Jump to content
Juoksufoorumi.fi










Kievari

Jäsenet
  • Content Count

    166
  • Liittyi

  • Last visited

Everything posted by Kievari

  1. Ostin tänään heräteostoksena Footbalance-pohjalliset urheiluliikkeestä. Myyjä ilmeisesti oli fysioterapeutti. Analyysi jaloista oli laskeutuneet jalkaholvit ja lievä supinaatio toisessa jalassa. Kengät kuulemma pitäisi olla neutraalit ja vaimennetut. Toisessa jalassa (supinoiva) ollut ongelmia, joihin haen apua näillä pohjallisilla, saa nähdä auttaako.
  2. Maaliin pääsin. Ja vielä tosi positiivisella splitillä! :) Loppuaika surkea, mutta onnellinen olo silti läpipääsystä. Sain mara-aamuna varmaan viestin jostain alitajunnan syövereistä: teippaa jalka. Ilman sitä olisi varmasti jäänyt matka kesken. Märkää oli, mutta onneksi ei juostu lauantaina, kun oli helle. Havaintoja itse marasta: -erittäin tasainen reitti, joskin mutkainen, mukulakiveä mielestäni aika vähän, ei haitannut minua - Expo ja maalitarjoilu tapahtuman hintaan nähden mielestäni korkeintaan tyydyttävää tasoa - kannustus erittäin hyvää (sateesta huolimatta) - hieno kaupunki :) (joskin kallis)
  3. Tsempit tänään kaikille taistelijoille! Itse vasta heräsin, tästä aamiaiset ja valmistautumist + siirtymät. Maaliinpääsy olisi kiva yllätys.
  4. Koko mittaamisjuttu taitaa olla ajan pelaamista HCR-organisaatiolta. Kun kerran ovat jo virheen radan merkkaamisessa (ainakin epäsuorasti) myöntäneet, niin ei kai siitä enää mitenkään mittaamalla täysmittaista saa.
  5. Lukkoon ja äkkiä. Jos sään on tuosta pakko muuttua, niin sitten lämpöä alas.
  6. Jep, aika samaa mieltä, optimihan olisi se tuuleton, sateeton, puolipilvinen +12'c. Ei tuo sade tosiaan niin paha ole.
  7. Sääspekulaation aika. Foreca lupaa runsasta sadetta ja vajaata pariakymppiä lämpöä. Ei mikään optimisää.
  8. B1, B6 ja B12. Tuotenimellä Neuromax minulle suositteli ja sitä apteekista hain.
  9. Miksiköhän en näe tämän HCR-gaten päättyvän näin suoraselkäisesti. Kaikki viittaa siihen, että nyt antavat ajan kulua niin paljon kuin kehtaavat ja sitten tapahtuman nettisivuille ilmestyy jonnekin nurkkaan pieni maininta reitin alimittaisuudesta.
  10. Hieroja tuossa suositteli B-vitamiinikuuria ärtyneen iskiashermon rauhoittamiseen. Ymmärsin puheistaan, että B-vitamiini supistaa hermoa ja näin ollen vähentää kipuilua. Antoi vielä tietyn merkin, jossa pitäisi olla sopivassa suhteessa numeroita B-kirjaimen perässä, en nyt tähän laita merkkiä, ettei mene mainostamisen puolelle. Pitihän se käydä purkki hakemassa apteekista ja ensimmäisen tabletinkin jo otin. Onkohan tuossa mitään lääketieteellistä pohjaa?
  11. Varmaan pitäisi ja kannattaisi. Löysin tuossa eilen lätkää katsoessa lonkan ja pakaran välimaastosta kohdan, jota painelemalla alkoi tehdä ns. höpöä. Ja tänään jalka onkin ollut parempi. Koetan varmaan omahoitona nyt tuota paikkaa hieroa/painella + muutenkin lihashuoltaa jalkaa. Ehkä tästä vielä maratonin lähtöviivalle parin viikon päästä pääsee. Ennätyshaaveet toki voi unohtaa. Fyssarilla käynti joka tapauksessa edessä, koska haluan toki selvittää vaivan syyn, jotta ennaltaehkäisy sujuu jatkossa paremmin.
  12. 02.36 oli tullut sähköpostiin registration card. Nyt vaan jalka juoksukuntoon ja sitten vaan: kovaa ajua! :)
  13. Kiitos. Eiköhän se sieltä sitten lähipäivinä napsahda sähköpostiin.
  14. Onko teille tullut vielä dokumenttia, jota vastaan juoksunumeron ja muun sälän saa noudettua. Ja pitäisikö sen tulla sähköpostiin vai ihan normipostiin? Jäänyt vähän epäselväksi tämä. Ei sillä että välttämättä pystyisin juoksemaan, sen verran vihoittelee toinen jalka. :(
