Jump to content
Juoksufoorumi.fi


babi67

Jäsenet
  • Content Count

    34
  • Liittyi

  • Last visited

Community Reputation

10 Good
  1. babi67

    Garmin Forerunner 610

    No niin, nyt meni garmin juoksun aikana totaalisesti juntturaan, en meinannut saada edes sammutettua kelloa.. Kotiin kun pääsin, päivitin ohjelmiston, toivottavasti se auttaa. Jos menee vielä juntturaan, pitänee lähettää kello huoltoon. Onneksi menee vielä takuuseen!
  2. babi67

    Garmin Forerunner 610

    Onkohan muilla ollut samanlaista ongelmaa 610:n kanssa tänä talvena? Koko talvihan on ollut - ainakin täällä Helsingin seutuvilla - ihan hanurista: jatkuvaa vesisadetta ja paksut pilvet jököttää taivaalla... saa odottaa tooooosi pitkään, että löytää satelliitit ja pahimmassa tapauksessa, kuten viime lenkillä, hävitti kesken juoksun sateliitit kokonaan ja loppujuoksun nopeuskäyrä näytti suoraa viivaa :grumpy:... eli voiko paksu pilvipeite vaikuttaa noin paljon? Olen resetoinut, buutannut ja kiroillut garminia eikä tunnu auttavan... taidan laittaa seuraavalle lenkille kännykän RunKeeperin varmuudeksi taustalle raksuttamaan...
  3. babi67

