Jump to content
Juoksufoorumi.fi


Arttu.

Jäsenet
  • Posts

    66
  • Liittyi

  • Last visited

About Arttu.

  • Syntymäpäivä 12.12.1986

Converted

  • Tavoite
    Takaisin kuntoon.

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

Arttu.'s Achievements

Newbie

Newbie (1/14)

10

Reputation

  1. Tuli kevättalvella hankittua Stryd, ja vaikka se ihan hyvin tuntuukin toimivan, niin juoksuinnostus katosi taas sen verran totaalisesti, että laitoin myyntiin. Eli vink vink varsinkin Tampereen seudulla asuville.
  2. Toipilaana hiihto tuntui aika huonolta idealta, mutta johtuu siitäkin, että edellisestä hiihtokerrasta on 1,5 v ja muutenkin tullut liikuttua aika vähän viimeaikoina. Tavoitetta siis vuodelle 2013...
  3. Tätä tyyliä voisin minäkin kokeilla. Ei jaksa alkaa kikkailemaan niin, että saisi kantamukset minimiin. Pitäisi vain sopiva rinkka tai reppu hankkia.
  4. Parin vuoden on-off juoksun jälkeen nyt on taas alkanut innostus löytyä uudelleen. Vasta ostetut minimalistiset kengätkin toi vähän uutta intoa lenkillelähtöön. Läheiseltä pururadalta löytyy sopivan rankka, mutta lyhyt pätkä omiin juoksutarpeisiin, ja samalla voi vetää leukoja ja huolehtia käytännössä koko lihaskunnosta sieltä löytyvillä telineillä. Eiköhän tässä kesän aikana taas kohtalaiseen kuntoon päästä...
  5. Arttu.

    Merrell barefoot kengät

    Kyllä noista selvästi huomaa, että niissä oikeasti on pohjatkin. Kävin eilen juoksemassa yhden lenkin ja illalla metsässä kävelemässä, toimi molemmissa hyvin. Pohkeet on kipeät.
  6. Arttu.

    Merrell barefoot kengät

    Tulipa itsekkin hankittua Trail Glovet. Intersportissa tämän viikonlopun ajan k-kortilla 80e. Ensimmäisen lenkin perusteella tykkään.
  7. Trikoiden kanssa olisi kiva olla vähän pidempi juoksupaita, mutta en ole olevinaan löytänyt kaupoista sellaisia. Onko kukaan muu törmännyt sellaisiin tai osaako neuvoa mistä kaupoista tai miltä merkeiltä näitä kannattaisi etsiä? Pituutta löytyy reilu 180 senttiä ja tuntuu, että kaikki paidat loppuu liian aikaisin, vielä kun trikoiden kanssa kaipaa vähän ylimääräistä suojaa. Isommat koot olisivat myös pidempiä, mutta sitten ne on taas jo niin isoja muuten ettei käytöstä tulisi mitään. Vinkkejä kiitos. Voi myös mainostaa mitä itse pitää trikoiden kanssa.
  8. Arttu.

