Jump to content
Juoksufoorumi.fi




Sani

Jäsenet
  • Content Count

    325
  • Liittyi

  • Last visited

Community Reputation

0 Neutral

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. Jospa tännekkin jotain kirjottelis pitkästä aikaa. Viimeset puoli vuotta on keskitytty ennemmän kaljanjuontiin ja punttien nosteluun, paino noussut yli 10 kg, viikkokilometrit juoksun osalta pyörineet siinä 0-15 km välillä. Tänään sitten pitkästä aikaa lenkille, saldona 17,5 km & keskinopeus 5:40/km. Kevyesti meni, syke normaaliin tapaan pilvissä (Eipä ole mikään ihme...) Ei voi muuta sanoa kun että tästä se taas lähtee.:thumbsup:
  2. Sani

    Vatsatulehdus

    Eli tässä pari viikkoa sitten ensin 4 päivää mahakivussa & kovassa kuumeessa. (Crp oli 213, eikös normaali pyöri siinä 1-10 nurkilla?) Sitten sairaalassa tajuttiin että kyseessä oli jonkin sortin vatsatulehdus --> 10 päivän antibioottikuuri. Vieläkin tuntuu juoksu takkuiselta ja tuntuu että kaikki voimat jossain muualla.. Kestääköhän normaalisti toipua näinkin pitkään?
  3. Jos todella huvittaa juosta niin en näe mitään syytä että miksi ei kannattaisi
  4. Varkaudessa ½ mara ennätysaikaan 1:44.
  5. 12 km tuntiin, Avg syke 154. n. 6½ kilometriä pk:ta ja 5½ kilomtriä vk:ta (n. 4:10/km)
  6. Sani

    Perinteinen tyhjennysharjoitus

    Itse en ole kokeillut enkä paras sanomaan mitään, mutta en menisi kyllä kokeilemaan tuollaista ensimmäistä kertaa juuri ennen kisaa. Monesta paikasta olen lukenut että heikentää vastustuskykyä melkoisesti, mikä ei tietenkään ole hyväksi. Luulisi olonkin olevan melko heikko tyhjennyksen aikana. Eiköhän ne hiilarit imeydy ihan hyvin ilman turhia hifistelyjäkin. Kuulosti vaan niin monimutkaiselta. Tarkoitus oli varmaan kertoa kokemuksista mutta tulipahan taas kerrottua oma kanta asiasta...
  7. Riippuu ihan tarkoituksesta, jos rasvaa haluaa polttaa niin se onnistuu hyvin tyhjällä vatsalla. Itse syöon yleensä illalla hieman enemmän niin ei ainakaan energioista ole ongelmaa. Muilla palstalaisilla on näköjään hieman kehittynempi rasva-aineenvaihdunta kuin itselläni, nimittäin 15 km lenkkikin tekee jo tiukkaa jos ei ole kunnolla syönyt..
  8. Sani

    Su 8.4.

    20 km kevyesti kahteen tuntiin. Keskiarvosyke oli 139, eli melkos kevyesti tosiaankin. Näköjään syketasot laskeneet roimasti.
  9. Virallisilta sivuilta reittuprofiilia katsellessa en oikeastaan saanut mitään selville, kun en paikallinenkaan ole.. Eli millainen reitti ylipäätään on kyseessä, tasainen, mäkinen?
  10. 12 km josta 5 km n. 4:30-4:40 vauhdilla.
  11. Yhteensä 12 km. 7 kilometriä kevyttä pk:ta ja 5 kilometriä n. 4:10 vauhdilla. Kohtahan mennään jo kolmentonnin cooper-vauhtia.:icon_twisted:
  12. 12 km Pk:ta 7 kilometriä + 5 km Tv. Vk. n. 4:30/km. Aika kevyeltähän tuo alkaa jo pikkuhiljaa tuntua...
  13. Pitkästä aikaa: MA: Lepo. TI: 12 km, 1:07, 146 Pk. kevyt + loppuun 5x200m vedot. KE: 10 km, 1 h, 140. Kevyt Pk. TO: 12 km, 1:06, 151. Pk. 7 km + 5 km tv Vk. n. 4:30 vauhtia. PE: Aamulenkki 10 km, 58 min, 143. Kevyttä pk:ta. LA: Lepo. SU: 15 km, 1:12, 164. Tv reipas/´kova´. Ihme kyllä, missään vaiheessa ei edes tuntunut pahalta oikeastaan. Tuolla vauhdilla olisi vielä vedetty puolikkaan ennätyskin. Jospa niillä talven pk. kyntämisillä onkin jotain vaikutusta... Kilometrejä 59 kappaletta.
  14. Kuinka olennaista ihan puhtaan nopeuden treenaaminen on? Perusviikko-ohjelma näyttäisi suurinpiirtein tältä: Maanantai: Lepo. Tiistai: pk. 10-12 km + 5-7 krt. 200 m vedot Keskiviikko: pk. 10 km kevyt. Torstai: tv. kova. 12 km Tarkoitus aluksi juosta pk-vauhtia 4-6 km, ja loppumatka vk-alueella. Vk osuutta kasvatetaan nousujohteisesti. perjantai: pk. 10 km kevyt. Lauantai: lepo tai kevyt 6 km Sununtai: pitkä 15- 25 km. Todennäköisesti paljon korjattavaa, jos joku voisi antaa jonkinlaista palautetta. Eli pitäisikö sekaan lisätä enemmän kovia treenejä tai puhtaita nopeusharjoituksia? Vai kannattaisiko tv. kovat korvata tonnin vedoilla?
  15. Tällä hetkellä kympin oma ennätys n. 42 min, mietin että minkälaisiin lukemiin voisin parissa vuodessa tuosta vielä treenata. Onkohan ensi syksyksi 40 min alitus edes mahdollista realistisesti ajateltuna? Tai yleisesti mikä olisi realistinen tavoite vuodessa-parissa? Jos siis ajatellaan että treenataan ´oikein´.
×
×
  • Luo uusi...

Important Information

Terms of Use ja Privacy Policy