    New Balance

    Täällä lisänä joukkoon yksi 890-malliin hurahtanut! Napsahti heti eka kerrasta kun liikkeessä jalkaani laitoin. Ihanan kevyt, pehmeä ja rullaava kenkä. Tarkoitus oli ostaa 1080-malli, kun olin sitä jo pari kertaa käynyt kokeilemassa, mutta hyllyyn oli ilmestynyt 890 ja se tuntui vielä paremmalta! Kotona on myös erilaisia asics ja adidas kenkiä, mutta ovat jo kohta vuoden olleet hyllyssä eläkkeellä 890:n ostamisen jälkeen. Ja parasta on, että jalkoja ei tarvitse enää teippailla rakkojen takia!
  4. Ei ehkä hinta/laatuvaatimuksiltaan sitä mitä haet, mutta muutama halpahalli-ketju myy halpoja aurinkolaseja vahvuuksilla. Ostin itselleni mustat, +2 vahvuuksilla, tukevat ja pysyvät hyvin päässä (urheilulasien muotoilu) metsässä rämpiessä. Hinta oli vain kympin paikkeilla, joten ei harmita vaikka joku oksa naarmuttaisikin linssiä. Aikaisemmin oli optikolta ostetut aurinkolasit vahvuuksilla mutta eivät pysyneet juostessa kunnolla päässä.
  5. Kyllähän tuo 405 kannattaa varmaan ostaa jos on niin onnekas että saa toimivan pelin! Itse kävin palauttamassa liikkeeseen kaksi rikkonaista kelloa kun näytöt jäätyivät ja kuupahtivat heti. Halusin rahat takaisin ja pari päivää asiaa sapeksittuani kävin hakemassa paljon kalliimman 610 -mallin. Sapettaa, kun minulle olisi riittänyt ominaisuuksiltaan tuo 405 ihan hyvin, jossa on muuten paljon fixumpi screen lock! 610:ssa on ihan typerää, kun ei voi itse asettaa näytön lukitusta vaan pitää odottaa virransäästö tilaan menemistä :( Muuten olen ollut vimpaimeen ihan tyytyväinen, se ainakin toimii - vielä ;)
  6. Minulla menee yleensä pari kilsaa, ennen kuin juoksu alkaa sujua. Juoksen ensin lämmittelyksi puolisen kilsaa, pysähdyn pientä venyttelyä varten jonka jälkeen taas matka jatkuu. Jos parin kilsan jälkeen jalat on vieläkin juntturassa, pysähdyn taas ja pikavenyttelen/herättelen taas jalat.. ja hyvällä tuurilla matka alkaa sujua. Olen huomannut, että jos jalat on ihan tukossa, niin pysähdyn suosiolla vähäksi aikaa matkan aikana tarvittaessa useammankin kerran. Tuntuu, että väsyneet jalat menevät jotenkin kramppiin juostessa ja pysähtyminen jotenkin laukaisee juntturan jaloissa, sillä useimmiten juoksu alkaa sen jälkeen sujua paremmin. Varsinkin nyt, kun olen ruvennut lenkkeilemään 2-3 päivän välein, niin tuntuu, että jalat eivät ehdi palautua tarpeeksi edellisestä lenkistä. Hassuinta on, että jos on ollut viikon tai pidempäänkin juoksematta, niin juokseminen tuntuu tosi kevyeltä ja voisi juosta vaikka kuinka pitkän matkan varsinkin kun pohkeet ei kirraa! ;) Toisaalta joillekinhan tuo pysähtely taas ilmeisesti vaikuttaa päin vastoin - juoksu ja jalat menee entistä enemmän tukkoon... yksilöllistä siis ;)
  7. Minulle kaikkein paras kannustin juoksemisessa on tämän harrastuksen kiitollisuus. Jos juokset, niin ei ole muuta suuntaa kuin ylös päin, nimittäin kunnolla ja jaksamisella! Olen kokeillut kaikenlaisia lajeja, mutta juoksemisesta olen saanut eniten motivaatiota ja tuloksia. Kunto nousee kun vaan jaksaa köpötellä, välillä hitaammin, välillä nopeammin. Vielä alkuvuodesta oli uskon puute, että mä en iiiikinä saa juostua kymppiä tuntiin - aina vaan meni se 75 minsaa vaikka kuinka kipitin. Mutta kyllä tuo köpöttely ja pikaspurttailut silloin tällöin on tehnyt minulle aika tepposet. Tänään kun tulin lenkiltä, niin kymppi napsahtikin tunnissa. Tuntuu mahtavalta ja ai että tekee hyvää egolle! Minähän pystyn tähän... :kapa: ...ja tämä foorumi on hyvä paikka vertaistukeen :vrolijk_26:...ja pari viikonloppua sitten kävin köpöttelemässä puolikkaankin omin päin!
  8. LauraIsabella: lauantain hesarissa oli Intersportin iso mainos NB-kengistä.. myynnissä ainakin Sellossa, Suomenojalla ja Puhoksessa. Kävin Puhoksen liikkeessä ja siellä oli useampikin malli tarjolla... lähdin ostamaan 1080 mallia, mutta päädyinkin 890-popoihin, on niin ihanan kevyen oloiset ja hyvin rullaavat... tosin, mieli olisi ollut ostaa molemmat, sillä 1080 on myös tosi hyvän tuntuinen! No, eka lenkkihän sen sitten paljastaa oliko hyvä ostos!
