Jump to content
Juoksufoorumi.fi


r

Ticot

Jäsenet
  • Content Count

    125
  • Liittyi

  • Last visited

Community Reputation

213 Excellent

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. Olipa kyllä jännä peli ja hienoa taistelua Suomelta. Ärsytti vaan kun Mertaranta hoki miten huonosti Ruotsi pelaa, ihan kuin ei olis yhtään Suomen hyvän pelin ansiota.
  2. Ticot

    Strava

    Flow näytti mulle ainakin jotain tiedotetta, että ei valitettavasti nyt toimii se automaattisynkkaus.
  3. Ticot

    Polar H10 häiriöt?

    Siis millä peset ja kiillotat nuo nastat? Ja pitääkö siis nekin kostuttaa? Mulla h7 ja pelaa muuten hyvin, mut viimeaikoina on alkanut sekoilla, jos lenkki kestää yli tunnin... Patterit olen vasta vaihtanut, mut mullakin on kyllä jotain halpis pattereita, et voinee olla niidenkin syy.
  4. Oliko tässä ketjussa jo aiemmin puhetta siitä, että mikä sitten mahtaisi olla perusterveen naisen vastaava aika? Jos sitä vaikka joskus siirtyisi maratonia juoksemaan, niin tietäisi tavoitteen 🙂
  5. Ticot

    Vaarojen maraton 2018

    Onko tietoa miksi Saara keskeytti?
  6. Ticot

    Alelaari

    Tätä ku lukee, niin melkein harmittaa, etten itsekin ostanut vielä toista paria varastoon. On kyllä minunkin jalkaan tosi mieluinen kenkä. Toisaalta mulla on aika monet kengät nyt käyttökierrossa (2 paria nopeaan juoksuun, 2 poluille, 2 nastalliset, 1 pitkiksille, 1 mattokengät, 1 paljasjalka) , joten ei nuo ihan heti loppuun kulu :D.
  7. Ticot

    Alelaari

    Adidas adizero boston 6:sta oli ainakin vielä viikko sitten hyllykaupalla tarjouksessa Oulun joutsensillan Intersportissa. Sekä naisten että miesten malleja ja aika kattavasti eri kokoja. Jotain reilu 79€ jäi hintaa.
  8. Mulla vuonna 2017 alkuvuosi ennen Hetta-Pallasta keskimäärin 34km/vko. Sen lisäksi jonkin verran hiihtoa ja jääkiekkoa. Pitkät treenit ei ollut pisimmilläänkään kuin jotain reilu 20km, tosin saman vuoden keväällä juoksin kyllä Karhunkierroksella sen 33k. Ihan ok meni Hetta-Pallas, taktiikkana oli kävellä mäet ja hölkätä aina muulloin.
  9. Kiitos, tämä oli hyvä video. Pitääpä koittaa itsekin nyt aktivoitua tämän asian suhteen.
  10. Ihan hyvä kuntopiikki tuli tuosta kympin kisasta, viikko sen jälkeen kaverin kanssa likkojen lenkillä ja olipahan meno kevyempää. Kympin kisassa avg174@05:02, likkojen lenkillä matka 7,5 km ja avg161@05:07. Kyllä pitäs mennä kymppi alle 50min, nyt kun vaan löytyis sopiva kisa.
  11. Ilmoitanpa itsenikin tänne, tänään kymppi pikkuisen alle 51min. Alle 50 oli jo tänään tavoitteena, mutta ihan ei vielä mennyt. Vauhdinjako oli tosi tasainen eikä mitään kanttausta tullut, mutta ei toisaalta myöskään saanut revittyä ihan sitä viimeistä vaihdetta peliin. Keskisyke 174 ja anakynnys 179, eli vähän pitäs vielä enemmän itsestä saada irti. Harjoittelu on keskittynyt aika paljon pk-treeniin ja kovempi juoksu on jäänyt väliin, joten jatkossa pitäs varmaan ottaa vk:ta mukaan niin pääsis seuraavaan ketjuun :).
  12. Ticot

    Kengät Karhunkierrokselle

    Mulla matkana oli 31K ja kenkinä Icebugin Pytho2. Ihan hyvin toimi, varsinkin ylämäissä oli mielestäni noista nastoista apua. Jos olisin omistanut jotku karkeampi kuvioiset maastokengät, niin olisin ehkä valinnut ne. Mutta nyt kun toinen vaihtoehto oli Salomonin Speedcross 3, niin valinta kallistui Icebugeihin.
  13. Tänään oli sitten ohjelmassa nykyisen reeniohjelman päättävä 10km testilenkki. Polar antoi lenkistä tiedot 10 km, 56:52, 5:41min/km, avg 175(~87%), juoksuindeksi 48, kadenssi 89/93. Vertailun vuoksi reilu pari kuukautta sitten juostussa Klaukkalan kinkkuhölkässä vastaavat tiedot oli 8,6km, 51:55, 6:01min/km, avg 174(~87%), juoksuindeksi 42, kadenssi 88/92. Ihan hyvin on siis kehitystä tullut tässä parissa kuukaudessa, toki se oli aika odotettavaakin kun ennen tuota kinkkuhölkkää en ollut reenannut oikeastaan ollenkaan ja nyt on kuitenkin tullut reenattua ohjelman mukaan 12 viikkoa 4-5 kertaa viikossa. Uskon, että ois ollut vielä vähän kiristämisen varaakin tuossa testilenkissä. 5km väliaika oli 29:15, toinen puolikas tuli aikaan 27:47. Loppuun pystyin siis kiristämään aika paljon, eikä maalissakaan mikään ihan kuollut olo ollut. Tästä on nyt hyvä jatkaa reenaamista, uskon että 2h alitus puolikkaalla on ihan hyvin mahdollista tulevana kesänä. Pitäs vaan päättää millä ohjelmalla reenausta jatkaa :).
  14. Noniin, pitää käydä tännekin päivittämässä, että juoksut on kyllä jatkunu vaikkei sitä tänne ole tullut mainittuakaan :). Lähes täysin olen pystynyt reeniohjelmaa noudattamaan, lähinnä välillä joutunut vaan ottamaan vaunut mukaan noille kevyemmille lenkeille. Aika selvää kehitystäkin jo näkyy, aluksi kun tuntui että tuolla reenin 1-tasolla ei pystynyt yhtään hölkkäämään, nyt se menee välillä jopa "vauhdikkaasti". Kivaa on myös ollut kun tuo ohjelma on nyt viimeviikkoina sisältänyt paljon rankeempaakin reenenjä, intervalleja ja enemmän myös vk-reeniä. Tällä viikolla tuli tähän astiset ennätyskilsat, 27,2km. Pari viikkoa on enää tätä nykyistä juoksuohjelmaa jäljellä, sen jälkeen pitäs miettiä uusi ohjelma. Oon ajatellut että pitäs alkaa myös lihaskuntoa kasvattamaan, joten ehkä ois fiksua ottaa seuraavan harjoitusjakson alkuun joku vähän kehittävämpi punttiohjelma joksikin aikaa ja sitten taas keventää ylläpitävään? Oisko kenelläkään hyviä vinkkejä juoksun ja punttiksen yhdistämisestä?
  15. Wau, aika hurjaa on kyllä sun kehitys ollut! Toivottavasti vaivat pysyy loitolla, niin saadaan kuulla et kuin hurjiin tuloksiin sie viel pääset kunhan saat reenata terveenä :).
×
×
  • Luo uusi...

Important Information

Terms of Use ja Privacy Policy