Jump to content
Juoksufoorumi.fi



puujalka

Jäsenet
  • Content Count

    4 482
  • Liittyi

  • Last visited

  • Days Won

    38

puujalka last won the day on September 22

puujalka had the most liked content!

Community Reputation

4 406 Excellent

2 Followers

About puujalka

  • Syntymäpäivä 11.02.1974

Converted

  • Coopperi
    n. 3550 (vitosen väliaika)
  • 10km
    35.34 (Aktia cup 2009)
  • Puolimaraton
    1.23.27 (Joutseno 2007)
  • Maraton
    3.04.47 (Tukholma 2010)
  • Tavoite
    Juosta vielä

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. Ilmeisesti mahavaivat on selätetty? (hehheh). Tsemppiä kisaan!
  2. Viikon yhteenveto: 7 x n. 8 km aamuisin, eli n. 56km. Päivällä sitten pientä jumppaa ja dynaamista venyttelyä. Jalkojen tilanne vähän parempi, vaikka otti tuntemattomasta syystä takapakkia tässä viikonlopun aikana. Se elää täysin omaa elämäänsä kaiken logiikan ulkopuolella. Liekkö edes oma jalkani? Onko se mahdollista, että jonkun toisen treenit tuntuu mun perseessä? Jonkinlainen kvanttitason perseheijastuma. Tällainenkin saattaa tulla mieleen kun on mystinen persekipu. No joka tapauksessa tilanne on nyt parempi. Kyllähän näin pystyy elämään ihan hyvin vaikka lopun elämänsä. Käy vä
  3. No eipä tuo nyt vielä ole ehtinut tuntua, mutta toki myös syömistä on vähennetty. Vähemmän leipää, juustoa, lihaa ja muuta korkeaoktaanista. Tilalle enemmän rehuja ja pahimpaan nälkään jyrsin kaiken päivää porkkanoita, riisikakkuja tai muuta vastaavaa höttöä.
  4. On taas kuntoiltu. Olen nyt vetänyt vain aamuisin sen reilun 40min rauhassa, ja sitten myöhemmin jotakin jumppaa jos jaksan/muistan. Kyllä se vaan on tuo perse alkanut vähän jo parantumaan, eli se ei vaan tykkää juoksemisesta. Ei sillä vieläkään pysty vauhtia pitämään, mutta ainakin nämä aamulenkit on nyt olleet huomattavasti miellyttävämpiä suorittaa. Ensi viikko vielä samalla kaavalla, ja sitten onkin viikon pakkolepo (kertausharjoitukset). Katsotaan sen jälkeen miltä homma maistuu. Yritän nyt vähän toisesta suunnasta, eli ei niin kovasti määrää heti kehiin. Stridet t
  5. Kuntoilu ja progressio on minun maailmassani vähän ristiriitainen käsitepari. Tänään aamusta taas 8km/45min kevyttä juoksentelua. Aamupalan jälkeen pienet jumpat ja sitten onkin taas loppupäivä vapaa kaikesta liikunnasta. Jatkan tällä algoritmilla niin pitkään kunnes pakaraan ei enää satu. Sitten voikin katsoa huvittaako lisätä treeniä vai ei. Treenaamisen lopettaminen ei ole sinänsä mikään ongelma, toisin kun syömisen vähentäminen vastaamaan kulutusta. Tällaisessa tilanteessa mulla on aina mukamas ihan hirveä nälkä kunnes kroppa sopeutuu pienempään kulutukseen.
  6. Todella hyvä luento, kiitos! Melko lailla vanhan liiton meininkiähän tuo on, josta kertoo se lopun sanoma: harjoittelu on kunnossa kun sekä ali -että ylimatka kulkee. Sehän tarkoittaa keskimatkojen juoksijalla sitä, että myös pitkät matkat täytyy kulkea, eli tiestöllä täytyy viihtyä.
