Jump to content
Juoksufoorumi.fi



miquel

Jäsenet
  • Content Count

    206
  • Liittyi

  • Last visited

Community Reputation

16 Good

Converted

  • 10km
    v2010 - 56:15

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. Hausssa otsikon mukaiset hyväkuntoiset minimalistitossut. Malli on vuosien saatossa muuttunut niin paljon ja näitä 1. ja 2. generaation tossuja ei enää myydä missään. Foorumin yksityisviestillä tavoittaa. Kiitos.
  2. Hienoa tekemistä! Oletko tehnyt nämä pitkä (ja muutkin) niillä kelluttavilla uikkareilla? Mitä mieltä nyt näin useamman viikon jälkeen noista? Itsellä harkinnassa nuo myös.
  3. Tätä kannattaa vielä harkita. 600-700 TSS viikot yhdistettynä miinus kaloreihin ei omaan korvaan kuulosta parhaalta suunnitelmalta tässä vaiheessa kautta. Mitäs jos koittaisi vain syödä ”laadukkaasti” ja treenata. Uskallan väittää, että siten pääset sairastelematta kisapainoosi kesäksi ja saat samalla parhaan hyödyn talvikauden treenistä.
  4. miquel

    Pyöräpohdintaa

    Tästä ainakin yksi viimeaikaisin esimerkki lienee tuo SwissSide yhteistyö INEOS tallin kanssa. SwissSide taas on spin off F1 maailmasta (Sauber?). Itse olen taas vakuuttunut, että huipputallien ja pyöräilijöiden taustajoukot kääntävät jokaisen mahdollisen kiven lajista riippumatta oppiakseen uutta ja kehittyäkseen.
  5. Veikkaan 10:45 tai jopa alle loppuaikaa. Jaksaa jaksaa!
  6. miquel

    Pyöräilykunto

    Marginal gains perusteella ostin Velotozen (short) ohuet suojat kenkiin ja modasin niitä siten, että leikkasin niistä nilkkaosan pois. Näin ne on todella nopea pukea kun ovat kengän päällä jo valmiiksi ylimmäistä tarrakiinnitystä lukuunottamatta. Aikaa menee max 5sec per kenkä kun en flying mount osaa tehdä. Kenkänä siis Sidin T3, joka kaikkea muuta kuin aero lähtökohta.
  7. miquel

    Pyöräilykunto

    Etanaosastolla kun itsekin olen niin sanoisin, että tämä on ns. oikotie onneen. Ei välttämättä edes muodossa "lisää aeroa" vaan "pidä aero". Hitaana uimarina kisoissa kun ohittelee häntäpään menijöitä näkee jatkuvasti hienoja tri pyöriä, aero kypäriä jne. joita ajetaan varsinkin 1/2 matkan jälkimmäisellä puoliskolla tasamaalla pystyasennosta. Tuossa tuotetaan varmaan isot watit, mutta kelloon tehot ei siirry kuten aeroasennossa. Itse olen tänä vuonna saanut tätä puolta parannettua huomattavasti vaikka (matala) ftp kehitys ollut hyvin maltillista.
  8. Vieläkö hokat on tallella?olisin kiinnostunut..

  9. miquel

    Uintikunto

    Onnittelut hyvin menneestä kisasta! Kova oli loppuaika!
  10. miquel

    Pyöräilykunto

    Sanoisin en ja en 🙂 Suosittelisin sen sijaan tekemään vielä yhden Big Day tyyppisen treenin ja sen jälkeen ajamaan koneita hallitusti alas. Tuossa BD treenissä testaisit vähän pitemmällä juoksulla (10-15k?) tuntemuksia jaloissa. Tuo maratoni on kuitenkin ihan eri matka juosta pyörän päälle kuin puolikas. Jos BD ei ole enää mahdollinen, oma suositus olisikin laskea pyörän tehoja vähintään sen 5W ellei 10W ja mennä vaikka ”ylituorein” jaloin maratonia kohden. Näen, että tässä ratkaisussa sinulla enemmän voitettavaa. Tosin jos lähdetään podium paikkoja hakemaan niin silloin pitää jokainen suoritus olla sitten jo ihan optimi. Mites muuten NP, keskitehojen ja VI erot näillä lenkeilläsi? Käsittääkseni tavoitteena täydellä matkalla kuitenkin pitää keskitehot mahdollisimman tasaisena koko pyöräosuuden ja polttaa mahdollisimman vähän niitä kuuluisia tulitikkuja kuin tähdätä liikaa tiettyihin NP lukuihin.
  11. miquel

    Pyöräilykunto

    Mitkä nuo säärystimet ovat merkiltään? Kiinnostaa jos noin ison edun tarjoaa. Käytätkö kengissä ns. toe cover tyyppistä ratkaisua vai pitempiä?
  12. Samaa mieltä, että pyörällä kannattaa ehkä ottaa vähän riskilläkin, koska juoksu on aivan flätti. Mitä treenejäsi olen seurannut niin ei tuo 1:36:xx mikään mahdoton vauhti ole sinulle kun kunnon taper takana ja tavoite siintää kirkkaana maalissa. Kyllä tuo 5h alittuu. Tiukille voi mennä mutta alittuu silti. Tsemppiä kisaan!
  13. miquel

    Pyöräilykunto

    Jäsen Jujup rohkaisemana laitan tähän myös oman asennon. Pää on ulkona ajaessa aavistuksen ylempänä, jotta saa paremmin katseen eteenpäin. Tikkujen kärkiä ajattelin kokeilla nostaa hieman, että saisi etuosaa aerommaksi. Tämä toisin pienentää käsien kulmaa entisestään, joten tarvinnee tehdä tuo muutos varsin maltillisena. Niin ja tavoitteet täydellä matkalla eli asento tarkoitus hakea sen mukaiseksi. Kaikki neuvot tervetulleita.
  14. miquel

    Pyöräilykunto

    Olisko kuitenkin niin, että sun wattimittari antaa liian korkeita lukuja. En oikein muuta keksi. Asentosi kuitenkin on aika aero (varmasti täältä muilta löytyy säätövinkkejä) ja saat ainakin teoriassa tehoa tuotettua hyvin. Itsellä tänään 20km pätkällä sprintissä 189w, NP206 ja 34,1 km/h. Painoa 85kg, mittaa 188cm ja näin ollen ihan pieneen tilaan en saa itseäni paketoitua tuulta piiloon. Asento itsellä ei ole optimi mutta sinne päin. Edit: kypärä kannattaa nostaa edestä pitemmälle otsalle, muuten tuo kypärän aerotakaosa hidastaa menoa.
  15. Hurja on miehen tahti! Kauden HIM tavoitteeseen pääsy riippuu pitkälti nopeusominaisuuksistasi ja olosuhteista, kestävyydestä se ei varmasti jää kiinni. Elokuun IM kisan tulet vetämään maaliin lauleskellen.
×
×
  • Luo uusi...

Important Information

Terms of Use ja Privacy Policy