Jump to content
Juoksufoorumi.fi










jykke71

Jäsenet
  • Content Count

    237
  • Liittyi

  • Last visited

Community Reputation

22 Excellent

About jykke71

  • Syntymäpäivä 23.02.1971

Converted

  • Coopperi
    3475
  • Puolimaraton
    1.27.45
  • Maraton
    3.08.45
  • Tavoite
    Kaustinen48h 2011

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. Aikani oli 3:15 joten ei muutenkaan olisi tilastopajassa mutta Juoksija-lehden vuosikerrat todennäköisesti löytyy Oulun pääkirjaston arkistosta. Tuo oli hyvä vinkki, kiitos.
  2. jykke71

    Kiri-maraton 1992 tulokset

    Hakusalla vähän vanhemman maratonin tulosluettelo, Kiri-maraton 29.8.1992. Katselin paikallislehdistä, kilpailukutsu löytyi mutta tuloksia ei. Toki urheiluseuraan myös lähetetty selvityspyyntö, mutta toistaiseksi tuloksetta. Mistähän tuollaisia vielä kannattaisi katsoa. Se oli minulle vuoden ainoa maraton joten jos jossain on lista sen vuoden maratonsuorituksista niin sellaisessa saattaisi olla, ei kuitenkaan googlettamalla löydy. Mistähän niitä vielä etsisi?
  3. Laitetaanpa oma raportti tänne pitkästä aikaa: http://miksikukaanjuoksisi.blogspot.com/2018/07/kauhajoki-day-and-night.html?spref=tw
  4. Lontoon murteella tehty sepustus kyseisen kisan "veteraanin" kynästä: https://www.linkedin.com/pulse/bear-trail-making-epic-event-jyrki-leskela?trk=pulse_spock-articles
  5. Ei tullut alitusta mutta 1:33:43 ihan kohtuullinen. Kisan jälkeen liiankin freesi olo joten reipasvauhtinen reenijakso varmaan jäi liian lyhyeksi - en onnistunut ns raastamaan. Auringon ollessa pilvessä mittari näytti tavoitevauhtia mutta paahteessa jostain ihme syystä vauhti putosi selvästi vaikka tuntui samalta. Mutta positiivisen puolelle jäi onpahan tämänhetkinen taso tiedossa.
  6. Maratonilla tullut joskus 1991 juostua eka kierros 1:27 mutta virallista puolikkaan tulosta ei taida löytyä... Yhtäkkiä viime viikolla tuli innostus että vieläkö sitä vanha uskaltaisi kokeilla. Kaksi viikkoa Kempeleen puolikkaalle 8.8. Pohjalla vuosia PK painotteista 5-6min/km treeniä 10-15 tuntia viikko, VK/MK harjoittelua ei juuri lainkaan. Eli välittömästi määrät kevyemmäksi ja vauhtia vähän lisää. LA: 14km@4:35, SU: 6tuntia vaellus. MA: 2x1,2km@4:15+verr, TI: 5km@4:20, KE: 2x1,2km@4:15 + 8km PK + 400m@3:45, TO lepo, PE 2h pyöräily, LA 5km PK1 + 9km@4:20. Jos vielä heittäisi SU 12km PK1, MA lepo, TI 2x1,2km@4:15 +verr, KE 2x400m@3:45+4km PK1, TO 4km PK1, PE 4km PK1, LA puolikas. Tavoite olisi selvittää puolikkaan lähtötaso (arvaus 1:29 - 1:34) ja jos kympin kohdalla 42-43 min ja tunnelma ok niin jopa yrittää 1:30 alitusta.
  7. Olen aikanaan päässyt 48-h kisassa seuraamaan vierestä X-Caliberin vakuuttavaa menoa joten luottamus on kova tälläkin kertaa. Onnea matkaan!
  8. Kaikki edellämainitut sekä rogaining, suunnistus,jne. Triathlonit ja seikkailu-urheilut sitten kun jalat väsyy pelkkään juoksuun. Mutta maratoneja loppuun asti kuntotestiksi tottakai.
  9. Kiitoksia kaikille, kolmas kerta oli vähintään yhtä hauska kuin kaksi edellistä. MInäkin peukutan vuodelle 2017, ensinnäkin kisan taso on kerta kerralta koventunut (järjestelythän ovat olleet alusta lähtien huipputasoa). Toisekseen olisi hauska testate muodostaako oma tuloskehitykseni todellakin sellaisen matemaattisen funktion kuin kolme ensimmäistä tulosta antaa ymmärtää: 10:09, 10:04, 9:44, 8:24??
  10. Lyhyt pohdiskelu aiheesta "miksi en päässyt 80km kisaa alle 11 tunnin, vaan aikaa meni peräti 11 tuntia 54 minuuttia". Varusteet olivat viimeisen päälle, terveys ihan ok, pikkuisen väsymystä jaloissa muttei mitään kummempaa. Sääolot olivat optimaaliset eli polku hyvin juostava ja riittävän kylmä hyvään suoritukseen. Muutama havainto: 1) Jussinkämpältä eteenpäin verrattuna parhaisiin juoksijoihin vauhti hidastui suhteellisesti enemmän. Mitään suurempaa syytä tai ongelmaa tähän ei ollut, mielestäni menin ihan kivasti "muitten mukana", nämä muut olivat lähinnä 53km ja 31km hitaampia juoksijoita. 2) Juuman huollossa istuskelin yli 10 minuuttia mikä on ihan liikaa jos kisassa on joku aikatavoite. 3) Oliko minulla kisan aikana tavoite ja/suunnitelma päästä alle 11 tuntiin? No eipä tietenkään. Niinpä koko pohdiskelu on tarpeetonta. Jos aikoo saada hyvän tuloksen niin kyllä ei riitä "katotaan mikä tulos tulee" vaan pitää olla joku aikataulu ja suunnitelma jolla velttoa ruhoa voi komentaa eteenpäin, muuten on tuolla mutaisilla juurakkopoluilla liian helppo tassutella hitaammin kuin mitä oikeasti pystyy. Â
  11. ​Vuonna 2013 minulla oli vähän yli litran juomavyö 80km matkalla. Lämpimällä ilmalla se ei aivan riittänyt hyvään suoritukseen mutta nykyisentasoisella huollolla varmaan riittäisi jos kyseessä on hieman nopeampi juoksija joka uskaltaa ottaa hiukan riskiä: Jos esim Oulanka-Juuma väli menisi 3,5 tunnissa niin 2,5 dl puolessa tunnissa tekisi vain 1,5 litraa ja järjestäjän huollossa voisi juoda hieman enemmän.Â
  12. ​2+1 taktiikalla odotan sellaista 175-180km tulosta ;-)
  13. Linkki hienoon videoon eiliseltä: Cupissa oli eilen jo toinen osakilpailu, tulokset: http://my4.raceresult.com/37549/results?lang=en#0_B174A0
  14. Noakesilta voisi suositella tuon lisäksi myös itse juoksuraamattua eli "Lore of Running" jossa tätä neste/ravintoaine kysymystä käydään läpi melko laajalti.
  15. Ultrakisaksihan tuo ei ole mikään kovin paha rasti ja varsinkin ensimmäiset kierrokset todella helppoja jos juoksee järkevästi. Näin muistelen, täytyypä laittaa ilmo sisään. Mutta kyllähän lenkille raahautuminen yöllä untuvapeittojen välistä monta kertaa peräkkäin samana yönä vaatii asennetta. Ja vielä jos meinaa kovan tuloksen tehdä niin on tuo kyllä melko hurja kisa.
×
×
  • Luo uusi...

Important Information

Terms of Use ja Privacy Policy