Jump to content
Juoksufoorumi.fi


harmis

Jäsenet
  • Content Count

    1 204
  • Liittyi

  • Last visited

Community Reputation

79 Excellent

Profile Information

  • Gender
    Not Telling

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. Vajaa pari kk käyttänyt Vantage M:ä. Yhden kerran huomannut että mittari laittanut minut liian aikaisin nukkumaan. Hyvinkin tarkkaan on muuten mennyt nukahtamiset ja heräämiset. Aluksi kardiokuorma huusi punaisella monta viikkoa mutta kyllä se siitä asettui kun dataa kertyi enempi. Sitten olin pari viikkoa kipeänä ja nyt kun on päässyt taas treenaamaan, niin taas huutaa punaisella 😄 Sykkeen mittauksen kanssa toisinaan pieniä haasteita ollut, muuten mittari toiminut ihan hyvin. Sellainen asia on vähän ihmetyttänyt, että puolisolla näkyy flow:ssa palautumisen tila tms. palkki, jota ei näy minulla. Molemmilla samanlainen mittari. Mistähän johtuu? Edit. ja flow:lla tarkoitan tässä nettiversiota, ei mobiilisovellusta.
  2. harmis

    Maastojuoksukengät

    Tokkiinsa toki ultramatkoille on erilaiset vaatimukset kuin "normimatkoille", jonne oletin kysyjän ensikertalaisena osallistuvan. Ja samalle reitille eri keliolosuhteissa voi olla erilaiset kengät tarpeen. Viime kesän kuivissa keleissä suomessa olisi pärjännyt ihan maantiekengillä maastossakin. Normimatkoilla ei jalkojen turpoamisen kanssa pitäisi olla ongelmaa, joten kasvunvaraa ei kannata olla. Jos on odotettavissa mutaa niin kunnon nappulat alle. Kovapohjaisilla poluilla menee pienempikin kuvio. Liukkaat kalliot ja juurakot vaatii nastakengät. Mutta koko saa silti kaikissa tapauksissa olla sopivan nafti. Ei puristava, eikä väljä.
  3. harmis

    Maastojuoksukengät

    Minun mielestä maastokengät pitää olla mahdollisimman pienellä dropilla, ja varsinkaan vaimennusta (paksu pohja) ei saisi olla paljoa, koska se lisää nyrjähdyksen riskiä. Pituussuunnassa saa olla vähän reiluutta, mutta kenkä ei saisi olla liian leveä lestinen. Kaltevalla pinnalla juostessa liian leveä lesti aiheuttaa sen että jalka pääsee vähän liikkumaan kengässä ja taas on se nyrjähdyksen riski. Eli 1-2cm kärkeen varaa mutta leveys nafti. Yleensä maastokengät onkin aika kapeita lestiltään. Suosittelen kuitenkin kaupassa kokeilemaan eri kokoja ja malleja. Älä tilaa sokkona netistä.
  4. harmis

