Jump to content
Juoksufoorumi.fi










Konttila

Jäsenet
  • Content Count

    873
  • Liittyi

  • Last visited

Community Reputation

10 Good

About Konttila

  • Syntymäpäivä 29.12.1976

Converted

  • Coopperi
    2300, ketuilleen mennyt veto, kun haussa oli alkuun 1500 enkka
  • 10km
    54:54
  • Puolimaraton
    2:13:30
  • Maraton
    Ehkä ensi vuonna
  • Tavoite
    Parantaa kuntoa

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. Kuten myös, oma osuus tehty että oppositiosta ponnistaisi puolue vallan kahvaan. Aikansa kutakin ja annetaan uusille yrittäjille mahdollisuus kerätä omaa etuaan.
  2. Ylihuomenna alkaa ennakkoäänestyskin. Mielenkiintoiset vaalit ja varsiin niiden jälkeiset hallitusneuvottelut. Keskusta lienee ykkönen, mutta miten muut palikat asettuu ja saisiko kolme isoa puoluetta riittävän tuloksen, että Kepu-Persu-Kokoomus/Demarit saisi hallituksen aikaan? Vekkuli tulos oli myös, että vasemmisto ja Kokoomus jäisi oppositioon, mutta ei taida Kepu-Persu akselin tulos mitenkään olla riittävä siihen edes KD:n tukiessa.
  3. Norjalaisen kollegan kanssa tuli juteltua joskus aiheesta ja hän kertoi miten naapurissaan sijaitsevassa lastentarhassa on sukset muksuilla mukana joka päivä ja ulkoilu on useimmiten hiihtoa tai mäenlaskua tarhan lähellä. Toki Oslon alueen lumiolot parina viime talvena tehneet tästä haastavamman projektin. Lumisena talvena omilla muksuilla on ollut kerran viikossa hiihto tai luistelusessio. Kodin esimerkki ja tavat toimia ratkaisevat tavallisen liikunnan osalta paljon. Omassa lapsuudessa äiti käski mukaansa 2-3 tunnin kävely tai hiihtoreissuille viikonloppuisin. Siihen pelit frendien kanssa ja siirtymiset fillarilla eri paikkoihin toi mukavasti liikuntaa tavallaan vahingossa ohjelmaan, vaikka osattiin me istua tietokoneellakin.
  4. Näkisin, ettärikoksiin syyllistyneiden maastakarkoittamista tulisi helpottaa ja ahkerasti käyttää mikäli vain mahdollista. Mikäli kyseessä Suomen kansalaiset, niin jenkkityylinen kolmas tuomio ja rajumpi rangaistus malli voisi tulla kyseeeseen. Selvittäisin mahdollisuutta vuokrata vankipaikkoja Venäjältä tarpeeksi tuomituille. Lienee aika harvinaista, että useammin rötöstellyt enään muuttuu kelvolliseksi osaksi yhteiskuntaa.
  5. Konttila

