Jump to content
Juoksufoorumi.fi



Bobo

Jäsenet
  • Content Count

    143
  • Liittyi

  • Last visited

Everything posted by Bobo

  1. Ehdin jo koventaa puolikkaan tavotteen 1.30:een ja kympin 40 minuuttiin. Puolikas HCR:llä 1.27.59 ja kymppi toisella yrittämällä Kurren kierroksella 39.55. Polvikin on vielä kunnossa. Seuraavaks triathlon haasteiden kimppuun.
  2. Aika riitti nippanappa palautumiseen ja Kurren kierros aikaan 39.55, HCR:n onnistumisen jälkeen oli kuitenkin uskoa vauhtikestävyyden parantumiseen, jos vaan ehtis palautua ja haastavasta reitistä huolimatta tämä ketju on kuitattu. Vauhtihurjastelut saa tältä kesältä jäädä ja voihan se olla että ensi vuonna taas taistellaan saman rajan kanssa, mutta ennätys on nyt kuitenkin näissä lukemissa. Tarkempaa selostusta kisasta: http://bobonblogi.blogspot.com/2012/05/kurren-kierros.html
  3. Bobo

    Kurrenkierros 24.5

    Mukava hyvin järjestetty tapahtuma ja vaikka reitti ei ollut helppo oli se mukavan vaihteleva maisemien ja maaston osalta. Mikä tärkeintä 40min alitus onnistui! http://bobonblogi.blogspot.com/2012/05/kurren-kierros.html
  4. Bobo

    Maanantain Lidliin

    Ostin housut ja sukat eilen. En mitään kompressiota niiltä odottanu enkä saanukaan, vaan ihan tavallisiks juoksuhousuiks ja sukat suunnistukseen. Housuissa vähän pelkäsin että m-koko ois liian tiukka, mutta kangas on niin venyvää, että sopivat on ja ei kyllä purista yhtään esim. käyttämäni normmalit triathlon housut on paljon jämäkämmät. Jos vertaa pyöräilyhousuihin niin sanosin että aika samoja kokoja. Oon 172 cm ja reidet ei oo kyllä ohuimmasta päästä. Sukista ajattelin että niiden ois varmasti pakko puristaa näitä pohkeita, jotka on saanut ihmettelyä maratoneillakin, mutta ihan samalta t
  5. Bobo

    Uintikunto

    Kävin taas tonnin uimassa ja aika parani 26s eli nyt 16.52. En oo kyllä saanut väännettyä itseäni uimaan kuin kerran kahdesti viikossa ja muuten on jäänyt yhteen kertaan. Edellisen tesin jälkeen kolme 45min tekniikka sessiota ja 4 "kunnon" treeniä matkat 2800-3500m sisältäen kahdella ekalla kerralla 1000m n.19min ja jälkimmäisillä 2x1000m samoihin aikoihin. Alkuun oon ottanut tekniikkaa ja loppuun sit uinu hitaampaa. Nyt ois tarkotus alkaa uida lyhempiä 400m vetoja vähän kovempaa, joten saa nähdä vieläkö kehitys jatkuu.
  6. Bobo

    Kurrenkierros 24.5

    Alussa kasavuoren kuntopolkuja taitaa olla vähän ylämäkivoittoista, sitten alas radan varteen sisältäen n. 400m alamäen jossa oon juossu mäkivetojakin, radanvarressa pieniä mäkiä, radan alituksen jälkeen tasaista, käännös radan varresta ja sen jälkeen vaihtelevaa helsingin tielle ja loppuhan tossa jo kuvattiinkin. Aattelin etukäteen pahemmaksi kuin mitä tuntu kun olin sen juossu. Mäkiä kuitenkin reitillä on ihan tarpeeks.
  7. Bobo

