Jump to content
Juoksufoorumi.fi

enkelman

Jäsenet
  • Posts

    1 415
  • Liittyi

  • Last visited

  • Days Won

    3

Everything posted by enkelman

  1. Viikko 37 meni kutakuinkin kuten arvelin. ma: mökillä 7,71 km aikaan 40.44 (5.17/km), syke 128. Alkumatka pääosin ylämäkeen noin 5.35/km, takaisin hieman alle 5 min/km. ti: pyöräilyä Rantamaran reitillä noin 21 km ke: Areenalla 10 km aikaan 52.45 (5.17/km), syke 128. Tähän sisältyi kolme 1.000 m vetoa 800 metrin hölkkäpalautuksin, tavoitevauhtina 4.15/km. Eka vei 4.17,0, meno oli hieman jäykkää, olisi pitänyt hölkätä alkuun vähän pitempään. Toinen meni suunnitellusti 4.14,1. Kolmannella sattui heti alussa nilkkaan ja ensimmäinen kierros meni ontuessa noin 4 sekuntia tavoitevauhtia hitaammin. Loppumatka meni paremmin, aika 4.16,9. Loppuun taas muutama kilometri hölkkää. to: saliharjoitus pe: 11,77 km aikaan 1.09.50 (5.56/km). Jalat oli aika kipeät keskiviikon vedoista. Lauantai ja sunnuntai menivät Rantamaratonin toimitsijana, en jaksanut lähteä lenkille. Viikolla 38 on tarkoitukseni juosta Veikkolassa ratakolmonen. Tavoite on juosta 12 minuutissa yli 2.800 m, mikä tarkoittaisi noin 12.50 loppuaikaa. Edellinen kolmonen meni kolme vuotta sitten 11.54, liki 20 s/km on siis vauhti hidastunut.
  2. Veikkolan Veikot järjestää avoimet Kirkkonummen mestaruuskilpailut. Pitkänä matkana on 3.000 m, jossa sarjat yleinen ja yli 50 sekä miehille, että naisille. Lisenssiä ei tarvita, ilmoittautua voi erillisellä lomakkeella. Osallistumismaksu on 8 €, ilmoittautuminen 23.9 mennessä. Linkki: https://www.kilpailukalenteri.fi/?cs=16&nid=29509
  3. Rantakympin ensimmäisiä juoksijoita. Osa näköjään oikaisi ajotien kautta ..
  4. Puolimaratonin kärkipään juoksijoita. Aivan ensimmäiset näkyvät Rantamaraton-ketjussa:
  5. Maratonin kärkijuoksija ja puolimaratonin ensimmäisiä:
  6. Viikko 36 oli hieman tavallista kevyempi. Tosin lisäksi kävelyä tuli Rantaviitosen ja Rantakympin kilometritolppien mittauksesta. ma: saliharjoitus ti: Rantakympin reitti 10,02 km aikaan 59.16 (5.55/km), syke 117. Piti muutaman kerran pysähtyä tien ylityksissä. Iltapäivällä reitti kävellen mittapyörän kanssa. ke: saliharjoitus to: 9,9 km aikaan 54.54 (5.33/km). (Sama lenkki, kuin viime viikon 10,05 km,; sen verran GPS-mitta näköjään heittelee) pe: saliharjoitus la: 7,17 km aikaan 39.23 (5.29/km), syke 123. Ensi viikolla yritän käydä yhden ratatreenin juoksemassa. Ja viikonloppu menee Rantamaratonin toimitsijana (ja videokuvaajana).
  7. Rantaraitti on pääosin kivituhkapintaista tietä. Tasaista, ei mitään juurakkopolkua.
  8. Pieniä muutoksia tulee tämän vuoden Rantakymppiin Otaniemen työmaan takia. Lähtöä siirretään 20 metriä eteenpäin. Silkkiniityllä ei enää juosta Tapiolan Lukion pihan läpi, vaan käännytään vasemmalle ulkoilupolulle ja siitä kohti Menninkäisentietä. Maarintien päässä ei ylitetä Tietotietä, vaan ylitetään Maarintie ja jatketaan Konemiehentien vasemmanpuoleista jalkakäytävää niin kauan kuin sitä riittää. Konemiehentien työmaa kierretään siirtymällä ulkoilupolulle, joka kulkee Konemiehentien vasemmalla puolella. Muutosten takia reitin pituus saattaa muutaman metrin lisääntyä (tai maalia siirretään hieman taaksepäin). Rantaviitonen muuttuu sen, verran, että siirrytään heti Tekniikantien jälkeen Tietotien vasemmalle puolelle. Konemiehentie juostaan samoin kuin Rantakympillä. Tässä Garminin kuvaa Rantakympistä: https://connect.garmin.com/modern/activity/7442811466
  9. Viikon 35 tavoite, cooperissa 2.800 m jäi saavuttamatta. ma: 10,05 km aikaan 56.13 (5.36/km), syke 122. ti: Saliharjoitus ja hieronnassa käynti. ke: Alkuun pari. kolme kilometriä hölkkää. Sitten Jyryn cooper, missä jäin tulokseen 2.785 m. Ikähyvitettynä se olisi 3.852 m. En vain päässyt kovempaa; syke oli kellon mukaan vain 123; saattaa olla virheellinen. Myös tänne kuvaa: to: verryttely 4,05 km aikaan 23.36 (5.49/km), syke 128. Cooperin jälkeen jäi verryttelemättä, joten juoksin sen mökillä (jossa aikamoinen mäki heti alussa). pe: saunalenkki 7.49 km aikaan 40.11 (5.22/km), syke 123. su: 10,05 km aikaan 58.10 (5.47/km), syke 116 Ensi viikolla tavallista lenkkeilyä. Lisäksi on Rantakympin ja Rantaviitosen reitin tekoa ja kilometritolppien paikkojen mittausta.
  10. enkelman

