Jump to content
Juoksufoorumi.fi










guerlainn

Jäsenet
  • Content Count

    13
  • Liittyi

  • Last visited

Community Reputation

10 Good
  1. Olisikohan 800 km noilla käppäilty. Osittain juoksua, osittain kävelyä. Jalka mahtuu kohtuudella siihen kengän rajojen sisäpuolelle. Sisäpohjallisen perusteella nipinnapin. Olen aika huono ilmeisesti arvioimaan, onko kenkä liian kapea vai ei. Mulla on sen muotoinen jalka, että se on tuosta kärjestä leveä ja keskeltä älyttömän kapea. Esimerkiksi avokkaiden kanssa on ongelmana puristus kärjestä, kun taas keskeltä ovat liian suuret. Mietin, olisiko Unisex-mallit tai leveälestinen malli sittenkin parempi. Inoveja olen vähän miettinyt toisiksi kengiksi. Ehkä maastoon ostaisin vähän vahvemmat kengät ja kevyemmät muualle. Merrelin paljasjalkakengät menivät heti sivusta rikkoutumaan: kapea lesti ja ohut kangas eivät toimineet yhtään tuon mun ankkajalan kanssa. :embarassed:
  2. guerlainn

    Kengät hajoavat "sivusta"

    Nyt iski kenkämasennus. Salomonin Speedcross 3-kengät ovat hajalla. Edellisille Salomoneille kävi samalla tavalla: ulkosyrjällä hajoamat. Ei ole varpaissa mitään ihmeellistä, mutta kengät vain hajoavat. Samoin tuolla sivusaumassa on reiät ja olipa sisälläkin. Kenkiä käytän maastojuoksussa ja ei ole mitään kamalaa niille tapahtunut. En oikein ymmärrä, voiko neljän kuukauden käytön jälkeen olla kengät tuossa kunnossa. :conf: Onko jollakulla samanlaisia kokemuksia? Millaiset kengät pitäisi olla tai mitä jalalle tekisi? Nuo ovat neutraalit kengät. Uudet pitää hankkia, mutta toivoisin, ettei niihin tulisi heti kuukauden jälkeen hajoamat. Nuokin nimittäin kuukaudessa alkoivat hajota. Edellisissä Salomoneissa oli tuotevirhe kankaassa, mutta millä tuurilla voisi seuraavat olla samanlaiset. Niket alkoivat myös tuosta "sisäsyrjästä" hajota.
  3. Kiitos :) Näytti Vehmas olevan toinen. Tajusin jopa katsoa nyt Polarin huollot.
  4. Missä voisi Jyväskylässä vaihdattaa edullisesti patterin Polarin sykemittariin? En itse osaa, joten helpompi olisi jossain vaihdattaa.
  5. Olisiko jollakulla vinkata hyviä treenibiisejä? Mitä teillä soi soittimessa VK-treeneissä tai jos teette cardiotreeniä salilla? Onko joku löytänyt netistä hyviä biisilistoja? Itse kaipaisin vähän uusia ideoita. :)
  6. Kiitos vinkeistä Olen siis oikeilla jäljillä. Venyttelytunteja on, joten sinne siis tammikuussa!
  7. guerlainn

    Nastalenkkarit

    Jusufal ja hatapa: Jep ja onhan sitten "kevyemmillä" keleillä hiekoitusta. Paukkupakkasella pysyy kintut aika lämpimänä, kun juoksee reippaasti ja kropan lämmenetessä ne varmaatkin aika hyvin pysyvät sulina. Onko teillä sitten liukkaammilla keleillä liukuesteitä? Itse olen ostanut halpaversioita, eivätkä ne pysyneet matkassa edes kävellessä..
  8. Olen käynyt ja edellisestä kerrasta on nyt tovi eli noin 8 vko. Juuri tuolla tekniikalla on hierottu. Onneksi mulla on lahjakorttia vielä pari kertaa jäljellä. Tammikuussa menen taas urheiluhierojalle. Osaisiko joku muuten vielä kommentoida, haittaako palautumista (näin ollen myös lihaskipuihin liittyvää), jos esim. syön ensin ja sitten venyttelen. Näin ollen menee jonkin aikaa treenin jälkeen ennen kuin venyttelen. Vai auttaisiko, jos sentään tekisi isoimmille lihaksille (lonkankoukistaja, pohkeet, pakarat, reidet) nopeat 10 sek venytyksen aivan lenkin jälkeen?
  9. En halua edes ajatella, mitä syke oli -24.5 asteen pakkasessa - eipä tosin tuullut. Tänään oli pakkasta n. -16.5-17 astetta. Oma keskisyke oli 162. Juoksin noin 7,5 km tunnissa ja pari spurttia. Tuntui jotenkin oudon kevyeltä verrattuna siihen keskiviikon lenkkiin, mutta kyllähän tuo on korkeampi. Lämpimämmällä kelillä itsellänikin on noin 135-150.
  10. guerlainn

