Jump to content
Juoksufoorumi.fi










Ohno

Jäsenet
  • Content Count

    162
  • Liittyi

  • Last visited

Community Reputation

10 Good
  1. Maratoneja on maailma puolillaan ja aina voi mennä jollekin toiselle. Isoin ongelma onkin henkinen, kun on asettanut mielensä siihen yhteen, harjoitellut se mielessä ja katsellut maisemia sillä silmällä että 'tuolla minä juoksen elokuussa' ja sitten on pakko luopua, sulattelussa menee näköjään aikansa.
  2. Näyttää siltä että joudun jättämään HCM:n väliin. Elämäni ensimmäinen maraton. Odotin sitä, harjoittelin sitä varten, mietin ja pohdin. Tiedän että olisin jaksanut juosta sen maaliin asti. Ja nyt, en voi lähteä mukaan. Mahavaiva estää juoksemisen. Onpa tyhjä olo. Vaikkei maraton ole maailman tärkein asia, huomaan nyt kuinka paljon se merkitsi. Se taisi olla minulle enemmän kuin vain 42 kilometriä. Ehkä joskus uudestaan. Mutta voi mikä tyhjyys nyt vallitsee mielessä. Ja melkein on tippa linssissä. Ei minulla ole kysyttävää, mutta olipa maratonharjoittelu...
  3. Naisena ei kävisi mielessä olla ilman paitaa tai alusvaatteita Nyt on niin kuuma että en todellakaan lähde lenkille, en tiedä mitä mittarissa mutta kolmosella alkaa.
  4. Ohno

    Kysymys NAISILLE!

    On siitä jo jokunen vuosi mutta olin näkevinäni niitä lähiaikoina. Toivottavasti myyvät koska kohta on pakko hankkia uudet, vaikka erittäin kestävät ovatkin olleet.
  5. Ohno

    Kysymys NAISILLE!

    Lindexin sporttiliivi, merkkiä Swegmark. Toimii minulla, ei maksa paljon, ihan vahingossa joskus ostin, enkä näe mitään tarvetta vaihtaa muuhun vieläkään.
  6. Löysin merinovillaiset alusvaatteet tänä kesänä Mahtavat myös helteellä.
  7. Pahoittelen, ymmärsin lukemani niin että vain matka tuntui olevan merkitsevä suurimmassa osassa kirjoituksia, kuten tässä. Se, että vauhdilla on merkitystä kulutukseen jos juostu aika olisi sama, tuntui jäävän pimentoon. Harjoittelen luetunymmärtämistä kun tulen hitaalta lenkiltä kotiin.
  8. Ei se ihan niinkään mene, että vain käytetty aika merkitsee. Taloudellisuuden lisäksi teholla on merkitystä. Kävellen tunti tai hölkäten tunti kuluttavat eri määrän kaloreita. Esimerkiksi tuo kalorilaskuri antaa 80 kg painavalle 10 km tunnissa juoksevalle kulutukseksi 779 kcal, mutta vauhdilla 12 km/ tunti kulutus on jo 1008 kcal. http://kalorilaskuri.fi/liikunta.php http://www.kuntolehti.com/main.php?id=68
  9. Minusta tuntuu että olen juossut pariakin erilaista vauhtikestävyysharjoitusta, vaikkei niitä ole miksikään sellaisiksi nimitetty ohjelmassa (joka ei tosin erottele nimillä eri treenejä muutenkaan). Viimeisin oli 10 km, lähdin juoksemaan kylmiltään ja kävelin viimeiset 100 metriä. Olisin jaksanut vielä vähän, mutta en paljoa enempää. Tuntui, että treeni oli tehokas. Aiemmin kesällä juoksin 4x5 minuuttia ehkä 5 minuutin palautuksella välissä. Viimeinen 5 minuuttinen oli jo raskas, mutta tunsin tehneeni jotain, josta oli hyötyä. Sykemittaria en omista, joten sitä puolta en osaa kertoa. Lähden juoksemaan noita asenteella, että vauhtia pitää jaksaa pitää koko matka, joka on tavoitteena, ja sitten hidastaa siitä jonkin verran ettei mennä veri suussa ja päässä mustenee- meiningillä kuitenkaan.
  10. Seuraava tyhmä kysymys: miten iPodiin saa matka-ominaisuuden? Mitä lisäpalasia iPod Nanoon pitää ostaa?
  11. Ohno

    Suolasta, taas

    Juuri tätä tarkoitan. Annostelusta ei vaan ole ollut aavistustakaan.
  12. Ohno

    Suolasta, taas

    En löytänyt vanhoista ketjuista vastausta, siispä joudun kysymään suolan käytöstä. Miten paljon sitä pitäisi maratonilla käyttää, jos joisi esimerkiksi pelkkää vettä ja geelejä? Gatoraden käyttöä mietin vielä, se alkaa vaan närästää sen verran pahasti, ellei ole tosi laimeaksi lantrattua, että mietin josko pelkällä vedellä ja suolalla saisi saman asian hoidettua. 10 kilometrin välein? Vain kerran puolimatkassa? Aikaa kulutan maratonilla varmasti yli 4 tuntia. Juoda olen suunnitellut joka pisteellä, jos on jano, puolimatkan jälkeen juomapisteitä on 2 km:n välein ja ei ehkä ole ihan välttämätöntä juoda jokaisella jos ei siltä tunnu. Tai sitten juon pari mukia jos kovasti hikoilee. Ja silloin se suolanmenetys alkaa kai merkitä. Oletuksena siis, että Helsingissä 14.8. on edelleen helle. Jos lämpötila on alle esim 22, otan taskuun vähän suolaa suoraan purkista ja jos tuntuu että tarvitsee, otan vähän. Mutta jos on kuumempi, tämä kai alkaa olla tärkeämpää. Silloin ajattelin ostaa suolatabletteja.
  13. Perun sanani, ettei helteellä voisi juosta. Näköjään siihenkin tottuu. Hikistä puuhaa se on edelleen, mutta ei niin hankalaa kuin alkuun. Kun vaan huolehtii että juotavaa on riittävästi ja pitää vauhdin tarpeeksi hiljaisena, kyllä nyt voi sittenkin juosta. Ja koska näyttää siltä, ettei helle heti lopu ja HCM:ssä saattaa siis olla kovin kuuma, käyn lenkillä iltapäivällä ihan vaan kroppaa totuttaakseni. Onneksi mereltä tuulee. Nyt jo melkein hymyilyttää juostessa kun viikko sitten vielä irvistin.
  14. Tuo palleahengitys on jännä. Kokeilen sitä itse aina kun alkaa pistää. Poistuuko pisto sen ansiosta vai itsestään, en tiedä. Mutta heti huomaa kuinka paljon paremmin voisi hengittää. Jotenkin kun saisi itseään kehitettyä niin, että siitä tulisi jokseenkin luonnollinen tapa. Vinkkejä?
  15. Ajattelin syödä muutakin kuin kaksi suolakeksiä Tosin helteellä ruokahalu on aika kateissa.
×
×
  • Luo uusi...

Important Information

Terms of Use ja Privacy Policy