    Cooper

    Tänään juostiin Pukinmäen kentällä cooper. Itselleni tuli matkaa 2.785m . Kuvaa juoksusta:
  11. Viikolla 34 mökin saunalenkit jäivät yhteen kertaan, osittain sateen, osittain laiskuuden takia. ti: saunalenkki 7,49 km aikaan 39.15 (5.14/km), syke 133. Alkumatka pääosin ylämäkeen, takaisin sitten alamäkeen hieman alle viiden minuutin kilometrivauhtia. to: Areenalla 8,81 km aikaan 47.27 (5.23/km), syke 124. Alkuun hiljaa, lopussa jo seitsemäs kilometri aikaan 4.26. pe: saliharjoitus la: 10,84 km aikaan 1.00.06 (5.33/km), syke 122. Alkuun päälle 6 min/km, lopussa alle 5 min/km. Ensi viikolla käyn hierojalla ja juoksen coopertestin. Tavoite olisi cooperissa 2.800 m, mutta jäänee tässä kunnossa hieman alle. Salilla käyn pari kertaa ja jokusen noin kympin lenkin aion juosta.
  12. Viikolla 33 oli vauhti hieman pudonnut, ehkä syynä oli se, etten edellisen viikon tapaan käynyt hierojalla. ma: saliharjoitus ti: Otaniemen kentällä 9,32 km aikaan 52.47 (5.40/km), syke 121. Alkuun hölkkää nurmikolla reilut kolme kilometriä, sitten kolme tuhannen metrin vetoa 600 metrin hölkkäpalautuksin. Vaikeaa oli, ajat 4.27,1 - 4.30,0 - 4.27,4. Yritin 4.20/km, en vain päässyt kovempaa, tuuli ehkä hieman haittasi. ke: saliharjoitus to: Areenalla 8,41 km aikaan 46.20 (5.31/km), syke 122. Alkuun hiljaa, sitten koko ajan kovempaa lihasten lämmetessä ja kipujen vähentyessä (kilometrit 6,05 - 5.38 - 5.36 - 5.29 - 5.25 - 5.22 - 5.20 - 5.16) pe: saliharjoitus la: Areenalla 8,41 km aikaan 44.44 (5.19/km). Siinä mukana oli kolme 500 m vetoa 500metrin hölkkäpalautuksin aikoihin 2.08 - 2.07 - 2.05. Kaarrejuoksu oli hankalaa edelleen kipeän oikean jalan takia. Ensi viikko meneekin pääosin mökillä. Muutaman saunalenkin juoksen.
  13. Viikko 32 meni aivan suunnitelman mukaan. Kantapää kestää juoksua ja jalkakivut helpottavat muutaman kilometrin hölkän jälkeen. ma: 6,31 km 37.10 (5.53/km), syke 121. Juoksin hiljaa arkaa kantapäätä varoen. ti: saliharjoitus ke: Otaniemen kentällä 9,23 km aikaan 52.06 (5.39/km), syke 126. Alkuun vajaat neljä kilometriä hölkkää nurmikolla, sitten kolme tuhannen metrin vetoa radalla, palautuksena puolitoista kierrosta hölkkää. Vedot 4.22,5 - 4.19,9 - 4.17,6. Yritin pitää 4.20/km vauhtia, ekassa hiipui hieman lopussa, toinen meni aivan tasaista vauhtia, kolmannen alku meni hieman kovempaa, loppu juuri tavoitevauhtia. Loppuun taas hölkkää nurmikolla. Kentälle kuljin pyörällä. to: saliharjoitus pe: 11,54 km aikaan 1.06.07 (5.43/km), syke 127 su: 11,49 km aikaan 1.05.09 (5.39/km), syke 127 Ensi viikolla treenit varmaan samaan tapaan.
  14. Viikon 31 treenit jäi vähiin, kun satutin mökillä torstaina kantapääni. Sen verran arka oli, että en edes yrittänyt lenkkeillä loppuviikolla. ma: 9,91 km aikaan 56.38 (5.43/km), syke 121 ti: saliharjoitus ke: 7,3 km aikaan 39.24 (5.24/km), syke 127 Kantapää näyttää kestävän hiljaista juoksua, joten niitä tulee muutama lenkki. Viikolle 32 jäi myös rataharjoitus, ehkä 3 x 1.000 m.Salilla käynen myös pari kertaa.
