Jump to content
Juoksufoorumi.fi


r

JariS

Jäsenet
  • Content Count

    803
  • Liittyi

  • Last visited

Community Reputation

86 Excellent

About JariS

  • Syntymäpäivä 11.02.1970

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. Kyllä sen on huomannut jo muutaman vuoden että >60km/6h tulee ihan vanhasta muistista ja 115-120km/12h onnistuu myös niin, että sieltä vielä rypistelee päälle 200km/24h. Tuon lopun sujumiseen paremmin tarvitaan urheilijaelämää. Tämä juoksu osoitti kuitenkin että JOS treenimääriä saisi pidemmälla aikavälillä lisättyä, niin Ivanin esimerkkiä seuraten 24h voisi vielä mennä 240km nurkille. Tässä iässä minun ei varmaankaan kannata määriä hivuttaa päälle 150km/viikko, ei siihen oikein tunnu olevan aikaakaan, mutta jo säännölliset 100km/viikot juoksua tekis terää. -> kevyempi runko -> parempi juoksun talous jne.
  2. Terve. Sekalaisia juttuja. Aika monelle kerkesin ennen kisaa kertoa, että nyt tulee testatuksi minne pääsee nollatreenillä. Lopputulos huomioiden olen vissiin aliarvioinut päivittäisen työmatkapyöräilyn 4km suuntaansa ja koiran ulkoilutuksen, mikä tarkoittaa 30-60min kävelyä. Oskun mielestä juokseminen on joutavaa hötkyilyä. Nuo käsittää ajallisesti enemmän kuin 1/2 kaikesta liikunnasta. "Normilenkki" on ollut 12km, jonka olen yksin juostessa tehnyt aika reippaana. Näitä on ollut 1-2 kertaa viikossa. Sitten on ollut satunnaisesti ryhmälenkkejä 1-2h jotka mennään hitaasti noin 7min/km. Vähän ennen Endurancea onnistuin pääsemään kaksi kertaa Joensuu Areenalle tekemään 32km lenkit (Nx(9min juoksua + 1 min kävelyä)). Kun en enää viimevuosina ole pitänyt mitään päiväkirjaa harjoittelusta, niin en tuon tarkemmin voi kuvailla "nollatreeniä". Kun ei pidä kirjaa tekemisistä, niin tulee helposti myös usean päivän taukoja juoksusta. Tämä epämääräisyys helposti kääntyy sellaiseksi fiilikseksi ettei ole tehnyt mitään, mikä ei tietenkään aivan pidä paikkaansa. Loppujen lopuksi olen tehnyt kaikenlaista, mutta ilmeisesti silleen sopivan vähän, ettei ole uupumus ja ylikunto päässyt ressaamaan 🙂 "Pitää valmistautua, mutta ei saa uuvuttaa itseään." - Jean-louis Vidal Hieman hirvitti lähteä mukaan kun ihan perustellusti oli huoli jaksamisesta. Pelkkä kokemus ja lahjat ei kuitenkaan ihan loputtomiin riitä. Vakiohuoltajamme ei päässyt mukaan, eikä meillä sitten lopulta ollut huoltajaa ollenkaan. Ajateelin että 200km on tällä kertaa vieläkin vaikeampaa kuin parina aiempana vuonna, mutta huoli pois ja viivalle. Kisassa menin alussa 6h systeemillä 9+1. Lisäksi nappasin 10min välein juomaa järjestäjän pöydältä jolloin kävelin juomisen ajan. Ennakkoon mietin että noin 55km olisi sopiva määrä alkuun. Toteutunut 60km/6h tuntui aika työläältä. Kuudes tai seitsemäs tunti oli kisan vaikeimpia. Sataseen tultaessa, vaikka olinkin punainen kuin rapu, fiilis oli jo tasautunut ja meno oli mukavaa lompotusta.. Koko kisan ajan join mukillisen tai kaksi urkkajuomaa 10 min välein ja välillä nappailin pähkinöitä ja omia hedelmäkarkkeja. Kahden tunnin välein otin mukillisen maitoa. Jossain kohtaa 100km jälkeen olin vähän huolestunut kun ei oikein tuntunut kerääntyvän kilometrejä ja muutin juoksun tauotusta niin, että kävelin enää juomatauolla, koska nieleminen oli vaikeampaa ja juomiseen meni vähän enemmä aikaa. Kerran erehdyin ottamaan leipäpalan, joka kaihersikin oksennusrefleksin esiin. En ollut huolestunut, koska en muistaakseni koskaan ole selvinnyt oksentamatta Endurancesta ja aina olo on lopulta helpottanut. Juoksu sinne 16h paremmalle puolelle oli ihan mukavaa rallattelua eikä sen jälkeenkään ilmennyt mitään varsinaisesti hankalaa. Matka alkoi tietysti painamaan kuten muillakin. En ennen 16 tuntia seurannut sijoituksia, enkä niitä edes keneltäkään kuullut. Tietysti näkeehän siinä ketkä on edellä, koska ohittelevat aina välillä. Joku juoksija kertoi kun olin viidentenä. Hieman