Jump to content
Juoksufoorumi.fi



sneez

Jäsenet
  • Content Count

    27
  • Liittyi

  • Last visited

  1. Trikoiden käyttö on usein verrannollista siihen kuinka "tosissaan" hiihtelee, aloituspostistä jäi vähän epäselväksi millaisia laturetkejä hiihtelette. Jos painelee menemään jonkinlainen tavoite mielessään tai ainakin niin että hikoilee kunnolla, kannattaa trikoot mielestäni päälle viritellä. Monet vetävät myös yhdistelmällä trikoohousut ja hiihtotakki, se täytyy harkita tarkeneeko kokotrikoissa. Itsekin suosin tuulisuojallisia alushousuja ja aivan pakkasesta ja tuulesta riippuen laitan joko tuulisuojalliset kerraston housut tai ilman tuulisuojaa olevat trikoiden alle. Toista välikerrosta tar
  2. Suunto Ambitissa ainakin gps-timekeeping ominaisuus ja ajassa pysyy. Vyöhykkeiden yli en ole päässyt testaamaan.
  3. Tuo tapa jolla Movescount datan esittää, ei siitä kyllä tuon viisampia pysty tulkitsemaan. Ehdottomastihan siitä pitäisi saada näkymiin se kahden lyönnin välinen aika... Suunnolla olisi kyllä kehitettävää tuon kanssa. Edit. Sen verran vielä, sekunnin välein tallennettuna tuo sykekäyrä/ R-R käyrä näyttävät kyllä jotain sykevälivaihtelusta. Jos käyrät sahaavat paljon (esim. hr. 45-60) vaikka makaat levossa paikoillaan lyhyen ajan kuluessa, niin "oikea" syke on varmasti jossain 50-55 hujakoilla, mutta sykemittari on piirtänyt jokaisen lyönnin jälkeen uutta käyrää? Tästä velitiede mutuilus
  4. Se R-R kertoo ajan sydämen lyöntien välillä. Eli levossa syke matalempi kuin juostessa -> aika lyöntien välillä pidempi. Siitä R-R käyrästä voi sitten harjaantuneella silmällä joku osata katsoa esim. kuinka "palautunut" on. Yleinen käsityshän on, että mitä enemmän vaihtelua R-R käyrässä on, sitä palautuneempi olisi. Tämä siis koskee levossa otettua sykedataa. Esimerkkinä, levossa hyvin palautuneella urheilijalla sydämen lyöntien välinen aika voi vaihdella todella paljonkin esim. hengityksen mukaan, ainakin 1000ms verran. Jos taas mies on niitissä, niin sydän yleensä vaan naputtaa tasaisesti
  5. Rullilla tainna käydä kun Rh lukeepi tuossa alussa.
  6. Kun nyt on vähän seuraillut tämän Baldinin kirjoituksia niin ei voi muuta sanoa hyi saatana mikä ihminen. Ja tämä on vain minun mielipiteeni, ei tarvi tulla mussuttamaan mielipiteeni paskasta laadusta. Ainiin, toivottavasti suomalaiset heittää keihästä pitkälle.
  7. Teetkö Baldini tuota nyt ihan tahallasi? Koitat provosoida täällä parhaasi mukaan haukkumalla kaikkea suomalaisessa urheilussa. On uskomatonta kuinka pystyt itse arvioimaan täydellisesti mihin vaikkapa Kinnunen kykenee 50km kävelyssä! Itse et ole koskaan ollut etkä tule koskaan olemaan lähelläkään yhdenkään suomalaisen olympiaurheilijan tasoa, mutta silti osaat laskea helposti 1+1 mihin he kykenevät? Olisit myös varmasti ylistämässä täällä Kinnusen taktiikkaa lyömättömäksi jos hän olisi onnistunut viemään mitalin, ja samalla siinä lyttäisit hölmöön vauhtiin sortuneen Guatemalalaisen? Ja eikö
