Jump to content
Juoksufoorumi.fi



Bobo

Jäsenet
  • Content Count

    143
  • Liittyi

  • Last visited

Everything posted by Bobo

  1. Bobo

    Rooman maraton 18.3.2012

    Itse pyysin viime vuonna lääkärintodistuksen lääkärituttavalta. Jos numerolapun haku on samassa paikassa kuin viime vuonna jossain kongressikeskuksessa niin siihen kannattaa varata hyvin aikaa. Hotelli metroreitin varrella on ihan hyvä kans. Ainakin viime vuonna pääs maratonpäivänä vieläpä ilmaseks numerolappua vilauttamalla. Taisin Pegasus ohittaa sinut jossain siellä olympiakylän kohdilla viime vuonna, kun olit vaihtanut jo kävelyyn... Tästä voi lukea mun viime vuoden reissusta: http://bobonblogi.blogspot.com/2011/03/rooman-maraton.html
  2. 19 viimeistä viikkoa ennen Roomaa (lokakuu-maaliskuu), jossa maraton 3:20:14 juoksu keskimäärin 54km/vk max 86km/vk (keskivauhti 5:08min/km) hiihto keskimäärin 10km/vk perinteistä uintitekniikka 45min/vk talvipyöräilyä 2x45min/vk pilates 2x20min/vk Enpä ainakaan muista tehneeni tämmöstä yhteenvetoa aikasemmin tosta projektista. En ois kyllä uskonut että viikkokilometrit oli noinkin kovat ja kun menin Holmenin ohjelman mukaan, niin pitkiksiä lukuunottamatta lähes kaikki lenkit juostiin ainakin osittain alle 5:min/km (treenasin 3.15 ohjelman mukaan). Kyllä on tänä talvena tekemistä, että
  3. Mulla riippuu pyörästä pystyykö polkemaan vai ei. Maasturilla menee ihan hyvin, mutta hybridillä polkiessa alkaa välillä polvessa tuntumaan.
  4. Eli maraton keväällä 4.45 min/km (3:20:14). Täydenmatkan traithlonissa eka 20km 5.42 min/km ja koko maratonin keskivauhti 6.15 min/km (4:23:42). Tunti kauemmin meni siis maratoniin tällä kertaa kuin keväällä. Koko matkan "juoksin" lukuunottamatta huoltopisteillä 10-20s kävelyä. Pyöräily oli aika kova ja vedin sen himpun verran alle 6 tuntiin. Juoksun alussa jalat tuntuivat kyllä ihan kevyiltä ja tuo eka 20 km tuntu ihan sopivalta vauhdilta. Sitten vaan vauhti alko hidastumaan... Viimeisen 3 km loppukiri meni vielä tuohon 6 min/km pintaan. Optimi vauhti olis ollu varmaan jostain noiden kahde
  5. Kiiitoksia hienoista järjestelyistä ja ikimuistoisesta tapahtumasta kaikille osallisille! Tulihan tuota tarinaa... http://bobonblogi.blogspot.com/2011/08/taydenmatkan-triathlon-aulangolla.html
  6. Mullakin on peura kerran kiusannu. Tuli työmatkalla kirjaimellisesti ihan puskista ja juoksi viiden metrin päästä edestä, ei siinä ehtiny edes jarruttaa. Tänä kesänä myös eka kertaa ihan hihnassa ollu koira yritti tarrata pohkeesta kiinni, mutta onneks ei saanu napattua ja selvisin ilman naarmuja. Sen jälkeen oon kyllä kiertäny koirat vähän kauempaa ja yrittäny katella ohittaessa muualle. Mökillä Posion maisemissa on porojen kanssa lenkkeilty enemmänkin, mutta vielä ei oo vihasia yksilöitä sattunu eteen. Kerran vähän jännitti kun usean kymmenen poron tokka tuli tietä pitkin vastaan takai
  7. Onko kellään antaa vinkkiä paljonko hitaampaa pitäs lähteä juoksemaan täydellä matkalla maratonia verrattuna pelkän maratonin vauhtiin? Pyöräilyvauhti/kunto tietysti vaikuttaa tähän, mutta jos nyt ajatellaan perusjannun perussuoritusta. Juoksin maratonin keväällä 4.45 min/km vauhtia ja viime vuonna puolikkaalla juoksuvauhti oli n. 5.10 min/km (tosin viime vuoden tulokseen ei ole kovin relevanttia verrata). Tällä hetkellä ajatuksena on lähteä 5.30 min/km vauhtia. Endurance nationin ohjeiden (http://www.endurancenation.us/blog/2010/03/22/building-a-faster-ironman-run-part-ii-running-faster
  8. Bobo

    Vasaloppet 2012

    Ens talvena viimeinkin Vasaloppetiin Kokkolan matkatoimiston kyyditsemänä...
  9. Bobo

    Kisko Triathlon 2.7.2011

    Näitä kisaraporttejakaan ei ehdi kesälomalla kirjoittelemaan... http://bobonblogi.blogspot.com/2011/07/kisko-triathlon.html
  10. Bobo