kyllä ihmettelin nousuani 6h kohdan sijalta 22. Hietsulta tilasin tilannekatsauksen kun kuulin nousseeni kolmoseksi. Katsoin etten enää saa Pollia kiinni, kun liikkuu niin reippaasti vielä. Kisasuorituksena tämä menee kolmen parhaan joukkoon Esport Areenalla. Palautuminen on ollut aivan eri luokkaa kuin aiemmin. Tähän ilmeisesti tottuu ja kun ei liikaa purista niin ei tule damagea. Ei erityisiä vaivoja ilmaantunut ja kisan jälkeiset päivätkin meni ihan mukavasti. Jalkoihin ei tullut mitään turvotuksia. Oikean jalan kakkosvarvas muuttui viinirypäleksi kuten aiemminkin, mutta muut suunnilleen ehjänä. Nilkat ovat vähän jäykät ja reidet vähän kipeät, mutta esimerkiksi portaissa pystyi kävelemään jo tiistaina aivan normaalisti. Mitäs muuta.. Kengät oli Altra Escalante 1.5. Kisajärjestäjillä oli aiempaa parempi soittolista. Pitää katsoa tuntikertymiä miten kisa meni. Tälle vuodelle ei ole muita kisoja kalenterissa. Ensi vuonna aikuisten sarjassa.
  3. Joensuu Night Run 17.11. klo 20:00 - 18.11. kello 8:00. 12h ja 6h startit samaan aikaan. Taas saa ilmoittautua. https://joensuu12h.com/
  4. Kohta viikko kulunut aikaa kisasta. Nyt on jalat olleet pari päivää ok kunnossa.. vois juosta hissutella jo, mutta pidän vielä viikon taukoa juoksemisesta. Kisassa ei varsinaisia yllätyksiä ollut. Oma tulos oli odotuksien mukainen. Oli tarkoitus roikkua 10km/h vauhdissa pidempään, mutta koska olin pulassa lämmön kanssa jo ennen 5h täyttymista, niin annoin periksi hyvissä ajoin. (=kunto on vaan niin huono etten kestä kuumuutta. Lue: "läskille tulee hiki" :-) 200km saavuttaminen on ollut aina pieni tuuletuksen paikka Esport Areenalla, vaikka tällä kertaa se meni lopulta aika tiukille. Varsinaisia pahoja vaivoja ei ollut. Kisan aikainen syöminen/juominen toimi. Listalla meni omaa malto/mustikka-juomaa ja maitoa ja järjestäjien urkkajuomaa ja kokista. kiinteätä söin aika vähän, hieman taateleita ja banaania. Toivottavasti voin taas ensi vuonna juosta tässä kisassa. Kiitokset järjestäjille hienosta kisasta.
  5. Tässä käy kuitenkin niin, ettei kukaan arvaaa oikein, mutta jälkeenpäin voidaan sanoa, että ei ollut mikään yllätys :-)
  6. Hyvä Baltsu! Paljastui etten tiedä vedonlyönnistä paskaakaan :-) Voisitko skaalata kertoimet sopivaksi. Kai sitä on liikaa kasvanut tähän Veikkauksen vedätykseen :-)
  7. Totta noin niiku voimalukujen valossa, mutta toimisto huomioi myös ns David Beckham - tekijän eli Tomia ruksataan paljon muistakin syistä ja toimisto turvaa kassaansa. Jyrki on ollut piilossa. JariS:n kerroin pitäisi olla yli 3.5 jotta sitä kannattaisi edes harkita, eikä oiken sittenkään. Hasardilappuun voisi olla jännä läppä :-) Toimisto antaa kertoimen 2.95 koska arvelee lehtijuttujen perusteella jonkun luulevan vielä "eliittijuoksijaksi".
  8. Vedonlyöntitoimisto asettaa voittajavedossa kertoimet Kim 1.05, Jyrki 1.65, Tomi 1.45 Kim siis todennäköinen voittaja myös suuren yleisön mielestä jota pelataan paljon mikä takia kerroin painuu alikertoimeksi, eikä sitä kannata ruksata lappuun :-) Sen siaan Jyrkistä ei kohista ollenkaan koska ei 24h kisoista voittoja tai mainittavia tuloksia, mutta tuore kova 100km tulos ja kokemusta on enemmän kuin tarpeeksi, selkeä ylikerroin, kannattaa ruksata lappuun. Tomilla voitto alla 12h kisasta ja paljon pelattu kohde Joensuussa, mutta kokemusta puuttuu.
  9. Äärimmäisen vaikea tulos- ja voitajaveto, siksi täällä on ollut hiljaista. Älkää ottako tätä liian vakavasti, tää on vaan sporttia, mutta heitetään nyt miesten voittaja Jyrki 244km ja naisten Teija 226km. Ei välttämättä mitään todennäköisiä, mutta pientä kerrointa ei kannata vedonlyönnissä hakea. Miesten kisaennätys hyvinkin mahdollinen jos ainakin kaksi kolmesta, Sør, Cuk, Ron kamppailevat voitosta vasta viimeisen 4h aikana.
  10. Tämä on kaiketi myös tänä vuonna Sisu-teamin pysähdyspaikka pe-la välisen yön.
  11. JariS

