Jump to content
Juoksufoorumi.fi










ForrestG

Jäsenet
  • Content Count

    2 372
  • Liittyi

  • Last visited

  • Days Won

    14

Everything posted by ForrestG

  1. Tässä kun hakee yleiskestävyyttä kroppaan sekä muutenkin lihaskuntoa, varsinkin kestovoimaa, niin mielestäni soutaminen on mitä parhampia tapoja sitä tehdä. Henkiselle puolella hyvää treeniä, kun alkaa miehettämään kovasti sekä luulemaan itsestään ihan mahdottomasti liikoja, niin menee vain Consept2 luo ja tekee 60min testisoudun. Alkaa nöyryys tulla takaisin habitukseen, kun tunti on soutuliikettä takana. Hyvin pitkälle aiheutti tämän päivän treeni itsessäni inhon tunteita.
  2. Todellakin mitätön alennus. Kuitenkaan samaa pyörää ei ole nyt myytävänä minun (L) koossa laisinkaan uutena/käyttämättömänä. Tässä tuntuu olevan muutamaa koulukuntaa, kun muuan Turun-Guru oli sitä mieltä, että ken vähän pyöristä ymmärtää eikä viiti niitä rassata, niin sähköiset ovat varsin huolettomat sellaisille. Tää Turun Guru olikin melko 👍🏻 tyyppi, kun siltä olisin hänen oma kasaamaansa pyörää ostamassa, ja puhelimessa juttelin melko pitkään, niin eihän se ollenkaan suostunut mulle pyöräänsä myymään, kun ei mun mitat olisi siihen niin hyvin käynyt. Tuntui tietävän pyörien päälle erittäin hyvin, ja nauratti kuunnella Turun murteella manaamista kuinka epäsopusuhtainen kroppa mulla on(pitkät kädet).
  3. Kokonaisuutenaan alkaa kuulostamaan ihanan kalliille tälläinen projekti 😀 Varsinkin ku tässä vatuloidessani tuo halvempi vaihtoehto kerkesi mennä nenän edestä 🙄 Oma moka, mitäs tässä vatuloi ja nenää kaivelee.. Periaatteessa tälläisestä treenaamisesta olen vaihteeksi kyllä digannut, vaikka ei vielä pyöräilyä ole mukana. Mieluummin näillä keleillä lähtisi ajelee vaikka 5h-6h pitkää lenkkiä kuin juoksee jotain 35-38km lenkuraa. Varmaan ensimmäisen pitkän pyörälenkin jälkeen tämäkin mielipide muuttuu.
  4. Mie olen kipuilua tän pyörä asian kanssa ihan huolella. En oikeen pysty päättämään minkälaisen pyörän ostaisin. Tässä olisi varteenotettava vaihtoehto 1300 eurolla. Sitten kuitenkin yritän itselleni valehdella että olisi järkevämpää ostaa tälläinen peli. Hintaeroa on ihan helkkaristi, mutta käsittääkseni noi sähkövaihtajat olisivat huolettoman käyttää. En osaa kyllä sanoa pystynkö valehtelemaan omatuntoni hiljaiseksi ja tuhlatakseni ~3500 euroa pyörään, ja etsiä vielä ensi talveksi lisää pätäkkää aika-ajopyörään. Muuten treenit ovat olleet vain sekavaa lätystelyä. Salilla olen käynyt vahvistamassa uinti- sekä pyöräilylihaksia 2-3krt/vko, uimassa olen yrittänyt käydä 2-3 krt/vko ja soutanut olen 2krt/vko. Sitten päivittäin käynyt jonkinlaista juoksunomaista liikehdintää suht kevyellä teholla. Kroppa on hieman ihmeissään tästä harjoittelurytmin muutoksesta, mutta eiköhän alkane muutaman eli n. 6 vkon jälkeen jo sopeutua. Eilen ainakin uidessa kramppaili pohkeet niin taajaan, että tänään kävelykin on koskenut.
