Jump to content
Juoksufoorumi.fi



ZeroDiesel

Juoksufoorumi VIP
  • Content Count

    4 454
  • Liittyi

  • Last visited

  • Days Won

    40

Everything posted by ZeroDiesel

  1. PK@12,5km@1h10min38sek@5min38sek@125 Juoksussa havaittavissa jonkinasteista automaatiotason nousua. Kesäsäässä podcasteja kuunnellen tuskin tuntee juoksevansa. Huomenna pitkis ja viikosta tulee erinomainen kun nyt takana 72,5 km ja tiedättehän mikä viikkokilsojen paalu edessä siintää 👀...
  2. PK@12,5km@1h11min30sek@5min44sek@125 Pientä jäykkyyttä askeleessa parantuen matkan edetessä. Fifty-sixty onko huomenna juoksu vai lepo. Veikkaan että on 🙃
  3. PK@15km@1h25min@5min39sek@126 Elämäni ensimmäinen lenkki & puhelun yhdistelmä. Jääköön historiallisen ainutlaatuiseksi poikkeukseksi vaikka menihän tuo. Tänäänkin kesä😃
  4. VK1@17,5km@1h29min41sek@5min07sek@135 Aurinko paistoi ja jalka nousi. Erittäin helppoa ja nautinnollista juoksua. Ollaan näissä.
  5. PK@15km@1h25min09sek@5min40sek@117 Erittäin mieleinen ongelma lenkillä kun pitkähihainen paita oli liikaa. Lämmintä, sujuvaa ja rentouttavaa ja tämän ulkoilun myötä viikko hienosti käyntiin. Lenkillä nähtyä: talvirenkailla varusteltu auto, aasialaistyyppinen skootteriperhe missä Mummo ajoi, tytär takapenkillä ja pieni lapsi X-asennossa mainittujen väliin likistettynä. Kypärää ei kenelläkään, tosin vauhti about 6 km/h.
  6. PK@23,61 km@2h16min39sek@5min47sek@115, ma-la 81,1 km ja huomenna lepo. Kesäisessä säässä tuttu reitti (Rantaraitti) tutussa hyvässä seurassa ( @sverre ). Jalat melko väsyneet mutta seura ja sää siivittivät lenkin ok-pitkiksen mittoihin. Syketasossa tullut selvä lasku (-5-8 lyöntiä) pk-vk1-vauhdeissa (10-15 sek) kun lenkki ei-kuormittuneessa tilassa. Peruuntuneen Milanon maratonin pohjiin parin kk säännöllinen juokseminen tehnyt hyvää. Kohti kesää (yes) ja kyllä mielellään jossain vaiheessa laittais lapun rintaan.
  7. To: Quattro Stagioni, täytteet sekoitettuna, valkosipuli, hyvää. Pe: VK1@17km@1h25min13sek@5min@133 Wau, yksi vuoden parhaista lenkeistä. Vapaapäivä töistä, lepopäivä alla, aamuauringonpaiste, hiljaiset tiet, merenranta, kevyt tossu ja levännyt kroppa. Piti välillä jarrutella kun alkuviikosta jo yksi reippaampi lenkki alla. Silti vähän turhan reipas veto mutta kun teki mieli ja sykkeet alhaalla. Aamulla pitkis ja taas yksi hyvä treeniviikko kropassa.
  8. Ti: PK@11,26km@1h04min20@5min43sek@120 Ke: PK@15km@1h25min46sek@5min42sek@124 Peruskestävyysliikuntaa EKP:ssa, ke lenkki jo vähän väsynyttä. Päälle 18 reikää fresbeegolfia. Setti takas 22 500 askelta ja klo 5.09 herätyksen kun kroppa näemmä vähän levoton. Tänään ei juosta mutta kiekot lentää. Palautellen siis ja juostaan freesimpänä taas perjantaina.
  9. Su: lepo, ulkoilua 18 reikää frisbeegolfia Ma: VK2@13km@1h02mim@4min45sek@avg 142@max 157 + 1,22 km loppuverryttely@yhteensä 14,22 km@4min50sek@142 Oli pyylevä olo su syömisistä (vai la Mikkellerin herkuista😗) ja tuulikin häiritsi puuskillaan. Ihmeesti tuo vaan tuli pikkuisen loppua kohden nostaen. Alle 4min30sek vauhteja ei kyllä siedä ainakaan maaston vaihdellessa ulkona. Päälle loppuverryttelynä 18 reikää frisbeegolfia.
