Jump to content
Juoksufoorumi.fi


tanikutsi

Jäsenet
  • Content Count

    2 160
  • Liittyi

  • Last visited

Community Reputation

52 Excellent

1 Follower

About tanikutsi

  • Syntymäpäivä May 24

Converted

  • Coopperi
    3100 m lukiossa...
  • 10km
    n. 38 min hölkkäkisan väliaikana
  • Puolimaraton
    1.23.18 -02
  • Maraton
    2.57.55 -96

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. Päivitystä terveystilanteeseen. Ei siitä ole "kuin" reilu vuosi, kun viimeksi tänne kirjoittelin. Takareisivaiva on yhä siellä. Fysioterapiasta ei ollut mitään apua. En voinut tehdä harjoitteita ilman kipuja/kiristyksiä. Koko loppuvuosi meni todella pienellä harjoitelulla. Ja sen myötä kunto on mallia rapa... Nyt on sitten tullut sellainen uusi vaiva, joka taitaa lopettaa ultrajuoksu-uran (jos urasta nyt voi nyt edes puhua). Menierin tauti: https://www.suomenmeniereliitto.fi/menieren-tauti-ja-hoito/ Ensimmäiset merkit vaivasta tulivat vuosi sitten keväällä ja nyt ne ovat pahentuneet selvästi. Pahinta on kiertohuimaus ja siihen liittyvä pahoinvointi. Vältetäviä asioita ovat stressi ja valvominen sekä suolainen ruoka. Kokonaisstressi täytyy pitää alhaisella tasolla kohtausten minimoimiseksi. Pitää yrittää viettää säännöllistä elämää. Eli voi unohtaa 24h ultrakisat (se valvominen, nestetasapaino...)... Tällä hetkellä etsitään vaivaan sopivaa lääkitystä. Katsotaan mihin se johtaa. Jatkossakaan minua ei täällä foorumilla paljon näe, mutta hymyllään kun tavataan
  2. Onhan näitä veetutuksen aiheita tänä vuonna useampikin: 1. Takareisi ei vaan parane. Fysioterapia ei toimi kun ei kivulta pysty tekemään fyssarin ehdottamia liikkeitä. 2. Sisäkorvaongelma (tod.näk. Menieren tauti) iski kesällä parin vuoden tauon jälkeen pahempana versiona. Välillä huimaa niin p**keleesti. Pitäis välttää stressiä jne. Ei onnistu. 3. Syyskuussa fillarilla OTB, jonka seurauksena vasen olkapää vieläkin niin kipeä, että ei pyörän päälle asiaa. Ja kun juoksukin on mitä sattuu, niin otta todella päähän. Ja vaaka näyttää rumia numeroita... 4. Pimeys. Marraskuu on kuukausista viheliäisin. Tekis mieli vaan nukkua ja syödä. Oispa karhu. 5. Jouluvouhotus alkaa nostaa päätään.
  3. Minulla pisin PF-kausi kesti 1,5 v. Lepo ei auttanut vaan piti aktiiivisesti hoitaa. Juoksemaan pystyi jalka teipattuna (kts.forrest_42195:n laittama videolinkki). Opettelin itse teippaamisen netissä olleilla ohjeilla. Muita hoitoja olivat - venyttely (pohkeet ja akillekset) - jalkapohjan PF-jänteen rullailu tennispallolla ja kylmähoito (jäisen pullon rullailu) - yölasta (ns. Strasbourg-sukka). Tämä oli ratkaiseva apu jota käytän vieläkin heti jos PF alkaa oireilla
  4. Alisa Vainio ei kyllä ole mikään hyvä esimerkki tai mainos juoksemisen puolesta. Valitettavasti. Jääräpäisyys ja vääränlainen harjoittelu ja valmennus ajanut tytön katastrofin partaalle. Virheitä aina tulee mutta niistä myös pitää oppia... Suomen kestävyysjuoksun lihavat vuodet ovat kyllä lopullisesti takana päin. Uusi aika, uudet menestyjät, uudet kiinnostuksen kohteet. Itse en oikein keksi mitään syytä, miksi kestävyysjuoksu kiinnostaisi nykynuorisoa. Olen aiheesta keskustellut myös oman jälkikasvuni kanssa ja ainakin heille aihe oli aika EVVK. Pitäisi olla riittävän tuoreita idoleita. Ai kuka Viren?
  5. Uusien tähtien aika astua näyttämölle. Mistä seuraava eurooppalainen 10 s alittaja?
  6. Joo. Coleman ehkä vielä liian vihreä mestariksi. Gatlin on kyllä mun silmissä ikuinen douppari kun jäänyt kahdesti kinni.
  7. Jaahas. Antikliimaksi siitä tuli. Gatlin venyi, mutta... Boltilla surkea lähtö ja se on sitten siinä.
  8. Hieno veto. Loistavaa, että ikuinen suosikkini Tirunesh otti myös mitalin.
  9. Mulla 10 km työmatka. Olen hyödyntänyt sitä yli 15 v harjoittelussa (niin, mulla ei ole autoa, onneksi). Yleensä juoksen vain yhteen suuntaan (töistä kotiin) mutkan kautta, niin tulee kunnon treeni. Kesäisin usein myös molempiin suuntiin (töihin kevyt aamulenkki, iltapäivällä sitten reipasta tai pidempi lenkki). Koska töissä on hyvät sosiaalitilat niin aikaa ei paljon mene säätämisiin. Tästä harjoitustavasta on jo tullut rutiini. Nyt kun olen juoksusta telakalla, niin hyödynnän työmatkan molempiin suuntiin pyöräilemällä (yleensä mutkan kautta). Myös sauvakävely töistä kotiin on tullut kokeiltua.
  10. tanikutsi