    Kurrenkierros 24.5

    40min pintaan ois tarkotus yrittää
  8. Eilen takuuvedot #2 tälle keväälle. Suuntasin oikein Kauniaisten urheilukentälle, kun kerrankin oli hyvä mahdollisuus. Vedot meni hyvin neljää viimestä lukuunottamatta eli 3.49, 3.51, 3.52, 3.56 ja 3.57. Viimesen sain sentäs puristettua alle 4 minuutin, kun näytti karkaavan jopa siitä yli. Palautuminen on kyllä vielä kesken HCR:ltä ja viime viikonlopun seikkailukisasta, mutta on tässä vielä vajaa viikko aikaa palautella ennen ens torstaina. Vaikka alle 40min tuntuu kaukaiselta niin uskon kuitenkin ennätyksen 40.42 parantumiseen.
  9. Uskon että toi kymppi oli kyllä todella hyvä treeni puolikasta varten, vaikka ehkä vielä vähän raskailla jaloilla se mentiin. Nyt taas uskon, että toi puolikas palveli hyvin reilun parin viikon päästä olevaa kymppiä varten, mutta se nähdään sitten.
  10. Sieltähän se napsahti. 1.27.59 HCR:llä. Ei ois uskonu että kahdeksan viikon treenillä juoksutauon /puolen vuoden vähäjuoksuisen kauden jälkeen tuohon pystyy, mutta hyvä näin. Viikkokilometritkään ei mitään kummosia olleet 27, 35, 37, 29, 37, 43, 51 ja 14+puolimaraton. Juoksukertoja tuli 3-4 viikossa. Näin mentiin: [TABLE="class: grid, width: 500"] [TR] [TH]Vk[/TH] [TH]Vedot[/TH] [TH]Tasav.[/TH] [TH]Pitkä[/TH] [TH]Spurtit[/TH] [TH]Pyörä[/TH] [TH]Uinti[/TH] [TH]Sali[/TH] [/TR] [TR] [TD]1[/TD] [TD]5x500m@4,01(500m)[/TD] [TD]5km@4,36[/TD] [TD]60min@5,37/136[/TD
  11. Bobo

    Hcr 2012

    Ainakin sillä voi mielessä hehkuttaa, että tuossa määrässä juoksijoita on maalissa 168 ja parhaan 1,5% juokossa! Juoksu meni aivan loistavasti ja loppuaika 1.27.59 alittti kaikki odotukset. Blogissa pitempää tarinaa. http://bobonblogi.blogspot.com/2012/05/helsinki-city-run.html
  12. Bobo

    Hcr 2012

    Aika toivottomalta näytti, kun muutamaa minuuttia vaille kakstoista tuli paikalle. Jono kiersi pari kertaa kahvilan ympäri. Kun ovet aukaistiin porukka hajos kuitenkin useaan eri jonoon salin sisällä ja minusta ihan hyvin homma toimi, kun vartissa oli saanu numeron ja paidan, käyny näkötestissä sekä askelanalyysissa ja löytäny ulos exposta.
  13. Juoksu: 163km Hiihto: 24km Pyöräily: 326km Uinti: 10km Sali + pilates: 6 kertaa Juoksutreenit puolikasta kohti jatku hyvin ja kympin kisa aikaan 40.42 ja omaan ennätykseen ihan tyydyttävästi. Pyöräilyä tuli vähänlaisesti, kun erinäisistä syistä työmatkaa ei tullu paljon rullailtua. Pyörätreenit tuntuu tällä hetkellä raskaimmilta. Vähän pitempiä lenkkejä ja pari intervallia tuli tehtyä. Uinnissa ilahdutti eniten 1000m testi, jossa aika 17.18 jäi vain sekunnin viime vuoden parhaasta. Pari pidempää uintitreeniä tuli tehtyä tekniikan lisäksi. Salilla kaks ekaa viikkoo maksimivoimaa ja
  14. Ei ollu haittaa suunnistajista, vaikka lähtöpaikat oli samalla kohdalla. Tais olla rastit jo loppupuolella kisan lähdön aikaan.
  15. Mukava kisa ja tässä mun tunnelmia http://bobonblogi.blogspot.com/2012/04/helsinki-central-park-10k.html
  16. Ei vielä lähelläkään, eilen kymppi 40.42. Vitoset 19.59 ja 20.43. Seuraava yritys Kurren kierroksella toukokuun lopussa, mutta reitti on kyllä turhan mäkinen. Tarmepaa analyysia. http://bobonblogi.blogspot.com/2012/04/helsinki-central-park-10k.html
  17. Bobo

