Jump to content
Juoksufoorumi.fi



Tombe76

Jäsenet
  • Content Count

    5 474
  • Liittyi

  • Last visited

  • Days Won

    11

Tombe76 last won the day on May 13

Tombe76 had the most liked content!

Community Reputation

1 480 Excellent

1 Follower

About Tombe76

  • Syntymäpäivä 19.05.1976

Recent Profile Visitors

1 914 profile views
  1. Viimeistä vapaata viedään, joten aika taas vähän kiusata miestä. Su ja Ma olivat tuoneet kevyet 17km ja 12km. Nyt ohjelmassa kiihtyvä puolikas, ja tarkoituksena oli kiihdytellä 3km seteissä niin että 1. 4.50-4.55/km, 2. 4.45-4.50/km... 6. 4.25-4.30/km ja viimeinen 3,1km vapaasti siellä ~4.15/km maisemissa. Paperiin olin raapustanut loppuajaksi 1.37.19 ja keskariksi 4.36/km. Ihan ok lähti liikkeelle, mutta 12-15km kohdalla rupesi jo jaloissa tuntumaan. Väli 15-18km tuli vielä vedettyä väkisin tavoitteeseen sillä ajatuksella että loppu vedetään "vapaasti" sen minkä jaksaa sen enempää itseään ihan sippiin vetämättä... Ihan jees kokonaisuus, vaikka taas voi näin jälkikäteen vähän harmitella kun löysäili lopussa. 95% suorituksesta kuitenkin palautuu huomattavasti nopeammin kuin 99% suorituksesta, joten parempi näin. 1-3km: 4.51/km 3-6km: 4.48/km 6-9km: 4 41/km 9-12km: 4.38/km 12-15km: 4.31/km 15-18km: 4.27/km loppu: 4.38/km 02.6 21,1km: 1.38.14 (4.39/km) avg 163 19.4 21,1km: 1.44.09 (4.56/km) avg 159 Ke-To meneekin sitten taas töissä joten Pe jatketaan taas harrastustoimintaa.
  2. 2.vapaa, omassa sängyssä nukutun yön jälkeen tehoilemaan. Oli 11. kevään (19.3-26.5) 5km/10km-testi. Ja kun 10 edellistä oli mennyt tavoitteeseen, niin sitä lähdettiin myös hakemaan nyt. Vähän epävarmoin fiiliksin, koska Ti-To 16/10/10-kilsaset olivat menneet vähän normaalia kovemmilla sykkeillä. Ehkä johtui lämpimämmistä keleistä? Ja/Tai huonoista energioista? Palkintona odotti muutama olut jääkaapissa ja huominen juoksuvapaa, JOS menee alle 19.46. Se oli kauden paras, tarkastuslaskennan jälkeen. (19.44 joskus kirjoittanut). 19.3: 21.14 01.4: 20.41 16.4: 20.20 29.4: 19.53 16.5: 19.46 26.5: 19.42 (3.51-3.57-4.04-4.02-3.48) Meni maaliin, vaikka tiukkaa teki. Sitä rupesi taas puolivälin jälkeen miettimään että kunhan vaan pääsee alle tavoitteen niin se riittää. Ehkä vähän antoi siimaa itselle vaikka mistä sitä tietää kun sen varran kauheata oli. Nyt tietty miettii että olisihan sitä voinut jokusen sekuntin ottaa enemmän vielä pois (kilsoilla 3 ja 4) mutta hyvä näin. Ja illalla ne pari olutta. Viikon kertymä nyt 43km ja kuukauden 260km. Jos sunnuntaina vaikka 17km ja ma-ti jotain mielenkiintoista ennenkuin keskiviikkona takas töihin.
  3. Näin tehdään, täytyy katsella vähän työvuoroja, perheen juttuja ja milloin tollainen lenkki olisi hyvä vetää. Plussaa siitä mitä vähemmän poluilla on ryysistä. (onko siellä yleensä?). Sen vuoksi mua ei haittaisi sekään, vaikka vedettäisiin pitkän valoisan ajan aikana vähän myöhempääkin, esim. pe iltana tai aikaisin aamulla. Arkipäivätkin virka-aikana käy, mutta normaalit ihmiset taitaa olla silloin töissä? Mutta palaan tähän jossain vaiheessa yv:llä.
  4. Mä en ole koskaan kirmannut Nuuksiossa... Espoossa toki joskus 24h ja Bodominjärvenkin ympäri x8... tuli vaan mieleen että jos joskus suuntaisin oppi-isän luo niin olisiko sellainen ~3h tai jopa +-pitkälenkki tarjolla esim. Nuuksion poluilla. Jos kalenterit osuu kohdilleen. Sellaisen vuoksi voisi jopa autoilla tunti suuntaansa vs. pitkä lenkki yksin täällä Hämeessä.
