Jump to content
Juoksufoorumi.fi










beibi

Jäsenet
  • Content Count

    507
  • Liittyi

  • Last visited

Community Reputation

0 Neutral

About beibi

  • Syntymäpäivä 08.06.1963
  1. Jos ette vielä ole tälle päivälle keksineet juoksutapahtumaa, niin tulkaahan Saloon. Käytössä eka kertaa zip-ajanotto. 10,4km juoksu paukahtaa käyntiin klo 18 ja matkaa saa taivaltaa rakettien paukkeessa. Siitäpä on hyvä aloittaa uuden vuoden juhlinta.
  2. Uskaltaiskoha tänne kirjotella... Ollaan miehen kanssa menty vähähiilihydraattisella jo vuosia. Mies myös terveyssyistä täysin gluteenittomalla ja minäkin melkein. Siihen kun tottuu, niin hyvin pärjää. En osaa sanoa maksimitehoista, mutta Björn Ferry voitti ampumahiihdon olympiakultaa v. 2010 ampumahiihdossa, joten voi niillä eväillä ehkä mennä lujaakin. Urheilun puolelta hyviä tutkimuksia Volekilta ja Phinneyltä, samoin Noaksilta. Itsehän sitä tietty täytyy testata, ennen kuin näkee. Mutta jos alkuun heikottaa, niin kannattaa ottaa lihaliemi kehiin. Itse tehty parasta, mutta luomu kuutioihinkin välillä tyydytty. Hiivasta on joskus kärsitty, mutta ei enää moniin vuosiin. Nyt aloitin Maffetone-jakson, mutta kyllä kuukauden päästä taas oisi tarkoitus laittaa vauhtiakin taas kehiin. Tankkauksiin ja geeleihin ei minulla enää ole paluuta. Jollakin ehkä toimii...
  3. Vartin parannukselle ei voi muuta kuin Onnitella!
  4. Ja piirtelemällähän niitä lisäviikkoja tulee vaikka kuin.
  5. Hintava oli, mutta olipahan kuitenkin zipit ja bajamajat, jotka haukkaavat oman osansa. Hyvät fiilikset kuitenkin; enkat paukkui, loppuaika 49:20.
  6. Hyvä, Santta! Uuteen nousukiitoon!
  7. Jahas. Nyt näyttääkin siltä, että Salon maraton on siirretty viikolla, joten pääsemme kuin pääsemmekin sinne Tsekkiin paljaalle puolikkaalle. Siis ei kun joukolla matkaan. http://marathonbb.com/barefoot-halfmarathon.menu
  8. Minäkin kokeilin sitä juoksumattoa, mutta niin äkisti kyllä jalkapohjat kuumui, ettei paljoa viittinyt. Ehkä sitä vois yrittää hiukan ylläpitää, vaikka alkuverkan ajan. Nakukymppiä minäkin joskus ehdotin, mutta jälkikasvu tyrmäsi ajatuksen täysin. Ja se toukokuu tulee kyllä hurjan pian.
  9. Kyllä me viime kesänä jo enimmäkseen paljailla jaloilla kipiteltiin, mutta talven aikana taitaa saavutetut edut olla melko menetettyjä... Joka tapauksessa HCR taitaa tulla aivan liian pian.
  10. Hei kaikki paljasjalkailijat! Olisiko intoa osallistua jossain päin maailmaa/ Suomea paljasjalkakisoihin? Suunnittelimme ensin mieheni kanssa ensi syyskuulle Tsekkiin paljasjalkapuolimaralle, mutta nyt kyseinen päivämäärä ei käykään meille. Onkohan kenelläkään mitään tietoa, missä olisi sopivaa juoksualustaa ihan oikeasti paljaalla jalalla pinkomiseen? Siis ei mielellään ihan karseinta sepelipintaa...Jos tapahtuma löytyisi Suomesta, ajankohdan pitäisi varmaan olla lämpötilojen ja jalkojen tottumisen vuoksi joku elo-syyskuu. Etäämpänä Pohjolasta toimisi varmaan joku myöhempikin ajankohta. Jos meitä olisi useampi, ei olo tuntuisi ihan niin friikiltä.