    Seikkailu-urheilu

    Raporttia No Limitistä http://bobonblogi.blogspot.com/2011/06/no-limit-adventure.html
  11. Perusmatka ja olympiamatka on sama asia 1.5/40/10, näiden lisäksi puhutaan vielä joskus varttimatkasta, joten näitä termejä riittää. Täällä on aika kattavasti Suomen kisat: https://spreadsheets.google.com/ccc?key=tKMsjmzGlFGNrIxP8_iCGcw&hl=fi#gid=0, kiitos Poppelin. Taulukossa on sarake, joka kertoo onko kilpa vai kunto ja nopeesti kun katsoo niin oikeestaan kaikissa kisoissa on myös kuntosarja. Tosta taulukosta muuten puuttuu että myös Hämeenlinnan täydellä matkalla on kuntosarja. Jos tarkotat perusmatkalla puolimatkaa 1,9/90/21, niin kuntosarja löytyy Joroisilta ja Hämeenlinnasta.
  12. Vanha ketju, mutta sopii aiheeseen. Kirjottelin blogiin treenisuunnitelmia kesän ironman-koitosta varten. http://bobonblogi.blogspot.com/2011/05/kesan-treenit-ja-kisat.html
  13. Nyt on sit maksettu. Neljäs kerta Espoossa. Saa nähdä miten triathlonista palautuu ja ehtii viimeistelemään kuntoa.
  14. Tarkennetaanko sen verran että triathlon-housut, joissa vain tosi ohut toppaus. Niillä oli viime kesänä niin hyvä juosta, että päätin käyttää nytkin.
  15. Eipä Rooma antanu kuin 3.20.15 loistavista olosuhteista huolimatta. Muutama minuutti meni lopussa hukkaan kun alko pistämään, mutta viimeisen kilometrin loppukirikään ei auttanut edes alle 3.20:een.
  16. Bobo

    Rooma

    Minun kuulumiset Roomasta blogissa. http://bobonblogi.blogspot.com/2011/03/rooman-maraton.html
  17. Loppuaika Roomassa 3.20.14 tavoitteesta siis jäätiin ja se jää kyllä kismittämään. Treenijakso meni kuitenkin eriomaisesti erittäin haastavista olosuhteista huolimatta. Jos treenaa ulkona pakkasessa useamman kuukauden ja ainoastaan pari päivää pitää levätä kurkkukivun takia, niin parempaa ei voi kyllä toivoa. 3.15 aikaan tähtäävällä ohjelmalla mentiin ja vaikka kaikissa treeneissä ei alussa ja testijuoksussa tavoitteaikaan päässytkään (Tosin olosuhteetkin olivat välillä aika talviset.), niin ohjelman pystyi kyllä vetämään läpi ilman ongelmia ja kunnon parantumisen huomasi muutama viikko tes
  18. Bobo

    Finlandia-hiihto 2011

    Tässä tarinaa Finlandia depyytistäni http://bobonblogi.blogspot.com/2011/02/finlandia-hiihto.html
  19. Tarkotin niitä viime syyskuun maratonilla tehtyjä ilmoittautumisia.
  20. Kai se on pakko tänne ilmoittautua, kun kerran sen verran hyvin lähti toi 3.15 tavoitteen ohjelma 13 viikon tastelun jälkeen vihdoin rullaamaan talviolosuhteista huolimatta. Kaks viikkoa treeniä, kaks viikkoa keventelyä ja sit Rooman kaduilla nähdään miten käy. Ennätys ja alle 3.20 on ysin suoritus ja tän ketjun mukainen jo täys kymppi.
  21. Nelisen viikkoa ois vielä jäljellä ennen Roomaa. Pitkään oli vaikeaa talvioloissa noiden tavoitevauhtien kanssa ja yleensä sai taistella kovasti ettei enempää kuin 5-10s/km hitaampaa menis. Testijuoksussakin jäin jopa 10-15 s/km tavoitteesta. Uskoa on kuitenkin riittäny ja kevyemmän viikon, tais olla viikko 14 ohjelmassa, jälkeen homma lähti rullamaan. Nyt on ilo juosta menemään ja ennemmin saa jarrutella menoa, ettei nyt ihan liian kovaa mene esim. eilen ei tehnyt heikkoakaan vaikka 18 km lenkin loppuun lipsahti 4.20 min kilometri, vaikka tavoitteena oli 4.35. Jännä tietysti nähdä että pystyy
  22. Bobo

    Rooma

    Lääkärintodistuksessa pitää olla leima: "IMPORTANT INFORMATION FOR ATHLETES RESIDENT OUT OF ITALY PARTICIPATING WITH HEALTH FORM - The Italian law for safety in sports does not allow us to accept health forms lacking in the doctor's stamp. Make sure your certificate has it. If you have already sent a stampless form, please email a corect version to maratona@m...aratonadiroma.it (o fax it to +39 06.4065.063) no later than March 7." Toisaalta jos on jo saanut vahvistuksen koko rekisteröintiprosessin läpimenosta ja lähtönumeron, niin todistuksen perään ei enää kysellä. "Do you have to sh
  23. Millon noista syyskuun ilmottautumisista tulee varmistus/lasku?
  24. Kävin pikasesti 4-vuotiaan tyttären kanssa katsomassa touhua ja kuultuaan että siellä juostaan koko yö totes että "Ne on varmasti aamulla kiukkusia".
  25. Minä olen yrittänyt juosta alkuosan "hidasta" pitkis vauhtia eli vähän alle 5.30 min/km. Näin saan varmasti ajallisesti tarpeeks pitkän lenkin ja lopun kovempi osuus menee sitten helpommin, mikä auttaa nostamaan uskoa itseensä, kun ei tarvii ihan viimesillä voimilla raahautua viimeisiä metrejä. Vauhdin nostamisen olen aloittanut hiljalleen tietoisesti kilometri pari aikaisemmin, jos se ei oo jo aiemmin vahingossa lähteny käsistä. Menen siis myös 3.15 ohjelmalla.
×
×
  • Luo uusi...

Important Information

Terms of Use ja Privacy Policy