Jump to content
Juoksufoorumi.fi



puujalka

Jäsenet
  • Content Count

    4 865
  • Liittyi

  • Last visited

  • Days Won

    52

puujalka last won the day on April 16

puujalka had the most liked content!

2 Followers

About puujalka

Converted

  • Tavoite
    Juosta vielä

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. Tänään aamusta reilut 17km juoksentelua, ja nyt alkaa armoton tankkaus. Huomenna en simahda. Harmi että ei ole vielä tänään sushibuffat auki, nyt olisi juuri sellaisen aika.
  2. Kevään eka lenkki shortseilla! Oli kyllä paikoin ihan hiton kylmä tuuli, mutta ei varsinaisesti palellut. Ajattelin tehdä pieniä kiihdytyksiä, mutta siitä tuulessa keikkuessa kävi vähän epäilyttämään. En löytänyt millään rytmiä, juoksu tuntui olevan hölmön tuntuista loikkimista. Sen se puuskittainen sivu -ja vastatuuli tekee. No kiihdytykset loivaan ylämäkeen meni sitten kuitenkin ihan hyvin ja rennosti. Lopussa pisti vähän ikävästi taas takalistoon, joten lopetin kesken. Näin nämä menee. Tänään yhteensä 15km + voimailut.
  3. Erikoinen lääkäri jos suositteli jotakin poppamiestä. Vähän vaikea ymmärtää miten lääkäri voisi päätyä minkäänlaiseen diagnoosiin pakaran ja lonkan seudun vaivoissa ilman kuvaamista.
  4. Joo tunnen parikin tyyppiä joille tulee sydämentykytyksiä, hikoilua ja melkein paniikkikohtaus jo kupillisesta. Mä join tosiaan jotain 30-v asti tolkuttomia määriä, siis yli 10 kuppia joka päivä eikä se tuntunut vaikuttavan negatiivisesti mitenkään, esim. yöuniin. Sen jälkeen ei enää ole kroppa kestänyt niin hyvin. Nykyään pari kupillista nostaa sykettä 5-10 pykälää, verenpainetta, hiki nousee, kusi lentää. Varmaan joku bitti mennyt vinoon päässä. --- Tänä aamuna oli jostakin syystä aika pirteä meno päällä. Lopussa vauhti nousi ihan spontaanisti ja pienen loppukirinkin
  5. Tuo oli vain muistikuvani tuosta videosta jonka linkkasin aikaisemmin. Googlailin pikaisesti, ja näytti olevan ainakin luokkaa 300mg tuotteita markkinoilla, eli sen kolme kupillista. Eiku nyt luinkin tarkemmin, eli siis 2 + muutama "muki" päivässä? Eli siis kahvikupeiksi muutettuna n. 10 kuppia, eli n. 1000mg/vrk kofeiinia? Eikä vaikuta mitenkään, ja päivän oli vain nuutunut? Taidat kuulua myös siihen 10% ihmisistä joihin kofeiini ei vaikuta oikeastaan mitenkään.
  6. Ei ne viekkarit tosiaan pahat ole noin pienillä määrillä. Sitten kun alkaa olemaan se 1g päivässä, on kunnon tärinät. Nyt mulla on ollut 300-400mg/pv, eikä tää ole kovin paha. Vähän särkee päähän, lievä pahoinvoiti ja väsymys, eli ihan ok. Parin päivän päästä ei ole sitäkään. Mutta ei se sillä vielä ole ohi. Kofeiinin aiheuttamat muutokset adenosiinireseptoreihin ja muuhunkin aivokemiaan korjautuu lukemani mukaan n. 90 päivässä. Itsekin yritän tällä vaikuttaa nimenomaan palautumiseen. Mekanismeja on useita, mm. Syvempi uni. En jaksa kaivaa tutkimuksia, mutta jo vähäinenkin mä
  7. No hyvin tuntuu kulkevan. Mulla on usein siten, että voimailun jälkeen nimenomaan kulkee seuraavana päivänä.
  8. No kyllähän sen tuntee jäsenissään jos se vaikuttaa. Mulla nousee heti syke 5-10 pykälää, kierrokset nousee myös päässä (dopamiinitasot), ja treenit tuntuu sujuvan paljon helpommin. Kokeile vaikka vetää 1g kerralla. Jotain kaupallisia pre-workout -tuotteitahan löytyy joissa on se 1000-1200mg kofeiinia. Pitäisi päristä. Mutta älä sitten minua syytä jos tulee flimmerit 😄 --- Vähän tylsää, mutta ei voi mitään. Eli 16km (6+10), välissä pienet jumpat. Jalat tuntui pitkästä aikaa vähän rennommilta joten nostin aivan lopussa vähän rytmiä, ehkä napsun alle 4