  11. Heikkilä ei mahda urheilusta ja vhh:sta tietää paljoakaan, koska urheilu ei selvästikään ole hänen sydäntään lähellä. Tohtorismiehet Jeff S. Volek ja Stephen D. Phinney ovat sensijaan paneutuneet vähähiilihydraattiseen ruokavalioon ja kilpaurheiluun vähän vakavammin tutkimustenkin kautta. Luettuani heidän kirjansa The Art and Science of Low Carbohydrate Performance, vakuutuin asiasta sen verran, että uskaltuauduin kokeilemaan. Tämä ei tarkoita mitään 100g hiilariannosta per päivä, vaan kunnolla rasvanpoltolle pakottavaa ja ketoaineiden syntyä stimuloivaa alle 50g/vrk ketogeenistä dieettiä. Melko nuukilla hiilareilla olin mennyt jo useamman vuoden, mutta maratoneilla olin turvautunut kuitenkin urkkajuomiin ja geeleihinkin. Ihan ensimmäisillä maratoneilla suoritin jopa suositusten mukaisen kolmen päivän hiilaritankkauksen kaikkien taiteen sääntöjen mukaan. Jalkavaivojen takia ei harjoitteluni tänä vuonna ole ollut ihan optimaalista, mutta Turun Ruisrääkin puolikkaalle lähdinkin kokeilemaan ketoaineilla juoksua, en hyvään harjoitteluun pohjautuvaa mahdollista ennätystä. Jäin muutaman minuutin ennätyksestäni, mutta juoksu oli elämäni helpoin (puolikas). Nilkan jänteet eivät juoksusta parantuneet, eivät paljon pahentuneetkaan. En vielä osannut päättää, juoksisinko Ahvenanmaalla kokonaisen vai puolikkaan. Jänteiden säästely puhui puolikkaan puolesta, vähähiilihydraattisuuden testaus taas veti kokonaisen puoleen. Laiskana en jaksanut vaihtaa ennakkoilmoani kokoanisesta puoloseen, joten ajattelin, että kokeillaan nyt. Vaihdetaan sitten talveksi hiihtoon, jos jänteet räpsähtää. Keli oli jäinen ja liukas. Aamulla tankkasin munaa, pekonia, kermakahvia ja juustoa - hieman liian myöhään lähtöön nähden. Takataskuun varasin merisuolarakeita. Juoksu oli liukastelua, mutta muuten aika ok. Matkan varrella nautin vettä, suolaa ja kahvia. Kolmen kympin jälkeen piti juosta puskaan tyhjentämään tankki (otti muutaman minuutin). Loppuaika oli 3:56. Ei siis ennätys nytkään (3:44 Castellonissa noin vuosi sitten innoittavan jänösen ansiosta). Eli mitä tämä kertoo? Että voin juosta puolikkaan ja kokonaisen alle 50g hiilareilla/vrk. En ole kyennyt ennätyksiin. Ikää tulee mittariin koko ajan lisää, mutta haluan vielä testata, kykenenkö ketoosiennätykseen. Voi olla, että kuolen juoksuradalle. Voi olla, että jänteeni eivät talven hiihtokaudenkaan jälkeen kestä kunnon juoksua (ehkä vähät hiilarit on ne hajottanut?), voi olla, että ympäristön paine ja vastaan kävelevät munkkipossut näivettävät uteliaisuuteni ja kokeilunhaluni, voi olla, että ruumiinavauspöytäkirjassa lukee, että suonissa virtasi pelkkää voita ja sianihraa. Mutta nyt vielä haluan testata itselläni, mihin tämä johtaa.
  12. Ahvenmoussea, poropataa, kukkakaalivuokaa ja itse tehtyä leipää. Ihan tilkka viiniä. Ja jotain isäntä värkkää vielä kaakaovoista...
  13. beibi

    Minimalistinen kenkä talveen

    Ja minulle tänään räpsähti Feelmaxin Vaskot. Nyt hieman himmailen, ennen kuin menen niillä kipittelemään. Jos järki voittaisi ylenpalttisen innon ja saisin turhat rasitukset vältettyä.
×
×
  • Luo uusi...

Important Information

Terms of Use ja Privacy Policy