Jump to content
Juoksufoorumi.fi


kahis

Jäsenet
  • Content Count

    45
  • Liittyi

  • Last visited

Community Reputation

10 Good

About kahis

  • Syntymäpäivä 02.02.1975

Converted

  • Coopperi
    viimeksi juostu v. 1995
  • 10km
    46:xx (2011)
  • Puolimaraton
    1:46:xx (2011)
  • Tavoite
    2011 ainakin puolimaraton CHECK
  1. Lyhyesti ja ytimekkäästi. Hyvin meni. Sää suosi, paransin kympin aikaani odottamttoman paljon (44 sekuntia!), vaikka rata jyrkkine mutkineen ei varmaan ollut nopein mahdollinen. Paita oli sopiva, joskin saa nähdä, miten se kestää ajan hammasta. Liian ohut on kuitenkin parempi kuin liian paksu. Kävin hakemassa kamani hyvissä ajoin keskiviikkona noin klo 13, ja silloin en Stadiumissa jonoa ollut, vaikka jakelijat olivat kyllä hitaanpuoleisia Oma lähtöryhmäni (2a) oli kerrankin valittu just oikein, eli ekan 500 metrin jälkeen paikan hakeminen loppui ja loppumatka meni aika lailla ympäröivien tahtiin. Rytmitys petti vain hiukan, 8. ja 9. kilometri kärsivät vähän. Järjestelyt toimivat minusta 99% hyvin, mikä on enemmän kuin useimmista tapahtumista voisi sanoa. Pientä viilattavaa oli lähinnä näissä: Juontaja sössi vähän 1. lähtöryhmän lähtölaskennan viime sekunneissa , ja maaliin tullessa chippien palautuksessa syntyi ruuhkaa/epäselvyyttä, koska vasta muovipussien kohdalla huudettiin, että chippi pitäisi irrottaa tarranauhasta. Sit ihmiset jäivät irrottelemaan niitä astioiden kohdalle ja piste ruuhkautui vähän. Maaliintulipussin banaanit olivat hyviä, mutta se muropatukka maistui sokeroidulta aaltopahvilta Hyvät fiilikset jäi.
  2. Sai -- onneksi -- ehjänä takaisin. Palautin repun ja sain rahat takaisin. Sai ... onneksi ... ehjänä takaisin. Palautin repun ja sain rahat takaisin.
  3. Palauttava 6.1 km Keskuspuistossa illalla sateen tauottua. Lyhyissä tietty, mutta hanskat käsissä, kylmänäppinen kun olen.
  4. Ilmaisen myöskin kiinnostukseni. Jonkinlainen seuratoiminta hakusessa nimittäin täälläkin. Roadrunnersien sekaan sopinee, vaikka juoksisi välillä maastossakin :)
  5. Minä käytän harjoituspäiväkirjana runningAHEAD.com -sivustoa. Se toimii hyvin, on monipuolisesti muokattavissa (omia harjoitustapoja, juoksutyyppejä ym. voi lisätä) ja aineistosta saa halutessaan kaikenlaisia tilastoja ja grafiikkaa.
  6. Kävin ostamassa kokeiluun tuollaisen repun ja en voi suositella. Kantosysteemi ei tosiaankaan toimi ainakaan minulle: jos olka- ja rintahihnat kiristää niin tiukalle että reppu pysyy pahemmin pomppimatta selässä, hihnat alkavat heti hiertää niskaa. Lisäksi rintahihnan kiinnitys oli ihan älytön systeemi, sitä ei ole ommeltu ollenkaan kiinni, ja niinpä se irtosikin jo reppua 100 metrin juoksun jälkeen uudelleen sovitettaessa.
  7. Minä käytän palautusjuomana rasvattomaan maitoon tehtyä kuumaa kaakaota. Nam! HimPurasta poiketen minä syön useimmiten noin 60-30 min ennen PK-vauhtista lenkkiä. Jos ruokailun ja lenkin välissä on yli 2,5 tuntia, se tuntuu selvästi huonona suorituksena. Palautumisruokailulla ei siis ole niin kiirettä, mutta toisaalta varsinkin pitkiksien jälkeen ruoka kyllä taas maittaa suihkun jälkeen. Testailen vielä eri juomavaihtoehtoja lenkin aikana. Noin tunnin pituiset lenkit vedän toistaiseksi ilman juomaa. Pisimmät lenkit (2,5 tuntiin asti) on menty pelkällä vedellä. Raskaampien/nopeampien lenkkien alkupuolella olen joskus juonut urheilujuomaa, mutta en ole huomannut siitä olevan suurta hyötyä. Pahimmassa helteessä juoksua en vielä ole joutunut kokemaan, silloin täytyy varmaan miettyä suolansaantia.
  8. Tuoltahan tuo heti löytyi hakusanalla reppu: http://www.clasohlson.fi/Product/Product.aspx?id=162468944
  9. Heips. Onko kellään kokemusta Clas Ohlsonillä myytävästä juomarepusta? Hinta ei ainakaan päätä huimaa, olikohan 25 tai 29 euroa. Epäilen lähinnä rinta/vatsaremmiä, se näytti vähän rimpulalta. Noinkohan tuo pysyy tukevasti selässä...
  10. Palauttava 6 km, jonka myötä tuli 1000 km täyteen vuonna 2011!
  11. Määräviikon (75 km PK:ta) loppuhuipennukseksi 21 km semi-pitkis/2:05. Oikein hyvän tuntuinen juoksu. Lähtiessä reidet ja pakarat tuntuivat rasittuneilta, kun kilsoja oli pohjalla ennätysmäärä viikossa ja perjantai-iltana tuli juostua mm. 'mäkitreeninä' tuomiokirkon portaita ylös moneen kertaan. Alku siis hitaasti ja rauhallisesti, ekat 3 km avg. 6:19 (syke 128). Lihasten lämmittyä ja auettua piti vähän jarrutella, ettei alku menisi liian kovaa. Puolenvälin jälkeen pikku hiljaa vauhtia kasvattaen, viimeiset 8 km avg. 5:38 (syke 136). Tuli käytettyä tarkalleen koko McMillanin laskurin suosittelema pitkin-vauhtiskaala. Huomenna lepoa/kävelyä maastossa, maanantaina palauttava. Ensi viikolla sitten vähemmän kilsoja ja 1-2 nopeampaa harjoitusta, ettei vauhti kokonaan katoa mielestä.
  12. 16 kilsaa, joista 4 km puolikkaan kisavauhtia, loppu normaalia pk:ta.
  13. kahis