  15. -Reitin on mitannut ja merkinnyt sama henkilö, joten siinäkään kohtaa ei ole voinut sattua erehdystä, tyrmää tapahtuman pääjärjestäjä Pertti Raunio. Ihmistoiminnassahan ei koskaan ikinä voi virhettä tapahtua. :)
  16. Yön yli nukuttuani PF tuntuukin ehkä vikadiagnoosilta. Kantapää/jalkapohja ei ollut pahimmillaan aamulla. Tuo koko lihasketjun kireys voisi olla paras selitys tilanteelle. Olisiko vinkkejä mistä tilannetta kannattaisi lähteä purkamaan?
  17. Voiko PF säteillä myös ylemmäs jalkaan? Minulla oireet voisivat jalkapohjan osalta sopia plantaari faskiittiin, mutta "kireyttä" on oikeastaan koko jalan matkalla, sisältäen säären, polvitaipeen, takareiden ja pakaran. Maraton kahden viikon päästä. Voin kertoa, että ottaa päähän. Tällä hetkellä plääni on seuraava: ei yhtään lenkkiä ennen maratonia (korvaavana uintia ja fillarointia), burana-kuuri (päällä), kylmää, hierontaa ja venyttelyä. Sitten maratonille ja tuntemusten mukainen suoritus (retkeily, DNF, ennätys...).
  18. Eikö juuri tuhandien juoksijoiden massa tuo painoarvoa GPS-laitteiden tuloksille. Alkaa olla isoa dataa, kuuminta hottia. ;)
  19. Jahas. Saas nähdä miten tässä homma loppuviimein käy. Oikea jalka temppuilee (maallikon arvio jotain piriformikseen viittaavaa). Eilen kävin juoksemassa 7 km 5.40 keskarilla. Tarkoitus oli juosta 10 km maravauhtia, mutta vaihtui sitten lyhyempään vauhtileikittelyyn. Tuon pystyi tekemään, mutta ei toi jalka hyväkään ole. Buranakuurin aloitin eilen, venytellyt olen. Nyt varmaan pitäisi malttaa antaa jalalle lepoa. Tänään oli lepopäivä, huominenkin pitää varmaan lepäillä. Loppuviikosta yritän varmaan seuraavaksi lenkkiä. Ei tullut tästä viikosta sellaista kuin ajattelin. Alkaa usko horjua nelosen alitukseen. Tiedän kyllä, että pohjat ovar riittävät, mutta nyt kai se kunto olisi pitänyt kutitella esiin. Jalkojen hermotuksessakin (?) jotain häikkää, juoksutuntuma jotenkin erikoinen. No saapa tosiaan nähdä mitä tästä kaikesta seuraa...
  20. Onnittelut nelosen alituksesta ja kiitokset tsempeistä! Tuo on kyllä totta mitä sanot treenaamisesta - maltilla ja yrittäen ymmärtää mikä toimii itsellä. Näillä mennään. Ja vaikka ei menisikään alle nelosen vielä toukokuussa, niin sitten joskus myöhemmin.
  21. Laittelenpa tähän vertailuna vuoden 2012 tammi-huhtikuun treenejä ja vastaavasti tämän vuoden saman ajanjakson harjoituksia. Maraton molempina vuosina siis toukokuun kolmantena viikonloppuna. 2012 (kuukausi, kilometrit, keskisyke, keskivauhti): Tammikuu 148 km, 151, 6.09/km. Helmikuu 73 km, 146, 6.24/km. Maaliskuu 137 km, 151, 6.14/km. Huhtikuu 170 km, 150, 6.06/km yht. 528 km (keskimäärin 31 km/viikko) Maraton loppuaikaa 4.12 2013 (kuukausi, kilometrit, keskisyke, keskivauhti): Tammikuu 166 km, 146, 6.32/km Helmikuu 157 km, 140, 6.28/km Maaliskuu 227 km, 142, 6.28/km Huhtikuu 211 km (toistaiseksi), 144, 6.10/km yht. 761 km (keskimäärin 44 km/viikko) Maraton loppuaikaan ??? Eli määrää enemmän, sykettä vähemmän ja vauhtia maltillisesti. Lisäksi olen viime vuotista selkeämmin jaksottanut harjoittelua malliin kaksi kovempaa viikkoa ja sitten kevyempi. Nyt on meneillään kevyt viikko, ensi viikolla vielä koetan juoksennella vähän enemmän ja kahden viimeisen viikon rungon ajattelin napata Sepon "Maraton alle 4.00" -ohjelmasta. Tällä hetkellä eniten arveluttaa maratonvauhtisen treenin vähyys. Vielähän sitä kyllä ehtii hyvin heittämään muutaman maravauhtisen lenkin. Näillä eväillä joka tapauksessa nelosen kimppuun 19.5. edit. huhtikuun tietoja tarkennettu
  22. Osaisikohan joku sanoa Västilän maratonin noususummaa, en ole sitä itse juossut, mutta reittiä lenkkeilleenä tuntuu ainakin aika mäkiseltä. Tuolla sivuilla on jonkinlainen kuvaajakin, mutta näin humanistina en oikein ottanut siitä tolkkua: http://www.vastilanvoima.fi/?sivu=2
  23. Kievari

