Jump to content
Juoksufoorumi.fi



Lauri.H

Jäsenet
  • Content Count

    1 884
  • Liittyi

  • Last visited

Community Reputation

196 Excellent

Recent Profile Visitors

2 552 profile views
  1. Lauri.H

    Täysmatka Suomessa 2016

    Reilusti eläkeläisetkin suoriutuu hommasta normaalien aikarajojen puitteissa. Miksei siis työikäiset naisetkin? Eikä ole. Keskimääräiset suoritusajat on 4+ h, mutta alle 5 h niin naisilla kuin miehillä.
  2. Sanoisin että laskuri antaa jokseenkin hyvän arvion alueistasi. Peruskestävyysharjoitteluun 150 molemmin puolin on hyvä ja sitähän saa tosiaan olla suurin osa harjoittelusta.
  3. Jos se on sallittu säännöissä niin ei kai siinä ole mitään muttia. Siinäpähän auttoi.
  4. Flunssaa kaksi viikkoa takana. Jokohan ensi viikolla pääsisi liikkumaan.
  5. Tuli kieltämättä aloittajan viestistä tämä skenaario enemmän mieleen. Keski-ikäinen mies huohottamassa kannoilla. Se ei ole kisa jos toinen ei tiedä sen olevan kisa. Muuten se on vaan jahtaamista.
  6. Koko viikko flunssaa tähän mennessä. Töissä pystyy käymään kun on istumatyö, mutta lenkille ei ole asiaa.
  7. Ma 5.9. Lepo. Flunssa tekee tuloaan. Tänään ei vielä ollut mikään ihan hirveä olo, joten töissä pystyy kyllä käymään. Poika oli poissa hoidosta. Katsellaan lenkkejä olotilan mukaan. Voihan se olla, että nyt olisi hyvä paikka pitää hieman kevennetty viikko ja lepäillä kun edelliset kolme viikkoa on olleet hyvää nousua. Pitää suunnitella päivä kerrallaan.
  8. Su 4.9. TV-pitkä (PK2) / 2:02 / 22.3 km @ 5:28 min/km / 148 (76%) / juoksuindeksi 65 sis. lopussa 6 x 50 m / 1 min Jatkumoa edellisten viikkojen progressiivisesti piteneviin pitkiksiin. Eväänä noin 7 dl vettä juomarepussa. Viimeisten 5 viikon ajalta on nyt neljä pitkistä ~90 - 120 min aina 10 min nostoilla ja tässä mietin onko enää tarvetta kasvattaa pitkiksen pituutta ajallisesti vai käyttääkö energiaa johonkin muuhun. Kymppiä varten ei lienee mitään kovin pitkiä pitkiksiä tarvi tehdä vaikka vahva aerobinen kuntopohja onkin tärkeä. Lenkin pidentämisen sijaan voisi vaikka yrittää lisätä lenkkien kokonaismäärää viikossa ja sitä kautta hakea suurempaa kuormitusta. Viikossa siis kuitenkin säilyisi yksi kahden tunnin pitkis. Viikko 36 yhteensä: 6 harjoitusta (1 lepopäivä) 6 h 19 min (ka. 1 h 3 min) 67.0 km (ka. 11.2 km) Hyvä viikko perusharjoittelua.
  9. La 3.9. TV-kevyt (PK1) / 0:38 / 6.3 km @ 6:08 min/km / 129 (66%) / juoksuindeksi 67
  10. Pe 2.9. TV-perus (PK2) / 1:10 / 12.8 km @ 5:31 min/km / 139 (71%) / juoksuindeksi 68 Leppoista hölkkää.
  11. To 1.9. TV-kevyt (PK1) / 0:39 / 6.3 km @ 6:19 min/km / 128 (66%) / juoksuindeksi 67
  12. Uinnista saat helposti maksimit jos vähäänkään käyt harjoittelemassa oikeaa vaparin tekniikkaa. Siihen ei vielä mitään hirveää kuntoa tarvi vaan kohtuullisella tekniikalla voit vetää mukavuusalueella tuon uinnin ja saat täydet pisteet. Hiihtotestiä varten voit totuttaa käsiä esimerkiksi rullaluistelemalla sauvojen kanssa. Samalla toimii hyvänä vaihteluna.
  13. Ke 31.8. TV-perus (PK2) / 1:10 / 13.2 km @ 5:18 min/km / 149 (76%) / juoksuindeksi 63 sis. 5 x 50 m / 1 min Perusfiilis. Kaikki paikat tuntuu hyvältä ja missään ei tunnu väsymystä. Lenkin aikana jopa mietti treenaako sitä ihan tosissaan kun ei väsytä enempää. Taidan kuitenkin ennemmin valita pienen aliharjoittelun kuin yliharjoittelun. Elokuun 2016 yhteenveto Juoksuharjoituksia: 24 kpl Täysiä lepopäiviä: 7 kpl Kokonaiskesto: 21 h 18 min (keskim. 53 min/lenkki) Kokonaismatka: 224.5 km (keskim. 9.4 km/lenkki) Alla kuvaaja, jossa palkein merkitty päivittäinen juoksumatka ja viivakuvaajana juoksuindeksi. Juoksuindeksi (kuvaa vauhdin ja sykkeen suhdetta, isompi luku = parempi) ainakin on selkeässä nousussa, joten eiköhän tässä jotain tehdä oikein.
  14. Ma 29.8. Lepo. Töissä oli ihmeen flunssainen olo joka meni kuitenkin ohi iltaa kohden. Tämän takia en kuitenkaan lepopäivää pitänyt vaan ihan muuten vaan. Ti 30.8. TV-kevyt (PK1) / 0:38 / 6.2 km @ 6:11 min/km / 133 (68%) / juoksuindeksi 64 Ihan normaali olo onneksi ja jalat oli höyhenen kevyet.
×
×
  • Luo uusi...

Important Information

Terms of Use ja Privacy Policy