Jump to content
Juoksufoorumi.fi










Antti N

Jäsenet
  • Content Count

    144
  • Liittyi

  • Last visited

Community Reputation

71 Excellent

Contact Methods

  • Website URL
    www.mediapinta.fi/sivu/isbn/978-952-236-807-2

Profile Information

  • Gender
    Male
  • Asuinpaikka
    Mikkeli
  • Interests
    sinkku

    Trail Running World Championships 2017 Badia Prataglia Italy, 96:s

    Buff Trail Tour Finland 4:s 2014

Converted

  • Coopperi
    3900m (2010)
  • 10km
    kalevan kisat 9:s (2010)
  • Maraton
    HCM 2:s (2015)
  • Tavoite
    EM-, MM- ja olympiatasolla, kaikkea ei kerrota

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. 35 päivän harjoitusjaksolla 386km juoksua, 170km hiihtoa, 65 tuntia harjoittelua. Tarkoittaa 11km juoksua ja 5km hiihtoa sekä 20 minuuttia muuta harjoittelua päivässä. Tällä metodilla 10km kulki jakson päätteeksi 36.58 keskisykkeellä 159 (juoksun korkein syke 171). Nopeus 30m lentävä 3.87, kimmoisuus vauhditon 5-loikka 10.94, cooper tammikuussa 3600m ja 1 x 225m helmikuussa 32,5 sekuntia, jakson aikana 1000m 2.57,9. Vuoden alusta on harjoitusta 806km juoksua (9km/päivä), 261km hiihtoa ja 132 tuntia harjoitusta yhteensä.
  2. No ei se välttämättä mikään 100% tae ole. Lenkillä joutuu käymään. Mutta toki jos käy lenkillä niin sitten tähän on enemmän kuin hyvät mahdollisuudet 👍 Tai vaikka ei menisi alle kolmenkaan.
  3. Tämmöisellä reenillä pääsee 10km alle 40 minuutin tai ainakin tässä treenin aikana olen päässyt. Aerobinen kynnys on 140, anaerobinen kynnys 165 ja maksimisyke 185. Mitat 177cm / 67kg sunnuntai 24.2. 22km juoksua venyttely 10min + sauvakävely 20min 21km kevyttä juoksua (125) 10km hiihto (122) + 1km vrj + kuntopiiri 12min kävely 15min maanantai 25.2. 20km juoksua kuntopiiri 15 minuuttia 10km kevyttä juoksua (113) alkuverryttelyt 2 + 4km juoksu painojen nostelua yhteensä 38 toistoa eri liikkeitä 30 - 90kg, juoksu 5x225m rennosti 38-39s / 2½min + 1x1000m aitajuoksu (21 aitaa) 3.44; loppuverryttely 2km juoksu tiistai 26.2. 21km juoksua hölkkä 6km painojen nostelua yhteensä 15 toistoa 45 - 60kg, aitajuoksu 3 x 30m + 2 x 20m + leuanveto x 5 + korkeushyppy 110cm + vrj 1km vauhtikestävyys 10km 45.14 (4.31/km) syke 142 (korkein 159) + verryttely 4km keskiviikko 27.2. 2km juoksua torstai 28.2. 9km juoksua juoksuryhmäläisten kanssa hölkkää 8km (7.00/km), vähän kevyttä leuanvetoa yms. perjantai 1.3. 8km juoksua hiihto 14km / 64min (syke 105) + verryttely 3km, illalla juoksua 5km lauantai 2.3. 13km juoksua polkujuoksu 4km / 32min (syke 99) 2 x 225m 41.0 + 36.1, korkeushyppy 110cm, 60m paikaltaan 8.97, lentävä lähtö 8.03 painojen nostelua (50kg) + leuanvetoa + verryttelyt yhteensä 9km sunnuntai 3.3. 11km juoksua hiihto 40km / 4 tuntia (syke 111) josta n. 12km hankihiihtoa 7.30/km sykkeellä 100 ja 28km ajetuilla laduilla 5.00/km sykkeellä 120 sekä taukoja + kävely suksien ja sauvojen kanssa 5km / 1 tunti, yhteensä 5h, ei juomaa eikä eväitä illalla juoksu 11km 61min (syke 121) vauhdilla 5.33/km maanantai 4.3. 9km juoksua 1 x 1000m 2.57.9 + verryttelyt 3 + 5km, salilla painojen (10 - 60kg) nostelua 88 toistoa + leuanveto x 6, korkeushyppy 116cm (5 hyppyä), 3 x penkkihyppy (n. 50cm) tiistai 5.3. ei juoksua hiihtoa reppu selässä 6km sekä painojen (30-65kg) nostelua 30 toistoa + leuanveto 5 - 15kg lisäpainoilla sekä ilman lisäpainoja yht 13 toistoa, rennolla vauhdilla 3-loikka 8.85m keskiviikko 6.3. 