  7. Nyt alkoi sitten uusi terveyskuntolenkkeilijän ura. Ainoa tavoite on lenkkeillä joka aamu n. 45 minuuttia, +/- 15min. Vauhdilla, sykkeellä, millään sellaisella ei ole merkitystä, vaan fokus on terveyden ylläpidossa ja tietysti myös tavoitteellisen treenin valmiuksien ylläpidossa. Terveysliikunta on minulle yhtä kiehtovaa puuhaa kuin hampaiden pesu. Sitä kannattaa harjoittaa säännöllisesti, mutta ei se mitään intohimoja herätä. Siihen on rakennettava niin vankka rutiini, että sen tekee täysin automaattisesti. Mielellään aina samaan aikaan, rituaalinomaisesti. E
  8. Ei kiinnosta enää tutkia asiaa enempää. Et ole vissiin seurannut tätä päiväkirjaa kovinkaan tarkasti? Olen nimittäin tässä vajaan vuoden aikana kokeillut: - Noin 10 erilaista (en edes muista tarkkaa lukua enää) asiantuntijaa, fyssareita, hierojia jne. Pari tosi pätevääkin tyyppiä. Hieman erikoisemmasta päästä voisin mainita osteopaatin ja kalevalaisen jäsenkorjaajan 🙂 - 5 viiden täyslepo juoksusta - Voimistelua, punttista, venyttelyä, lääkkeitä... Sen voin sanoa, että loukkaantuneiden urheilijoiden rahoille löytyy monta ottajaa tästäkin maasta. Joku raja tähän
  9. Viikon yhteenveto: n. 79km kevyttä + päälle sekalaista jumppaa. Kauden yhteenveto (kolme ekaa viikkoa): 335km kevyttä ... Ja tähän se kausi sitten jääkin. Pakko tunnustaa tosiasiat: ei tuo vasen jalka kestä treeniä. Tänä aamuna koko lonkka ihan tuhannen jumissa, joten hanskat tiskiin toistaiseksi. No tulipa kokeiltua pienellä riskillä. Ja riski oli nimenomaan tuon reisiluun kestävyys, ja sehän kestää hyvin jo ihan miten kovaa ajoa vain. Mutta tuo tuhannen tulimmainen pakara ei vaan nyt ota vastaan treeniä, joten ei mahda mitään. En tiedä olenko enemmän pettynyt vai
  10. Onnittelut! Kovat on tulosparannukset. Viitsitkö vielä ihan lyhyesti tiivistää millaiset muutokset treeneissä toivat noin reippaat parannukset?
  11. On se sama tässä mun 2. painoksessakin. Treenasin nyt kesällä VDOT 57-58 mukaan, ja juoksin easyt silti keskimäärin n. 5.30/km. Taulukoiden mukaan olisi pitänyt olla 4.27-4.49/km. Mun kokemuksen mukaan se Easyn vauhti on aika tavalla merkityksetön kokonaisuuden kannalta, joten on ihan turhaa kuormittaa itseään liikaa niillä. Danielsin ohjelmissa on niitä vetoja niin paljon, että kyllä ne menohalut tulee tyydytetyksi takuuvarmasti. Ainakin siis niissä 800-15k ohjelmissa. Maratonohjelmassa juoksisin ehkä vähän kovempaa, erityisesti pitkät lenkit.
  12. Päällimmäinen ajatus Danielsin ohjelmista ja taulukoista: se Easy-vauhti on maksimivauhti, ei niinkään vauhti jota pitäisi tavoitella. Ainakin minä olen aina kokenut ne aivan liian koviksi, paitsi ehkä pöljänä päivänä pari kertaa kuussa. Mutta siitä huolimatta ne VDOT:n mukaiset vetovauhdit ja kilpailutulokset ovat aina osuneet naulan kantaan.
  13. Pari kevyempää peruspäivää takana, eilen ja tänään molempina 16km (8+8). Alkaa tämä PK-kauden ensimmäisen jakson ensimmäinen vaihe lähenemään loppuaan. Kasassa on nyt vajaassa kolmessa viikossa n. 320 km kevyttä juoksua. Meneehän tämä näin retkeilemällä ihan hyvin, mutta ensi viikolla pitäisi sitten ottaa mukaan sitä vauhtiakin. Tällä hetkellä se on tekemätön paikka. Kun vauhti alkaa lähenemään 4 min/km, perseeseen pistää siihen malliin, että ei toivoakaan. Motivaatio on aika montussa, mutta se nousee raketin lailla jos stridet alkaa onnistumaan. Sen näkee sitten ensi v
×
×
  • Luo uusi...

Important Information

Terms of Use ja Privacy Policy