Jump to content
Juoksufoorumi.fi



nilkkapaineet

Jäsenet
  • Content Count

    70
  • Liittyi

  • Last visited

Converted

  • Tavoite
    Kilpailuun valmistavat pyöräkisat

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. Myynnissä useamman vuoden vanha, mutta vielä useamman välissä käyttämättömänä ollut Orcan märkäpuku. Omat mittani silloin, kun käytin pukua kisoissa olivat 180 cm ja 71 kg. Malli on huomattavan kaponen. Nyttemmin harrastettu enemmän pyöräilyä ja +5kg reisiin ja mahaan eikä toivoakaan saada pukua enää päälle. Ruumiinrakenteen puolesta puku mahtuu parhaiten hoikalle nuorisolaiselle :-) Lähtee sopuhinnalle tarvitsevalle.
  2. Aivan ylivoimaiset aluhousut juoksuun ovat BlackHorsen elastaanista ja (vähäisestä määrästä) polypropeenia tehdyt kalsongit. Hinta on jossain kahden kympin kovemmalla puolella. Eivät hierrä ja sukukalleudet istuvat kivasti etupussukkaan. Lahkeen pituus on sopiva eli riittävän lyhyt, mutta että se silti on: Ei tule täten housunlopun saumakohtaa nivuseen. Näitä pöksyjä kun vielä pitää nurinpäin käännettyinä niin mitään ongelmia ei ole; mitä siis kaikissa muissa housuissa lähestulkoon on. Materiaali on joustavaa ja kuitenkin riittävän napakkaa, joten oikean koon kanssa ei ainakaan minulla ole nii
  3. Hölkkäilin tänään reilun puolisentoistatuntisen. Tuli siinä lenkin loppupuolella mieleen, että harjoituspäiväkirja pitäisi ehdottomasti olla videoblogin muotoinen. Lenkin alkuun selostaisi tavoitteet ja loppupuolella sitten toteutuman. Ai että, minäkin, joka en vielä kahta tuntia sitten kuvitellut koskaan seuraavani tubettajia, haluaisin kyllä nähdä, miten muilta on tonnin vedot sujuneet. Tuntevatko foorumilaiset joitakuita videoharjoituspäiväkirjan pitäjiä? Alkaisin itsekin pitää, mutta koska en pidä koskaan lenkillä mitään ylimääräistä, edes kelloa, mukana, en kyllä ala videokameraakaan pit
  4. Tuo Running for Fitnessin laskin antaa aika kovia lupauksia siitä, miten paljon kovempaa esimerkiksi puolikkaalla kulkisi, jos kilo lähtisi (minuutti). Se ei ole kaukaka kyllä siitä, mitä olen kuullut muista lähteistä. Hurjin lupaus on tainnut olla 40 sek / km kympillä. Siis kuukausi aikaa Kankaanpään maraan, joten syöminen loppui justiinsa. Peruskoulufysiikalla voisi hommaa (ääneen) laskeskella siten, että mietitään vakiotehon kautta painon vaikutusta vertikaaliseen työhön. Arvioidaan ensin muuttujia: Askelpituus = 1,7 m Massakeskipisteen vertikaalinen liike = 0,07 m Juoksijan teho = 3
  5. Testata pitää sen takia, että tiedän olevani huono nauttimaan eväitä kilpailun aikana ja imeytymisen kanssa on ollut ongelmia niinikään. Syö miestä, jossei osaa syödä, ja siihen kaatuu hyvä suoritus. Ensi vuonna en usko olevani riittävän hyvässä kunnossa tavoitteeni kanssa (plus että ikämiessarjoissa seuraava kynnys ylittyy vasta 2016). Toki eväsretken voisi tehdä ilman kilpailunumeroakin, ei siinä mitään, mutta kisa on aina kisa jne.
  6. Semmoista utelisin toisilta atleeteilta, että kun tavoitteenani on otattaa tosissaan kokomatkalla vasta 2016, niin kannattaako täyttä IM:a käydä testimielessä vetäisemässä läpi vuotta ennen, jotta tietää mitä odottaa? Nyt kun olisi tiedossa ja siten vähän tuttuja kisamaastotkin. Eniten tässä arveluttaa kisan aikaisen energian saanti ja mahdolliset krampit. Tähtäimessä olisi 10h alitus ja noteeraus 4.4X on puolimatkalla muutaman vuoden takaa. Kokeilukisan riskinä pidän sitä, että alkaa kauhistuttaa matkan liiallisuus ja toisaalta se, että läpiveto jollain sopivalla ajalla täyttää mahan...
  7. nilkkapaineet