20km juoksua hölkkä 4km vauhtikestävyys 6.7km 26.10 (3.54/km) syke 159, korkein 161, 1 x 1000m 3.25 (syke 157/164). Yhteensä 16km torstai 7.3. 8km juoksua korkeushyppy 105cm, lisäksi lämmittelyhyppyjä 75-90cm, 3x20m paikaltaan ja lyhyellä lentävällä, 1x20m aidat (60cm), painojen (10-50kg) nostelua 78 toistoa, hölkkää juoksuryhmän kanssa 7.5km sekä vähän koordinaatioita, 3 x 10m lentävä 1.41, 1.38, 1.33 + lisäpainoleuanveto 5-15kg, 2x30m lentävä 3.95 ja 3.88 + verryttely perjantai 8.3. 20km juoksua 17km syke 119 vauhti 5.50/km indeksi 80, sekä iltalenkki 3km lauantai 9.3. 21km juoksua testijuoksu 10km / 39:08 (3.55/km) keskisykkeellä 156, loppusyke 168, indeksi 65 + vrj yht. 14km illalla juoksua yhteensä 7km ulkona, vauhditon korkeushyppy 80cm, korkeushyppy saksilla 105cm, painojen (20-70kg) nostelua 34 toistoa, muutama leuanveto ja syväkyykkyhyppy kepin kanssa sekä 40 x istumaan nousu sunnuntai 10.3. 13km juoksua 3 tuntia treeniä, taukoineen 3h 45min / syke 104 (korkein 151) josta 10km polku- ym. juoksua, 13km hiihtoa ja 3km kävelyä (suksia ja sauvoja kantaen, lunta luoden, nostojen palautuksena, mäen rinnettä jne) sekä 6510kg / 28min painojen nostelua ulkona (19-37kg) = 210 toistoa, energiana oli lenkin aikana kaksi lasia vettä ja kaksi pientä kuppia kahvia, nousua 26km lenkillä +350m iltalenkki 3km maanantai 11.3. 15km juoksua kevyttä polkujuoksua, mäenlaskua ym yht 4km + lamppulenkki 11km osin lumihangessa osin tiellä, välissä vauhditonta korkeushyppyä patjalle (n. 60cm) + junnujen viestissä pikajuoksu 3 x 100m täysillä / 35 sekunnin palautus tiistai 12.3. 2km juoksua hiihto yhteensä 12km sisältäen juoksuryhmän nuorten kanssa ylämäkivedot 2min + 3min + 5min + 3 x 2min, lenkillä nousua +250 metriä, painojen nostelua 20 x 40kg, pikajuoksu 2 x 30m paikaltaan 4.73, 4.64 ja 4 x 30m lentävä 4.24, 4.11, 4.01, 4.37 + verryttely 2km keskiviikko 13.3. 21km juoksua vauhtikestävyys 10km 40:25 (4.03/km) syke 150, korkein 164 + verryttely juoksuryhmäläisten kanssa yht. 21km 235km juoksua ja 95km hiihtoa, yhteensä harjoitteluksi laskettavaa liikuntaa 38 tuntia (18 vuorokauden jaksolla)
  4. Pidin täällä joskus n. 2012 harjoituspäiväkirjaa mutta en löydä sitä mistään. Onkohan poistettu vai enkö vain osaa etsiä? Haluaisin päivittää sen viimeisten 15 päivän osalta kun nyt olisi hyvä hetki. Facebookissa huoltokatko.
  5. Jep itsellä kun on vasta vajaat 70 000 mailia niin en ole vielä tullut tuotakaan asiaa ajatelleeksi. Myöskään en osaa asettua aikuisena aloittavan kuntoilijan asemaan. Pikkupoikana juostiin paljain jaloin, tuetut lenkkarit oli siihen aikaan hieno asia ja muotia. Myöhemmin kun olen nähnyt useammat parit Virenin aikaisia niin ymmärrän hyvin miksi. Karhun Fulcrumit oli jossain vaiheessa hyvät kengät. Ne tuntuivat sopivan jokaiselle.
  6. Tason nousuun varmaan auttaisi enemmän sen miettiminen miten juostaan kovempaa kuin se onko laji jonkun mielestä kiinnostava vai ei. Mainittu Farah jää 4 minuuttia kärkeen maratonilla että kaikki on niin suhteellista. Kyllähän taso huono on mutta 10 vuoden päästä voi olla ihan hyvä.
  7. Pitää paikkaansa. Maastossa pääosin 5min/km. 32 minuutin juoksijalle 2 kilometrin lenkki on raskas kun on riittävän väsynyt treeneistä ja jalat jumissa. Huipuista en tiedä.
  8. Antti N