  10. Ke: PK@10,1km@1h06min26sek@5min56sek@123, aika nihkeää juoksua To: kävelyä 12 785 askelta, klo 5 heräsin ja töissä kauhea Teams-putki, ei huvittanut juosta Pe: VR+6x75-60sek ylämäkiveto, hölkkäpalautus kunnes syke < 105 (noin 2min-2min15sek) +VR, yhteensä 11,3 km@1h08min49sek@6min04sek@124 La: PK+VK2 missä 8 km matolla 5min55sek/km + 12 km radalla 6min/km ja 1 km 4min28sek + 1 km 4min Tänään jouduttiin @sverre kanssa taitelemaan ensin matolla mistä siirtymä puol10 avattuun Areenaan missä12 km. Jäätyäni yksin ajattelin loppuun reippaampaa kahta kilometriä. Ensimmäinen helpohkosti 4min28 sek, pieni kiristyvä toinen kilometri kunnes takaa tultiin ohi, WHAT? Matkaa jäljellä 500 m joten peesiin sinnittelemään toinen kilometrin täyteen. Kaveri meni kevyesti, minä en. Loppuverryttelyssä kiittelin tätä veturia joka kysyi "juoksitko alle pari tuntia ja otit sitten 3.45 -vauhtisen peesin". "Näin se meni muttei yhtään pykälää ollut lisää lyödä". Naama virneessä kotia kohti. Hyvä treeni! Tänään Borussia Dortmund - FC Schalke 04.
  11. Kuntosalilla 30 min kuntofillaria ja 45 min kuntopiiri. Edellisestä salista aikaa ja siltä se tuntuikin. Vaan olipas kotoisa olo tutulla salilla. Esport Lilalle ten poääng kun päästi treenaan vaikka 6 kk kortti oli rauennut. Koronaetäisyyksistä ei ”pidä 2 m etäisyys-kylttien” lisäksi tietoakaan...☹️
  12. PK@12,5km@1h12min27sek@5min47sek@119 Yllättävänkin kevyttä hölkkää päätyen raekuuron keskelle. Huomenna varmaan asteen verran reippaammin.
  13. Pe: 8 750 kävelyaskelta, lepo La: Polkujuoksu@17,8km@2h19min21sek@7min50sek@128 Su: PK@8km@46min20sek@5min46sek@123 Eilen @isi kanssa Nuuksiossa. Mahtava aamuaurinko ja vaihteleva maasto. Vauhti (minulle) sopiva ja edelleen ihmettelen miten poluilla voi kiitää 4min/km kuten suomalainen kärki. Kerran tuli kaaduttua joten parani edellisen neljästä kerrasta merkittävästi. Lenkki kokonaisuutena todellista aamujen parhautta. Tänään kevyt ulkoilu jolla viikolle täyteen tasan 80 km.
  14. Ti: PK@13,32km@1h19min34sek@5min58sek@"126" Ke: VR@6xylämäkiveto kestoltaan 65-75sek, hölkkäpalautus noin 2min15sek@VR@yhteensä 9 km To: VR@TVKova 15 km 4min48sek@VR@yhteensä 19 km@"149" Liikkeessä pysytty koronaetätoivottumuutta torjuen. Eilen napakka ja mielekäs vetotreeni. Tänään miespuolinen perheenpää @isi houkutteli "5 min km-vauhtiselle semipitkälle". Ja niin temmottiin alusta asti 4.45 min kilometrejä. Noin 16. yhteisen muistutuksen saatiin hetkellisesti rauhoitettua. Lopputulemana 1/15 kilometristä meni yli 5 min että sillei ihan hyvin onnistuttiin😏. Loppunostona sujumaton kilometri 4min17sek. Hyvä lenkki johon tarvittiin juoksutoveri, thanx! Sykevyön lukemat näköjään pomppii ja siksi " " sykekeskiarvoissa. Vyö kävi tänään pesussa ja täytyy ruiskutella hapetuksenestoa, pitäisikö ampua pari suihketta samaan vaivaan tonne keuhkoihin⚠️ Huomenna jotain kevyttä akselilla kävely/pyöräily. Lauantaina kenties poluille. Hyvä monipuolinen treeniviikko tästä tulee.
  15. PK2-VK1@12,88km@1h12min@5min35sek@126 Kevyttä ja helppoa. Näitä arkisia lenkin pituuksia jatkettakoon. Kuuntelin matkalla hyvää jääkiekkoaiheista Kimanttia-podcastia vieraana Jarkko Ruutu. Loppuverryttelyksi lähtö fresbeegolfradalle. Viikko lähtee käyntiin noin 20 000 askeleella.