  9. Muistaakseni se meni jotenkin niin, että n. 10% ihmisistä kofeiini ei juurikaan vaikuta, 10% on yliherkkiä ja loput siitä välistä. Itse join nuorempana todella paljon, mutta jostakin syystä mitä enemmän ikää tullut, sitä huonommin kroppa osaa kofeiinia käsitellä. Jo pienikin määrä puolen päivän jälkeen pilaa yöunet nykyään. En tiedä mitä siinä on tapahtunut.
  10. Trust me, 30v kokemusasiantuntijuus. Sillähän on joku 8h puoliintumisaika, ja jos ei kofeiinia saa koneeseen ennen treeniä, ei sitä kovin paljon enää elimistössä ole. Ellei sitten ole sellainen himokäyttäjä joka juo kahvia vielä ennen nukkumaanmenoa. Itellä on ainakin niin, että kun juon kahvit pari tuntia ennen treeniä (joka päivä) ne kulkee ihan hyvin. Jos jätän juomatta, ne on ihan hirveää shaissea. Että sen verran se vaikuttaa.
  11. Vaikuttaahan se ihan hitokseen. Ja siinäpä se ongelma onkin päivittäisessä käytössä. Se saattaa kääntää helposti treenin kuormittavaksi vaikka ei olisi tarkoituskaan, koska antaa niin hyvän buustin mielialaan ja jaksamiseen. Oikeastaan kofeiinia ei siis kannattaisi pääsääntöisesti ottaa ennen treeniä, vaan vasta jälkeen jos kerran on pakko, ja napata sitten tosiaan vaikka ennen kisoja tai pitkiä lenkkejä.
  12. No olet vielä siinä vaiheessa vasta tuossa addiktiossa että välität asiasta 😄 Sitten kun se 2h treeniä päivässä alkaa tuntumaan mielessä minimiltä, eli alle ei voi mennä koska on huono ihminen, alkaa olemaan hyvät setit. Noihin erilaisiin kamoihin verrattuna urheiluriippuvaisuus on kuitenkin jotakin sellaista jota kannattaa vaalia ja ottaa vastaan ilolla. Sanoisin jopa että kestävyyslajeissa riippuvuus on välttämätön osatekijä. Ilman sitä hommista ei tule yhtään mitään.
  13. Tänään jo aika normaali olo, eli siitä sunnuntain pienestä energiakriisistä on nyt täysin toivuttu. Pitää olla jatkossa vieläkin tarkempi syömisten ja juomisten kanssa. Huomenna saattaa olla jo vähän nuutuneempaa menoa mikäli aloitan taas kofeiinilakon. Yhteensä 16,5km (6+10,5), välissä Livestrongit.
  14. Laita rinnakkain viime kesästä alkaen flunssa -ja muut terveysmurheet ja treenikuorma (määrä sekä laatu). Kesäaikaanhan näitä viruksia ei pahemmin liiku joten ei siinä syksyllä välttämättä mitään piikkiä tarvitse edes olla. Monilla lisääntynyt treeni herkistää talvisaikaan pöpöille. Ei se välttämättä tarkoita että treeniä olisi liikaa, mutta sen verran kuitenkin että tarttuu helpommin. Lapsiperheissä se on vähän mahdotonta kontrolloida pöpöjen kulkeutumista kotiin.
  15. Nyt kun tässä edelleen vain hölkötellään niitä näitä, ajattelin myös samalla hoitaa pois päiväjärjestyksestä erään asian, jota olen jo yrittänyt yli 10 vuotta, nimittän lopettaa kofeiinin käytön. Viimeeksi yritin päästä eroon vajaa vuosi sitten kun parantelin polvea, mutta en onnistunut. Pari viikkoa sinnittelin, mutta kun pyörätreeneistä ei tullut mitään, lipsuin takaisin kofeiinin käyttöön. Kofeiinista tuntuu olevan lähes mahdoton päästä eroon. En oikein tiedä mistä tämä tarve oikein alun perin on tullut. Ehkä siitä että luin joskus että se on vaikeaa, ja koitin ihan vain todista
×
×
  • Luo uusi...

Important Information

Terms of Use ja Privacy Policy