Jump to content
Juoksufoorumi.fi



puujalka

Jäsenet
  • Content Count

    4 631
  • Liittyi

  • Last visited

  • Days Won

    46

Everything posted by puujalka

  1. Aneemista reumahölkkää vajaat 14km. Ei jaksanut, ei happi kulkenut, jalat raskaat ja hapoilla. Näitäkin treenejä tarvitaan, ja niihin on sitten mukava verrata kesällä kun jalka on kevyt ja kunto rautaa.
  2. Jokohan se alkais flunssat olemaan ohi. Tänään olotila jo lähes normaali, joten pari kevyttä lenkkiä: aamulla 30min ja aamupäivällä 45min. Molemmat matolla, koska ulkona on niin veemäinen viima että ei sinne ole asiaa. Sääennustekin näyttää vähän siltä, että paluu ulkoliikuntaan saa vielä odottaa itseään. Tänään puskee taas lunta, mutta sen jälkeen menee reippaasti plussalle moneksi päiväksi, joka saattaa vetää tiet ihan mahdottomaan kuntoon. Mutta sen näkee sitten. Sinänsä aivan yksi ja sama, kunhan toi matto ei nyt vain laukea. Punttisalithan näillä kulmilla on suljettu.
  3. Viikon yhteenveto: 50km flunssaista köpöttelyä. Kaavailin viikon alussa, että nyt nostellaan jo vähän määrää ja tehoja, mutta flunssa päätti toisin. No tänään tein aamusta lumitöitä aika reippaalla teholla, ja olo oli sen jälkeen sen verran normaali, että hölkkäilin siihen päälle vielä reilun tunnin. Nyt seuraamaan SM-halleja.
  4. Kuka sen jalkojen pituuseron todensi? Miten? Olen vähän skeptinen näiden vaihtoehtohoitojen suhteen. Jos kropassa on jotakin joka estää normaalin liikkumisen (juoksu, kävely), sitä ehkä kannattaisi lähteä selvittämään lääketieteen keinoin. Eli lääkäriin, kuvat jne. Kiropraktikon käsittely saattaa olla jopa vaarallista joissakin tapauksissa.
  5. Pitkä noiden treenien päälle ja tukiharjoitukset koville päiville, eli jotenkin näin: L,H1,L,L,H2,L,H3,L,P L = kevyttä H1 = vetoja + punttis (jakson pääharjoitus) H2 = vetoja + punttis H3 = vetoja + punttis P = pitkä Näitä 9 pv viikkoja kaksi pötköön, sitten kolmen päivän huili, tekee yhteensä kolme kalenteriviikkoa.
  6. Terve! 9 päivän viikkoon siis samat harjoitukset kuin Danielsin normaaliin viikkoon, eli 3 harjoitusta, pitkä lenkki ja vielä oheistreenit, eli pari punttisalia. Näitä "viikkoja" kaksi, jonka jälkeen kevyt viikko, jolla vain kaksi harjoitusta. Kauden edetessä sitten punttikset jää pois, pitkät lyhentyy ja kovat kovenee.
  7. Flunssa vähän jo helpottamaan päin. Tänä aamuna vedin jo puolisen tuntia aika normaalia hölkkää matolla. Muuten ihan hyvä fiilis, mutta matosta alkoi kuulumaan melkoinen paukutus. Eipä tuo yllätys ole, koska takuuaika taisi just mennä umpeen. Joutaakin jo mennä paskaksi? Huomenna yritän juoksennella ulkona reilun tunnin, mikäli joku auraa tiet päivällä. Tänne kulmille on luvassa lunta aika reippaasti. Matolla en pysty mitenkään juoksemaan pidempään kuin puoli tuntia. Mattojuoksu on mulla vähän joko-tai. Joko sitä tekee ja kun ei paremmasta tiedä, pienen totuttelun jälkeen se menee