    Garmin 110 vs 210

    Saa pois, kun painaa kahdesti "page" nappulaa, josta mennään ajanottotilaan, niin se kysyy "Use indoors?". Taitaa kysyä tuota myös jos ei löydä satellitteja.
  9. Hyvä homma että on noin hyvin menny. Kieltäminen nyt on ehkä tyhmää, ainahan se pitäisi mennä niin, että kuulostelee mitä mieltä oma keho on siitä juoksusta. Jos ei tunnu huonolta niin ei siinä sitten ole estettä.
  10. Vähän oudon reaktion tuo uutinen sai täällä(joissain) aikaan. Ihan hyviä pointteja siinä kuitenkin on, jos pääsee sitä otsikkoa pidemmälle, kuten "Juoksu on hyvä kuntoilulaji, kun se pysyy hallinnassa. Juoksu on kuitenkin monille aivan liian raskas laji ensimmäiseksi kuntoilulajiksi. " ja "Tyypillistä on, että kahden tai kolmen viikon säännöllisen harjoittelun jälkeen ei enää huvita. Tulee ylikuormittumisen oireita, uni on levotonta ja tulee levottomia jalkoja. " Ja lopussa vieläpä "Arvostan kyllä sitä, että hölkkää harrastetaan. Usein vain siihen liittyvät väärät välineet ja juoksu kovalla alustalla, josta paikat tulevat todella kipeäksi. Jos on ylipainoa, niin tulee ylirasitusvaivoja." Enkä minä ainakaan ylipainoiselle ja juoksemattomalle ensimmäisenä olisi suosittelemassa juoksun aloittamista, on se kuitenkin sen verran kovaa jaloille. Ihan kohtuukuntoisellakin menee varmaan kuukaudesta kahteen, ennen kuin juoksusta mitään hyviä fiiliksiä saa irti, jolloin tottumattomampi varmasti lopettaa ennen sitä pistettä. Tunnustan kyllä juoksevani liian kovaa.
  11. Eipä täällä kukaan ole nauranut. Ei tuosta testistä missään nimessä haittaa ole ollut! Jos tulos tuntuu epäilyttävä, kannattaa se varmistaa onko laitteistossa ollut vikaa, jos vaikka pääsisi ottamaan uusiksi. Hyvässä kunnossa olet joka tapauksessa tuon juoksusikin perusteella ja jos mieli tekee kesällä maralle, anna palaa vain. :)
  12. Pari uutista netissäkin: http://yle.fi/urheilu/lajit/urheilusahkeet/2011/05/yleisurheilu_hyppola_juoksi_kuudessa_tunnissa_81_kilometria_2606096.html http://www.sportti.com/uutinen.asp?CAT=4-4&ID=196220
  13. Siltä se todellakin tuntuu, että treenistä tulee liian rasittavaa, jos juoksee kaikki lenkit kovaa ja vauhti vähitellen hidastuu. Toisaalta taas sitten kun on tottunut juoksemaan lyhyitä lenkkejä, ne ei tunnu missään jos meneekin hitaampaa vauhtia. Toi kahden lenkin taktiikka vois olla kokeilemisen arvoinen, joskus on tullu tehtyäkin niin että on tehny yhden lenkin aamulla ja toisen illalla. Intervalleja tulee joskus juostua myös. Onneksi työmatkapyöräily tuo edes vähän lisää kevyempääkin liikuntaa.
  14. Juu kyllä sen 10 km jaksaa juosta, tarkotin lähinnä että tavoitteena on paremminkin parantaa aikaa kympillä kuin opetella juoksemaan pidempiä matkoja. Pää"tavoite" mulla on nyt nostaa cooperin testin tulosta. Tottahan se varmasti on, että pidempikestoisia lenkkejä pitäisi lisätä, ei vaan oikein jaksaisi ja jaloillekin se tahtoo olla vähän turhan kovaa (varsinkin jos asfaltilla joutuu juoksemaan).
  15. Kysynpä tässä kun liittyy noihin lenkkien nopeuksiin. Mulla on ollu aina tapana juosta suht lyhyitä 3-6 km lenkkejä, mutta vedän ne kovaa. Melkein joka lenkillä tulee jossain välissä tilanne "ettei vaan jaksa enää", mutta jatkaa kuitenkin, eli se on kyllä tuttua. Onko tällainen tyyli liian rankka ja pitäisikö mukaan ottaa väkisin niitä hitaampia ja pitkiä lenkkejä? Tavoitteet mulla on max 10 km:n juoksemisessa, eli maratonille en treenaa. Aloittajalle oma neuvo on kokeilla niitä kovavauhtisia lenkkejä, joilla oikeasti vedetään oman kestämisen rajalle, ilman sykemittarin seuraamista.
×
×
  • Luo uusi...

Important Information

Terms of Use ja Privacy Policy