minulla ei vielä ole, mutta tiedän pysyväni tuollaiseen alle 55 minuutin aikaan. Minkä verrn minun tulisi panostaa esim. mäkijuoksuun ja vetoharjoitteluun? Millaisia kovia harjoitteita tulisi tehdä, milloin ja missä suhteessa muuhun harjoitteluun? Leposykkeeni on tällä hetkellä aamulla 47. Maksimisykettäni en ole vielä päässyt kunnolla testaamaan, mutta uskoisin sen liikkuvan tuolla 195 paikkeilla. Aion joka tapauksessa jatkaa treenaamista heti kisan jälkeen ja ensi syksynä tavoitteena on juosta puolimaraton. Kiitos joka tapauksessa. Nämä ovat hyvät kotisivut ja hienoa että tälläinen foorumikin löytyy asiasta innostuneille :)
×
×
  • Luo uusi...

Important Information

Terms of Use ja Privacy Policy