Jump to content
Juoksufoorumi.fi



enkelman

Jäsenet
  • Content Count

    1 356
  • Liittyi

  • Last visited

  • Days Won

    3

enkelman last won the day on March 24 2018

enkelman had the most liked content!

About enkelman

  • Syntymäpäivä 27.06.1950

Converted

  • Tavoite
    10.000 m alle 41.24

Recent Profile Visitors

3 897 profile views
  1. Viikko 2 meni lumitöissä ja kipeää pohjetta varoessa. ma: Areenalla 6 km aikaan 33.33 (5.35/km). Enempää en yrittänyt, pohkeessa ei tuntemuksia. Sykemittari näytti keskisykkeeksi 188, mistä lie lukeman ottanut. ti ja ke: Lumitöitä kolme tuntia kumpanakin päivänä. En jaksanut muuta tehdä. to: Areenalla 8 km aikaan 43.01 (5.22/km). Lopussa innostuin juoksemaan turhan kovaa ja pohkeessa alkoi kiristää. Juoksin kuitenkin aikomani matkan. pe: saliharjoitus la: Areenalla 6 km aikaan 32.16 (5.22/km), syke 123. Aioin juosta kympin, mutta kun pohkeessa alkoi kiristää, lo
  2. Esport Arena oli tänään avoinna. Ainoa haitta oli, että etukaarteessa oli tusinan verran roskakoreja keräämässä katosta tippuvaa vettä. Kolmatta ja neljättä rataa ei siinä kohtaa voinut juosta.
  3. Viikko 1 meni kramppia varoessa. Soutulaitetta pari kertaa kokeilin. ma: saliharjoitus ti: Sisäsoutua 5 km aikaan 20.40, syke 144. Lopussa oli jo aika tiukkaa. Alkuun ja loppuun 5 minuuttia kuntopyörällä. ke: juoksua Areenalla 4 km aikaan 23.06 (5.46/km), syke 113. Aikomus oli juosta pitempään, mutta kun pohje alkoi taas krampata, lopetin. Tälläkin kertaa 5 minuuttia alkuun ja loppuun kuntopyörällä. to: Saliharjoitus. Lisäsin ohjelmaani kuuden nousun verran kyykkyjä noin 70 kg painoilla (60 kg painoja + nostolaite). pe: Sisäsoutua noin 5 km. Alkuun 12.17 minuutt
  4. Vuoden 2021 ensimmäisinä päivinä kävin pari kertaa Areenalla. pe: lepo La: 8,4 km aikaan 43.46 (5.13/km). Tarkoitus oli vain hölkätä 12 km, mutta taas Downtown 65 kaverit oli juoksemassa '4.20 - 4.30' kilometrivauhtia ja Snakster houkutteli mukaan letkaan ohi mennessään. Lähdinkin mukaan, jolloin ensimmäinen kilometri meni 4.40, tosin vain osan olin letkan mukana. Seuraavat kilometrit menivät sitten 4.21,2 - 4.17,9 - 4.18,9 eli 3 km 12.58. Tässä vaiheesssa alkoi oikea pohje hieman kramppaamaan, minkä takia piti jättäytyä letkasta. Juoksin loppuun vielä muutaman kilometrin hilj
  5. Vuoden viimeisen viikon treenit olivat kaikki Areenalla. ma: 12 km aikaan 1.03.52 (5.19/km), syke 126. Alkuun ajoin viisi minuuttia kuntopyörällä, sitten pikku hiljaa nousevalla vauhdilla radalla 30 kierrosta toisen radan ulkoreunaa. Loppuun taas viisi minuuttia kuntopyörällä. ti: saliharjoitus, tässä oli mukana kyykkyjä 50 kilon painoilla 2x15 kpl. ke: 8,8 km aikaan 47.49. Alun perin piti juoksemani kymppi reipasta eli 47 - 48 minuuttiin, mutta kun radalla oli Downtown 65 pojat juoksemassa 4 minuutin vetoja, sai Snakster houkuteltua minutkin mukaan. Ensimmäinen veto oli
