Jump to content
Juoksufoorumi.fi

puujalka

Jäsenet
  • Posts

    5 289
  • Liittyi

  • Last visited

  • Days Won

    69

puujalka last won the day on September 8

puujalka had the most liked content!

2 Followers

About puujalka

  • Syntymäpäivä 11.02.1974

Converted

  • Tavoite
    Juosta vielä

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. Kuvia on jo otettu eikä niistä mitään selvää ole saatu, eikä tällä muutenkaan ole kiire. Hoitosuunnitelma ei muutu miksikään (sanoi lääkäri). Jos oikeasti uskoisin saavani sitä kautta jotakin apua niin toki olisi odotellut vaikka koko yön kuviin pääsyä. Usko ja toivo on jo mennyt aikoja sitten.
  2. Huomasin aloittaneeni jonkinlaisen "ylimenokauden" koska vasen jalka vielä tavallistakin enemmän rikki enkä jaksa enää taistella vastaan. Ylimenokausi lainausmerkeissä, koska eihän nämä minun hommat ole enää pitkään aikaa olleet omassa hallinnassa, ja "kausi" viittaa aina jonkinlaiseen suunnitelmallisuuteen, jollaiseen minulla ei ole mahdollisuutta. Teen mitä pystyn ja sitten vain kirjailen tänne jälkikäteen miten menee, ja laitan jonkinlaisen kausileiman vaikka sitten tarvittaessa. Totuus on kuitenkin se, että asiat vain tapahtuvat, enkä koe pystyväni niihin vaikuttamaan. Nähtävästi olen tähän asti päässyt pälkähästä kun pahimmat tulehdukset SI-nivelessä on aina menneet ohi muutamassa päivässä kun vain juoksee kevyesti ja riittävän paljon. Eipä toiminut tällä kertaa. Tai siis toimi siinä mielessä, että nivel on nyt ihan hyvä, mutta tavallista pidempi reilun viikon juoksentelu kipeällä jalalla toi sitten mukanaan muita ongelmia, eli nyt on vasen jalka niin romuna, että ei sillä oikein voi juosta. Pelkkä jalan nostaminen pistää lonkankoukistajiin niin maan perkeleesti. Kyllä sillä aamulenkin hölkkäilee kun muutakaan ei osaa, mutta siinäpä se.
  3. Täällä on myös hyvä ketju japsimaratoonareista (en jaksa etsiä) jotka juoksee massiivisia määriä n. 5 min/km. Aika hiljaista jos mara kulkee alle 2.10.
  4. Minusta tuollaisen ajattelun voi unohtaa. Kuka noin edes sanoo? Garmin? Oman kokemukseni mukaan PK:n vauhdilla ei ole merkitystä, vain määrällä on. Sydän tekee saman työn. Tietysti ääripäät on aina ääripäitä, eli ei 80-90 sykkeellä kannata tehdä. Tähän auttaa nimenomaan se, että treenien väliset PK:t todella kevyesti, rasvoja poltellen.
  5. Hyvä pointti tämäkin. Isossa kuvassa ne vo2max-intervallit on kuitenkin aika hidasta juoksua mekaanisesti, tai ainakaan se ei missään tapauksessa saisi olla se nopein käytössä oleva vaihde. Stridejahan @jt train näyttää ainakin tekevän säännöllisesti. Tykkään Danielsin systeemissä juuri siitä, että ne Repit ja stridet on isossa roolissa ennen varsinaisia kovia treenejä.
  6. Tuo sinun treenialueiden kapeus on itselleni vähän mysteeri. PK:ta vedellään 4.20-4.30/km, sitten tempoa 3.50/km ja 3.40-3.45/km tonnin vedoissa kokovartalohapot. Erityisesti se ihmetyttää että voi vetää iloisesti 2x20min ja sitten 10s/km nopeammalla vauhdilla tulee noutaja. Kaikki ei täsmää. Luulen että et ollut noissa tonnin vedoissa ihan kuosissa. Vai miten vertaisit tuntumaa niihin 20min tempovetoihin? Maksimi -ja nopeusmaksimivedoissa pitää olla suhteellisen tuoreena. Siis ainakin verrattuna johonkin maratontreeniin, jota voi runtata aika väsyneenä.
  7. Viikon yhteenveto: 112 km. Paskaviikko jonka edetessä motivaatio hiipui. Tänään piti juosta pitkis, mutta juoksin vain 8km. Ei vaan huvittanut. Nähtäväksi jää kuinka väliaikainen tämä motivaatiovaje on. Ei vaan jaksaisi hakata enää päätä seinään.
  8. Ihan zombina 14km (8+6). Ei tullut töiden takia paljon nukuttua ja mahakin vielä reistaili epäsäännöllisen rytmin seurauksena. Tänään ajoissa nukkumaan ja huomenna sitten toivottavasti vähän normaalimpi päivä.
  9. Danielsin taulukoiden Easy on lähinnä vain absoluuttinen maksimi innokkaille nuorille juoksijoille, joilla ei ole paljon määrää ja kuormaa, ja intoa ja voimaa kuin pienessä kylässä. Kevyen lenkin vauhdilla ei ole kunnon kannalta mitään merkitystä, mutta palautumisen näkökulmasta mitä hitaampi sen parempi.
  10. Tiivistelmä: suattaapa olla vuan suattaapi olla olemattakin Paljon kaikenlaisia vaihtoehtoja on paperilla, mutta käytännössä ne eivät koske ainakaan minua. Kaikki muuttuu, mutta yksi säilyy ikuisesti: persekipu.
  11. Tänään ihan vain perusjuoksentelua 26km (6+20). En oikein tiedä missä jamassa koivet on, mutta ihan hyvin ne tuli mukana, joten ei mitään hätää. Huomenna taas juostaan.
  12. Poiminta ylläolevasta videosta: Lydiard ja Sinkkonen hyväksyisi tämän viikon.
  13. Onnittelut! Vitonen on oikein mukava matka, joten ei kun kilsoja koneeseen talvella.
  14. En tiedä mikä se teidän kulutus on, mutta mun 3000-3500 kcal/päivä tulee todella helposti vegellä. Mutta kyllä siinä on melko reippaasti siemeniä, pähkinöitä ja öljyä. Tofussa on myös paljon rasvaa. Ja kun popsii kaiket päivät kuivattuja hedelmiä, pähkinöitä jne. niin kyllähän sitä energiaa tulee helposti jopa liikaa jos ei ole tarkkana.
×
×
  • Luo uusi...

Important Information

Terms of Use ja Privacy Policy