Jump to content
Juoksufoorumi.fi



Sani

Jäsenet
  • Content Count

    325
  • Liittyi

  • Last visited

Community Reputation

0 Neutral

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. Sani

    Vatsatulehdus

    Eli tässä pari viikkoa sitten ensin 4 päivää mahakivussa & kovassa kuumeessa. (Crp oli 213, eikös normaali pyöri siinä 1-10 nurkilla?) Sitten sairaalassa tajuttiin että kyseessä oli jonkin sortin vatsatulehdus --> 10 päivän antibioottikuuri. Vieläkin tuntuu juoksu takkuiselta ja tuntuu että kaikki voimat jossain muualla.. Kestääköhän normaalisti toipua näinkin pitkään?
  2. Jos todella huvittaa juosta niin en näe mitään syytä että miksi ei kannattaisi
  3. Sani

    Perinteinen tyhjennysharjoitus

    Itse en ole kokeillut enkä paras sanomaan mitään, mutta en menisi kyllä kokeilemaan tuollaista ensimmäistä kertaa juuri ennen kisaa. Monesta paikasta olen lukenut että heikentää vastustuskykyä melkoisesti, mikä ei tietenkään ole hyväksi. Luulisi olonkin olevan melko heikko tyhjennyksen aikana. Eiköhän ne hiilarit imeydy ihan hyvin ilman turhia hifistelyjäkin. Kuulosti vaan niin monimutkaiselta. Tarkoitus oli varmaan kertoa kokemuksista mutta tulipahan taas kerrottua oma kanta asiasta...
  4. Riippuu ihan tarkoituksesta, jos rasvaa haluaa polttaa niin se onnistuu hyvin tyhjällä vatsalla. Itse syöon yleensä illalla hieman enemmän niin ei ainakaan energioista ole ongelmaa. Muilla palstalaisilla on näköjään hieman kehittynempi rasva-aineenvaihdunta kuin itselläni, nimittäin 15 km lenkkikin tekee jo tiukkaa jos ei ole kunnolla syönyt..
  5. Virallisilta sivuilta reittuprofiilia katsellessa en oikeastaan saanut mitään selville, kun en paikallinenkaan ole.. Eli millainen reitti ylipäätään on kyseessä, tasainen, mäkinen?
  6. Kuinka olennaista ihan puhtaan nopeuden treenaaminen on? Perusviikko-ohjelma näyttäisi suurinpiirtein tältä: Maanantai: Lepo. Tiistai: pk. 10-12 km + 5-7 krt. 200 m vedot Keskiviikko: pk. 10 km kevyt. Torstai: tv. kova. 12 km Tarkoitus aluksi juosta pk-vauhtia 4-6 km, ja loppumatka vk-alueella. Vk osuutta kasvatetaan nousujohteisesti. perjantai: pk. 10 km kevyt. Lauantai: lepo tai kevyt 6 km Sununtai: pitkä 15- 25 km. Todennäköisesti paljon korjattavaa, jos joku voisi antaa jonkinlaista palautetta. Eli pitäisikö sekaan lisätä enemmän kovia treenejä tai puhtaita nopeusharjoituksia? Vai kannattaisiko tv. kovat korvata tonnin vedoilla?
  7. Tällä hetkellä kympin oma ennätys n. 42 min, mietin että minkälaisiin lukemiin voisin parissa vuodessa tuosta vielä treenata. Onkohan ensi syksyksi 40 min alitus edes mahdollista realistisesti ajateltuna? Tai yleisesti mikä olisi realistinen tavoite vuodessa-parissa? Jos siis ajatellaan että treenataan ´oikein´.
  8. Olen myöskin monesti miettinyt että kuinka nopeasti voi ´tavallinen´ ihminen juosta esim. kympin? Siis tarkoittaen että missä vaiheessa tulee se raja vastaan jota ei enää pelkällä treenillä ylitetä? Tiedän hyvinkin että tämä on todella yksilöllistä, mutta suurinpiirtein. Ja millaista treeniä vaaditaan 10 K maksimisuoritukseen? Kuulostaa hieman hölmöltä, mutta toivottavasti joku käsittää mitä ajan takaa..
  9. Päätin pitkän mietiskelyn jälkeen unohtaa kokomaratonin, ja keskittyä ennemmin kympin ja puolikkaan treenaamiseen. Eli aika olisi hilattava mahdollisimman alas, nopeuttakin mielellään lisää. Luulin suurinpiirtein tietäväni että millaista treeniä pitäisi vetää saavuttaakseen maksimaalisen vauhtikestävyyden ja nopeuden, mutta tähän mennessä olen ennemmin keskittynyt peruskestävyyteen, joten tietämykseni on melko pientä. Vauhtikestävyyden treenaaminen on jäänyt melko vähille viime aikoina, kaikenlaisia ideoita ja neuvoja kaivataan. Muistaakseni foorumilla oli ainakin ennen vastaavanlaisia ketjuja, mutta en ainakaan itse onnistunut niitä löytämään näin äkkiseltään.
  10. Sani