    Kesähattu haussa

    http://www.buffwear.com/buff-adult-headwear/visor-buff Löytyy kanssa yhdistelmää buff+lippa. Taitaaollakin ainoa puute omassa buff kokoelmassa. Itse olen kesällä juossut pääosin buffilla ja lippaa kaivannut lähinnä sateella, kun pisarat naamaan häiritsee.
  6. Heijastinliivi on perusvaruste hämärällä ja oma valppaus, että onko se autoilija havainnut ja pysähtymässä. Ei paljoa lämmitä olla oikeassa kun hiukan raskaampi auto ottaa osumaa heiveröön lenkkeilijään.
  7. Edellyttänee virkaintoista valvojaa tahi osallistumista vakavampaan kilpasarjaan, että tarvitsee tuosta huolestua. Itselläni saattaisi käry käydä doping-testissäkin, kun huoletta popsin mitä sattuu lääkkeitä. Ei ole tosin tultu vielä testeihin pyytämään näillä vauhdeilla. Enemmän mä katsoisin ihmetellen avauksessa mainittua vyölaukkua kuin kännykkää :)
  8. Tupakassa on sama ongelma kuin alkoholissa, että riittävästi kun veroja korotetaan siirtyy hankintakanava naapurimaihin, jolloin kokonaisverokertymä tippuu vaikkei kulutus pakosti putoa. Kulutuksen säilyessä entisellä tasolla ei tupakasta ja alkoholista aiheutuvat ongelmat sekä kulut tipu. Siihen vielä päälle kotimaisen hankintakanavan kannattavuusongelma ja sen aiheuttamat työttömät. Ei kyllä käy kateeksi kansanedustajia ja otan ilolla selvästi pienemmän palkkani ilman julkisuusrumbaa. Parempaakin tekemistä kuin olla median herjattavana. Eihän sitä kehtaisi mennä edes kisoihin numerolappua raiskaamaan, kun heti joku toimittaja repisi otsikot. Muuten herjattaisiin saamattomaksi ellei sano mielipiteitään ja jos erehtyy sanomaan mielipiteen, niin se revitään auki pilkattavaksi.
  9. Konttila

    Falun 2015

    Osaako joku sanoa monetko parit yksittäisellä urheilijalla ja valmisteltuna kisaan? Sekä paljonko niissä on eroa, kun urheilijat tekevät niitä kisaa edeltäviä testejään?
  10. Konttila