  5. Kyllä minä haluan uskoa, että Johanna vielä nousee EM-tasolle kestävyysjuoksussa. Toivoisin, että valmentautumisessa löytyisi viisaus sekä järkevyys, millä paikat sekä psyyke kestäisi nämä muutamat tehokkaat harjoitusvuodet, jolloin saisi puristettua fysiikasta sen mitä sieltä vielä on irti otettavissa. Potenttiaalia häneltä löytyy, se ei ole mikään salaisuus. Noista kiusaamis-jutuista en tiedä muuta kuin muutamista lähteistä mitä olen lukenut, eikä ne tietenkään kivalle saati oikeudenmukaiselta kuulosta. Kuitenkin kaikella rakkaudella sanon, että sikäli kommunikointi on ollut samanlaista ”konahtelua” mitä täällä tänään, niin tietyllä tavalla ymmärrän, jos ihmiset niihin tarttuvat. Sillä itsekkin meinasin ruveta jotain luokatonta heittämään ns vastapalloon. Minulta kuitenkin niin iso kannustus-stemppi treeneihin, kisoihin sekä koko kauteen kuin vain mahdollista antaa 👍🏻👍🏻👍🏻
  6. Mitäs Johanna sitten tavoitteli, jos ei 9.15 oliko 9.44 se mitä lähdettiin hakemaan, vai tuliko siinä jonkinlainen hieman liian kovan alkuvauhdin aiheuttama notkahdus, mahdollisesti pistos vai mistä moinen johtui? Kun en ihan ymmärrä miten tuollainen liikaa juoksuttamisen mahdollisuus, voi vaikuttaa käytännössä loppuaikaan noin isosti. Sikäli kuitenkin kaksi ensimmäistä km on mennyt 9.15 loppuaikaan johtavaa vauhtia(kuten joku kirjoitti), niin siinähän on erinomaiset mahdollisuudet kuitenkin vetää kauden edetessä reilusti alle 9.20 aikaan.
  7. Sinulla varmaan on paremmin tietoa(kuka sitten lienetkin), niin voinet jakaa sitä tietoa meille? Tokihan täällä suurimmaksi osaksi on vain spegulaatioita sekä valistuneita arvauksia, mutta kuuluu tärkeänä osana lajiin.
  8. Niin. Maantiepyörä tai cycklo nyt aluksi ja syksyn/talven/kevään aikana sitten kunnollinen tripyörä jos vielä budjetti sekä psyyke kestää tätä touhua. Syksyllä jos alkaisi löytymään halvemmalla vähän käytettyjä kisapyöriä, niin siihen saumaan isken budjetti edellä...
  9. Saatan ajella. Etupäässä mietin, että talvella voisi ajella vaikka työmatkaa samalla pyörällä ja voisin käyttää muuhunkin kuin treenaamiseen. Varsinkin jos motivaatio loppuu triatloniin, niin ainakin olisi kalustolle muutakin käyttötarkoitusta. Ja kiitos.
  10. Joo parina päivänä olen käynyt nyt altaassa purlaamassa ja 3275m/h sain aikaiseksi ja on ihan hirveää rimpuilua. Menee väkisin sähläämiseksi eikä malta liu’uttaa vielä, josko se maltti tulisi kunhan vähän saa harjoituskertojen alle. Mietin, että kyllähän tuollainen 40km/vkoon ottaa meikällä aikaa ihan saatanasti. No katsellaan josko ton saisi nostettua 4000m/h vauhtiin altaassa tässä vuoden mittaan. Syyspuolella olisi käsittääkseni tekniikkakurssiakin tarjolla, pitää vain olla kärppänä, kun on nähtävästi suosittu. Pyöriä olen ihmetellyt pää ihan pyörällä. Enkä meinaa tulla hullua hurskaammaksi. Pitää vain tuurilla joku cycklo ostaa että pääsee mankeloimaan.
  11. Otetaan tämä harkintaan 👍🏻👍🏻
