Jump to content
Juoksufoorumi.fi



jarossi

Jäsenet
  • Content Count

    50
  • Liittyi

  • Last visited

Community Reputation

0 Neutral
  1. jarossi

    Suunnistuksen aloittelu

    Kuukkelille, rohkeasti vaan Oulurasteille. Aloittelijoille kyllä annetaan opastusta rasteilla ja melko varmasti useimmilla seuroista löytyy, joku henkilö joka lähtee pariksesi ensimmäisellä kerralla mukaan, jos itse lähteminen arveluttaa. Käy vaan tutustumassa sivustolla http://www.oulurastit.net/ ja kysele vaikka siellä opasta mukaasi eka kerralle. Takaan että koukkuun jäät saat mukavan harrastuksen 2x/vko Oulun seudulla.
  2. kyllä haittaa, voisin ryhtyä täyspäiväiseksi urheilijaksi, jos joku maksaisi minulle X-summan/kk loppuelämäni ajan. Kyllä harjoittelu ja liikkuminen aina työn voittaa.
  3. Voisin heittää kysymyksenä mihin tarvitset massaa jos aiot kestävyyslajeja harrastaa. Mielestäni tarvittavan voiman hankinta kyllä onnistuu oikealla rytmityksellä harjoittelussa. Ja toisaalta kestävyyslajeissa tarvittavaa voimaa voi mielestäni (jopa paremmin) hankkia esim. ylämäkijuoksulla, porrasjuoksulla, pehmeällä alustalla juosulla, loikkimalla ja hyppimällä kuin salilla harjoittelemalla. Mutta jos tähtimet ovat muissa kestävyyslajeissa niin sitten vain puntille, mutta silloin kannattaa miettiä minkä verran kannattaa tai tarvitsee juosta.....valintoja..valintoja
  4. jarossi

    Talven juoksutreenit

    siinäpä se talven ongelma juuri on kun ei ehdi juoksemaan kun pukkaa talvilajit silloin päälle, no se näkyy kyllä sitten alkukesästä kun on juoksukunto niin huono että hengästyy heti.
  5. Katsotaan montako joukkuetta seura saa kasaan, mutta jospa viitos tai kuutosjoukkueesta paikka avautuisi, osuus on joku aamuauringon noustua.
  6. Sama juttu oli kallis tai halpa mittari ja olipa vyö sitten kostutettu tai ei. Ainakin minun Polarin mittari tekee aivan samaa, noin 5 ensimmäistä minuuttia. Mittari näyttää mitä sattuu eli juuri noita parinsadan lukemia. Enkä ole keksinyt tai kuulluut keinoa, jolla saisi oikeat lukemat heti alusta lähtien. Kertokaa kikkoja ken tietää , niin kokeillaan lisää.
  7. Sunnuntaina 3.6. Oulun seudulla pyöräillään, matkoina 60 km ja 120 km. http://www.ouluntarmo.fi/lupy/
  8. jarossi

    Treenikisoja

    Kempeleestähän minä olen ja sehän se ongelma täällä kaukana on ettei ole noita kisailuja. Juoksijan kalenteria selaillessa tämä innostus lähti, kun katsoin että Kokkolassa oli alkukesästä kuntosarja. Ajetaanko pyöräilyt yleensä asfaltilla, jos ei kutsussa muuta mainita, kun pyöränä ei ole kuin 20 v vanha harjoitusmaantiepyörä, maastopyörää ei ole. Ja kengänvaihto on ilmeisesti ainoa mitä siinä tarvitsee tehdä, onko niissä mitään peesausääntöjä sun muita. Ja lisenssejä tuskin kuntosarjoihin tarvitsee eli seuraan kuuluminen ei ole välttämätöntä ?
  9. jarossi

    Treenikisoja

    Vastaakohan joku tässä ketjussa uteluuni...eli jos kuntoilija kokeilisi duathlonia kuntosarjassa tulevana kesänä.....lähinnä olen kiinnostunut, varusteista ja kilpailun kulusta. Eli mitä muuta tarvitsen kuin pyörän ja lenkkarit....esim.. pyöräilykenkää, millaisella pyörällä sun muuta...kertokaa "ammattilaiset" jos vaikka innostuisin
  10. jarossi

    Lumi-/latutilanne

    Kempeleen Köykkyrissä (Oulun naapurissa) oli ainakin maanantai-iltana vallan hyvät luistelubaanat tähän aikaan alkutalvesta. Lunta riitti myös ylämäkiin, eikä purut paistaneet läpi.
  11. no jos Pekola on jäänyt eläkkeelle niin toivotaan että Hannus Matti jaksaa ilostuttaa meitä lukijoita erinomailla kirjoituksilla ja henkilö/persoona esittelyillä.
  12. jarossi

    Työmatkat juosten?

    kyllähän sitä juoksisi, rullaluistelisi ja pyöräilisi 16 km yhteen suuntaan, mutta kun työnantaja ei ole suostunut suihkukoppia laittamaan työpaikalle (kun ei sitä itse tarvitse). Mutta urputan asiasta niin kauan että otan t yövoiton asiaan.
  13. kyllä minä olen koskejon kanssa siinä mielessä samoilla linjoilla. Että kun puhutaan nopeusharjoittelusta, niin täytyy ensin selvittää mille matkalle itse tähtää. Eli 100 - 400 m juoksijan nopeusharjoittelu on aivan erilaista kuin vaikka 3000 - 10000 m tähtäävän saatikka sitten kilpakuntoilijan tai kuntoilijan. Eli tuolla pikajuoksupuolella sitä ei kannata tehdä kovin väsyneenä ja toisaalta siksihän se nopeus kehityy kun sitä tehdään jollain harjoituskausilla pääasiallisesti. Mutta eihän kestävyyslajin harrastaja voi tai kannata tehdä liian nopeuspainotteiosesti harjoitteluaan, koska silloin se pääasia kärsii eli kestävyyden ja siihen liittyvien ominaisuuksien harjoittelu. Ja varsinkin mitä pidemmälle matkalle tähtää, niin sen voi mielestäni ihan hyvin liittää muuhun harjoitukseen.
  14. samoin Polarin mittarilla nuo ongelmat eli kun lähtee suoraan lenkille...siis kävelystä juoksuvauhtiin. Luulisi olevan mittarin valmistajilla jotain mielenkiintoa tehdä vialle jotain, mutta ilmeisesti ei koska kaikki valittavat samaa ja useilla merkeillä. Eihän niillä mittarin anatamilla arvoilla, max, keskisyke ja energiankulutus ole sitten mitään arvoa...kun esim. ensimmäiset 5 min mittari näyttää mitä tahansa lukemia. Siinähän on aikamoinen ero jos lukemat takovat 180-190..kun niiden kaiken järjen mukaan pitäisi olla 100 - 120 tasoa.
  15. millä välineellähän se maxarvo ihan oikeasti pitäisi mitata, jotta saisi luotettavan lukeman. Kyllä minunkin Polarini heittelee aina silloin tällöin yli 200 hetkellisiä arvoja ja todellusuudessa näppituntumani on että max.arvo on siellä 188 - 190 huitteilla.
×
×
  • Luo uusi...

Important Information

Terms of Use ja Privacy Policy