Jump to content
Juoksufoorumi.fi



hkultala

Jäsenet
  • Content Count

    449
  • Liittyi

  • Last visited

About hkultala

  • Syntymäpäivä 06.11.1979

Converted

  • Tavoite
    Ironman 11:00

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. hkultala

    Polar A360

    Onko tuossa askelmäärään perustuva matkanmittaus? Itse olen huomannut(V800n datoista, ei vain päänsisäistä mutua) että oma kadenssini on juostessa käytännössä vauhdista riippumatta aivan sama(86-88) ja säätelen vauhtia vain askeleen pituutta säätelemällä. Tällöin tuollainen askelmäärään perustuva "matkanmittaus" väittäisi minulla varmaan aina saman matkan riippumatta siitä juoksisinko tuntiin 9km vai 15km,
  2. Ei todellakaan, kaksi tärkeintä vaatimusta ei päde. Tuo stagesin hiilarimalli tuli yllärinä, ja voisi olla varteenotettava vaihtoehto, tosin oma osasarjani on edellistä, 2*10-vaihteista versiota, onkohan tuo sen kanssa yhteensopiva..
  3. Sisällä tehomittarillisella harjoitusvastuksella treenanneena on nähnyt kuinka kiva asia tehomittari on ja tekisi mieli hankkia tehoanturi myös pyörään itseensä että ulkona ajaessakin näkisi tehot ja pystyisi kisoissa paremmin polkemaan optimaalisella teholla. Tuntuu kuitenkin, että juuri omaan tarpeeseeni sopivaa anturia ei oikein ole markkinoilla, sen verran kuitenkin on ristiriitaisia vaatimuksia: 1) Haluan että anturi tukee sinihammasta. Rannekelloni käyttää sinihammasta eikä muurahaista, ja en ole vaihtamassa kelloani muurahaista käyttävään. Muutenkin tuntuu että m
  4. hkultala

    Polar V800

    Se, että juuri julkaistiin vielä uusi värivaihtoehto vihjaisi, että uutta mallia ei ihan heti ole tulossa, mutta uusia ominaisuuksia uudella softalla edelleen. Itse olen tyytyväinen tähän, vähän pelkään että siinä vaiheessa kun uusi korvaava malli tulee markkinoille, loppuu uusien ominaisuuksien tuominen V800:een.
  5. hkultala

    Pyöräpohdintaa

    Auttaapas, korkeampi geometria mahdollistaa aerotankojen olemisen ylempänä, ja siten vartalon kulman olemisen ei-niin-vaakatasossa. Tällöin niskaa tarvii taivuttaa vähemmän.
  6. Oli ennen tätä suojasäätä. Tosin joitain vähän huonoimpia kohtia oli että jos on useamamt sukset niin ehkä vielä kannattaa valita huonommat/halvemmat. Tietääkö kukaan mikä on tilanne kaupin ja kangasalan välillä? onko siellä jo latu/luistelu-ura?
  7. Eri lajit kehittää eri lihaksia eri tavalla, ja riippuen siitä, mitkä lihakset aktivoituu, voi ero samalla sykkelläkin olla selvä. Luistelutyylin hiihto ja pyöräily ottavat erittäin paljon etureisiin, mutta luisteluhiihto ottaa myös yläselkään koska siinä myös työnnetään käsillä. Kun etureisille tulee sama rasitus ja sama treeniefekti, voi pyöräilyssä syke olla 140 mutta luisteluhiihdossa esim. 155. Juoksussa ja pertsassa taas tulee enemmän rasitusta myös muille jalan lihaksille, mutta niissäkin erona taas se että pertsahiihto aktivoidessaan myös yläselän lihaksia nostaa sykken
  8. Taas on Runteq:llä osakeanti menossa, vielä pari viikkoa: http://www.runteq.com/runteq_round/ Zoi alkaa olla kehitetty täysin valmiiksi mutta pääomaa puuttuu ensimmäisen tuotantosarjan valmistuskustannuksien kattamiseen. 300 euroa on minimipotti millä voi tuon sijoittajaksi lähteä. Olisi sääli, jos lupaava tuote ja firma failaisi sen takia, että pääomaa ekan tuotantoerän valmistukseen ei saada. Itse sijoitin vuosi sitten pienen summan tuohon, vaikken aio tuotetta edes heti ostaa(koska tukee aluksi vain iOS:ää) Edellisessä osakeannissa oli osakkeen
  9. Bisneslogiikka lienee, että Joroisista on tarpeeksi pitkä aika että ehtii siitä toipua, mutta vedet on vielä lämpimiä. Mutta olisihan tähän toiminut viikkoa myöhäisempikin.
  10. hkultala