    4-5 tunnin marajuoksijat

    Vaihtelevaa on ollut kolmenkympin jälkeen. 2010 Tukholmassa loppui jalat totaalisesti 35 km kohdalla. Oli muuten pitkät 7 km maaliin, mutta kaikista juoksemistani kilometreistä juuri ne ovat kuitenkin tarjonneet eniten matkaa omaan itseeni. Loppuaika tuolloin 4.44. Seuraavana vuonna huonompikuntoisena maltillisemmalla alulla loppuaika 4.43 ja 30 km jälkeen lähinnä hymyilytti. Jalat loppuivat vasta stadionilla. 2011 juoksin Jyväskylässä aikaan 4.27 ja tuolloin vaikeinta oli välillä 25 km - 28 km. 35 km eteenpäin oli mukava juosta, kun "tiesi" pääsevänsä tavoitteeseen ja kroppa toimi ja sai ohitella 4.30 jänisporukkaa oikein urakalla. Viime vuonna maraton kulki loppuaikaan 4.12 ja tuolloin vaikeinta oli kilometrit 30-32 ja tuon jälkeen sitten hitaalla hiipumisella maaliin, ei mitään kummempia ongelmia. Maalissa sitten yrjö kyllä lensi. Kuukauden päästä aikeena on alittaa 4 tuntia, enkä usko, että se olisi tuntemuksiltaan jotenkin ratkaisevasti erilaista. Olennaisinta lienee tehdä oman kuntonsa mukaista juoksua.
  24. http://juoksufoorumi.fi/vb/showthread.php?29717-Keuruun-yömaraton-12-7-2013
×
×
  • Luo uusi...

Important Information

Terms of Use ja Privacy Policy