Jump to content
Juoksufoorumi.fi

Tinna

Jäsenet
  • Content Count

    9
  • Liittyi

  • Last visited

Community Reputation

10 Good
  1. Olisikohan hyvä jos mä treenaisin periaatteessa tuon ohjelman mukaan http://www.kuntoplus.fi/polopoly.jsp?d=1360&a=12067, mutta viikon kolmannen lenkin tekisin aina normaalina, esim. 5 minuuttia viikossa nousevana lenkkinä (esim. 45min, 50min, 55min, 60min jne.)?
  2. Juoksen kolmen viikon päästä ekan kymppini eräässä juoksutapahtumassa. Aika ei tule olemaan kovin hyvä - juuri tänään juoksin 7,5 km tunnissa. Kymppiin aikaa menee siis reilustin yli tunnin verran. En ole asiasta huolissani, koska ylipainoa on jonkin verran ja olen aloittanut juoksemisen vasta pari kuukautta sitten. Marraskuun lopulla olisi kuitenkin sopivasti vielä yksi kymmenen kilometrin juoksutapahtuma, ja ajattelin osallistua tähänkin. En löytänyt äkkiseltään googlaamalla hyviä juoksuohjelmia juoksemisen nopeuttamiseen 10 kilometrillä. Mahtaako kukaan tietää hyviä ohjelmia?
  3. Tänään juoksin ekan kerran tasan tunnin. Kilometrejä tuli 7,5km, eli kuntooni nähden ihan hyvin. Kolmen viikon päästä pitäisi mennä se kymppi, ja enää se ei pelota ihan älyttömästi.
  4. Kiitos vastauksista. Mulla tuli valitettavasti kolme viikkoa taukoa juoksusta aika pahan sairauden takia. Tänään olin toista kertaa lenkillä kolmeen viikkoon ja yllättävän hyvin kuitenkin meni. Johtuu ehkä viilenneestä säästäkin, mutta juoksu kulki jopa paremmin kuin kesällä. Viittä kilometriä enempää en siltikään ole vielä juossut, vaikka toisaalta lenkin lopulla kyllä tuntuu että energiaa riittäisi vielä. Viikonloppuna ajattelin kokeilla pitempää matkaa.
  5. Olen treenannut nyt kuusi viikkoa KuntoPlussan 10 kilometrin juoksuohjelmalla. Ohjelma on mielestäni minulle juuri sopiva. En tiedä onko tämä juoksemisesta aiheutunut ongelma, mutte aiemmin minua rupesi "pistämään" keuhkoon melkeinpä vain, jos yritin juosta täydellä vatsalla tms. Nyt ongelma on sellainen, että vähänkin tavallisesta ripeämpi kävely rupeaa pistämään (melko lievästi, mutta vähän häiritsevästi kuitenkin). Jos pistämisestä ei välitä vaan rupeaa juoksemaan, pistäminen helpottaa parissa minuutissa. Noin muuten kunto tuntuu nousevan koko ajan, enkä usko että treeniohjelma on minulle liian rankka. Onkohan kellään muulla ollut tällaista?
  6. Tänään oikein mittasin matkan ja juoksin siis 4,5 kilometriä 36 minuuttiin. Etenkin alkumatkan hissuttelin melko hitaasti, eli vähän kovempaakin olisin päässyt. Mielestäni ihan hyvä aika tällaiselle ylipainoiselle aloittelijalle.. tästä se lähtee!
  7. Ehkä se tosiaan on niin kuin sanotte: ei tarvitse juosta kymppiä jaksaakseen juosta kympin. Minusta kuitenkin tuntuu, että käyn etukäteen ainakin "melkein kympin" juoksemassa ennen sitä juoksutapahtumaa. Onhan tässä vielä kahdeksan viikkoa aikaakin harjoitella.
  8. Niin siis minä pelkään nimenomaan että 10 kilometrin juoksu tulee liiankin nopeasti omalla kohdallani. Tosin puolen tunnin lenkit menevät melko helposti ja tuntuu että voisin juosta pidempäänkin. Toisaalta, juoksen todella hitaasti, ehkäpä neljä kilometriä tai jopa vähän alle puoleen tuntiin. Syksyllä olisi sopivasti eräs juoksutapahtuma tuon treeniohjelman päättymisen aikoihin - hävettää vaan jos olen aivan viimeinen siellä! Minulla on ongelmana lisäksi ylipaino, painan siis yli 80 kiloa ja pituutta on 171 senttiä (ja olen siis nainen). Olen ns. jojo-laihduttaja ja nyt olen päättänyt etten ainakaan kaloreita rupea laskemaan. Minulla kun tuo laihduttaminen (niin kuin myös liikunta!) menee helposti aivan överiksi, eli laihdutan siis tosi tarkalla ohjelmalla ja olen valmis luovuttamaan mikäli yhtenäkin päivänä menee kalorit vähän yli. Onkohan täällä muita, jotka olisivat suunnilleen samanlaisessa tilanteessa kuin minä?
  9. Mitä mieltä olette KuntoPlussan 10 kilometrin juoksuohjelmasta? Se löytyy osoitteesta http://www.kuntoplus.fi/Crosslink.jsp?d=1235&a=4646. Olen treenannut sillä nyt nelisen viikkoa, eli teen tällä hetkellä suunnilleen puolen tunnin juoksulenkkejä. Aloittelijana juoksen kuitenkin melko hitaasti, ja tuntuu että 10 kilometriin juoksu kuukausien päässä. Minua ihmetyttää se, että tuossa harjoitusohjelmassa ei kertaakaan juosta yli 45 minuutin lenkkiä. Kuitenkin luulisi, että 10 kilometrin juoksuun menisi ainakin se tunti, aloittelijoilla enemmänkin. Tuleekohan siitä yhtään mitään, jos tuon harjoitusohjelman jälkeen osallistuu johonkin 10 kilometrin juoksutapahtumaan?
×
×
  • Luo uusi...

Important Information

Terms of Use ja Privacy Policy