Jump to content
Juoksufoorumi.fi


enkelman

Jäsenet
  • Posts

    1 392
  • Liittyi

  • Last visited

  • Days Won

    3

enkelman last won the day on March 24 2018

enkelman had the most liked content!

About enkelman

  • Syntymäpäivä 27.06.1950

Converted

  • Tavoite
    10.000 m alle 41.24

Recent Profile Visitors

4 221 profile views
  1. Viikolla 29 sain käytyä salilla ja muutaman kerran lenkilläkin. Puolet ajasta mökillä, missä sain selkäni kipeäksi moottorisahan ja raivaussahan kanssa pusikkoa raivatessa. Juoksua tuo selkäkipu ei kuitenkaan haitannut, toisin kuin kipeät takareisi ja pakara. ma: saliharjoitus ti: 8,34 km aikaan 47.15 (5.40/km), syke 128 ke: saliharjoitus to: 7,12 km aikaan 40.24 (5.41/km), syke 128. Alku oli vaikeaa ylämäenkin takia, eka km 6.27, lopussa jo kilometrit alle 5.20 vauhtia. la: 7,24 km aikaan 40.17 (5.34/km), syke 126 Nyt voi jo juosta tuollaista 5.10 - 5.20 kilometrivauhtia, kun jalat ovat muutaman kilometrin juoksun jälkeen lämmenneet. Juoksuun täytyy kuitenkin keskittyä, muuten helposti kulku muuttuu ontumiseksi kipeän oikean jalan takia. Viikolla 30 kokeilen kerran ratavauhtia, tavoitteena juosta tonni alle 4.30. Viime vuonna meni vielä tonni aikaan 3.56, mutta nyt näyttää paljon heikommalta.
  2. Viikko 28 meni pääosin mökillä ja helteessä, minkä takia treenit jäi vähiin. ti: 7,27 km aikaan 39.41 (5.27/km), syke 131 pe: 6,29 km aikaan 36.34 (5.49/km), syke 138. Pääosa treenistä oli kevyttä verryttelyä nurmikolla. Yritin myös juosta viitosen radalla, mutta oikea reisi ja pakara olivat niin kipeät, että juoksusta ei tullut mitään. Lopetin kahden kilometrin jälkeen, ensimmäinen kilometri kipeää takareittä varoen kulki 4.49,5, toinen taas kipeytyvän pakaralihaksen myötä meni 4.45,1. Tuskin olisin loppuun asti päässyt, sen verran jalkaan jo sattui. Veteraanien kisaan en siten lähde. su: 7,06 km aikaan 43.05 (6.06/km), syke 121. Oikea jalka oli aika arka alkumatkasta, juoksin sen todella hiljaa. Ensi viikolla muutama lenkki ja kerran tai pari salilla.
  3. Viikolla 27 etsin - turhaan - kadonnutta vauhtiani. ma: 7,11 km aikaan 38.09 (5.22/km), syke 137. Oli 27 astetta lämmintä, mikä selittää osan sykkeestä. Yksi kilometri kulki jo aikaan 5.04, tosin pääosin alamäkeen. ke: 7,21 km aikaan 40.02 (5.33/km), syke 131. Edelleen lämmintä 28 astetta. pe: 8,55 km aikaan 47.36 (5.34/km), syke 127. Yritin juosta kahdeksannen kilometrin kovaa, mutta ei mennyt edes alle 5 minuutin vaan oli tasan tuo 5.00,0. su. 6,1 km Otaniemen kentällä aikaan 34.43 (5.41/km), syke 122. Tässä oli mukana kaksi 1.000 m vetoa radalla, muuten hölkkää nurmikolla. Eka veto meni noin 4.46, toinen parin minuutin hölkkäpalautuksen jälkeen hieman alle 4.44. Tarkoitus oli juosta ne alle 4.30, mutta ei vain kulkenut. Ensi viikolla kokeilen radalla 5.000 metristä. Jollei mene alle 23 minuutin, jätän veteraanien kisat väliin.