    Käringsund 2015

    Laitetaanpa oman kisaselostukseni myös tänne: Heti kotoa lähtiessä tuli tehtyä reissun ensimmäinen moka: Etuvanteeni jäi talon pihaan, autoon tuli lastattua pyörä ilman etuvannetta. Onneksi tämä tuli huomattua jo illalla eikä vasta pyörää vaihtopaikalle viedessä, joten oli aikaa kysellä lainavannetta, ja sellainen löytyi, tosin ihan normaali maantiepyörän vanne joka oli selvästi vähemmän aerodynaaminen kuin oma 60mm aerovanteeni. (olisi ollut tarjolla myös aerovanne, mutta se oli hiilarijarrukehällä enkä uskaltanut sitä käyttää omien alumiiniselle tehtyjn jarrupalojeni kanssa, etten vauriota l
  11. Eniten tulee ajettua pyöreillä, koska cyclocrossarissani ja maantiepyörässäni on pyöreät renkaat. Eniten tulee ajettua pyöreällä eturattaalla, koska cyclocrossarissani ja maantiepyörässäni on pyöreät rattaat, ja suurin osa ajokilometreistäni on kuitenkin "hyötyajoa" cyclocrossarilla. Sekä Ridean että qringin "ovaalius" on melko samalla tasolla. (Rotorin QXL:ssä ja Osymetric:ssä on sitten enemmän ovaliutta) Ja tässä vertailin vain rideaa ja q-ringiä keskenään, en pyöreätä ja q-ringiä. Voi olla myös että minulla Ridean vaikutus oli -1% pyöreään verrattuna ja q-ringin vaikutus +2% pyöreään verr
  12. Traineri on tacx flow. Eihän tuossa käytännössä 10% lisäystä ole vaan kaikkien intervallien keskitehossa vain n. 3% lisäys (310->~321) ja "melko monen sarjan jaksamistehossa" n. 6% lisäys. (310->~332), mutta nyt se suhteessa kevyempi alku teki helpommaksi lopussa polkea kovempaa. Tuossa tulee aika suuri vauhtipyöräefekti takapyörästä joten se rattaan muoto ei tuossa vaikuta siihen tehomittauksen luotettavuuteen kuten kampipohjaisissa mittareissa.
  13. Nyt on sitten vähän lisää dataa traineriltakin. Sufferfestin "Revolver" koostuu 16 kappaleesta minuutin kestävästä 9/10 tehon intervallista, joiden välissä minuutin lepo. Keväällä tein tuota yleensä 320 watilla. Heinäkuussa Ridean rattaalla pari kertaa tuli aloitettua polkemaan Sufferfestin "Revolver" siten että taso 9/10 on 310 wattia. Yhdellä kerralla hyydyin jossain n. 10 intervallin jälkeen, toisella kerralla jakosin juuri ja juuri loppuun, kaikki mehut tuli käytettyä. Tänään kävin päivällä juoksemassa 3km juoksukisan(joka meni huonosti), ja illalla n. 5 tuntia sen jälkeen kokeilin taas tu
  14. Tuuli oli nyt tänään hiukan pahempi, ja lämpötila kuumempi. Ja ennen lähtöä enemmän janoisempi ja hikisempi olo. Tuulessa edestakaisella reitillä suunnalla melko vähän väliä, kun toisen suunnan myötätuuli on toisen suunnan vastatuuli (paitsi että sivutuuli haittaa vähemmän). Noin lyhyellä matkalla ei hiilarivarastot voi loppua, anaerobista kynnystä vasten vedetään. Molempia päiviä edeltävät yöunet jäi hiukan lyhyiksi, n. kuuteen tuntiin. (mutta tarkoittanee sitä, että tänään oli enemmän kasautunutta univelkaa). Molempia suorituksia ennen nautin melko saman määrän kofeiinia(muodossa coca-cola).
×
×
  • Luo uusi...

Important Information

Terms of Use ja Privacy Policy