  16. PK@8,3km@48min30sek@5min48sek@121 Aurinko lisääntyi päivän edetessä ja pikkuhölkän fiilis samalla. Tahmeahkoa menoa vaan hyvä kun lähdin. Koronakaranteenin tarpeen ymmärrän vaan henkilökohtaisesti en tästä pidä yhtään. Hyvääkin tässä on ja yksi on hölkkäilyn helppous. Tuntuu taas viikolla ettei oikein treenaa ja silti tuli 75 km tähänkin viikkoon.
  17. PK@21,1km@2h01min13sek@5min44sek@118 Pitkästä aikaa aamulla teki mieli pitkikselle. Rantaraitin hiekkareitti ja paluu asfalttia pitkin. Pari juomataukoa auringosta ja kevyestä jalasta nauttien. Päälle 2 h fresbeegolfia. Päivään askelia 25 600 askelta.
  18. Sunnuntai-torstai joka päivä juoksua yhteensä 55 km viidellä eri lenkillä. Neljä pk-lenkkiä ja tänään 60-70 sekunnin & 300 m ylämäkivetoja 2,5 min hölkkäpalautuksella. PK-lenkit olleet tahmeita ja vähän siksikin otin tänään vähän reippaammin. Lantio ja alaselkä oli jumissa ja sen kävin hierojalla aukaisemassa. Huomenna lepoa. Hauskaa Wappua!
  19. Osaavalle hierojalle ajanvaraus per heti. Sieltä lihaksia auki ja ohjeita venyttelyyn ja lihasten vahvistamiseen. Kevyesti takaisin juoksun pariin & venyttelyä ja lihaskuntoa. Juuri varasin itse hierojan 🙂
  20. Tuttu vaiva itselle tosin lonkat kipeytyy vain kovien lenkkien jälkeen. Googlaa ”juoksu pakaran aktivoiminen” niin saat paljon harjoitteita. Ne tehoavat melko nopeasti. Kuningasliike on askelkyykky jolla saat koko takalinjaan voimaa ja tasapainoa lantion alueelle.
  21. Tässä yksi vaihtoehto maratoniksi kuluvalle vuodelle. On loppuvuodesta ja siinä mielessä pienet mahdollisuudet tulla järjestetyksi. http://www.marathon06.com/2020/AN/epreuves/marathon/ Yhtenä vuonna olin tänne menossa vaan viimeisellä viikolla nousi kuume. Tunnetasolla ehdin tähän jo sitoutua ja siksi tämä on aina mielessä.
  22. PK@8,5km@49min45sek@5min50sek@121 Jäykkää, oikeaa lonkkaa kolotti, ei rullannut, ei lähtenyt missään vaiheessa sujumaan ja auhtituntuma ihan kateissa. Kaikista mainituista syistä varsin tarpeellinen pikkuhölkkä. Päälle 15 min hyvä venyttely. Eiliset kuonat huuhdeltu. Kroppa valmiimpi seuraavaan lenkkiin.
  23. VK2@9km@41min45sek@4min38sek@142 + päälle 1 km loppuverryttely Ajatus juosta noin 5 min km-vauhtinen kymppi. Sillai turhan kevyttä alussa että hiukan kiihdytin vauhtia ja sitten kiihdytin vähän enemmän kunnes tuntui raskaalta. Näytti vauhti asettuvan noin 4.35 tienoille ja nopein kilometri 4.18. Erikoisen hyvin kulkee vaikka VK-lenkkien määrä varsin pieni. Jonniinlainen kunto näemmä tuli hankittua alkuvuodesta. Lounaslenkillä aurinko paistoi, kevyt vaatetus, hiljainen metsä ja kevyt jalka. Aijaijai. #isompaapykälään
  24. PK@13km@1h15min37sek@5min48sek@117 Oikein helppoa juoksua. Etätyöpäivien istumisen päälle happihypyt tekee hyvää. Just siksi nyt tuntuu ettei tarvetta kevyelle viikolle. .
  25. Kävelyaskelia ensin fresbeegolfin muodossa ja myöhemmin kävelylenkillä. Saldo 10 844 askelta. Oikeassa lonkassa kipeä kohta ja jalat väsyneet. Katsotaan aamulla ottaisko kevyen viikon.
×
×
  • Luo uusi...

Important Information

Terms of Use ja Privacy Policy