  8. Uskotaan kun nähdään. Nyt ei vaikuta kovinkaan keväiseltä. Lunta tulossa helvetikseen, pakkanen -10 paikkeilla. No matolla on ikuinen kevät!
  9. Mulla on vähän isommat kadenssit, mutta mitäpä väliä sillä on. Sehän oikeastaan kertoo vain jalkojen pituudesta.
  10. Miten muuten koronaan kuoleminen määritetään? Ihminen kuolee ja sillä on elimistössään koronavirusta?
  11. Flunssan kourissa, joten ei mitään treeniä ole pystynyt tekemään. Eilen tuli vähän hutera ja kuumeinen olo, vaikka lämpöä ei kropassa ole, joten aika hiljaiseloa tässä on nyt vietetty. Vetäydyin töistäkin pois sairikselle loppuviikoksi. Perseestähän tämä on, mutta ei mahda mitään.
  12. Sain juuri tiedon noista verikokeista. Kuulemma se on ihan odotettavissa että tulehdus laskee hemoglobiinia, joten normipäivä. Muutenkin kaikki arvot on ihan ok tässä vaiheessa. Päivän liikuntapiirakka koostui vajaa 14km aneemisesta reumahölkästä, hyytävässä viimassa. Meno ei ollut ihan kaikista parasta priimaa. Mutta että ei nyt vain tule epäselvyyttä: nyt kun olen pystynyt ulkoilemaan sen reilun tunnin päivässä ilman kipuja, elämänlaatuni on kokenut suorastaan räjähdyksenomaisen nousun. Eli vaikka jutut käsittelevät välillä vähän negatiivisia juttuja, jokainen päivä on ollut vain pelkk
  13. Aneemista meininkiä, kirjaimellisesti. Ihmettelin jo syksyllä kun ei oikein tahdo happi kulkea ja on puhti muutenkin pois. Ajattelin syyksi huonon kunnon, mutta sen lisäksi veriarvot on aika keturallaan. Hemoglobiini anemian rajalla ja valkosolut käyneet vähiin. Maksa-arvotkin koholla, mikä nyt oli odotettavissakin. Tänään saan puhelimitse jonkinlaisen lausunnon. Luultavasti kaikki on ihan ok, mutta pakko tehdä jotakin veriarvoille. No olihan se tietysti aika selvä juttu, että ei tästä nyt mennä läpi tuosta noin vain syömällä pari pilleriä.
  14. Ei toimisi minulla noin epämääräinen keräily, vaan kun alan treenaamaan, se on minimimäärät minuutteina aamulla + päivällä, esim. 30+45. Jos niitä ei pysty tekemään, sitten voi todeta epäonnistuneensa. Tsemppiä niskan kanssa. Omani on myös edelleen kipeä lähes kahden viikon jälkeen. Pahin vaihe kesti pari-kolme päivää. Tuli vain mieleeni, että mahtoikohan siihen liittyä joku flunssavirus. Puoli viikkoa niskan hitsautumisen jälkeen iski flunssa.
  15. Oikea asenne! Ei hommista mitään tule ilman terveellistä annosta itseinhoa. Mutta toisaalta hommista ei oikein tule mitään myöskään ilman yksityiskohtaista suunnitelmaa. Siis lukiko sulla paperilla että Ke, To ja Pe piti tehdä jotakin enemmän vai kuinka? Jos ohjelma on ympäripyöreä, ei sitä kannata sitten jälkikäteen ihmetellä.
  16. Semiflunssa tekee edelleen kiusaa. No vastahan sitä on viikon jatkunut, eli toinen vielä jäljellä jos ei tule jotakin pahempaa tautia. Vetämätön olo, mutta ulkoilin kuitenkin vajaat 8km.
  17. Monacon kisa oli ja meni jo tunteja sitten. Kipchoge 13:10 (tjsp).