  6. Viikolla 52 tuli pari lepopäivää. Hieman myös kokeilin vauhdikkaampaa juoksua. ma: 12,8 km aikaan 1.12.50 (5.41/km), syke 124. ti: saliharjoitus ke: Areenalla 10 km aikaan 56.56 (5.41/km), syke 119. Yksi kilometri 4.42, muut päälle 5.40. to-pe: lepo la: Areenalla 10 km aikaan 52.58 (5.18/km), syke 129. Tässä kolmas, viides, seitsemäs sekä yhdeksäs kilometri reippaasti eli kolmas 4.33, muut 4.31. Tätä treeniä juostiin porukalla 50 vuotta sitten, tosin silloin juostiin 10 kovavauhtista alle 3.30 ja hitaat alle 4.30. Viimeinen sitten meni aina kisailuksi ja selväst
  7. Viikko 51 meni aivan arvioidulla tavalla. ma: saliharjoitus ti: 12,67 km aikaan 1.13.33 (5.48/km), syke = 131. Paikka paikoin oli liukasta ja piti juosta varovasti. ke: saliharjoitus to: 12,75 km aikaan 1.10.11 (5.30/km), syke 127. Pyrin juoksemaan kilometrit 3, 5, 7 ja 10 reipasta vauhtia, tavoite alle 5 min/km. Vain kílometrit 3 ja 10 menivät alle 5 minuutin. Sen verran arka takareisi oli, että kilometrien 5 ja 7 alamäet piti juosta hiljaa ja siten keskivauhti putosi päälle 5 minuutin. pe: saliharjoitus la: 12,74 km aikaan 1.11.56 (5.39/km), syke 125.
  8. Viikolla 50 pidentelin juoksulenkkejä niin, että sunnuntaina tuli jo lenkille tavallinen mitta. ma: 8,19 km aikaan 48.28 (5.55/km) ti: saliharjoitus, sisäsoutua 500 m aikaan 1.46,3, syke 127 ke: 11,19 km aikaan 1.04.30 (5.46/km), syke 123 to: lepo pe: 11,42 km aikaan 1.04.22 (5.38/km), syke 132 (tosin välillä mittari mittasi selvästi kadenssia eikä sykettä) la: lepo (kävin kyllä kävelemässä 5,93 km rauhallista vauhtia) su: 12,80 km aikaan 1.11.35 (5.35/km), syke 125 Ensi viikolla enemmän salilla, ehkä myös joku vauhdikkaampi lenkki.
  9. Pidin kuukauden mittaisen tauon juoksusta. Salilla, tosin hieman keveämmällä ohjelmalla, ja kävelemässä kuitenkin kävin. vko 46 Takareisi oli sen verran kipeä, etten pystynyt kuntopyörällä ajamaan. to: saliharjoitus, mukana sisäsoutua 2.000 m aikaan 8.37,2 kuntopyörän sijasta su: saliharjoitus, mukana sisäsoutua 2.000 m aikaan 8.11,2. Muut päivät lepoa. vko 47: ti: saliharjoitus, sisäsoutua 2.000 m aikaan 8.00,3. pe: saliharjoitus. sisäsoutua 2.000 m aikaan 7.53,0. Muut päivät lepoa. vko 48: ma: saliharjoitus, sisäsoutua 2.000 m aik
  10. Viikon 45 treenit jäivät vähäisiksi, kun viimeksi puolitoista vuotta sitten tullut takareisivamma uusiutui. ma: Saliharjoitus, kuljin pyörällä. ti: 12,91 km aikaan 1.10.01 (5.25/km), syke = 127 ke: Saliharjoitus, kuljin pyörällä to: Ajelin pyörällä Otaniemen kentälle. Aloitin verryttelyn nurmikolla, mutta se loppui noin 10 minuutin jälkeen, kun takareidessä tuntui viiltävä kipu. Juoksusta ei tullut enää mitään sen jälkeen. Pieni ongelma tuli, kun en voinut nostaa jalkaa pyörän tangon yli. Nousin kuitenkin lavan päälle, minkä avulla pääsin ujuttautumaan pyörän selkään
