Jump to content
Juoksufoorumi.fi



Dieanotherday78

Jäsenet
  • Content Count

    26
  • Liittyi

  • Last visited

Converted

  • Tavoite
    Oulu & Lissabon 21K

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. Kiitos! Sopivan lämmin on sellainen, että ei ole liian kuuma (parikymmentä astetta? siis ei 40C) ja että ei tarvi olla tekemisissä lumen tai loskan kanssa. Toisin sanoen ei ole sopivan lämmintä, jos pitää alkaa jotain välikerrastoja säätämään, se on jo liian kylmää se. :)
  2. Haluaisin pitää talvella ehkä tammikuusta eteenpäin jonkilaisen ainakin kuukauden mittaisen treenileirin, kun on kerrankin siihen mahdollisuus. Kohteen pitäisi olla sopivan lämpöinen, ei liikaa autoja, siellä pitäisi olla rantaviivaa ja kävelypolkuja luonnossa, se saisi olla suht. edullinen mutta se ei silti saisi olla missään Itä-Éuroopassa, eikä siellä saisi olla kauhean likaista, eikä vaarallista, ja sitten olisi hyvä, että siellä olisi kuntosalipalveluita tarjolla, esim. crossfit. Olen nyt itse vähän kartoittanut tilannetta, ja tällä hetkellä Teneriffa on ykkösenä, mutta tuleeko muita hyv
  3. Jee, kivaa, varasin sittenkin hotellihuoneen, juoksu vähän pelottaa, mutta ainakin kylvyissä on sitten kiva lillua, kun vesi hivelee polvia! :038:
  4. Oon duunaillut viikkotolkulla muita asioita joten juoksu on ollut kakkosena ja sen putken päätteeksi vedin vielä lärvit, mistä johtuen tuli morkkis ja ahdistus ja erittäin läski olo...No ehkä huomenna...kokeilen. Kaipa se on ihan normaalia, että jokaisella tulee taukoja joskus.
  5. Minä juoksin sunnuntaina yhdessä Voitonpuistossa ja vastaan hiihteli puusuksilla joku venäläinen mursunviiksinen mies kahden koiran kanssa ja kuulokkeideni läpi kuulin kun se huusi, että mulla on ihana takki kun se näkyy kilometrin päähän. Mulla tosiaan oli sellainen Niken juoksutakki, jonka yläosa on neonpinkki. Nauratti pitkään, enkä mitenkään voinut suuttua. Vaikka oikeampi perisuomalainen asenne olisi varmaan analysoida tapahtunutta kaksi viikkoa, että mitä se oikein minusta ajatteli, ja pahastua kun joku outo tuolla tavalla holtittomasti huutelee. Avautuminen on mun mielestä kuitenkin lop
  6. Minäkin vetelen D-vitamiinitippoja. Ja jos on oikein reilusti tullut otettua niin herään keskellä yötä: tättärää! alert! alert! Eli luullakseni aiheuttaa unettomuutta... :026:
  7. Käytännön syistä kautta olosuhteiden pakosta joudun usein renailemaan juoksumatolla. Tänään pitkästä aikaa pääsin ulkoilmaan juoksemaan, olin virittänyt nastat lenkkareihin ja oli taas pääsy kunnollisiin juoksuvaatteisiinkin. Juoksumatolla sitä usein ikään kuin tuntee syyllisyyttä, että ei tämä ole oikeaa juoksemista vaan jotain koneavusteista toimintaa ja olettaa, että ei sitä näin lujaa pääsisi ulkoilmassa. Yllättävää kyllä, monesti juoksu sitten kuitenkin kulkee ihan hyvin oikealla lenkkipolulla, kuten tänään. Mietin vaan, että onkohan se oikeasti niin, että juoksumatolla juokseminen onkin
  8. Minäkin olisin tulossa puolikkaalle, jos ei ole aikarajaa. (Oon aika hidas... :hali_knuffl_rein:) Jonkinlainen lentokone pitäisi täältä Venäjältä löytää Ouluun. Yöpymiset sukulaisilla tai kavereilla. Pelipaikoille voisi tietysti myös mennä jos jalat kantaa ja kavereita löytyy...