  12. Vähän on mielessä tullut projektoitua, kun ei taida kroppa enää kestää treenaamista, niin josko sitä välistä kokeilisi vähän kuntoilla triatlonin parissa. Muutaman vuoden pidin taukoa tavoitteellisesti juoksusta eli about 2014-2017, kun oli lantion alueella kränää, sekä muutenkin siviilielämässä haasteita edellisen asunnon oikeusjutun kanssa. Tämän oikeusjutun sain sutenööristi vedettyä finaaliin Korkeimman Oikeuden kautta, ja 6 vuoden oikeustaistelun jälkeen. 50 000 euron käyttämisen sekä tuhansien prosessoitujen tuntien jälkeen KO totesi, että KÄÖ sekä HO ovat olleet väärässä ja FG oikeassa. Tietysti sieltä sain vähän suolarahoja takaisin, mutta kyllähän tästä oikeusopin yliopistosta muutamia kymmeniä tuhansia tuli maksettua lukukausimaksuja. Tämä oikeusjuttu olisi kokonaisuudessaan sellainen tarina kerrottavaksi, että ennemmin siitä kirjoittaisi kirjan, kuin omasta urheilusekoiluista, mutta kirjojen aika on myöhemmin. Jossain vaiheessa oikeusprosessia alkoi henkinenkuorma olla sitä luokkaa, ettei oikein kunnon huipentaminen kivuliaan lonkan kanssa ollut ekana mielessä, vaan mietti ennemmin, että miten tulisi selviydyttyä reilun 350 000 euron menetyksestä(sekä korkomenoista) mahdollisen tappion hetkellä. Kävin kuitenkin välistä lenkillä hölkkämoodissa, sekä salilla vähän tiukemmin rautoja kolistelemassa. Tämä oli sellaista psyykkeenhoitoa. 2016 KO tosiaan antoi päätöksen ja sitä märehtiessä meni melkein vuosi, ja kävin vähän tavoitteellisemmin treenailemaan about 2017. Sitähän kesti taas hetken, kun piti taas leikata akillesjänne kuntoon, mutta en sillä erää antanut asian enempää häiritä. Lantio ei näköjään ole muuttanut asennoitumistaan kuitenkaan, vaan vittuilee häikäilemättä minulle tasaisin väliajoin, sekä varmaan vaatisi leikkauksen, että hermoille tehtäisiin tilaa sykkiä juoksun tahtiin. Nyt muutaman vuoden tavoitteellisemman hölkkäilyn jälkeen tulin tulokseen, etten jaksa enää tapella lantion kanssa, ja yrittää sitä leikkauttaa jiirii, kun kuitenkaan kuntoon täysin saaminen ei ole niin varmaa, sekä kustannukset nousevat turhan korkeiksi saavutettuun mahdolliseen hyötyyn(plus kuntoutusaika jne). Olen myös asian kanssa reilun 10 vuotta myöhässä. Siispä mietin, että voisi kuntoilla triathlonhengessä, eikä se varmaan kuormita lantiota niin pahasti tärinällä kuin juoksu. Tietysti kyllähän tälläkin kunnolla voisi varmasti täydelle matkalle osallistua, mutta kuten olen @PAlle sanonut, että pitää olla suhteessa samanlaisessa kunnossa kuin ennen vanhaa maralla tai puolikkaalle startatessa, eli kestävyyskunnon ja suorituskyvyn pitää olla sillä tolalla, että alkumatkastakin kisavauhti pitää alkaa vituttamaan, kun se on jo pois ns mukavuusalueelta(jos noin kärjistäen sanotaan). (Onhan hyvässä kunnossa maralla luukuttaminen ihan hauskan hassua hommaa, vaikka ollaan pois ”mukavuusalueelta”.). Kuitenkin nyt on prosessointi ihan alkutekijöissä, ja varmaan tavoittelen vasta ensi kesälle täydelle matkalle jonkinlaista systeemiä. Pitänee siis ruveta haalimaan pyörää ja märkäpukua ja jotain muuta sen tapaista kalustoa. Aluksi ajattelin, että ostan tässä kesän mittaan jostain jonkinlaisen cycklocross-pyörän ja ajelen sillä treeniä, sekä käyn vähän pulahtamassa altaassa tai saimaassa. Paremman pyörän hommaan joskus myöhemmin, sikäli vielä motivaatiota/budjettia asiaan piisaa. Ajattelin myös vedellä soutulaitetta ja vähän haen voimaa salilta. Uintiin on