  5. Kyllä se vuosien kolmivuorotyö muistuttelee aina välillä ja se vielä yhdistettynä siihen että jokunen numero tulee ikää lisää... Itsellä nyt keväällä helpottanut kun siirryttiin 12-tuntisiin ja jos jotain hyötyä on koronasta niin joskus nuo kusireissut talvella vähän venähtivät kun jäi samalla keikalla "pariksi minuutiksi" (eli pari erää) nhl-lätkää katsomaan. Nyt ei ole yösportit paljon viime aikoina häirinneet ja unen laatukin parantunut. Tsemppiä treeneihin, täytyy ottaa ketju jälleen tarkempaan seurantaan ja sehän on selvä että syksyllä menee kovaa.
  6. 10km: 27.3: 44.44 09.4: 43.40 22.4: 42.43 09.5: 42.12 23.5: 41.42, avg 172, max 190 (4.04-4.09-4.06-4.10-4.11-4.10-4.16-4.18-4.20-3.58) Viikkoon 70km, illalla pari kaljaa ja sitten taas muutama 12-tuntinen kustannuspaikalla (= ei juoksua).
  7. Tuttu 12km lenkki vähän poiketen normaalista. Matkalla 6x1km 500m hölkkäpalautuksilla. Yksi veto loppui vastatuuleen ja jyrkähköön ylämäkeen, oli hienoa. Toki oli myös myötäistä ja alamäkeä. Just ja just selvisi kuitenkin lenkin ilman kävelyaskelia. Vedot: 3.56-3.56-3.57-3.55-3.54-3.54
  8. Tämähän se on/oli tärkeä kysymys, kun tuplavuoroja ei enää voi tehdä. Ja tätäkin tässä nyt testataan ja vuoden päästä johtokin voi päättää paluusta vanhaan jos tekijöitä ei riitä. Eli jonkinsortin velvoite on myös vapailta tulla paikkaamaan, jos tarvetta on. Tiedän kyllä, että osa henkilöstöstä on sellaisia, jotka eivät vastaa vapailla edes työpaikalta tuleviin puheluihin ja ainahan voi sanoa olevansa vaikka kännissä. Itse kyllä vastaan ja olen valmis vuoroja jonkin verran tekemäänkin, kun ei esim. työmatka rasita mutta toistaiseksi vielä ei ole puhelin pirahtanut kertaakaan. Ehkä jengi pysynyt enemmän poissa saikulta? Ehkä tämä ristiinkouluttaminen osissa työtehtävissä alkaa näkyä ja osaa poissaoloista pystyy paikkaamaan varahenkilöstöllä? Ensi viikolla alkaa kesälomat pyörimään. Sitten nähdään paremmin miten 4kk aikana homma toimii kun 1/5 vakiporukasta on kerralla lomalla eikä lomittajia pysty ihan samalla tavalla siirtelemään. Toki myönnettävä että oma duuni pysyy aika vakiona oikeastaan koko ajan (hyvä asia) ja kun omassa vakanssissa ei ole niitä pahimpia saikuttajiakaan, niin ei ole ylityötarpeitakaan. Tänään aamulla aika fyysisen 12-tuntisen jälkeen klo 7.30 unille, klo 12 ylös ja klo 14 kaverin kanssa kevyt 10km tosi alhaisilla sykkeillä. (5.52/km, ka 133). 60km tähän viikkoon. Nyt maha täynnä pienet välikuolemat sohvalla ja kohti viimeistä yötä.
  9. Tehoilut: 5km: 19.3: 21.14 01.4: 20.41 16.4: 20.20 29.4: 19.53 16.5: 19.44 Tyydyttää, 2x12h työpäivien ja 2pv juoksubreikin jälkeen on aina vähän vaikea saada rytmiä päälle. Ei muutenkaan ihan mukavuusaluehölkkää yksin vedettynä. Tästi kohti yövuoroja...