  9. Mulla on varmaan kans joku pölyallergia. Liiallista limaneritystä tuolla ylähengitysteissä ja siksi saa olla yhtenään ryystämässä ja kakomassa. Myös yhtäkkistä aivastelua joka päivä. Mulla ei ole mitään oikeaa diagnoosia tähän. Asun saastuneessa miljoonakaupungissa enkä ole aina jaksanut siivota ja pyykätä petivaatteita tarpeeksi usein. Muistaakseni tämä tila jäi päälle jonkun poskiontelotulehduksen jälkeen. Myös tupakointia löytyy menneisyydestä. En ole kuitenkaan antanut tämän tukkoisuuden kauheasti hidastella menoani. Päinvastoin, tuntuu että pitkät lenkit helpottavat oloa. Silti olen miett
  10. Enhän minä edes tiedä mitä semmoisessa geelissä pitäisi olla. :D Ja näköjään joku on jo keksinytkin nämä omatekoiset geelit, löytyy kun guuglaa esim. homemade energy gel, tiedä sitten mistä ne ovat kotoisin.
  11. En ole geelitieteilijä, koska en ole vielä päässyt sille levelille että olisin niitä vielä käyttänyt, mutta ihmettelen vaan, että eikö noita geelejä voi tehdä itse, esim. reseptillä vesi+chia-siemenet+hunaja+suola+levä tms.? Jotenkin ei tunnu kivalta ajatukselta, että tämä "terve" harrastus saa minut käyttämään jotain lisäainesotkuja. On vielä tuoreessa muistissa, kun yhteen aikaan käytin Leader After Recovery Drinkiä säännöllisesti Bodypumpin jälkeen, eivätkä harjoituksen jälkeiset päänsäryt olleet silloin tavattomia. Kerran sitten luin kauhukseni, että jauheessa on aspartaamin sukulaista
  12. Minäkin heittelin alussa lukemat Ekseliin. Silloin oli talvi ja otin aina valokuvan kuntosalin juoksumaton näytöstä. Oi noita aikoja. :) Jossain välissä hankin myös sykemittarin ja laitoin senkin datan Ekseliin. Mitään käppyröitä en kylläkään osannut piirtää. Tällä hetkellä minulla on (Kuntoplussan) ohjelmassa erilaisia lenkkejä viikon varrella. Yksi intervalliharjoitus, yksi rauhallisempi pitkä jne., jotta kehitys olisi varmempaa, yhden nopeuden juoksija on aina yhden nopeuden juoksija you know. Minähän en mistään tietenkään mitään ymmärrä, mutta voiko tosiaan jollain yhdellä ja samalla ka
  13. Renailen tässä juoksemista tietyt massatapahtumat tähtäimessä Kuntoplussan ohjelman mukaan ja lisäksi harrastan pitkähköjä kahvakuulasessioita kerran viikossa. Mielestäni tämä ei ole mitenkään suuri määrä liikuntaa, jossain vaiheessa aikaisemmin olen nimittäin liikkunut enemmänkin. Ja erään lausunnon mukaan kahvakuulaa harrastavat maratoonarit olivat saaneet parempia tuloksia kuin sitä harrastamattomat, eli kuulailun pitäisi käsittääkseni tukea juoksemista. Joka tapauksessa, esimerkiksi tänään olen ihan väsynyt, kaksi päivää kuulatreenien jälkeen, myös yöunet ovat taas kärsineet tempomisen
  14. En nyt ota muihin kysymyksiin kantaa, mutta eniten jäin ihmettelemään, että onko ne pronaatiotuetut kengät tosiaan tarkoitettu lättäjaloille? Ja sitten toisekseen ei kai se mitään haittaa vaikka juoksijalla olisikin lättäjalat?
  15. Yksi kaveri kerran sanoi, että juoksuharrastuksen aloitusvaihe on kehityksellisesti kaikista vaikein, eli on vaikeampaa opetella juoksemaan nollasta viiteen kilometriin yhtäjaksoisesti kuin vaikkapa kymmenestä kahteenkymmeneen. Onko tämä väite tosi? Näkemyksiä?
×
×
  • Luo uusi...

Important Information

Terms of Use ja Privacy Policy