    50 km kävely poistuu

    Oikeestaan ei harmita minuakaan. Aika teennäinen laji. Yritetään mennä mahdollisimman kovaa mutta ei saa kuitenkaan juosta. Näyttää typerältä ja tv-kuvien perusteella juostaan kuitenkin aika paljon.Taatusti raaka ja keskittymistä vaativa laji, ei siinä mitään, mutta helpottaisivat omaa elämää kun rehellisesti vaan juoksisivat.
  5. Tänään alkavat ampumahiihdon MM-kisat. Menestymättömyys on näköjään laitettu suksihuollon piikkiin jo ennen kisoja. https://www.iltalehti.fi/talviurheilu/a/8b95d5a8-9817-4f69-94d4-d7d964e51957 Nostaa varmaan kivasti yhteishenkeä ja menestymisen edellytyksiä.
  6. Muistaaksen 400e smartum saldoa/v käytössä, jonka voi käyttää parhaalla katsomallaan tavalla urheilullisiin taikka kulttuurellisiin tapahtumiin. Itse olen maksanut salikortteja sekä maksanut sellaisia juoksu- tms. tapahtumia missä se käy maksuvälineenä. Valitettavasti ei kaikkialla käy.
  7. Ja ihan ensimmäiseksi tarkista että se päälykumi istuu kunnolla vanteella. Jos se on huonosti niin laskee ilmoja pois ja koittaa puristella vähän kohdista mistä on huonosti. Sitten pumppaa uudestaan ilmaa. Mikäli ei meinaa nousta kunnolla paikalleen niin fairyvettä liukasteeksi.
  8. Monestikin. Sivuttaisheitto on helppo oikaista. Pystyheitto (jos vanne on soikea) haastavampaa. Jos vanne heittää vaikka vasemmalle, heiton kohdilta löysätään vasemman puolen pinnoja ja oikealta kiristetään. Varovasti puoli kierrosta kerrallaan ja katsotaan kuinka vaikuttaa. Pahan pystyheiton olen kerran oikaissut. Ensi kerralla vien asiantuntevaan liikkeeseen taikka ostan uuden.
  9. Paras keino välttää tappajasepelistä johtuvat rengasrikot on käyttää tubelessrenkaita. Jos kuitenkin haluaa jostain syystä ajaa sisäkumen kanssa niin kannattaa säännöllisesti joka lenkin jälkeen tai aluksi tarkistaa ettei ulkorenkaaseen ole porautunut sepeliä tai muuta terävää joka voisi rikkoa sisäkumen.
  10. Mainokset saa blokattua jollain adblockilla ihan ilmaiseksi jos ne häiritsee. Itse en ainakaan jostain keskustelufoorumin käytöstä viitsisi mitään maksaa.
  11. Ei ole noin huonoja kokemuksia Garmineista kuin Baltsulla. Päinvastoin lähinnä hyvää sanottavaa, Connectin temppuilu lähinnä sapettanut toisinaan. No yhden fenix2:sen sain takuusta uuden kun se sekosi. Nyt olen kuitenkin ollut pari viikkoa Polar Vantage M:n käyttäjä. Ei oikein mallikkaasti lähtenyt yhteistyö ämmän kanssa käyntiin. Aluksi kun laitoin lataukseen sekä päivityksiä lataamaan, lataus jumitti ja kun se oli toista tuntia jumittanut jossain kohdassa, vedin piuhan irti ja synkkasin puhelimen kanssa. No, synkkaus onnistui ja aloin tyytyväisenä käyttämään mittaria. Ensimmäisten päivien treenit näytti siirtyvän ihan ok flowhun vaikka mittari väitti että siirto epäonnistui. Kun latasin tietsikalla kellon uudestaan sekä synkronoin niin tämän jälkeen flowssa näkyi ämmällä tehdyt treenit tuplana tietokoneella. Puhelimessa normaalisti. Sitten kun poistin tuplat, ainoat treenit katosi puhelimesta kokonaan. Joku bitti vissiin jäänyt poikittain ensinmäisellä synkkausyrityksellä. Poistin sitten kaikki ämmällä tehdyt treenit flowsta, nollasin mittarin ja aloitin kaiken alusta. Tämän jälkeen kaikki on pelannut kuin junan vessa. Parin viikon kokemuksella loisto kampe. Sopii minulle hyvin kun on lajiprofiilit juoksuun, pyöräilyyn, hiihtoon, suunnistukseen ym. No sen verran pitää moittia että rannesykemittaus ei kyllä hiihdossa anna minulle kovin luotettavia lukemia, vaikka jotkut täällä ovat toisin väittäneet. Mutta mielestäni kuitenkin paljon paremmin toimii kuin garmin 235:ssa. Barometrinen korkeusmittari olisi ollut kiva lisä. V:stähän se löytyy mutta ei viitsinyt siitä hyvästä paria sataa ylimääräistä maksaa.
  12. harmis

    SyncMyTracks

    No kuin kävi? Onnistuiko siirto? Mulla ei onnistunut kerralla siirtää kaikkia joten siirsin vain edellisen vuoden treenit kerralla ilman ongelmia. Eli yli vuoden vanhoja en ole yrittänyt sen koommin siirtää.
  13. harmis

    Tunnustan...

    Kyllä Elmo on ykkönen.
  14. Minkälaiset kengät? Liian korkea sisäsyrjän tuki/pronaatiotuki voisi aiheuttaa tuommoista. Suosittelen neutraaleja juoksutossuja.
  15. harmis

    SyncMyTracks

    Asensin viime viikolla sen maksullisen version ja koitin useampaan kertaan siirtää kaikki treenit connectista flowhun. Vissiin liikaa yhdellä kertaa kun ei onnistunut vaan yhteys katkesi aina jossain välissä. Sitten siirsin vain edellisen vuoden eli 2018 treenit ilman ongelmia. Eipä noita enempi taida viitsiä siirtääkään kun puhuu näköjään eri kieltä garmin ja polar. Osa harjoituksista tallentui eri nimellä flowhun. Lisäksi manuaalisesti syötetyistä treeneistä ei synkannut mm. harjoituksen kestoa, joten joutui käymään manuaalisesti kaikki yksitellen läpi. Nythän tuo on helppoa kun sykkaa harjoituksen kerrallaan. Automaattisynkkaus ei jostain syystä toimi mun puhelimessa. Ehkä siksi kun puhelin ja mittari ei suostu yhteistyöhän ja joutuu tietokoneella synkkaa mittarin ensin connectiin, mutta eipä tuo iso homma ole käydä tekemässä siirtoa syncmytrack-sovelluksessa. Mutta näistä ongelmista huolimatta suosittelen silti. Jos olisi sellainen puhelin joka toimisi garminin kanssa yhteen niin olisi hyvin vaivatonta synronointia.
×
×
  • Luo uusi...

Important Information

Terms of Use ja Privacy Policy