vähän minulla negaatioita, sillä en hirveästi pidä altaassa kellumisesta, eikä tietysti tekniikakaan ole mitään priimaa, joskin suht pitkät raajat antavat minulle hieman etua tähän. Pääsykokeissa uin räkätekniikalla vuonna 2000 200m/2.56 ja pari vuotta sitten kävin muutaman kuukauden aktiivisemmin altaassa ja vähän hioin tekniikkaa ja pääsin 200m/2.35 hyppylähdöllä sekä 60min rennon letkeästi ”palauttavaa” uintia 3650m parilla juomatauolla kellon käydessä. Katsoo jos täällä olisi tekniikkakurssia syksylle ja rupeaisi talven pimetessä panostamaan tähän oikeen huolella. Pyörän päällä en ole aktiivisesti käynyt sitten ysärin, mutta silloin pystyin vetämään rautamankelilla 200km lenkin avg karvan päälle 30km/h, sekä jos joku osaisi neuvoa pyörän säätämisestä ja hankinnasta vähänkään, niin uskon, että mankelilla pääsisin ihan kohtuu lujaa. Tietysti vaatii myös, että perse ja psyyke kestäisi hangata treenihengessä tiestöllä. Mielestäni pyöräily ja sisäsoutaminen käy samalla tavalla kroppaan ja c2-soutaen olen päässyt 10@35.08 ja 60min/16560m joita pidän harjoitteluun nähden suht hyvinä tuloksina. Juoksijaksihan olen aina ollut liian lihava. Tietysti lihavuuteni on myös tuonut voimaa ja olen mielestäni suht vahva maratoonariksi, sillä kyllä rinnalle helähtää(helähti) 100kg, kyykkäsin 170kgllä, mavessa 200kg sekä penkistäkin meni 115kg. Luulisin että pikku piikkaamisella nämä tasot saisin takaisin, mutta juuri nyt ei esim penkistä 80kgllä montaa toistoa mene. Tämä on tälläinen projekti. Toivon, että tästä tulisi sellainen mukava sekä päämäärää hauskempi matka, ja toivoisin kuitenkin pääseväni jonkinlaiseen säädylliseen tavoitteeseen. Tietysti sikäli matka ei tunnu tarpeeksi mukavalle, niin aion lopettaa sen tekemisen kesken. Olen kyllä omaa matkaani maratonmaailmassa tehnyt hammastapurren (kipeän lantion/akilleksen/mahan/temppuileva sydämen kanssa) ihan omiksi tarpeiksi. Tällä matkalla toivottavasti opin myös valmentautumisesta lisää, sillä triathlonvalmentautuminen on mielestäni lähempänä hiihtovalmentaumista kuin juoksuvalmentautumista, ja tälle saralle lisäoppi ei pahaa tekisi - jos nyt millekkään saralle. Sikäli jollain satuu kaverin kaveri myymään hyvää ja helvetin halpaa pyörää sekä märkäpukua tälläiselle 185cm roikaleelle, niin olisi ihan kivaa infoa se. Pyörän hommista varmaan saa ja kannattaa antaa valmiiksi pureskeltua (helppoa)faktaa meikälle, sillä se tuntuu olevan ihan loputon suo. Tietysti kaikki lisäinformaatio on hyvästä 👍🏻 Ps kännykällä kirjoittaminen on sen vertaa vaikeaa ja kokonaisuuden hallitseminen haastavaa, että pahoittelen kovasti sikäli tarinankulku ei vaikuta loogiselta.
  13. Mie tässä mietin, että pääsisikö Baltsu moderointijonon ohitse, jos olisi VIP-jäsen. Mikäli tämä käy, niin ehdottomasti maksan Baltsun sekä itsenikin VIP-jäseneksi. Parempi idea olisi tällä viisteen; kannattaisi laittaa että Baltsun viestit tulevat vain VIP-jäsenille suoraan moderoimattomina. Muut tavan tallustelijat saisivat kärsiä sekä odottaa moderointia ja luonnollisesti isolla kädellä suoritettua sensuuria.
  14. ForrestG

