Jump to content
Juoksufoorumi.fi



Antti N

Jäsenet
  • Content Count

    227
  • Liittyi

  • Last visited

Contact Methods

  • Website URL
    www.mediapinta.fi/sivu/isbn/978-952-236-807-2

Converted

  • Coopperi
    3900m (2010)
  • 10km
    kalevan kisat 9:s (2010)
  • Maraton
    HCM 2:s (2015)
  • Tavoite
    EM-, MM- ja olympiatasolla, kaikkea ei kerrota

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. Erityisesti pitäisi ottaa huomioon tavoite. 14-vuotiaalla on periaatteessa 10-15 vuotta aikaa treenata itsensä huippukuntoon. Jos hänellä on kova tavoite niin koko tuo aika kannattanee ajatella yhtenä harjoitusjaksona. Vastakkainen vaihtoehto on edetä kaudesta, viikosta tai harjoituksesta toiseen tuloksen kiilto silmässä. Tärkeää että kyseessä on pojan oma tavoite. Toki pitää varmistaa että hän ylipäänsä tietää mikä kaikki voi olla kestävyysjuoksussa mahdollista. Tavoite jää helposti vaatimattomaksi jos ei kukaan kerro että huipputuloksen tekeminen on mahdollista. 3 x 1000m juoksuj
  2. IAAF:n sääntöjen mukaan yhden kerran saa nauttia juomaa huoltopisteen ulkopuolella ja tästä seuraa keltainen kortti jota pitää lajijohtajan heilutella. Rikkeen toistuessa vasta varoitus. SM-kilpailuissa ja muissa arvokilpailuissa on säännöissä erikseen mainittu ettei huoltopisteen ulkopuolella juoteta joten siinä tapauksessa suoraan hylsy. Toisaalta jos keltaista korttia ei näy ja kilpakumppanin omat juomat harmittaa niin ei muuta kuin kamera mukaan lenkille ja tapahtuma videolle ja sitten maalissa selittelemään järjestäjille "sillä oli omat juomat". Toki vastassa voi olla tyyppi joka vaatii k
  3. Huhtikuussa 14 tuntia ja 137km, tänä vuonna 1262km ja 155 tuntia (100 päivää) marraskuun alusta 2053km ja 259 tuntia Jos pääsemme urheilemaan kilpaa vielä kaudella 2020 niin tavoitteeni on juosta yksi 10 000 metrin, yksi puolimaratonin ja yksi maratonin kilpailu syksyllä ja jokin maastojuoksu sekä yksi suunnistuskilpailu ja kenties muutama muukin kisa ja tietysti talvijuoksusarjassa. Lisenssin olen jo maksanut joten sitäkään puolta ei tarvitse arpoa. Kuitenkin - kuten niin monet muut urheilijat - varsinaisia tavoitteitani olen "siirtämässä" kauteen 2021 mutta minulle siin
  4. Sanoisin että 20-23-vuotiaana miehillä ja naisilla pari vuotta aikaisemmin. Alkaa luontainen hiipuminen. Kimmoisuuden heikkeneminen, hapenoton tippuminen, lihominen, aineenvaihdunnan heikkeneminen, pään pehmeneminen
  5. Harrastaja. Oli muistaakseni käymässä lomalla Naantalin muumimaailmassa ja samalla päätti juosta maratonin. Tuskin jäähdyttelijä kun nuori poika vaikutti olevan. En nyt muista ikää eikä täältäkään löydy. https://more.arrs.run/runner/-32195 Tilastopajasta löytyi että 2011 on juossut 2.24.07 ja sen 70km viikossa muistan kun itse palkintojenjakoa odotellessa kertoi ja taisi vielä seuraavan päivän Hesarissakin olla asiasta maininta kun toimittaja oli olkapään takana. Jotain semmoista. Ei tietoa mitä on juniorina juossut. Mikä on Holmenin ohjelma? Holmenin kyllä tiedän, juoksi
  6. Viisi vuotta sitten HCM hävisin yhdelle japanilaiselle se reenasi kolme kertaa vähemmän kuin minä siihen aikaan eli 70km viikossa 🙂 Oli juossut kuitenkin 2.23 tuolla "kymppi päivässä" metodilla. En nyt sitten tiedä opinko muuta kuin että reenasin liikaa (?) tai sitten reenasin "japanilaisemmin" kuin kyseinen japanilainen. Haluaisin uskoa että tuo jälkimmäinen vaihtoehto.
  7. Tammikuun 20 ensimmäisen päivän kilometrimäärä oli 400km ja liikuntatuntien määrä 57h josta ehkä n. 50 tuntia varsinaista treeniä mutta lasken kaiken määrän (myös tavalliset kävelyt jne) koska koen että niistä on tällä hetkellä minulle hyötyä urheilijana. Siitä mitä eilen tapahtui on toivottavasti myös hyötyä mutta tammikuun 21.-22. päivän osalta lähinnä haittaa. Eilinen (tiistai) juoksumäärä jäi viiteen kilometriin koska uhrasin omasta urheilustani valmentamiselle järjestämällä junioreille sellaisen hauskan esteratajuoksukilpailun ja seisoskelemalla sen takia tunnin pakkasessa hik