  9. Kiva, kivaa! Intersport on aloittanut New Balance -popojen maahantuonnin! Ainakin Helsingissä NB on ollut tosi nihkeästi saatavilla. Olen koko kesän haikaillut yhden mallin perään, kokeillessa tuntuivat tosi hyvältä, mutta en vaan ole raaskinut niitä ostaa. Nyt tuo malli oli alennuksessa Intersportissa, mutta mukaan lähtikin toinen NB -malli. Oli vielä paremman tuntuinen ja hintaakin vähemmän ;) Toivottavasti fiilis on vielä sama eka lenkin jälkeen...
  10. Kävin viime sunnuntaina juoksemassa elämäni ensimmäisen puolikkaan ihan omin päin ja extempore meiningillä - tosin sillä kertaa varasin tavallista suuremman juomapullon ja pari energiapatukkaa, kun lähtiessä ajattelin, että nyt on puolikasfiilis päällä.. onhan tässä pitkiä lenkkejä tehty, mutta puolikas on ollut se grande tavoite... juoksin tosi rauhallisesti ja enpä oikein hengästynytkään kunnolla koko matkalla. Menihän siinä sitten kyllä aikaakin 2h 45 min, mutta ei haittaa kun oli muuten niin mahtava fiilis juosta!!.. Keli oli aurinkoinen ja lämmin joten hörppäilin nestettä säännöllisesti. Vasta viimeiset pari kilometriä sai vetää sisulla loppuun. Nuppi ja keuhkot olisivat jaksaneet vielä paljon pidemmällekin, mutta jalat meni totaalisen tönköiksi.. Jännä juttu että muuten olisi ollut vaikka kuinka energiaa juosta pidemmälle, mutta jalat olivat kuin eri maailmasta ;) Kotona en meinannut päästä rappusia ylös ja loppuilta meni puujaloilla köpötellessä. Ja sain ensimmäiset mustat kynnet molempiin akkavarpaisiini :shocked: lähteeköhän minulta nyt kynnetkin irti? Kipeät ne ovat olleet tämän viikon ja mustikan siniset. Olin ajatellut, että kun saan ekan puolikkaani juostua, niin olen varmaan euforiassa seuraavan viikon.. No, sitä tunnetta odotellessa olen käynyt lenkkeilemässä kipeiden varpaiden kanssa ja voisinpa tässä käydä vielä uudella pitkällä lenkillä ennen talven tuloa!
  11. Jep. Minäkin olisin ehdottanut sektoria herttoniemi, viikki, vanhankaupungin lahti. Itse käyn siellä juoksemassa pöpelikköjuoksuni ja parasta hommassa on, että aina bongaa jotain mielenkiintoisia eläimiä! ;)
  12. Jep. Meidän perhe lähtee vielä tänään syksyn viimeiselle mökkikeikalle etsimään suppiksia. Toivottavasti hirvikärpäset on jo kanttuvei.. :/
  13. Harmi kun tällä foorumilla ei ole facebuukin tavoin mahdollisuutta peukuttaa/tykätä. Olis ollut peukulle käyttöä jo monta kertaa ;)
  14. Mulla tulee kuunneltua Spotifysta kaikenlaista musiikkia laidasta laitaan. Tosin yks biisi on saanut oikein kunnon buusterin päälle pitkän lenkin lopulla kun paukut alkoi olla jo aika lopussa, Valvomon biisi Soo soo. Olin ladannut sen soittolistalle enkä tuntenut koko bändiä/biisiä ennen kuin se lävähti korville soimaan. Tönkköjalat lähti kummasti kipittämään :running: ja hihittelin itsekseni hassua biisiä kuunnellessa. Mun on aina pakko ottaa poppikone lenkille, on ihan orpo olo, jos ei musa tahdita askelia. Lenkillä on mahdollisuus kuunnella rauhassa uusia levyjä ja tutustua kaiken maailman musiikkiin. Ja se on myös perfekto motivaattori, jos laiskottaa lähteä lenkille!
  15. Minulla onnistuneen juoksun edellytys on oikea hengitys.. eli joudun oikein keskittymään, että en hengittäisi pelkästään pallean yläosalla. Haukon happea kuin kala kuivalla maalla ja välillä kun saan hengityksen "pulpahtamaan" pallean alaosaan eli kokonaisen hengityksen (siltä se tuntuu) niin sitten juoksuun tulee uusi rytmi ja juoksu helpottuu ja keventyy huomattavasti. Joogan ja pilateksen avulla olen löytänyt "hengityksen" merkityksen ja sillä saan juoksuni sujumaan ihan toisella tavalla. Tämä yhdistettynä uudelleen opeteltuun juoksuasentoon ja rytmiin on nopeuttanut ja keventänyt juoksuani huomattavasti. Sen huomaa erityisesti nopeilla 5-6 km:n lenkeillä. Rento, napakka askellus, kompakti kasassa pysyvä juoksuasento ja syvä rauhallinen hengitys niin juoksu tuntuu todella makealta! Pari vuotta olen juossut aktiivisemmin, mutta nyt vasta tuntuu, että alan päästä jyvälle. ;)
×
×
  • Luo uusi...

Important Information

Terms of Use ja Privacy Policy