    Hoka One One

    Carbon X kenkä lanseerataan myyntiin tänään 1.6 johonkin aikaan Suomessa. Kenkää saa näistä liikkeistä: intersport.fi verkkokauppa Intersport Forum Helsinki Intersport Koskikeskus Tampere Intersport Joutsensilta Oulu Käsittääkseni hyvinkin rajoitettu erä, että sen suhteen kannattaa toimia nopeasti. Mielestäni on tosi hyvä kenkä maratonin sekä maantiekisojen kuin myös kovempien treenien lunkuttamiseen. Radalle ei välttämättä ihan parhaimmillaan, mutta menee kyllä sielläkin.
  15. ForrestG

    Hoka One One

    Kyllä on jäykempi CarbonX:n päkiäosa kuin cliftoneissa. Hyvin jäykkä.
  16. Niin joo, vaikka kieltämättä olisihan se hienoa kuulua tälläiseen eliittikumppani-joukkioon.
  17. Taitaa meillä @PAolla ovet suljettu tähän urbaaneiden sekä tyylikkäiden ja kauniiden kuntoilijoiden taivaspaikkaan, joten joudutaan edelleenkin vetämään karvahattua päähän syvemmälle ja prassailemaan pelkästään kehityksellä sekä tuloksilla.
  18. Erittäin hyvät kengät siis ja onnistunut tapahtuma. Onneksi ei ollut tracer2 kengät jalassa, sillä olisi antanut tasoitusta 10-20s/km, (ainakin sellaisen katkeroituneen tietäjän mukaan; minkä näennäistietämykselle emme ole ikinä mitään painoarvoa antaneet🙃).
  19. Ostin joskus viime vuonna ja olen käyttänyt sitä 4 lenkillä eli noin 120-140km ja tyttökaverini käytti kerran (noin 35km). Soiva peli. Mukaan tulee salomonin lötköpullot, avaruushuopa ja oliko siellä viellä joku tasku juomarakollekin. Hinta 70 Kuva kerrallaan.
  20. Raino on kova luu. Kesäisin monet kerrat juttua iskee, kun lenkillä olen ja hän ajelee pyörällä. Yhden kerran muistan jolloin teräsvaarin terävyys teki vaikutuksen. Tässä noin 10 vuoden sisään olin juoksemassa omaa kevyttä lenkkiä 20@4.00. Keli oli syystalvinen ja saavutin takaa pyörällä olevan Rainon. Juuri kun olin rinnalle pääsemässä, niin Raino toteaa päätään kääntämättä, että mahtaa Harri olla tulossa juosten takaa, kun ei tällä suunnalla muut kyllä juosten ota kiinni jos pyörällä itse ajelen.
  21. Kyllä Grigori tyrmää äänestyksen kokonaan, ei ketään ketä on äänestetty. Opettele lukemaan.
  22. Veikkaisin lantion/alaselän alueella olevaa hermojumitusta, ehkä SI-nivel tjsp. OTM-fyssari, Osteopaatti reissu niin hyvällä tuurilla pääset vaivasta eroon 1-2 viikossa, jos satut hyvälle sepälle menemään ja hoito sattuu osumaan juuri oikeaan osoitteeseen. Venyttelemällä ja ihmettelemällä sulla sama vaiva on vielä kesäkuussakin. Näet sitten...
  23. Pääkaupunkiseudun terävin uros yrittää tehdä mieshommia ja puhua miestä, kuitenkin menee ihan poikalasten hommiksi, ja silti siitäkin pitää vähintäänkin tutkielman verran laatia tekstiä, vaikka ei edes saa hommaa klousattua. Noita kumeja paikkailtiin jo 2. tai 3. luokalla. Nyt jotenkin tuntuu, että kumpi meistä se sivistynyt yksilö olikaan
  24. Meillä päin sanotaan: tyhmä saa olla, vaan ei neuvoton. Paikkaa se kumi.
×
×
  • Luo uusi...

Important Information

Terms of Use ja Privacy Policy