  8. Kiitos paljon, tietoja näyttäisi jäljentyvät hyvinkin riittävästi, aina raa'asta r-r datasta lähtien jos joskus sattuu kiinnostamaan... Valmiiden harjoituksien puuttuminen ei haittaa, eihän treenaamisesta tulisi mitään jos kaikki vetojne mitat ja palautukset olisivat etukäteen sekunnilleen määritellyt. Ainut huono puoli on ilmeisesti ettei kellosta voi selailla edellisten vetojen aikoja ja muita speksejä kuten 6vuotta vanhasta polaristani... Täytyypä lähteä koeponnistamaan liikkeeseen mile ranteessa tuntuu, aika isolta vaikuttaa...
  9. Viimeinkin olisi mittarin päivitys ajankohtaista, ja tämä Suunnon kapistus kovasti himottaisi... Mutta millaiset Ambitin harjoitteluominaisuudet ovat verrattuna esim Garminin 910xt:hen? Onko kellossa esim. joistakin Polareista löytyviä kehittyneitä sykkeen analysointimahdollisuuksia (esim. sykevälivaihtelut)? Tarjoaako Movescout kuinka paljon dataa suorituksesta? Ovatko ajanottominaisuudet vetoharjoitteluun parhaat mahdolliset, entäs riittävät?
  10. Itselläkin samanlaista ongelmaa ollut viime talvesta lähtien. Minulla vaiva on kuitenkin lähtenyt aina välillä pois ja olen pystynyt treenaamaan. Erilaisia käsien ja kyynäralueen venyttelyä olen tehnyt jonkin verran ja se onkin varmaan auttanut vaivaan. Myös kylmä/kipugeelit ovat toimineet jos on ollut pakko päästä lykkimään. Joskus noita on tullut laitettua molempia samalla kertaa, mutta en tiedä onko siinä sitten mitään järkeä. Kannattaa myös tarkistaa ettei esim. töissä jos näyttöpäätteellä istuskelee, paina kyynärpäällä juuri sopivasti pöydänreunaan. Tämän homman korjaaminen vähentää myös
  11. Lallukka taisi koittaa kaikki tai ei mitään taktiikkaa tälle kaudelle. Hapenotot miehellä kuitenkin 90 paikkeilla niin kasvuhormonilla nyt uutta potkua reeneihin? Itse en kyllä kuitenkaan voi uskoa että maajoukkuetasolta kaikki käyttäisivät aiheita. Sm-kisoista kuitenkin näkee kuinka pieni ero huipuilla ja kansallisen tason menijöillä vauhdissa on. Epolla ja muilla varteenotettavilla aineilla saatavat edut ovat kutienkin sitä luokkaa, että eroa kansallisen tason hiihtäjiin pitäisi 15km matkalla tulla nykyistä enemmän.
  12. Kaiken kruunaa jutun viimeinen lause. Sanokaa minun sanoneen, pyöräilijää tullaan syyttämään vakavasta pahoinpitelystä ja määrätään maksamaan xxxx summa euroja viattomalle lenkkeilijälle!
  13. Netistä löytyy aina kokkeja soppaan... Mielestäni tuossa iässä juurikin monipuolinen liikunta on hyvästä. 12-vuotiaana esim. liikenopeudet kehittyvät hyvin, eli pallopelit sopivat hyvin. Jos haluaa laittaa "rahaa pankkiin" niin peruskestävyys harjoittelulla voi hyvin rakentaa pohjaa tulevalle. Esimerkiksi vaelluksia ja juoksu/kävely lenkkejä pojan kanssa. Ikää ei ole vielä pojalla kovinkaan paljoa, joten tehoja (VK ja MK) reenejä ei välttämättä tarvitse tehdä. Tietysti jonkinlaista VK-reeniä voi koettaa vetojen kuitenkin ollessa noin 5min? Loikat voisivat olla myös yksi hyvä harjoitus.
  14. Mielenkiinnolla odottelen Stealthin kertomusta mihin tähdätään/tähdätäänkö mihinkään. Välillä olet kuitenkin sanonut vain reenaavasi iloksesi, nyt kuitenkin jo puhut korkojen nostosta??
  15. Kapulassa kun sattuu olemaan vain kaksi niitä rullia jotka ottavat maahan sekä pituutta puolet enemmän. Hiljaisessa vauhdissa voi näinkin pelleillä, mutta alamäesä kovassa vauhdissa näin jarruttelu on erittäin uhkarohkeaa.
×
×
  • Luo uusi...

Important Information

Terms of Use ja Privacy Policy