    400m vedot

    Kerrotaanpa ketjuun omia kokemuksia vastaavasta treenistä tältä päivältä. Pohjiksi tiedoksi, että tavoitteeni syksylle 1.20 alitus puolikkaalta. Tonnit meni radalla kuukausi sitten 3.23 palautuksella 3 min ja kymppi 38 min. Joskus on kulkenut selvästi lujempaakin. Mutta nyt kiskaisin eilisestä harjoituksesta melkoisen väsyneenä 10*500 m kiihtyvästi 1.43 --> 1.35 palautuksena 45 sek. Jokainen veto itsessään tuntui melko pahalta, mutta tuntuma on, että palautumisominaisuudet ovat hyvät, että näitä intervalleja pystyy vetämään suhteessa kisakuntoon aika mainiosti. Viimeisen jälkeen oli kyllä
  8. Mielenkiintoiset oli matkalla tuntemukset. Tiesin kyllä, kenen selkien takana pitäisi eka kierros juosta, mutta eka 500 m liian kovaa enkä himmannut tarpeeksi. Ekan kierroksen lopussa suunnittelin jo keskeyttämistä, mutta onneksi jatkoin. Kaksi kaveria peesissä, Forrest vähän liikaa karussa. Sillä kolmannella kaverilla tuntui olevan hankaluuksia, päätin hiillostaa. Tippuikin. Havaitsin, että mukana jatkaja oli nuorempi kaveri, hiihtäjätyyppiä. Ei uskalla jättää loppukiriin, vielä kun kilpakumppani oli ylämäissä vahva. Matkalla mietiskelin tehtyjä 200 km pyörätreenejä; että kyllä nyt vielä lo
  9. Yle uutisoi Cooperin tulosten kolmatta vuosikymmentä jatkuvasta heikentymisestä: "Tämänhetkisten lasten vanhemmat ovat juosseet mailin (1 609 m) puolitoista minuuttia nopeammin kuin nykyajan lapset, tutkijat laskivat, kertoo yliopistolehtori Mika Venojärvi Itä-Suomen yliopiston terveystieteiden laitokselta." (tummennus oma) Saman vahvistaa mm. meitin koulun liikunnanopettaja, jonka tilastot koulun maastojuoksutuloksista ovat masentavan näköistä heikentyvää trendiä. Arvelen myös, että ainakin pieneltä osalta tulosten heikentyminen johtuu motivaation puuttumisesta: kilpailuhenki on kadon
  10. 35 v kisassa ollaan mukana. Olin jo jättämässä väliin, kun edellinen viikko meni ihan yössä (vappuna meni kirjaimellisestikin...), mutta parin päivän huili ja pitkä lenkki 31 km niin helppoa että nauratti alusta loppuun. Ma/ti haetaan vauhtia 500m vedoista, suunniteltu huili ke, to edeltävälle viikolle niin eiköhän se irtoa jollain muullakin tavalla kuin aivan säälittävästi.
  11. Maaliin kunnon mukaisessa 36.33 ajassa ja miellyttävällä palkinnolla (lahjakortti S-ryhmälle). Reitistä voisi todeta sen, että sikäli hyvä ratkaisu vetää reitti läpi asuinalueiden, että kisan satunnaiselle noteeraamiselle on hyvät mahdollisuudet ja kodeissaan ja kävelylenkeillään olevat voivat todeta nylkyttelyn olevan edelleen voimissaan. Useamman risteysohjaajan se toki vaatii ja verottaa monine mutkineen tuota loppuaikaa. Minua se ei haittaa, kun kelloa vastaan ei tässä kunnossa voi niin vakavasti juosta. Noista seuraajista tosin bongasin vain yhden rantatuolilla varustautuneen kannustajan.
  12. Karhuviesti juostiin taas tuossa eilispäivänä, jolloin sain inspiraation kerätä tulokset menneiltä vuosilta, kun Porin Yleisurheilijat vanhoja tuloksia olivat vielä kohtuullisessa formaatissa sivuilleen säilöneet vuoteen 1998 asti. Otin talteen jokaiselta vuodelta miesten yhteiskilpailun parhaan ajan, viidennen, kymmenennen ja sijalle 20 tulleen ajat. Laadin käppyrät ja tein niille OpenOfficen tarjoamaan parhaan sovituksen. Sovitusten selitysaste käyrille osui väliin 0,22-0,36 (siis ei kovin hyvin selittäviä). Kilpailussa toki sääolosuhteet voivat aiheuttaa alkukeväisestä ajankohdasta johtuen
  13. Sportsshoes.com toimitti Pegasukset vähän reilussa viikossa. Jotain ne tekevät oikein, kun hinta oli 60 euroa lähimpään postiin asti.
  14. Harmitti, kun ei ollut kamera lähettyvillä: Taysin kohdalla tuli mies lenkillä vastaan, jolla oli pitkät, paksut verkkahousut, sykevyö mahan kohdalla, ei minkään valtakunnan paitaa ja hikinauha. A vot!
  15. Minä taas puolustaisin lääkäriä, jos osaan tulkita noita sanavalintoja oikein. Pidän jotain 14+ tunnin suorituksia kyllä selviytymisenä. Sama juttu on maraton 4+ tuntia. Eihän siinä juuri juoksua enää ole. Lääkäri puhuu "harjoituskokemuksesta" ei siis varsinaisesta harjoittelusta an sich. Tulkitsen tämän niin, että kesällä ollaan vähän hölkätty. Nyt arvon kommentaattorit puhuvat 10+ reenitunneista viikossa. Jos ne ovat tehokasta aikaa (tuloksista päätellen saattavat hyvin ollakin), niin sehän on jo paljon (eli "useamman vuoden harjoittelua"). Pystyykö siihen joka jantteri? No ei. Ei siinä hi
×
×
  • Luo uusi...

Important Information

Terms of Use ja Privacy Policy