Jump to content
Juoksufoorumi.fi










Ben!

Jäsenet
  • Content Count

    594
  • Liittyi

  • Last visited

Community Reputation

238 Excellent

Recent Profile Visitors

1 078 profile views
  1. Jos haluaa olla Dohassa kunnossa, nyt on harjoiteltava enemmän. Vaikea olla huippukunnossa kesäkuusta-syyskuuhun. Kapasiteettia on varmaan alle 3.40 ja 8.15 aikoihin
  2. Ben!

    Kympin harjoittelu

    Kyllä nopeuttakin kannattaa harjoitella kaikilla tasoilla. Parantaa juoksutekniikkaa ja tuo hieman väljyyttä juoksemiseen.
  3. Ben!

    Singapore Marathon 2012

    2017 edellisen kerran mukana. Reitti näyttää hieman muuttuneen eli startti F1 varikolta. Reitti raskas ja lämpöä se noin 28-32 C. Hotelli kannattaa varata kävelymatkan päästä eli läheltä starttipaikkaa esim Marina Bay - Suntec City alueelta. Asuin suht lähellä kymmenisen vuotta eli omat kustannukset lähinnä osallistumismaksu.
  4. Ben!

    Pyöräilykunto

    Onnittelut mestaruudesta! Noi vauhdit 40-45 km/h tuntuu käsittämättömältä näin maallikon kannalta. Itse saa puristaa tosissaan jo 30 km/h vauhtiin.
  5. Hyvä juoksu. Olisiko Topilla kovempi harjoitusjakso menossa, ei näyttänyt meno kotikatsomoon kovin herkältä.
  6. Ben!

    Yleisurheilukausi 2019

    Oletko itse vertaillut eroja? Itse juoksin ilman piikkejä tai lenkkareilla matkoja joissa askel menee midfoot askellukseen ja piikkareilla päkiävauhtisia matkoja. Lenkkareillakin tonni meni vielä 2.3x aikoihin.
  7. Kauneus on katsojan silmässä... Samoja asioita on tässäkin ketjussa jauhettu, mutta hyvä tekniikka säästää myös vammoilta. Jos on aikaa kannattaa lueskella aiheesta esim hakusanoilla running form https://www.sweatelite.co/lesson-3-work-on-your-running-form-alberto-salazar/
  8. Radcliffella pään heiluminen väsyneenä tekee juoksemisesta raskaamman näköistä mitä se ehkä oikeasti on. Joka tapauksessa hienoa, että Johannan juoksutekniikka on parantunut.
  9. tuo ”ei ole yhtä täydellistä tekniikkaa johon jokaisen pitäisi pyrkiä” on mielestäni huono syy olla kiinnittämättä asiaan huomiota. Juoksutekniikkaa ei voi voi yhdessä yössä muuttaa, eikä ketään tarvitse matkia, mutta tekniikkaa voi ajan mittaan parantaa kiinnittämällä siihen huomiota. Olen sitä itsekkin sitä yrittänyt tehdä (ja teen edelleen) Aikoinaan oli ainakin omalla alueellani SUL piirivalmentaja joka videoi juoksutekniikkaa ja sitä yritettiin katsoa ja parantaa. Paljon turhempaankin on joskus aikaa käytetty.
  10. Ehkä sen takia että juoksutekniikka ei ole varsinaista rakettitiedettä ja siitä keskusteleminen tai tekniikkapuutteiden huomiointi ei vaadi 29 min kuntoa kympillä. Huono tekniikka kuluttaa turhaan energiaa. Ei se sen ihmeellisempää ole.
  11. Ben!

    Yleisurheilukausi 2019

    Edit. poistettu, linkki tuloksiin olikin jo täällä
  12. Itsellä 4.7 kertoimella ennätys eli jos maratoniin tähtäävää harjoittelua tehtynä niin ei toi 4.8 paljon pielessä ole
  13. Tästä tuli vielä mieleen ... Progressio - kaikki tietää teorian, mutta suht harva tuntuu osaavan käyttää sitä. Tämä ihan tuntuman perusteella, eli ne parhaat suoritukset tuntuu usein tulevan harjoituskaudella ja kilpailukaudella ollaan takki tyhjänö. Itsellä kuntolijana progressio tuntuu pomminvarmalta tavalta ajoittaa kunto esim puolimaratonille tai maratonille. Viikkorytmi - tämän ei tarvitse aina olla seitsemän päivää jos tuntuu ettei halutut avainharjoitukset mahdu seitsemän päivän rytmiin. Variaatioita löytyy jokaiseen tarpeeseen eli 14 päivän jaksoa tai 10 päivää tms.
  14. Ei kai juoksufoorumilla sentään ole rasisteja?
×
×
  • Luo uusi...

Important Information

Terms of Use ja Privacy Policy