    Hcr 2012

    Sain lähtöluvan, joten myös 1.30 alitusta metsästämään.
  18. Juoksua noiden lisäksi kerran viikkoon 25min sisältäen 6x20s rentoja vetoja. Viikot 1-5 2xsalia, joista 2-5 maksimi voimaa, jaloille kyykkyä. Viikko 6 salia 1 kerta ja tällä viikolla jalat saa jäädä rauhaan. Kerran viikossa oon käyny myös uimassa ja pyörällä sudittu työmatkaa sekä yks pitempi 2-3h lenkki viikossa.
  19. Jep. 10-15min juoksua, jossa loppupuolella muutamia 10-15 s kiihdytyksiä.
  20. Eli näin on treenit menny vauhtien ja sykkeiden suhteen: _______Vedot_____keskivauhti_TV-kovat_vauhti/syke Pitkä vauhti/syke Viikko 1: 5x500m __ 4,01 ______ 5km ___ 4,36 ______ 60min _5,37/136 Viikko 2: 6x500m __ 4,00 ______ 7km ___ 4,38/162 ___75min _5,40/131 Viikko 3: 7x500m __ 3,46 ______ 8km ___ 4,24/165 ___90min _5,33/129 Viikko 4: 3x1000m _ 4,05 ______ 7km ___ 4,14/164 ___80min _5,31/129 viim. 3km 4,20/156 Viikko 5: 4x1000m _ 3,51 ______ 8km ___ 4,12
  21. 28.4. Helsinki Central Park 10k 5.5. HCR? (ens viikolla pitäs saada osallistumisoikeus vaihtoehtona 6.5. Keskuspuisto-Olari kierros) 12.5. Multisport cup Spring Adventure 24.5. Kurren Kierros 10k 27.5. Giro d'Espoo Suunnitelmissa 5.6. Rykäsy 1/8 triathlon Kuusijärvi 9.6. Multisport cup No-Limit Adventure 16.6. Voimarinteen teräsmieskisa puolenmatkan triathlon 7.8. Rykäsy 1/8 triathlon Kuusijärvi 18.8. Triathlon täysimatka Pajulahti 29.9. Multisport cup X-Kaato 14.10. Vantaan Maraton 26.-27.10. Mammuttimarssi
  22. Mullakin alla ennen tätä jaksoa oikeestaan elokuun lopulta lähtien juoksu taukoa myöskin polven takia (pelkästään lyhyitä lenkkejä yhteensä 130km) ja 6 viikkoa totaali taukoa. Viisi viikkoa sitten meni 4km 4.30 min/km vauhtia ja ihan puhki. Tarkotus oli juosta 6km, mutta piti löysätä. Samalla viikolla täysillä pyristellen 5x500m(500m) 4,01 min/km keskarilla, joten tosi nopeasti ainakin mulla vauhdit palas ja nyt ollaan kuitenkin jo "ennätysvauhdeissa". Neljä viimestä viikkoa oon vieläpä vetäny 2 kertaa viikossa salilla maksimi voimaa, jaloille kyykkyä, mutta se loppu viime viikkoon ja nyt
  23. Toi 9km vielä lauantaina edessä, mutta viime viikonlopun 8km@4.12 yksin juostuna meni hyvillä fiiliksillä suht kivuttomasti. Ainakin muistan että lenkin jälkeen olo oli hyvä eikä mikään puolikuollut.
  24. Yritin aamulla "Takuuvetoja" eli 5x1000m(2min) ja tämmöstä tuli 3.39, 3.39, 3.52, 3.44 ja 3.46. Ajat on kutakuinkin siellä haarukassa, mutta progressiota noista on vaikea löytää. Ekat vedot selvästi liian kovaa ja vasta kolmannessa onnistu kontroilloimaan vauhtia. Viimeset olikin sitten tiukkoja. Herätteli kuitenkin vähän toiveita 40min alituksesta Helsinki Central Park 10k:ssa ens viikon lauantaina. Vielä ois tarkotus tehdä seuraavat juoksutreenit: KE: 25min 3x12 askelta ylämäkeen TO: 90min viim. 6km@4.15 LA: vk 9km@4.15 MA:120min@5.30, KE: 6x1000m(500m) vetotreenissä otan tätä viikk
  25. Puolikkaalle myös. Tuolla aikataulullahan yksin ois selvinny päiväreissulla, mutta lähtölupa anomuksessa lupailin yhdistettyä Särkänniemi-reissua perheelle. Nyt pitääkin miettiä, että saako koko porukan liikkeelle la aamuna kahdeksan aikaan vai pitäskö tulla jo pe iltana. Majoitustakin yritetty varailla eli mökki leirintäalueelta. Tosin mökit on alustavasti varauksessa la-su väliseksi yöksi jollekin hääporukalle 15.5. asti, mutta epäilivät, että joitain mökkejä vapautuu, kunhan tuossa toukokuun puolessa välissä vahvistavat varauksensa.
×
×
  • Luo uusi...

Important Information

Terms of Use ja Privacy Policy