    Nastalenkkarit

    Eipä tarttunut vielä Icebug Attlat matkaan. Sarva Zeroja olen katsonut nyt netistä, mutta enpä tiedä, missä liikkeessä Jyväskylässä olisi niitä. Olen bongannut vain Icebugeja: Sokokselta ja Stadiumista. Intersportissa ei Tourulassa ainakaan ollut. Kyllähän se totta on, että aika painavalta tuntuvat Attlat. Lisäksi jänskättää, mitä helposti oireileva penikka ja pohje tykkäisivät talvijuoksulenkkareista. Yhdistelmä "villasukat + juoksukengät + tukipohjalliset" on toiminut nyt ihan jees. Pelkään vain edelleen kaatumista. Pitäisiköhän nyt kuitenkin odottaa - joka tapauksessa ainakin pari vko - ja juoksennella maalla peruslenkkareilla. Ei kai sitä ole pakko kaikista jäisimmässä kohdassa mennä. ;)
  11. Kiitos kovasti kommenteista! jpk: En siis aikonut tehdä tuota "neljä 1-1,5 tunnin PK-lenkkiä ja kaksi VK-lenkkiä viikossa"-systeemiä silloin, kun mukaan tulee spinningiä, cross traineria tms. Lähinnä tuolla systeemillä menisin joululoman ajan, kun en aja yhtäkään tuntia spinningiä tai vedä HIIT-tyyppistä treeniä. Treenitaustani mulla rakentuu kyllä salille jumppapuolelle. Jalkojen kunto on hankittu "nuoruuden" sauvakävelystä, hiihdosta jne. ja olen tosiaan punttista treenaillut myös. Nykyään olen tehnyt pääasiassa aerobista, mutta tuo crossfit olisi tulossa kaveriksi: tykkään tehdä "lyhyesti" ja intensiivisesti. Koiran lenkitys on tosiaan kevyttä kävelyä. Voisihan niiden kanssa juostakin, mutta toinen kaverus ainakin tulee mukaan juoksemaan. No, joka tapauksessa nuo kevyet lenkit ovat oikeasti kevyitä! :)
  12. Hei kaikille! Olen ihan uusi palstalainen ja haaveilen teidän juoksumääristänne. Mulla olisi joskus tarkoitus puolimaratonille osallistua, mutta tällä hetkellä juoksen vain juoksemisen ilosta. Keväällä/kesällä aloitin juoksuharrastuksen. Iloa ei kestänyt kauan, kun oikean jalan penikka kipeytyi aivan hirveäksi. Samalla takareisi veti umpijumiin. Juoksin pronaatiotuetuilla New Balancen kengillä, mutta fyssari sanoi, ettei pronaatiota ole. Tehtiin siis fyssarilla juoksutesti eli juoksin matolla ja kuvattiin askellusta. Lisäksi todettiin, että askellan ihan hyvin. Sain kuitenkin kipujen takia tukipohjalliset, jotka ovat olleet ihan ok. Syksyn olin juoksematta, kun etureidessä oli vihlovaa kipua. Treenaan paljon spinningiä ja käyn myös bodycombatissa, joten niissä hypyt olivat tuskaa. Ilmeisesti eniten syynä oli huono ruokavalio: söin aivan liian vähän, liian yksipuolisesti ja laihduinkin paljon. Lihakset eivät saaneet ravintoa palautumiseen, enkä "muistanut" venytelläkään. No, talven kynnyksellä lisäsin spinningiä, mutta "opettelin" syömään taas, ja kivut alkoivat vähentyä heti. Otin myös tavaksi venytellä umpikireitä lihaksiani. Kireys ei jaloista pois lähde - pohkeiden venyttely sattuu eniten ja takareidet ovat jähmeät. Kaikesta huolimatta kipuja on ollut vähemmän. Päätin sitten noin 1,5 vko sitten uskaltautua juoksemaan pidemmän yhtenäisen pätkän. Juoksin tunnin verran noin 130 sykkeellä ja meni ihan ok. Lähentäjä-etureisi-osasto on vähän ollut kipeä spinningistä ja juoksusta, mutta en kipuillut hirmuisesti. Nyt olen tällä viikolla juossut neljä lenkkiä kokonaan ja kahdella muulla ihan pikkupätkiä. Tunnin verran olen kerrallaan juossut, mutta tänään 1,5 h ja meni tosi hyvin. Lisäksi olen tehnyt intervallityyppistä treeniä crosstrainerilla ja spinningissä käynyt kolme kertaa, joista tosin kaksi vain vähän raskaampaa. Liikun aika paljon. Joululomalla en treenaa spinningiä ja tuskin crossariakaan. Kotona voisi stepperillä jotain yrittää, vaikka se tuntuu paljon typerämmältä laitteelta. Onko ok juosta 4 PK-lenkkiä viikossa ja 2 VK-lenkkiä viikossa? Vauhtikestävyystreenit tekisin sykealuetta vaihdellen. Crossarilla olen tehnyt sellaista 15 min intervallitreeniä: 1,5 min täysiä/ 1 min palautus ja näitä tulee siis 15 min sisällä kuusi. Treenaan usein aamulenkin + iltatreenin, joten juoksupäivinä toinen treeni lihaskuntoa/crossfit-tyyppistä tai sauvakävelyä/koiran kanssa lenkkeilyä tasavauhtisena. Pöljä kysyy.
  13. guerlainn

    Nastalenkkarit

    Kävin Stadiumissa katsomassa Icebug Attla-kenkiä. Onko jollakulla kokemuksia juuri niistä? http://www.icebug.fi/index.php?productclick=134〈=1#
×
×
  • Luo uusi...

Important Information

Terms of Use ja Privacy Policy