    Oscarit

    Sikäli ei oscarien tulokseterityisemmin kiinnosta, mutta osui silmiin Ilta-Sanomien jännä uutinengaalaa koskien. http://www.iltasanomat.fi/elokuvat/art-1424575440667.html Omituinen lisä, että kutsuvieraat saavat reilu sadan tonnin goodybagit ja mitäköhän hittoa on viime vuonna saanut vajaan kahdeksan tonnin koiranhoitopaketilla? Saa koiraa hitusen hemmotella, kun tuolla hinnalla ihminenkin puuhailisi vaikka mitä pikkukivaa.
  11. Itseasiassaen näin väittänyt missään vaiheessa vaan toetesin nykymuotoisen yksityisautoilun tuovan rahaa valtion kassaan ja julkisen liikenteen syövän valtion. Se miten eri tulomuodot sitten rahoittavat menopuolta on minusta merkityksetön pohdinta, koska verovaroja ei yle-veroa lukuunottamatta ole korvamerkitty. Ison ongelman julkiselle liikenteelle ja ruuhkille aiheuttaa, että ihmiset liikkuvat pääosin aamusta yhteen suuntaan ja iltapäivällä toiseen suuntaan. Jos nyt otan oman lähiön esimerkiksi, niin tänne ei juurikaan kukaan tule kuin illalla palatessaan koulusta/töistä. Poistuvatkin ihmiset liikkuvat aamulla vajaan kahden tunnin aikana. Mikäli bussi kulkisi haluttuina aikoina tiheämmin, niin mitä ne bussit kuljettajiensa kanssa tekevät sitten ruuhkattomina hetkinä? Kuskien osalta Piilaaksoon viritellyt robottiautot voivat tuoda ratkaisua. Aika myös näyttää onko Kutsuplussan tyylisistä taksin ja bussin välimuodoista yksi ratkaisu julkiseen liikenteeseen tai huhutut muutokset takseihin ylipäänsä. Tuttu kuski kertoi taannoin, että lakimuutos olisi vireillä, että ei jatkossa olisi erillistä taksilupaa, vaan tarvittaisiin auto ja elinkeinoilmoitus. Siis vaikka pizzakuski voisi heittää matkustajiakin pizzan ohella. Yksi sivujuonne asiaan on, että takseilta nyt vaaditaan hintavat vakuutukset, joten vaadittaisiinko muilta samat vai luovuttaisiinko erikoisvakuutuksista? Überin pop up takseissa on sama vakuutusongelma, mutta pop up taksisovellus voisi enemmän houkutella kimppakyyteihinkin. Laittaisit perustyömatkasi ja aikasi appsiin ja saattaisit saada maksavan kyytiläisen, jolle matkasi sopisi.
  12. Luulin tätä keskustelupalstaksi, jolla voi eri asioista keskustella ilman mitään varsinaista ongelmaa tai edes jonkin keskusteltavan asian kannattamista/vastustamista. Mikäli korvaavat rahalähteet on helposti olemassa, niin miksi niitä ei käytetä jo keräämään valtion kassaan rahaa? Mikäli olen ymmärtänyt, niinvaltiolla ei nykyisellään ole ylitarjontaa tulonlähteistä. Yleensä "yksityisautoilu alas ja käyttäkööt julkisia" keskusteluissa harvemmin jaksetaan kertoa miten julkisen liikenteen tarvitsemat rahat hankittaisiin tai miten korvattaisiin yksityisautoilusta keräämättömät rahat. Äkkisältään en jaksa planeetan mittakaavassa nähdä suomalaista yksityisautoilua kovin suurena peikkona, mitä pitäisi ehdoin tahdoin lähteä supistamaan samalla hankaloittaen keskiverokansalaisen elämää tai menotaakkaa kasvattaen. Huolestuttavampi piirre suomalaisessa keskustelussa, jos poliitikot alkavat saamaan ahkerammin tappouhkausia. Tarpeeksi moni kun kokee uhkailun olevan ok, niin enemmän löytyy sitten niitäkin ketkä ottavat sitten toteutusvaiheenkin päälle. Eikä uhkailu rajoitu poliitikkoihin, vaan jokunen taitelijakin on tullut julkisuuteen saatuaan uhkailuja. Jonkinlainen sivujuonne on julkisuuden henkilöiden loukkaantumistakin toivovat. Ei voi ymmärtää.
  13. Hesarin vaalikone antoi jonkun Muutos2011 tyypin parhaiten samaa mieltä olevaksi. Erot kärjessä tuntui tosin olevan varsin pieniä, mutta kommarit oli kovin kaukana, joten taisin vastata oikein :) Kivahan noita on kokeilla ja yleensä tulee niiden pohjalta arvottua joku ehdokas. Puolue edellä on tullut mentyä, aika saman tekevää kuka siellä sitten puolueen puolesta nappiaan painelee.
  14. Missä nyt menee toimivan julkisen liikenteen raja? Tuli aikoinaan asuttua Vantaalla ja kaukalopallojoukueen pelejä oli eripuolella pk-seutua. Aika normaalia oli, että julkisella liikenteellä pelimatkat olisi vienyt 3-5 kertaisen ajan hieman hallista riippuen. Toki peliajat olivat myöhään illalla, mutta tilanne kuvaa julkisen liikenteen ongelmaa, jos matka ei tapahdukaan lähiöstä keskustaan vaan toiseen lähiöön. Maantieteellisesti etäisyys voi olla lyhyt, mutta julkisella matka-aika helposti häviää pahasti yksityisautolle.
  15. Ajatuksena oli, että nykytilanteessa yksityisautoilu tuottaa valtiolle rahaa. Siksi epäilen intoa yksityisautoilun supistamiseen, koska tulot tippuvat silloin enemmän kuin menot. Korvaavia rahoitusmallejakin varmasti on, mutta aika pitkään valtiontaloudessa on ollut enemmän pulaa tuloista. Vastaavasti julkinen liikenne syö verovaroja ja olisi kiva nähdä olisiko toiminta kannattavaa suuremmilla matkustajamäärillä vai johtaisiko suuremmat matkustajamäärät lisääntyneeseen julkisen rahoituksen tarpeeseen. Tuntuu että jokaista tuottoeuroa kohti keksitään helposti kymmenen menoeuroa riippumatta onko hyvät vai huonot ajat.
×
×
  • Luo uusi...

Important Information

Terms of Use ja Privacy Policy