  8. Tärkeintä astumisessa on rentous. Jokaisella paikkakunnalla on omat kanta-astujansa mutta se on kuluttavaa. Viime aikoinahan on alan "kirjallisuudessa" tuotu päkiä- ja kanta-astumisen lisäksi myös ns keskijalalla astuminen. Varmuuden vuoksi todettakoon että kirjoitan nyt ihan samasta aiheesta kuin muutkin 🙂 Vaikka minulla ei varsinaiseen päkiäastuntaan ole mitään erityisiä vinkkejä. Itse juoksen päkiällä aina kun jaksan ja eräs juttu joka kovasti helpottaa elämää kyseisellä sektorilla että lopettaa miettimästä onko luonnollista vai epäluonnollista. P
  9. Kiitoksia! Aloinkin jo "pelätä" ammuinko yli mutta allekirjoitan kyllä kommenttini. Tässä vaiheessa ei erityisempää lisättävää.
  10. Todellisuus on ikävä kyllä vielä pahempi. Nuo luetellut sinänsä varmasti totuudet eivät nimittäin ole syitä vaan seurauksia. Suomalainen kestävyysjuoksu on mennyt alaspäin jo kohta 35 vuotta. Jos nyt yhdelle tai useammalle kansainvälisen tason yksilölle annettaisiin täysi taloudellinen tuki ja järjestettäisiin haluamiinsa kilpailuihin Eurooppaan niin olisihan se toki näille juoksijoille hyvä juttu mutta ei se takaa vielä yhtään mitään että kokonaisuus kääntyy pysyvästi parempaan. Onhan meillä myös Euroopan mestareita Holmen 2002, Keskisalo 2006 kovia saavutuksia molemmat kuitenkaan
  11. Lupaamani kooste. 57 päivän harjoittelu numeroina: 757km/57 päivää 98 tuntia harjoittelua nopeus 8km 23min vauhtikestävyys 48km 3h 14min (4.02/km) tavallinen lenkki 103km 9h (5.14/km) polkujuoksu/suunnistus 79km 9 tuntia verryttely 519km 49h (5.40/km) painonnosto 31500kg/1000 toistoa 2 tuntia lihaskunto 6000 toistoa 6 tuntia koordinaatiot ja hyppelyt 13km/6500 1h 45min hiihto 56km/4h 38min (4.58/km) sauvakävely ym helppo kestävyys 13 tuntia Joulukuussa tähän mennessä 307km ju
  12. Marraskuussa juoksin 450km ja joulukuussa on tähän mennessä kertynyt 254km. En ole oikein jaksanut enkä ehtinyt pitää tätä blogia mutta juoksu jatkuu. Kuntokin on ehkä hieman nousemaan päin ollut jossain vaiheessa. Yritän saada jossain vaiheessa koosteen tekemisistäni. Ylhäällä ovat. Hyvää Joulua.
  13. Tässä on nyt marraskuun tekemiset kootusti ennen sunnuntain lenkkiä: Perjantai 1/11 = 4km kevyt + Tanhuvaarassa 2km (sis portaat) & 1x20m lentävä 2.65 & leuanvetoa + iltalenkki 6km (12km/päivä) Lauantai 2/11 = Tanhuvaara 8km kevyttä juoksua + illalla yösuunnistus 8km/63min (linnuntietä 5km) & vrj 3km (19km/päivä) Sunnuntai 3/11 = Tanhuvaara aamu 3km+sauvakävely 75min (sis juoksu 2km, Purnuvuori ylös 1.52) & vrj 2km + ilta 3km (10km/päivä) vko 45 Maanantai 4/11 = iltalenkki 5km (5km/päivä) Tiistai 5/11 = 6km kevyttä juoksua (Suojalampi
  14. Tästä päivästä ei ole treenaamisen osalta kovin paljon kerrottavaa mutta päätin julkaista päivityksen ettei nyt unohdu tämä blogin pitäminen heti alkuunsa. Päivä oli ns palauttava. Joku kenties sanoisi "aktiivinen lepo". Yhteensä tunti harjoitteluksi laskettavaa liikuntaa = 2+5km hölkkää sekä vähän lihaskuntoa, 9 x leuanveto, 30 x vatsalihas, 20 x selkälihas, 5 minuuttia ergosoutu, 15x15kg reiden takaosat ym kevyttä. Eilinen juoksu painoi aivan selvästi kropassa. Nyt on marraskuulle 147km juoksua ja 18 tuntia harjoittelua. Tälle vuodelle yhteensä 2850km, tuli sekin lukema tarkistettua. Hyvä vä
  15. Vähän on jäänyt tämä blogin pito. Elo-lokakuussa jäi vähän lenkkeilykin monenlaisista syistä. Nyt olen kuitekin taas palannut harjoittelun pariin. Marraskuussa (10 päivää) olen takonut yhteensä 140km maantietä, nurmea, rataa, valolatua, polkua jne. Ajallisesti 17 tuntia. Tällä viikolla 99km. Nyt kirjoittelen yötä vasten kun jotenkin napsahti ylivireystila päälle. Tuskin liiasta treenistä kuitenkaan johtuu. Ehkä vaan turhan myöhästä iltalenkistä. Kuluneiden 5 kuukauden tekemiset todella tiivistetyssä pähkinänkuoressa: Neljä virallista suunnistuskilpailua, useampi kymmentä kuntorasti
×
×
  • Luo uusi...

Important Information

Terms of Use ja Privacy Policy