Jump to content
Juoksufoorumi.fi










harmis

Jäsenet
  • Content Count

    1 209
  • Liittyi

  • Last visited

Community Reputation

81 Excellent

Profile Information

  • Gender
    Not Telling

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. Varsinaisesti ne askeleet ei tarkoita oikeita askeleita, vaan polar muuttaa kehosi liikkeet jonkinlaiseen ymmärrettävään yksikköön, tässä tapauksessa askeleiksi, joita käytetään apuna laskettaessa päivän tavoitemäärää aktiivisuudessa. Voihan sitten vaikka kuvitella että mikäli olisit kaiken kuluttamasi energiamäärän käyttänyt kävelyyn, niin se olisi sen verran askelia kuin mittari näyttää tms.
  2. Ehkä satula on hieman liian korkealla. Koita laskea vähän ja myös siirtää satulan paikkaa eteen/taakse. Eihän satulan nokka ole pystyssä? Sen pitää olla vaaterissa tai nokka aavistuksen alas. Onhan runko oikean kokoinen? Hanurilla menee oma aikansa tottua satulaan. Jotkut hanurit ja satulat ei vaan kerta kaikkiaan ole yhteensopivia.
  3. Kännykän käsivarsikotelo on turhake. Kuka uuno nyt pitäisi kännykkää lenkillä mukana.Sen sijaan @Baltsun haukkumat tekniset boxerit on tuiki tarpeelliset jos ei tykkää kesällä käyttää trikoita (lyhyitä), koska pelkät shortsit jalassa reiden sisäsyrjät alkaisi muuten hiertämään ikävästi.
  4. harmis

    Garmin Connect

    Ei mitenkään. Itse vaihdoin merkkiä sen takia kun sielltä ei saa enää kunnon raportteja ulos.
  5. En mitenkään. Jos pk-lenkki niin sehän on tavallaan lämmittelyä koko lenkki. Vk-lenkillä pari-kolme kilsaa pk-vauhtia ennenkuin alkaa juoksemaan kovempaa.
  6. Vajaa pari kk käyttänyt Vantage M:ä. Yhden kerran huomannut että mittari laittanut minut liian aikaisin nukkumaan. Hyvinkin tarkkaan on muuten mennyt nukahtamiset ja heräämiset. Aluksi kardiokuorma huusi punaisella monta viikkoa mutta kyllä se siitä asettui kun dataa kertyi enempi. Sitten olin pari viikkoa kipeänä ja nyt kun on päässyt taas treenaamaan, niin taas huutaa punaisella 😄 Sykkeen mittauksen kanssa toisinaan pieniä haasteita ollut, muuten mittari toiminut ihan hyvin. Sellainen asia on vähän ihmetyttänyt, että puolisolla näkyy flow:ssa palautumisen tila tms. palkki, jota ei näy minulla. Molemmilla samanlainen mittari. Mistähän johtuu? Edit. ja flow:lla tarkoitan tässä nettiversiota, ei mobiilisovellusta.
  7. harmis

    Maastojuoksukengät

    Tokkiinsa toki ultramatkoille on erilaiset vaatimukset kuin "normimatkoille", jonne oletin kysyjän ensikertalaisena osallistuvan. Ja samalle reitille eri keliolosuhteissa voi olla erilaiset kengät tarpeen. Viime kesän kuivissa keleissä suomessa olisi pärjännyt ihan maantiekengillä maastossakin. Normimatkoilla ei jalkojen turpoamisen kanssa pitäisi olla ongelmaa, joten kasvunvaraa ei kannata olla. Jos on odotettavissa mutaa niin kunnon nappulat alle. Kovapohjaisilla poluilla menee pienempikin kuvio. Liukkaat kalliot ja juurakot vaatii nastakengät. Mutta koko saa silti kaikissa tapauksissa olla sopivan nafti. Ei puristava, eikä väljä.
  8. harmis

    Maastojuoksukengät

    Minun mielestä maastokengät pitää olla mahdollisimman pienellä dropilla, ja varsinkaan vaimennusta (paksu pohja) ei saisi olla paljoa, koska se lisää nyrjähdyksen riskiä. Pituussuunnassa saa olla vähän reiluutta, mutta kenkä ei saisi olla liian leveä lestinen. Kaltevalla pinnalla juostessa liian leveä lesti aiheuttaa sen että jalka pääsee vähän liikkumaan kengässä ja taas on se nyrjähdyksen riski. Eli 1-2cm kärkeen varaa mutta leveys nafti. Yleensä maastokengät onkin aika kapeita lestiltään. Suosittelen kuitenkin kaupassa kokeilemaan eri kokoja ja malleja. Älä tilaa sokkona netistä.
  9. harmis

    50 km kävely poistuu

    Oikeestaan ei harmita minuakaan. Aika teennäinen laji. Yritetään mennä mahdollisimman kovaa mutta ei saa kuitenkaan juosta. Näyttää typerältä ja tv-kuvien perusteella juostaan kuitenkin aika paljon.Taatusti raaka ja keskittymistä vaativa laji, ei siinä mitään, mutta helpottaisivat omaa elämää kun rehellisesti vaan juoksisivat.
  10. Tänään alkavat ampumahiihdon MM-kisat. Menestymättömyys on näköjään laitettu suksihuollon piikkiin jo ennen kisoja. https://www.iltalehti.fi/talviurheilu/a/8b95d5a8-9817-4f69-94d4-d7d964e51957 Nostaa varmaan kivasti yhteishenkeä ja menestymisen edellytyksiä.
  11. Muistaaksen 400e smartum saldoa/v käytössä, jonka voi käyttää parhaalla katsomallaan tavalla urheilullisiin taikka kulttuurellisiin tapahtumiin. Itse olen maksanut salikortteja sekä maksanut sellaisia juoksu- tms. tapahtumia missä se käy maksuvälineenä. Valitettavasti ei kaikkialla käy.
  12. Ja ihan ensimmäiseksi tarkista että se päälykumi istuu kunnolla vanteella. Jos se on huonosti niin laskee ilmoja pois ja koittaa puristella vähän kohdista mistä on huonosti. Sitten pumppaa uudestaan ilmaa. Mikäli ei meinaa nousta kunnolla paikalleen niin fairyvettä liukasteeksi.
  13. Monestikin. Sivuttaisheitto on helppo oikaista. Pystyheitto (jos vanne on soikea) haastavampaa. Jos vanne heittää vaikka vasemmalle, heiton kohdilta löysätään vasemman puolen pinnoja ja oikealta kiristetään. Varovasti puoli kierrosta kerrallaan ja katsotaan kuinka vaikuttaa. Pahan pystyheiton olen kerran oikaissut. Ensi kerralla vien asiantuntevaan liikkeeseen taikka ostan uuden.
  14. Paras keino välttää tappajasepelistä johtuvat rengasrikot on käyttää tubelessrenkaita. Jos kuitenkin haluaa jostain syystä ajaa sisäkumen kanssa niin kannattaa säännöllisesti joka lenkin jälkeen tai aluksi tarkistaa ettei ulkorenkaaseen ole porautunut sepeliä tai muuta terävää joka voisi rikkoa sisäkumen.
  15. Mainokset saa blokattua jollain adblockilla ihan ilmaiseksi jos ne häiritsee. Itse en ainakaan jostain keskustelufoorumin käytöstä viitsisi mitään maksaa.
×
×
  • Luo uusi...

Important Information

Terms of Use ja Privacy Policy