    NUTS KK 24.-25.5.2019

    Sisäänpääsy on tunnetusti monellakin elämänalueella se suurin haaste joten eihän tuo nyt enää yllättäisi. Tosiaan jäätävät 663 ITRA-pistettä niillä jonon ohi 😄
  9. Antti N

    NUTS KK 24.-25.5.2019

    Tarkoitin 55km matkaa ja tosiaankin Oulankajoen osuutta 0-10km jossa on mielestäni todella hienot maisemat. Ei sillä ainakaan 2 vuotta sitten päässyt pelkästään podiumille että hölkkäsi sen Oulankajoen 10km pätkän verryttelynä 5.00/km. Siitä on vielä 45km maaliin. Varmaan lähemmäksi podiumia olisi päässyt jos olisi kävellyt sen esim 9min/km rauhassa maisemia katsellen numerolappu rinnassa ja säästellyt varsinaiset voimavarat esim matkan viimeiselle kolmannekselle jossa niitä ei kyseisellä keralla ollut enää lainkaan. 160km tuntuu vielä vähäjärkisemmältä ja toisekseen mahdottomalta ainakin allekirjoittaneelle. WS100 voisi toki teoriassa mennäkin, sehän on alamäkeen, kiitos ehdotuksesta! 😄
  10. Joo ei haittaa 😄 Ei tuo arvioni mihinkään tilastopajaan perustu vaan siihen että tunnen SM kisoissa kilpailleita hiihtäjiä aikamoisen määrän ja osa heistä on kokeillut rahkeitaan juoksussakin. Siihen en ota kantaa tiedänkö itse hiihdosta mitään koska ei tuolla asialla ole isossa kuvassa edes merkitystä. Meillä täällä Mikkelissä muutenkin jo tiedetään hiihdosta kaikki ilman minun panostani 😄 Pikkupoikana ladulla Tiaisen Arto kehui vuorohiihtoani niin se riittää minulle tietämykseksi. Toki jossain vaiheessa seurasin lajia aktiivisesti. Se on varmasti myös totta että hiihdossa häntäsijoilla on paljonkin kovakuntoisia henkilöitä joiden maksimaalinen hapenotto riittäisi kovempiinkin suorituksiin mutta tekniikka / välineet ei. Välttämättä ei jää 35 minuuttiin vaan voi olla jopa lähemmäs 30.
  11. Antti N

    Aktia Cup 2018 - 2019

    Kiitoksia vastauksista!
  12. No en nyt tiedä onko rata niin kauhean kimmoisaa. Aika kovaahan tuo on. Riippuu toki radasta millä vuosituhannella on remontoitu ja mikä pinnoite. Mutta ok. Ehkä se sitten menee näin. Juoksisin paljain jaloin myös asvaltilla mutta kun on lasinsiruja. Ehkä pitäisi kokeilla barefoot kenkää. Tosin Hokalla ei niitä ole (vielä). Mutta maratonin olympiakultaa 1960 voitettiin paljain jaloin roomalaista asvalttia läpsyttäen. Pidän urheiluhistorian yhtenä kovimmista suorituksista.
  13. Antti N

    järviveden kylmyys

    Nyt en käsitä mitähän trollausta kysymyksessäni oli? Halusin vaan tietää lämmittääkö uimalakki jos veden lämpötila on lähellä nollaa kun tästä uimalakki päässä lokakuussa uimisesta ei ole niin kauheasti kokemusta. Jos olen johonkin toiseen ketjuun vääntänyt ahkeraan tahtiin jotain vitsiä juoksentelusta suunnilleen samalla aikakaudella niin ei sillä välttämättä ole mitään syy-seurausyhteyttä tämän kanssa. Satuin nyt olemaan kirjautuneena niin varmistin sitten tämänkin mieltä askarruttaneen seikan saman tien. Luen juoksufoorumia vain 2 kertaa kuussa niin hyvä hoitaa kaikki kerralla. Kuten tuossa itsekin totesitte että "ei ihan jokaiseen osioon tainnut olla asiaa" niin en nyt ota kantaa oliko mutta tähän oli. Ja aivan asiallisen vastauksen sainkin johon olen tyytyväinen :) Näissä avantouintijutuissa olen todella vilpitön aloittelija. En ole ikinä pitänyt uimalakkia päässäni alle 15 asteen lämpötilassa joten en voi tietää. Sitä paitsi olin selvin päin kun kirjoittelin kuten nytkin. Ja voin allekirjoittaa kaikki postitukseni yhä - myös kieli poskessa väännetyt. Harvinaista se toki on. Noin yleisesti ottaen. Kiitos vastauksesta! 😊
  14. Antti N

    Suunnistus

    Tänään come back lajin pariin henkilökohtaisella kilpatasolla 17 vuoden tauon jälkeen.
×
×
  • Luo uusi...

Important Information

Terms of Use ja Privacy Policy