  11. Viikolla 44 pyöräilin useaan treeniin kaatumatta! ma: Saliharjoitus, menin sinne pyörällä. ti: 12,83 km aikaan 1.11.50 (5.35/km), syke 126. Alkumatka hiljaa kipeän takareiden takia, loppumatkalla oli jo hieman parempi. ke: Saliharjoitus, ajoin sinne pyörällä. Illalla kävin vielä hieronnassa (sinne menin kyllä autolla). to: Poljin pyörällä Otaniemen kentälle. Siellä 9,83 km aikaan 50.11 (5.06/km), syke 123. Tähän sisältyi 2x2.000m kierroksen hölkkäpalautuksella. Tavoitteeni oli 8.40 per veto, menivät 8.46,6 ja 8.38,4. Verryttelyt pääosin nurmella. pe: Saliharjoit
  12. Viikolla 43 tuli hieman normaalia enemmän kilometrejä, reilut 48. Vauhti tosin aika hidasta, koska takareidet oli kipeät aina vain. ma: saliharjoitus, kävin myös hierojalla. ti: 12,94 km aikaan 1.13.27 (5.40/km) ke: saliharjoitus. kuljin pyörällä to: Areenalla 10,02 km aikaan 54.39 (5.27/km). Tähän sisältyi 2x2.000 m 800 metrin hölkkäpalautuksella aikoihin 9.15,2 ja 9.02,3. pe: saliharjoitus, kuljin pyörällä la: 15,12 km aikaan 1.25.13 (5.38/km), syke 121 su: Otaniemen kentällä 10 km aikaan 49.33 (4.57/km), syke 131. Yritin pitää keskisykkeen korkeinta
  13. Viikolla 42 oli sitten vähän rauhallisemmalla vauhdilla juostuja lenkkejä. Syynä tähän oli hieman enemmän kipeytynyt oikea takareisi. ma: mökillä 8,03 km aikaan 43.34 (5.26/km), syke 132 ti: lepo ke: 9,5 km aikaan 55.20 (5.49/km). Juoksin pimeän aikaan ja en huomannut kuoppaa, missä satutin kipeän vasemman polveni. Reilut kolme kilometriä meni ontuessa ennen kuin kipu hävisi. to: saliharjoitus pe: 12,89 km aikaan 1.12.37 (5.38/km), syke 122 la: lepo su: Juoksuklubin yhteislenkki 15,16 km aikaan 1.37.53 (6.27/km), syke 108 Ensi viikolla käy
  14. Viikolla 41 tuli pyöräiltyä treeniin ja takaisin useamman kerran. ma: saliharjoitus, kuljin pyörällä ti: 12,82 km aikaan 1.08.37 (5.21/km). syke 129 ke: saliharjoitus, kuljin pyörällä to: 10,44 km aikaan 53.50 (5.09/km), syke 119. Tähän sisältyi 3x1.000 m kierroksen hölkkäpalautuksin aikoihin 4.13,4 - 4.11,9 - 4.06,3. Sattumoisin melko tasan 45 vuotta sitten juoksin ennätykseni 4.06,0 tonniviitosella samalla Otaniemen kentällä. Niin se vauhti on vain pudonnut .. Kentälle ajelin pyörällä. pe: saliharjoitus, kuljin pyörällä la: 12,88 km aikaan 1.12.27 (5.37/k
  15. Viikolla 40 selvisi, että 2.900 metrin cooperi on liian kovaa tällä hetkellä. ma: 8,87 km aikaan 46.40 (5.15/km), syke 120. Tähän sisältyi 3x1.000 m palautuksena kierros hölkkää aikoihin 4.20,5 - 4.13,3 - 4.08,6. Kentälle ajelin pyörällä. Iltapäivällä kävin vielä hieronnassa. ti: salitreeni, tännekin ajelin pyörällä ke: Juoksuklubin cooper 2.870 m (4.10/km), syke 150. Kuvaa tännekin: to: lepo pe: 12,9 km aikaan 1.10.17 (5.26/km) la: sali, tänne pyörällä su: 12,82 km aikaan 1.08.33 (5.21/km), syke 121. Tämä oli täsmälleen sama lenkki kuin perj
×
×
  • Luo uusi...

Important Information

Terms of Use ja Privacy Policy