  18. Viikon yhteenveto: n. 62km kevyttä ulkoilua. Flunssaa pukkaa päälle, joten erittäin, erittäin kevyesti. Suunnitelmissa on nyt sitten seuraavan kolmen viikon jakson ajan tehdä pohjia PK-kaudelle. Se tarkoittaa sitä, että kaikki samat treenit tehdään, mutta vain lyhyempinä ja tunnustellen. Lentsu tietysti vielä rajoittaa tekemistä entisestään. "Pohjien pohjia" joudun nyt tekemään, koska en edelleenkään tiedä voinko treenata normaalisti. Jarrutellen mennään siis vielä.
  19. Näinhän se on. Kerran rakennettu on paljon helpompi kaivella ja herätellä esille. Se on aika hämmästyttävä juttu, että tämä pätee vaikka olisi pitkäkin tauko välissä. Riippuu vähän varmaan ominaisuuksista. Juoksin joskus vuonna 1 ja 2 about tuollaisia tonneja, mutta anakynnys oli silloin varmaan kuitenkin lähempänä 3.45/km. Mutta minähän en ole mikään kestävyystyyppi alkuunkaan. Sinulla tuo saattaa pitää aika hyvin kutinsa. No eihän se paljon olisikaan jos et muuta tekisi, mutta aika hitosti jos otetaan huomioon noi sinun pyörätreenit.
  20. 3.30 on ihan hyvä aika herätä, johan se on melkeen päivä puolessa 😄 Hyvässä iskussa kyllä olet kun tuollaisia vauhteja vetelet yksinään, keskellä talvea.
  21. Vähän ärsyttävä, semiflunssainen olo. Koitin kuitenkin hölkkäillä kevyesti, kuten muinakin päivinä. Uuvahtanutta menoa. Ei tässä oikein voi muuta kuin odotella tuleeko se megatauti päälle vai meneekö ohi. Toisaalta kun tässä kuviossa sotkee vielä lääkitys, joka aiheuttaa pientä riesaa lähes päivittäin. Väsymystä, lievää pahoinvointia jne. Mutta jalat toimii, joten tässä ei voi olla kuin tyytyväinen. Pieni flunssanpoikanen ei tähän väliin hallaa tee. Viime vuonnakin tuli sairastettua aika raju lentsu, josta toivuttuani vedin hyvän treeniputken.
  22. Kaikilla on tietysti omat vahvuutensa, mutta ei näiden treenien perusteella voi oikein sanoa nopeudesta mitään. Sellainen mielikuva on jäänyt, että kovatehoiset treenit ovat olleen melko satunnaisia. Oma kokemukseni on sellainen, että kun niitä vetoja tekee kaksi kertaa viikossa, alkaa parissa kuukaudessa näkymään selkeä kehitys. Jos tekee vain kerran viikkoon, tai joka toinen viikko, mitään kehitystä ei oikein tapahdu.
  23. Huhujen mukaan muuan Joshua Cheptegei on myös bongattu Monacossa... https://runningmagazine.ca/sections/runs-races/joshua-cheptegei-to-open-season-in-return-to-monaco-on-sunday/ Ei näy Topin nimeä joukossa: http://www.fma.mc/mcrun/wp-content/uploads/2021/02/entry-5kmherculis21.pdf
  24. Siitä ei tosin ole minkäänlaista pelkoa jos viihtyy säntillisesti ja oikeaoppisesti tien päällä. 😄
  25. Toki, toki. Ei tuossa pointtina ollut Frielillä (eikä minulla), että heti vain käsiksi maksimirautoihin tai NK-vetoihin, vaan tietysti ne pitää rakentaa. Itse asiassa siellä sanotaan, että rakennusvaihe tulee tehdä erityisellä tarkkuudella (verrattuna nuorempiin). Pointti on, että varttuneemman ei kannata laistaa kovia treenejä, vaikka se kovin luontevalta tuntuisikin.
×
×
  • Luo uusi...

Important Information

Terms of Use ja Privacy Policy