  10. Kyllähän tästä työaikamuodosta ja sen vaikutuksesta ihmiskehoon on kai ihan tutkittuakin tietoa. Ja nimenomaan niin, että se olisi se terveellisin vaihtoehto keskeytymättömässä vuorotyössä. Toki tässäkin on huonoja puolia, mutta niin paljon niitä hyviä. Pidempien vapaiden lisäksi mm. puoli viiden herätykset ovat loppuneet kokonaan ja unen laatu parantunut. Toki sitten yövuorojen väli on aika tiukka + makuupäivä mutta jo 2.päivänä on suht tuore olo.... ja edelleen 4 vapaata jäljellä. Tänään törsättiin se viimeinen, kivasti kulki vaikka eilen oli jaloilla 2,5h. ti: 26km, 5.47/km, avg 142 ke: 17km, 4.54/km, avg 154 loppuviikkoon jääkin sitten yht 17km juoksua ja 48h duunia. Ensi viikolla sitten vähän enemmän pelivaraa kalenterissa kun vapaat alkaa ma klo 7 ja päättyy su klo 7. ... niin ja vielä sen verran duunimuodosta että viime kesänä tuli ihan puskista tieto että tätä saatettaisiin saada kokeilla. Syksyllä kokeilusta äänestettiin ja vuoden vaihteessa lyötiin lukkoon asia myös työnantajan puolesta. Kokeilu alkoi maaliskuussa ja toivottavasti muuttuu pysyväksi ensi vuonna
  11. Kyllä naapurit ainakin ovat nähneet. Itseasiassa tämähän lähti ihan siitä, että oli pakko päästä tuulettumaan edes jonnekin kun kaikki oli/on kotona. Ja nyt sitten vedetty 8vk aika aktiivisesti. Ja kyllähän se ruokkii motivaatiota, kun kello näyttää kivoja aikoja. Vähän koitettu jalostaa treenejä uuden työmuodon mukaan, jota nyt 1,5kk töissä vedetty. Ihan jo ennen koronaa oli päätetty tämä vuoden kestävä kokeilu, 12h-systeemi, joka tuntuu todella hyvältä. Eli 2x klo 07-19, 2x klo 19-07 ja 6 vapaata. Käytännössä toimii niin että 07-19 duunipäivät pidän juoksusta vapaata ja muuten treenaan 7/8 päivänä. Ja koitan pitää tuon min 50km/vk. Tällä viikolla tulee vain 4 juoksupäivää kun ma pidin vapaata ja to-pe nuo pidemmät päivät. Siksi tänään kevyt 26km. Katellaan nyt miten homma lähtee rullaamaan. Lauantaina saatan taas vitosen sipasta vähän kovempaa. Tuskin lähtee 27s edellisestä ajasta. Jos nyt vaikka sen alle 20 pääsisi.
  12. Korona-8vk: min 50km/vk, ka 61km/vk Tehoilut: 5km: 19.3: 21.14 01.4: 20.41 16.4: 20.20 29.4: 19.53 10km: 27.3: 44.44 09.4: 43.40 22.4: 42.43 09.5: 42.12 Pikkuhiljaa siis kohti vähän parempaa kondista. Jatketaan. Pysykäähän palstalaiset terveinä.
  13. No niin, lyödään hölkät tauluun, muuten jää liikaa rästiin. Sen voin kirjoittaa tässä vaiheessa, että loppuvuoden maratonit on DNS... uudet yritykset sitten keväällä. Sen verran heikkoa suorittamista ollut syyskuussa, vähän joka suhteessa. Koitetaan parantaa tapoja nyt lokakuussa (200-250km) VK37 Ke: 7km, 5.51/km, 141 Pe: 6km, 4.47/km, 151 La: 7km, 5.53/km, 131 VK38 Ma: 12km, 5.47/km, 140 Ti: 6km, 4.46/km, 153 Ke: 10km, 5.47/km, 138 Pe: 5km, 4.42/km, 155 La: 5km, 5.58/km, 139 VK39 Ma: 8km, 5.27/km, 139 Ke: 6km, 5.34/km, 138 To: 10km, 4.48/km, 162 Pe: 7km, 5.44/km, 139 Viikkokilsat: VK39: 31km, 5.20/km, avg 146 VK38: 38km, 5.28/km, avg 143 VK37: 20km, 5.33/km, avg 141 VK36: 48km, 5.15/km, avg 151 VK35: 21km, 5.17/km, avg 151 VK34: 46km, 5.18/km, avg 148 VK33: 51km, 5.23/km, avg 150 VK32: 74km, 5.11/km, avg 154 VK31: 62km, 5.14/km, avg 151 Kuukausikilsat: Syyskuu: 143km, 5.23/km, avg 146 Elokuu: 228km, 5.17/km, avg 151 Heinäkuu: 204km Kesäkuu: 202km Tänään lokakuun avauslenkki: 10km, 5.45/km, avg 144, 78,0kg
  14. Eilen kevyttä: 7km, 5.54/km, 138 Tänään yövuoron päälle vähän pidempi siivu: 16km, 5.08/km, 154, 77,0kg VK36 Ti: 8km, 4.49/km, 157 Ke: 11km, 5.50/km, 141 Pe: 6km, 4.18/km, 165 La: 7km, 5.54/km, 138 Su: 16km, 5.08/km, 154 Viikkokilsat: VK36: 48km, 5.15/km, avg 151 VK35: 21km, 5.17/km, avg 151 VK34: 46km, 5.18/km, avg 148 VK33: 51km, 5.23/km, avg 150 VK32: 74km, 5.11/km, avg 154 VK31: 62km, 5.14/km, avg 151
×
×
  • Luo uusi...

Important Information

Terms of Use ja Privacy Policy