  4. Viikko 26 meni samaan tapaan kuin edellisetkin viikot juoksuun totutellessa. ti: 7,00 km aikaan 41.29 (5.55/km), syke 121 ke: salitreeni to: 7,04 km aikaan 40.02 (5.41/km), syke 123 pe: salitreeni la: 6,98 km aikaan 39.40 (5.41/km) Hieman gps heittelee, kaikki lenkit ovat samoja, lähtö voi muutaman metrin heittää. Alkuun juoksu on hankalaa, mutta helpottuu hieman matkan edetessä. Esimerkiksi viimeisen lenkin kilometrivauhdit olivat 6.15 - 5.51 - 5.46 - 5.48 - 5.32 - 5.22 - 5.13. Ensimmäinen kilometri on vielä pääosin alamäkeä ja viimeinen ylämäkeä. Ensi viikko kuluukin pääosin mökillä.
  5. Osallistumismaksu nousee 1.7.21. Vielä tänään ja huomenna pääsee mukaan 60 eurolla.
  6. Nykyinen 55 euron hinta on voimassa vielä tänään ja huomenna. Hinta nousee 1.7.
  7. Viikoilla 24 ja 25 olen totutellut hölkkäämään hiljakseen. Jalka ei vielä salli reipasta juoksua. vko 24: ti 6,94 km aikaan 41.00 (5.55/km), syke 120 ke: saliharjoitus to: 4,98 km aikaan 29.03 (5.50/km), syke 115. Tarkoitus oli juosta sama lenkki kuin tiistaina, mutta kun jalkaan sattui, niin lopetin lenkin siihen kohtaan. la: 6,07 km aikaan 35.39 (5.53/km), syke 126. Tämä lenkki oli mäkistä tietä pitkin. vko 25 ti: kävelyä 4.39 km aikaan 42.58 (9.47/km), syke 75. Tarkoitus oli juosta, mutta jalka oli sen verran arka, että tyydyin kävelemään. ke: saliharjoitus to: 5,17 km aikiaan 31.04 (6.00/km) su: 6,12 km aikaan 35.10 (5.45/km), syke 126. Lenkki oli mäkistä tietä pitkin, siinä nopein kilometri meni, toki lievään alamäkeen pääosin, 5.19. Hidasta on tuo vamman paraneminen näillä ikävuosilla.
  8. Nykyiset ilmoittautumismaksut ovat voimassa enää 30.6.21 asti. Nousevat 1.7.
  9. Pari kuukautta sitten arvelemani pari lepopäivää juoksusta venyikin liki kahdeksi kuukaudeksi. Pari kertaa yritin juosta viikolla 16, mutta ei siitä mitään tullut. Ainoat treenit huhtikuussa olivat noin 5 km kävelylenkit, vauhtina 8 - 10 min/km. Toukokuussa pääsin jo salille, missä muutaman kerran kokeilin sisäsoutua, välillä 500, välillä 1.000 m tai 2.000 m. Parhaimmillaan viimeksi mainittu matka vei 7.52. Luulin takareiden parantuneen 13.5 ja lähdin juoksemaan, mutta kolmen kilometrin jälkeen sattui ja jouduin lopettamaan siihen. Seuraava juoksuyritys oli vasta 10.6, jolloin osittain juosten, osittain kävellen meni 5,3 km aikaan 37.44 (7.07/km), syke 99. Yhden salipäivän jälkeen seuraavat yritykset olivat 6,22 km aikaan 37.39 (6.03/km), syke 119 ja 6,45 km aikaan 37.40 (5.50/km). Pikkuisen vaikeata tuo juoksu edelleen on, aloitankin reilusti yli 6 minuutin km-vauhtia, lopussa menee sitten noin 5.30/km. Reilu kuukausi on vielä aikaa veteraanien sm-kisoihin, vielä on heikko toivo niihin kuntoutumisesta.
  10. Rantamaratonin ilmoittautumismaksu on nyt 60 €. Tapahtumapaita maksaa ilmoittautumisen yhteydessä 15 €:
  11. Puolimaratonin ilmoittautumismaksu on nyt 55 €. Tapahtumapaita pitää tilata erikseen 15 € hintaan:
  12. Rantakympin osallistumismaksu on nyt 40 €. Tapahtumapaita pitää tilata erikseen, sen hinta on 15 €:
  13. Viikon 15 lenkit olivat ulkona ja radallakin yritin reipasta juosta. Ongelmana oli kuitenkin edellisen viikon renkaanvaihto, missä painavia renkaita nostellessani kipeytin oikean puolen ristiselän, pakaran ja takareiden. Kivut saattavat johtua vanhasta iskiasvaivastani, jossa siis joku hermo selässä säteilee kipua jalkoihin. ma: lepo, sen verran oli jalat kipeät, myös sunnuntain pitkä lenkki tuntui (ja silloinkin jo sattui ristiselkään yms.) ti: Otaniemen kentällä 10 km reipasta aikaan 48.37 (4.51/km). Juokseminen sattui enkä oikein päässyt vauhtiin. Ensimmäiset 9 km menivät välille 4.51 - 4.56/km. Viimeisen vedin sitten puoliväkisin 4.34. Juoksun jälkeen oli kävelykin jo hankalaa. - Ennen juoksua verryttelin 2,6 km hiljaisella vauhdilla, juoksun jälkeen en ollenkaan. ke: Puuttuvan verryttelyn juoksin nyt päivää myöhemmin 6,18 km aikaan 38.06 (6.18/km), syke 116. Oli tosi vaikeaa. Iltapäivällä menin sitten hierontaan, mikä auttoi jonkin verran. to: 9,49 km aikaan 56.05 (5.54/km), syke 123. Edelleen oli vaikeaa, kun sattui. pe: lepo la: 8,74 km aikaan 52.10 (5.58/km), syke 113. Oli tarkoitus juosta pitemmälti, mutta kipeän jalan takia oikaisin pois. su: lepo Ensi viikolla pitänen alkuun muutaman lepopäivän, jos tuo vaiva sillä helpottaisi. Saattaa kyllä tulla uusiakin vaivoja, kun käyn viikolla mökillä, missä on kaikenlaista tekemistä.
  14. Viikon 14 treenit menivät lähes suunnitelman mukaan. Mäkivedot tosin jäivät aikomaani vähäisemmiksi. ma: 3,65 km aikaan 22.43 (6.14/km), syke 106. Tarkoitus oli juosta mäkivetoja, mutta kun vasen nilkka kipeytyi heti ensimmäisestä, jäivät vedot kahteen yritykseen. Kun vielä satoi ja tuuli, en jäänyt pahemmin hölkkäämäänkään, vaan painelin suorinta tietä kotiin. ti: 12,14 km aikaan 1.07.30 (5.34/km), syke 118. Lisäksi kävin hieronnassa. ke: lepo to: 12,95 km aikaan 1.12.00 (5.33/km), syke 124. pe: 5,51 km aikaan 32.42 (5.56/km). Satoi ja tuuli niin paljon, että jätin lenkin lyhyeksi. la: lepo su: 17,08 km aikaan 1.38.18 (5.45/km), syke 119. Tuli vuoden ensimmäinen yli 15 km lenkki. Ensi viikolla lenkit taas ulkona. Ehkä juoksen reippaan kympin radalla.
  15. Viikolla 13 meni Areena sitten kiinni. Ehdin kuitenkin pari kertaa siellä käydä. ma: Areenalla 10,4 km aikaan 53.15 (5.07/km). Tarkoitus oli juosta kilometrit 2 - 10 reipasta, mutta jalkoihin alkoi sattua ja juoksin vain kilometrit 2 - 7, siihen meni aikaa 28.24 (4.44/km). Pari kilometrin hölkän jälkeen juoksin vielä yhden reippaan aikaan 4.32,9. Lenkin jälkeen oli vasen nilkka niin kipeä, että tuskin pääsin portaita alas pukusuojaan. ti: Saliharjoitus Areenalla. ke: Ulkona 10,37 km aikaan 59.03 (5.42/km), syke 119 to: lepo (kävin hakemassa koronapiikin, ajattelin varalta levätä, ei kylläkään mitään oireita mistään tullut) pe: Ulkona 10,2 km aikaan 57.07 (5.36/km), syke 127 (oikeasti varmaan hieman alempi, kellon ranneke oli aluksi löysällä) la: ulkona 9,56 km aikaan 55.02 (5.45/km), syke 118. su: lepo Ensi viikolla vain ulkona juoksua. Ehkä joku päivä kokeilen mäkivetoja, jotka on viimeisen kolmen vuoden aikana jääneet kevään jalkavammojen takia juoksematta. Ehkä juoksen jonkun minulle pitkän yli 15 km lenkin. Lisäksi käyn hierojalla.
×
×
  • Luo uusi...

Important Information

Terms of Use ja Privacy Policy