Jump to content
Juoksufoorumi.fi










MajoR

Jäsenet
  • Content Count

    230
  • Liittyi

  • Last visited

Community Reputation

29 Excellent

Contact Methods

  • Website URL
    http://eemelinevaat.blogspot.fi/

Profile Information

  • Gender
    Male
  • Asuinpaikka
    Espoo

Converted

  • Coopperi
    3090m
  • 10km
    00:41:13
  • Puolimaraton
    1:31:37
  • Maraton
    3:14:59
  • Tavoite
    10km alle 40min vielä tänä vuonna?

Recent Profile Visitors

381 profile views
  1. Hyvän näköistä tavaraa Lidlissä tulossa myyntiin. Itselläni on myös vain hyviä kokemuksia Lidlin urheiluvarusteista. Kenkiä en ole uskaltanut ostaa, pronaatio tuettuja ei taida edes löytyä?
  2. Jos joskus jossain palkinnoille pääsisi, niin kyllä pytty kelpaisi!
  3. Tänään on ensimmäinen päivä ilmoittautua mukaan osallistumisarvontaan. Arpa on nyt heitetty! Your request was successfully transfered. Have a nice day.At the earliest on December 1st, we will be sending out an email stating whether or not you have received a race spot for 2016 in Berlin.
  4. MajoR