    Flunssan jälkeen

    Kävi jo mielessä mutta ketuttaa lähteä lääkäriin näin pieniä valittelemaan...
  11. Sani

    Flunssan jälkeen

    No nyt kysyn tässä samassa ketjussa itsekin. Eli kuumetta ei ole ollu edes koko talvena, mutta n. viikko sitten ihan pientä yskää. Yskäkin kadonnut kokonaan, mutta kun vetää kunnolla henkeä, niin keuhkoputkessa/kurkussa ¨rohisee¨ ärsyttävästi. Eli ihankun se olisi räkää täynnä. Yskimälläkään ei saa mitään irti. Normaalisti hengitettäessä mitään ei tunnu, mutta kun lenkille lähtee niin hengitys vinkuu. Pari vuotta sitten samanlainen ongelma oli allergian kanssa, eli samat oireet. Kaikki korjaantui allergialääkkeillä. Eli mitä tässä nyt kannattaisi tehdä? Ei ole mtn. tietoa että onko kyseessä taas jokin uudelleen puhjennut allergia vai onko keuhkoputkessa jotain vikaa.
  12. 12 km peruslenkki on tullut pariin otteeseen juostua lähemmäksi -30 pakkasastetta. Ainut ongelma oli sormien jäätyminen..
  13. Itsekin söin ennen kaikenmaailman vitamiineja viimesen päälle tabuina, eivät ne pillerit kuitenkaan flunssia ehkäisseet. Olen huomannut, että flunssa iskee yleensä silloin, kun sitä vähiten haluaa. En ole pariin kuukauteen edes ajatellut flunssaa tai kurkkukipuja. Ennen taas pelkäsin lähes aina, että milloin se tauti tulee ja sotkee treenit. Tulee jos on tullakseen, ehkäpä se on omasta asenteesta ja mielestä kiinni. Tiedä sitten onko tuossa mitään perää.
  14. Sani

    Sepon 3.30 alitus

    Olen miettinyt useasti, että onkohan oman treenini laadussa jotain vikaa. Kilometrejä tulee keskimäärin 70-80km/viikko, + joka kolmas viikko kevyemmin. Vauhti tai kestävyys ei tunnu siltikään nousevan minnekkään. ¨Ohjenuoran¨ mukaan treenaillaan, eli peruslenkit kevyesti ja vk:ta sitten kerran- pari viikossa, ja pitkä lenkki tietenkin kerran-kaksi viikossa. Tarkoituksena tietenkin näin aluksi on parantaa kestävyyttä ja pohjakuntoa, keveemmällä enemmän vauhtitreeniä. Sitä vaan olen miettinyt, että miten porukka täällä pääsee tuollaisiin tuloksiin noilla treenimäärillä? Ihan positiivisessa mielessä siis... Tämä viesti ei varsinaisesti liittynyt alkuperäiseen aiheeseen, en kehdannut taaskaan uutta perustaa kun jotain yhteneväisyysiä aiheeseen kai löytyy.
  15. Varmaankin olette pistäneet merkille, että ikinä ei urheilukauppojen järjestämissä askeltestauksissa suositella kuin vain ja ainoastaan kalliimpia malleja. Koskaan ei ensisuositukseksi laiteta noita karvalakkimalleja.
×
×
  • Luo uusi...

Important Information

Terms of Use ja Privacy Policy