    Hoka One One

    Huomasin saman. Clifton 3:sessa ei ole enää tarvinnut vaihtaa vakiopohjallista. Aiemmissa Clifton -malleissa joutui kyllä pelailemaan pohjallisten kanssa, onneksi noita erilaisia pohjallisia oli vuosien mittaan ehtinyt isohko kasa kertyä.
  11. Eka käynti fyssarilla takana. Noloa. Äijä on notkea kuin rautakanki. Lonkat täysin jumissa, jalkaterät kierot yms. kivaa. Sain venyttelyohjeet. varovaisesti ja pienillä liikkeillä tulisi suorittaa. Kokeilin kotona, vaikeaa oli. Seuraavalla käynnillä katsotaan askellusta ja jumppaliikkeitä. Pienin askelin eteenpäin.
  12. Fyssarille tilattu ekat ajat. Homma alkaa ensi maanantaina 5.6... Nyt on menty pyöräilylinjalla. Mutta ei sekään suju ilman kipuja. Jostakin syystä vasen lonkanseutu kipuilee pyöräillessä, onko sitten tottumattomuutta vai takareiteen liittyvää ongelmaa. Tässä nyt kuitenkin muutaman viime viikon liikunnat. Vko 18 (1-7.5): - juoksu 33,5 km (2 krt) - pyöräily 42 km (työmatkapyöräilyä) Vko 19 (8-14.5): - juoksu 13 km (1 krt) - pyöräily 96,5 km - jalkahieronta 1×1 h Vko 20 (15-21.5): - pyöräily 185 km (olikohan liian suuri vikkoannoksen lisäys...) Vko 21 (22-28.5): - pyöräily 103 km Ensi viikolla sitten fysioterapiaa. Toivottavasti saan kunnon ohjeet vaivan hoitamiseen.
  13. tanikutsi

    Hyvä biisi

    Chris Cornell meni ja liittyi taivaalliseen kuoroon... Sano terveisiä Kurtille...
×
×
  • Luo uusi...

Important Information

Terms of Use ja Privacy Policy