    Rohkeus

    Rohkea on sellainen, joka pystyy toimimaan vaikka pelottaa suunnattomasti.
  14. Kävin juoksemassa. Ulkopuolisia ei lääkisläisten seassa ollut kovin paljoa, mutta meno oli mukavan rentoa, naiset kauniita, miehet komeita ja vauhti jokaiselle sopiva Tarkoituksenani oli juosta rennosti, kun HCR:stä on vain viikko, mutta niinhän siinä kävi, että kilpailuvietti otti ylivallan ja lähdin kuromaan kiinni yhden selän toisensa jälkeen. Matkaa on tuskin kovin tarkasti mitattu, joten ajalla ei ole niin väliä Eikä sijoistakaan pidetty kirjaa, tämä kun ei ollut mikään kisa vaan nimenomaan juoksu- (ja kävely-) tapahtuma. En ollut ensimmäinen enkä viimeinen, se riittää. Ja jos oma reittimittaukseni on suunnilleen oikea, tuli juostua noin samaa vauhtia kuin talvella Aktia-cupin vitosella, mutta nyt se ei tuntunut niin tuskaiselta. Eli kunto on varmaan vähän parantunut. Ja kyllä sen näillä kilsoilla pitäisikin olla parantunut, perikles.
  15. Nämä kolme on tehty. * Talvi meni hyvin * HCR juostu (1:46) * 10K ennätys nyt 47:44 Maratonia en vielä tänä vuonna lähde yrittämään vaan juoksen syksyllä toisen puolikkaan. Loppuvuodelle 2011 on syytä lisätä tavoitteita, siispä 1. Parantaa jotain aikaisempaa ennätystä (5K, 10K, 1/2) 2. Tehdä tulos jollain muulla matkalla (ehkäpä maili tai 2m).
×
×
  • Luo uusi...

Important Information

Terms of Use ja Privacy Policy