Jump to content
Juoksufoorumi.fi



Kuntomies76

Jäsenet
  • Content Count

    43
  • Liittyi

  • Last visited

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. Kiitosta vinkeistä. Edellistä viestiä lainaten, että kannattaa aloittaa suoraan viikosta 4 ja jättää alun totutteluvaihe pois. Itellä on taukoo juoksusta nyt maalis-huhtikuun taitteesta. Sillon siis alko todellinen pyöräilykausi ja juoksutossut ovat odotelleet parempia aikoja siitä asti. Mitä nyt tässä kävin pari viikkoa sitten juoksemassa seiskan lenkillä jalkani kipeiks...(nolo). No jotain pohjaa sentään juoksustakin tuolta viimetalvelta ja keväältä on. Kokeillaan, sano... 9 viikon päästä sen tietää pitääkö ens syksynä aloittaa pikkasen ennen jos tähän samaan juoksutapahtumaan tähtäilee.
  2. Ei kai sitten muuta ku sarvesta härkää ja juoksulenkille totuttamaan jalkoja juoksuun. Asian helpottamiseksi itelle, aion kyllä ottaa tuon puolimaralle tarkoitetun ohjelman käyttöön. On sitten ainakin mitä syyttää jos ei homma onnistunut... :)
  3. Suoraan asiaan. En tiedä ollaanko tässä haukkaamassa liian suurta palaa, mutta ajatuksena olis juosta 9viikon päästä puolikas ilman suurempaa aikatavoitetta. Toki jos kaksi h alittuu, ei haittaa. Juoksua harrastan lähinnä talvisin ja muuten kun päälajini pyöräily ei onnistu. Kymppi taittuu aikaan n.50-55min ilman isoja ongelmia. Kunto riittää, eli kyse on lähinnä miten jalat kestää. Onko tarjota jotain pätevää treeni ideaa näille yhdeksälle viikolle? Vai onko toimiva idea lähtee juoksemaan läpi tuota 12 viikon treeniohjelmaa puolikkaalle ja katsoa mihin se riitti vaikkei ohjelmaa ehtinyt lä
  4. Kuntomies76

    Garmin Connect

    Kyllä mittarissa on yksikkönä kilometri.
  5. Kuntomies76

    Garmin Connect

    Olinkin tiedot sinne korjannut,mutta piti välillä kirjautua ulos ennenkuin mittäyksiköt muuttuivat. Mutta edelleen korkeuskäyrä ilmoittaa korkeuden jalkoina ja etäisyyden maileina.
  6. Kuntomies76

    Garmin Connect

    Miten ihmeessä saan Garmin connectiin suoritukseni näkymään mailien sijasta kilometreinä ja miksi henk.koht tietojen syöttökentässä ei painoa ja pituutta saa sentteinä ja kiloina laitettua,vaan ainoastaa tuumina ja paunoina. Outoa. Myös korkeuskäyrä jalkoina eikä metreinä? Miten saan mittayksiköt muutettua???
  7. Ite kyl tekisin perusvoimatreenit omana päivänään ja sitten lajivoimatreenit omanaan.
  8. Enimmäkseen teen vastuksella tuollaisia 5-10 min vetoja noin sekunti/kampikierros kadenssilla. Mahd raskas välitys tietty pelissä.
  9. Millaisia treeniohjelmia porukka täällä käyttää tukemassa pyöräilyharrastusta? Ite harrastan maastopyöräilyä suht vakavissani ja kiinnostais tietää vähän voimaharjoittelusta kuntosalilla. Lajikohtaiset voimaharjoitukseni teen vastuksella, mutta punttisalilta vois hakee myös apuja.
  10. Kuntomies76

    Kevyt treeniviikko

    Treenin jos toteutan silleen et 2-3 viikkoa kovempaa ja sitten viikko kevyemmin, niin miten toteutan tuon kevyemmän viikon treenit. Pelkkää pk:ta koko viikon samoilla tuntimäärillä,VK treenit pois, vai miten? Tyhmä kysymys varmaan... Anteeks...:)
  11. Olen jok tap menossa huhtikuun lopussa taas testiin, eli saa nähdä mitä tälläkertaa tulee. Olen kuitenkin pitänyt itellä sykkeen tuossa noin 130 kun olen tehnyt pk:ta. Uskon siihen maksimisyke-50 logiikkaan ja hyvältä tuntuu joten näin mennään. Kiitos kuitenkin kommenteista kaikille jaksaneille.
  12. Osuit kyllä vitsillä suoraan asian ytimeen. Peruskestävyys mulla on tasoa noin vuoden urheillut 34vee. Sitä ennen ei urheilua juurikaan. Että lähtökohdat on siinä. Aloitustehot, jos oikein ymmärrän oli 40w ja nostot 30w kerrallaan. Käppyrä meni siis näin... 40w-0.75mmol/l-syke86 70w-0.83mmol/l-syke90 100w-0,97mmol/l-syke99 130w-1.43mmol/l-syke108 160w-1,95mmol/l-syke118 190w-2,82mmol/l-syke128 220w-4,48mmol/l-syke139 250w-6,16mmol/l-syke156 280w-9,25mmol/l-syke170 ja 310w-12,40mmol/l-syke182. Loppusyke oli siis 182krt/min. Kyllähän sen tuosta näkee että alottelijoita ollaan. Mutta ihmetyttä
  13. Ihan normaali kuntotestaus mikä kesti 20 min mun osalta. Pyörällä poljettiin ja vastusta nostettiin 2min välein. Siinä yhteydessä aina verikoe. Ilmoitin vaan asiasta testaajalle kun huomasin sykkeiden "kadonneen" ja siinä sit räpellettiin sykevyötä paremmin kunnes löytyi. Aikaa en tiedä kuinka kauan oli kateissa,mutta minuutin varmasti. Testaaja ei korviaan lotkauttanut tästä tapahtumasta, vaan homma jatkui. Testi meni muuten ihan normaalisti läpi ja kaikki muuten ok. Ihmettelen vaan miks ei tulos mitenkään mene metsään,jos se mitä mitataan niin katoaa?? Sain vaan testissä niin oudoilta kuullo
  14. Kertokaapa mahdolliset testaajat tai asiaan paremmin perehtyneet että mikäli kuntotestauksessa syketiedot katoaa määrittelemättömäksi ajaksi,esim minuutiksi, niin miten se vaikuttaa saatuihin testituloksiin konkreettisesti. Kynnysarvoihin jne jne?
  15. Ite olen kanssa miettinyt noitten rullien (suksien) hommaamista ens kesän harjoitteluun. Olisivat oivallinen lisä kesäharjoitteluun ja ensi talven hiihdot lähtis varmasti mukavasti käyntiin jos kesällä silloin tällöin kävis nillä pökkimässä. Päälaji ei kuitenkaan ole hiihto vaan pyöräily,joten pitää viel kattoo. Käytettynä kun löytäis halvalla ni miksei.
×
×
  • Luo uusi...

Important Information

Terms of Use ja Privacy Policy