-
Content Count
206 -
Liittyi
-
Last visited
Recent Profile Visitors
The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.
-
miquel reacted to viestistä ketjussa: Puolimaraton alle 1.35
-
miquel reacted to viestistä ketjussa: Puolimaraton alle 1.40
-
miquel reacted to viestistä ketjussa: Helsinki City Marathon 3.10.2020
-
miquel reacted to viestistä ketjussa: Jujup (puolimatkan triathlon <4,5h)
-
miquel reacted to viestistä ketjussa: Jujup (puolimatkan triathlon <4,5h)
-
miquel reacted to viestistä ketjussa: Perusterve mies juoksee maratonin alle 3h jos oikeasti haluaa
-
miquel reacted to viestistä ketjussa: AnttiSn (2020 Tahko IM sub 10h)
-
Hienoa tekemistä! Oletko tehnyt nämä pitkä (ja muutkin) niillä kelluttavilla uikkareilla? Mitä mieltä nyt näin useamman viikon jälkeen noista? Itsellä harkinnassa nuo myös.
-
miquel reacted to viestistä ketjussa: AnttiSn (2020 Tahko IM sub 10h)
-
miquel started following Jujup (puolimatkan triathlon <4,5h)
-
miquel reacted to viestistä ketjussa: Jujup (puolimatkan triathlon <4,5h)
-
Tätä kannattaa vielä harkita. 600-700 TSS viikot yhdistettynä miinus kaloreihin ei omaan korvaan kuulosta parhaalta suunnitelmalta tässä vaiheessa kautta. Mitäs jos koittaisi vain syödä ”laadukkaasti” ja treenata. Uskallan väittää, että siten pääset sairastelematta kisapainoosi kesäksi ja saat samalla parhaan hyödyn talvikauden treenistä.
-
miquel reacted to viestistä ketjussa: villea (IM < 11h)
-
vipabo reacted to viestistä ketjussa: Janne Holmenin maratonohjelmat
-
Tästä ainakin yksi viimeaikaisin esimerkki lienee tuo SwissSide yhteistyö INEOS tallin kanssa. SwissSide taas on spin off F1 maailmasta (Sauber?). Itse olen taas vakuuttunut, että huipputallien ja pyöräilijöiden taustajoukot kääntävät jokaisen mahdollisen kiven lajista riippumatta oppiakseen uutta ja kehittyäkseen.
-
Veikkaan 10:45 tai jopa alle loppuaikaa. Jaksaa jaksaa!
-
Marginal gains perusteella ostin Velotozen (short) ohuet suojat kenkiin ja modasin niitä siten, että leikkasin niistä nilkkaosan pois. Näin ne on todella nopea pukea kun ovat kengän päällä jo valmiiksi ylimmäistä tarrakiinnitystä lukuunottamatta. Aikaa menee max 5sec per kenkä kun en flying mount osaa tehdä. Kenkänä siis Sidin T3, joka kaikkea muuta kuin aero lähtökohta.
-
Etanaosastolla kun itsekin olen niin sanoisin, että tämä on ns. oikotie onneen. Ei välttämättä edes muodossa "lisää aeroa" vaan "pidä aero". Hitaana uimarina kisoissa kun ohittelee häntäpään menijöitä näkee jatkuvasti hienoja tri pyöriä, aero kypäriä jne. joita ajetaan varsinkin 1/2 matkan jälkimmäisellä puoliskolla tasamaalla pystyasennosta. Tuossa tuotetaan varmaan isot watit, mutta kelloon tehot ei siirry kuten aeroasennossa. Itse olen tänä vuonna saanut tätä puolta parannettua huomattavasti vaikka (matala) ftp kehitys ollut hyvin maltillista.
-
Onnittelut hyvin menneestä kisasta! Kova oli loppuaika!
-
Sanoisin en ja en 🙂 Suosittelisin sen sijaan tekemään vielä yhden Big Day tyyppisen treenin ja sen jälkeen ajamaan koneita hallitusti alas. Tuossa BD treenissä testaisit vähän pitemmällä juoksulla (10-15k?) tuntemuksia jaloissa. Tuo maratoni on kuitenkin ihan eri matka juosta pyörän päälle kuin puolikas. Jos BD ei ole enää mahdollinen, oma suositus olisikin laskea pyörän tehoja vähintään sen 5W ellei 10W ja mennä vaikka ”ylituorein” jaloin maratonia kohden. Näen, että tässä ratkaisussa sinulla enemmän voitettavaa. Tosin jos lähdetään podium paikkoja hakemaan niin sillo
-
Mitkä nuo säärystimet ovat merkiltään? Kiinnostaa jos noin ison edun tarjoaa. Käytätkö kengissä ns. toe cover tyyppistä ratkaisua vai pitempiä?
-
Spica reacted to viestistä ketjussa: AnttiSn (2020 Tahko IM sub 10h)
-
Samaa mieltä, että pyörällä kannattaa ehkä ottaa vähän riskilläkin, koska juoksu on aivan flätti. Mitä treenejäsi olen seurannut niin ei tuo 1:36:xx mikään mahdoton vauhti ole sinulle kun kunnon taper takana ja tavoite siintää kirkkaana maalissa. Kyllä tuo 5h alittuu. Tiukille voi mennä mutta alittuu silti. Tsemppiä kisaan!
-
Reenaaja reacted to viestistä ketjussa: Pyöräilykunto
-
Jäsen Jujup rohkaisemana laitan tähän myös oman asennon. Pää on ulkona ajaessa aavistuksen ylempänä, jotta saa paremmin katseen eteenpäin. Tikkujen kärkiä ajattelin kokeilla nostaa hieman, että saisi etuosaa aerommaksi. Tämä toisin pienentää käsien kulmaa entisestään, joten tarvinnee tehdä tuo muutos varsin maltillisena. Niin ja tavoitteet täydellä matkalla eli asento tarkoitus hakea sen mukaiseksi. Kaikki neuvot tervetulleita.
-
Olisko kuitenkin niin, että sun wattimittari antaa liian korkeita lukuja. En oikein muuta keksi. Asentosi kuitenkin on aika aero (varmasti täältä muilta löytyy säätövinkkejä) ja saat ainakin teoriassa tehoa tuotettua hyvin. Itsellä tänään 20km pätkällä sprintissä 189w, NP206 ja 34,1 km/h. Painoa 85kg, mittaa 188cm ja näin ollen ihan pieneen tilaan en saa itseäni paketoitua tuulta piiloon. Asento itsellä ei ole optimi mutta sinne päin. Edit: kypärä kannattaa nostaa edestä pitemmälle otsalle, muuten tuo kypärän aerotakaosa hidastaa menoa.
-
Hurja on miehen tahti! Kauden HIM tavoitteeseen pääsy riippuu pitkälti nopeusominaisuuksistasi ja olosuhteista, kestävyydestä se ei varmasti jää kiinni. Elokuun IM kisan tulet vetämään maaliin lauleskellen.
-
Mielenkiinnosta: kuinka monta treenituntia tämä 500TSS/3pv vastaa?