  15. Viikolla 30 jalat näyttivät olleen jo hieman paremmassa kunnossa. Sain pari tonnin vetoa juostuksi ja yli 10 km lenkin sitten huhtikuun. ma: 8,47 km aikaan 48.08 (5.41/km), syke 122 ti: saliharjoitus ke: Areenalla 7,6 km aikaan 42.34 (5.36/km). Sateen takia menin Otaniemen kentän sijasta Areenalle. Kolmen kilometrin hölkän jälkeen juoksin kaksi tuhannen metrin vetoa, palautuksena 800 m hölkkää. Vedot menivät liki suunnitelmani mukaan 4.29,6 ja 4.31,0. Jälkimmäiseen lähdin liian hiljaa, enkä saanut kirittyä tavoitteeseen. to: saliharjoitus pe: Areenalla 8,0 km aikaan 46.20(5.48/km), syke 125. Vasen polvi oli kipeytynyt ilmeisesti keskiviikon vedoista, minkä takia piti juosta hiljaa polvea varoen. la: 10,03 km aikaan 55.14 (5.30/km) Ensi viikko taas pääosin mökillä, mutta jossain välissä pyrin käymään Otaniemessä juoksemassa jonkin rataharjoituksen.
  16. Viikolla 29 sain käytyä salilla ja muutaman kerran lenkilläkin. Puolet ajasta mökillä, missä sain selkäni kipeäksi moottorisahan ja raivaussahan kanssa pusikkoa raivatessa. Juoksua tuo selkäkipu ei kuitenkaan haitannut, toisin kuin kipeät takareisi ja pakara. ma: saliharjoitus ti: 8,34 km aikaan 47.15 (5.40/km), syke 128 ke: saliharjoitus to: 7,12 km aikaan 40.24 (5.41/km), syke 128. Alku oli vaikeaa ylämäenkin takia, eka km 6.27, lopussa jo kilometrit alle 5.20 vauhtia. la: 7,24 km aikaan 40.17 (5.34/km), syke 126 Nyt voi jo juosta tuollaista 5.10 - 5.20 kilometrivauhtia, kun jalat ovat muutaman kilometrin juoksun jälkeen lämmenneet. Juoksuun täytyy kuitenkin keskittyä, muuten helposti kulku muuttuu ontumiseksi kipeän oikean jalan takia. Viikolla 30 kokeilen kerran ratavauhtia, tavoitteena juosta tonni alle 4.30. Viime vuonna meni vielä tonni aikaan 3.56, mutta nyt näyttää paljon heikommalta.
  17. Viikko 28 meni pääosin mökillä ja helteessä, minkä takia treenit jäi vähiin. ti: 7,27 km aikaan 39.41 (5.27/km), syke 131 pe: 6,29 km aikaan 36.34 (5.49/km), syke 138. Pääosa treenistä oli kevyttä verryttelyä nurmikolla. Yritin myös juosta viitosen radalla, mutta oikea reisi ja pakara olivat niin kipeät, että juoksusta ei tullut mitään. Lopetin kahden kilometrin jälkeen, ensimmäinen kilometri kipeää takareittä varoen kulki 4.49,5, toinen taas kipeytyvän pakaralihaksen myötä meni 4.45,1. Tuskin olisin loppuun asti päässyt, sen verran jalkaan jo sattui. Veteraanien kisaan en siten lähde. su: 7,06 km aikaan 43.05 (6.06/km), syke 121. Oikea jalka oli aika arka alkumatkasta, juoksin sen todella hiljaa. Ensi viikolla muutama lenkki ja kerran tai pari salilla.
×
×
  • Luo uusi...

Important Information

Terms of Use ja Privacy Policy