    Maximivauhti

    En ole huippunopeutta koittanut mitenkään järjestelmällisesti esiin kaivaa, mutta viime viikolla oli yksi 8km PK lenkki jonka loppupuolella tein 3 lyhyttä kiihdytystä, eli ruskoa (strides). Ensimmäisen kiihdytyksen hetkellinen huippunoepus oli 2:24 min/km eli 25km/h. Tuo on korkein nopeus mihin olen harjoituksissani törmännyt. Ehkä se huippunopeus on tuota vielä jonkun verran kovempi, en mielestäni juossut edes aivan täysyiä, mikä ei tarkoituksena ollutkaan.
  5. Kiitos vastauksesta! Maratonit olen juossut keskisykkeellä 170 - 180, välillä vähän yli 180. Maksimisyke on n.208. Maratonvauhtinen tarkoittaa siis kohdallani käytännössä samaa asiaa kuin kuin tasavauhtinen vauhtikestävyysharjoitus. Tällä hetkellä mcmillanin laskuri antaa tällaiselle harjoituksella vauhdiksi 4:17 - 4:28min/km
  6. OlliL, Hieno nousu vaikeuksien kautta voittoon! Se että jättää harjoituksen väliin tai ottaa kevyemmin, puhumattakaan kisan väliin jättämisestä on välillä todella vaikeaa. Tarkoitatko maratonvauhtisilla harjoituksilla sen hetkistä arvioitua vauhtia, mitä olettavasti pysytyisit pitämään yllä maratonin verran, vai mahdollisesti jotain kaukaisempaa tavoite maratonvauhtia? Esimerkiksi mcmillanin laskuri antaa itselleni puolimaratonin ajan perusteella "maratonvauhdiksi" 4:34. Aion juosta seuraavan maratonin vasta 2016 syyskuussa, jolloin tavoiteena on alittaa 3 tuntia. Jos / kun teen "maratonvauhtisia" harjoituksia, milloin niitä kannattaa tehdä, ja mitä vauhtia?
  7. Henkilökohtaisesti juoksen aina mieluummin puolimaratonin kuin jonkun epämääräisen matkan (17,3km). Myös mahdollisuus juosta maraton keväällä pääkaupunkiseudulla on hieno juttu. Monelta osin samasta porukasta nämä tapahtumat varmasti totta kai kuitenkin kilpailevat.
  8. Ilmoittaudutaan mukaan tähänkin ketjuun. Tämän hetkinen kympin ennätys on vuoden 2012 Hakunilan uuden vuoden juoksun 41:13. Tämän vuoden Vantaan maratonilla meni puolimaraton aikaan 1:31;37, joten ei tuosta 40minuutin kympin kunnosta kovin kaukana olla. Seuraavan kerran yritän 40 minuuttia alittaa 14.11. Aktia Cup:issa. Mitään spesiaali kympin harjoittelua en ole tekemässä, vaan tämän rajan pitäisi alittua maratontreenauksen sivutuotteena.
  9. "Juoksun pääjärjestäjänä toimii Helsingin Jyry ry. Yleisurheilu." http://www.helsinkispringmarathon.net/#!s--nn-t/qhwa4 http://www.helsinginjyry.fi/
  10. Yhtään geeliä en ottanut, mutta eipä niitä puolimaratonilla tarvitsekaan. Maratonilla en myöskään lähtisi ottamaan geelejä, jos en ole kyseiseen merkkiin aiemmin perehtynyt. Hamstrausta on vaikea ymmärtää, koska silloinhan joutuisi ehkä hiljentämään vauhtia..
  11. Todella hienoa, että nyt löytyy pääkaupunkiseudultakin kunnollinen kevät maratonkilpailu! Todennäköisesti tulen mukaan puolikkaalle. Minua kovasti kiinnostaisi, onko reitti virallisesti mitattu? Tämä kiinnostaa siksi, että veljeni tarvitsee jonkun maraton ajan, että pääsee järkevään lähtöryhmään Berliinin maratonilla. Aiempi suunnitelma oli lähteä juoksemaan Yyteriin, mutta tämä kilpailu olisi varmasti monella tavoin parempi hänelle, jos vain tulos saksalaisille kelpaa. Tällaisen löysin Spring maratonin nettisivuilta: "Juoksun pääjärjestäjänä toimii Helsingin Jyry ry. Yleisurheilu."
  12. Tokaa kertaa mukana Vantaalla, viime vuonna juoksin kokonaisen ja nyt puolikkaan maratonin. Järjestelyt olivat tälläkin kertaa todella hyvät! Vantaalla on myös mukavan lämmin tunnelma koko ajan, tiedä sitten mistä moinen johtuu. Erityiskiitokset uimahallista, sekä todella laadukkaasta striimistä! Ainokaiset miinukset kehtaan antaa vessojen osittaisesta riittämättömyydestä. Tarkempaa raporttia juoksustani löytyy täältä: Vantaan puolimaraton 2015
  13. Ilmoittautuminen osallistumisarvontaan alkaa 19.10.2015 viimeinen päivä osallistua arvontaan on 1.11.2015. Tämän vuoden uutuutena on mahdollisuus osallistua arvontaan kahden tai kolmen hengen ryhmissä, jolloin kaikki voittaa tai kukaan ei voita. Osallistumisarvonnan tulokset julkistetaan joulukuun 2015 alussa. Jos arpaonni ei suosi, voi paikkoja ostaa matkatoimistojen kautta. Osallistuminen on mahdollista myös keräämällä riittävästi lahjoituksia hyväntekeväisyyteen. 40,000 juoksijaa otetaan mukaan, maratonin hinta on 98€ http://www.bmw-berlin-marathon.com/en/ Reitti on tunnetusti todella nopea ja maisemat sekä kannustus huikeat! Joissain tapauksissa on mahdollista, että reitti ruuhkautuu, varsinkin kilpailun alussa. 2012 olen itse Berliinissä juossut ja oli kyllä huikea kokemus. 2016 on tarkoitus olla taas mukana viivalla, nopeammassa lähtöryhmässä kuin 2012, ja lyödä ennätykset uusiksi!
  14. Täältä löytyy mielenkiintoista juttua palauttavista lenkeistä: http://running.competitor.com/2013/10/training/whats-the-real-benefit-of-recovery-runs_130 Jutun mukaan palauttavien lenkkien ei ole tarkoituskaan palauttaa edellisistä harjoituksista, vaan kehittää kuntoa edelleen kun treenataan rasittuneessa tilassa. Jutun mukaan palauttavia harjoituksia ei tarvita, jos treenaa alle 4 kertaa viikossa. Palauttavan harjoituksen ainut kriteeri on, että se ei häiritse seuraavaa avainharjoitusta eikä estä toipumista edellisestä avainharjoituksesta. Kannattaa tutustua, ei ole pitkä kirjoitus.
×
×
  • Luo uusi...

Important Information

Terms of Use ja Privacy Policy