    Suomi-juoksu 8.7.2017

    ..eikä niistä edes tiedä yli puoli vuotta ennen kisoja. Kannattaa siis ilmoittautua ennakkoon :-)
  12. JariS

    Suomi-juoksu 8.7.2017

    Niin se on, kaikki viikonloput on vähän pahoja, jollain on häät ja jollain hautajaiset ja jollain on arvokisat liian lähellä.. itseasiassa vaikka ne 24h kisat olis 2kk aikaisemmin niin ne olis liian lähellä jonkun kannalta. Sitten pitää vielä väistellä paikallisia tapahtumia, eikä pelkästään juoksutapahtumia vaan myös Rokki- jne pippaloita.
  13. JariS

    Suomi-juoksu 8.7.2017

    Suomi-juoksua juostaan Joensuussa jälleen 8.7.2017. Tarjolla: 100km, 60km, Maraton ja kymppi. 100km:n juoksun epävirallinen Suomen mestaruuskisa. http://suomi-juoksu.fi/ .. ja eikun ilmoittautumaaan. Tervetuloa juoksemaan!
  14. Moi Taas "vielä kerran". Kesän lepäilyn jälkeen saatava juoksun juonesta kiinni. Tulevien kuukausien ohjelmahan on hyvin tiedossa, vaikka muuten ollaankin ihan hukassa, eli Marras-joulu-tammikuu ja pari viikkoa helmikuusta koitetaan tehdä nousujohteisesti juoksua ja katsotaan mihin se riittää. Olen tehnyt sellaistakin huimailua nyt kuin lihaskuntotreeniä ja joka paikka kropassa kirraa ja juoksu on vähän väkinäistä, mutta eiköhän tähän taas totu.
×
×
  • Luo uusi...

Important Information

Terms of Use ja Privacy Policy