Jump to content
Juoksufoorumi.fi



ForrestG

Juoksufoorumi VIP
  • Content Count

    2 575
  • Liittyi

  • Last visited

  • Days Won

    16

ForrestG last won the day on September 2 2019

ForrestG had the most liked content!

Community Reputation

1 509 Excellent

About ForrestG

  • Syntymäpäivä 02.07.1978

Converted

  • Coopperi
    3980m
  • 10km
    31.55
  • Puolimaraton
    1.10.08
  • Maraton
    2.27.14
  • Tavoite
    Aina tavoittena uudet ennätykset

Recent Profile Visitors

11 150 profile views
  1. Sikäli näitä viestejä oikeasti täältä poistelet, niin ala poistella sitten vähän tiheämmällä kammalla. Edit: Mä en poista tämän jälkeen enää yhtään vaan alan laittamaan tilejä jäähylle. Ihan päivän selvä asia eikä tästä pitäisi nyt moneen kertaan joutua muistuttamaan. Jos ei ole mitään muuta sisältöä kuin tässäkin viestissä ollut niin sen voi jättää kirjottamatta. t. seppo
  2. Sinähän länkytät ihan höpöjä. Jos kirjoittaa vähän värikkäämmin, niin heti joku suutahtaa ja se joku on monesti ollut sinä. Sittenpä sitä ollaankin mulkku tai juoksun Osama Bin Laden.
  3. Ainut kerta mitä Eposta puhuttiin, niin oli se, että Kenialaiset olivat vahvasti sitä mieltä, että Etiopialaiset käyttää paljon D-vitskua. Kysyttiin, että miksi näin olisi, niin peruste oli se, että he pärjäävät meille. Tämä siis oli aikaa, ennen kuin Kenialaisia alkoi käryämään joukolla.
  4. Mielestäni tuossa videossa oli vähän vedetty mutkia suoriksi. Ainakin itse kun olin Keniassa Eldoretissa joka on ihan tuon Ugandan mt Elgonin ”vieressä” (majapaikkamme olikin Elgon view, kun sinne oli hyvä näkymä). Niin treenaaminen on käytännön tasolla hyvin paljon erillaista mitä yleisesti luullaan ja paljonkin erillaista mitä kerrotaan ulospäin. Veikkaanpa, että harjoittelukulttuurissa ei kuitenkaan ole niin suuria eroja Ugandalaisiin nähden, vaikka väitettiin että Kenialaiset vetää ”kevyetkin” lenkit noin @4.00. Kevyet vauhdit toki kevyesti, mutta käytännössä kaikki lenkit alkavat todella kevyesti 6.30 vauhdista ja käytännössä kaikki lenkit ovat kiihtyviä ja loppuvauhti on jotain 4.00-2.50 väliltä (riippuen matkasta ja tarkoituksesta sekä tietysti juoksuseurasta). Tietysti sunnuntait oli melkein aina lepopäiviä, eli yksi lepopäivä viikossa. Treenit alkaa aamulla klo 6.00 ja sitä ennen ei aamupalaa olipa treeni sitten miten pitkä tahansa, ja aina kova/avainharjoitus on tehty ennen puoltapäivää. Iltatreeni on on yleensä ihan kevyttä. Näissä videoissa ja ohjeissa sanotaan, että kevyet kevyesti ja kovat kovaa, mutta mutkia oikaisten ei ollakaan tajuttu, että valtaosa kilometreistä ollaankin treenattu ns välivauhdeilla.
  5. Siinäpä olikin se taideteos. Olisit jättänyt näkymään, kun provokaattori provosoitui itse (tajusi tyhmyyksissään astuneensa miinaan) ja kutsui sinut siivoamaan. Harmillista tämä siivoaminen.
  6. Tuskin tässä mitään siivoamista tarvita ja toisekseen kun tarkasti katsoo viestittelyä, niin tämähän on kuin taideteos.
  7. Laittelin jokunen aika sitten tuon uuden pyöränkin telineeseen. Sellaisen huomion tein, ettei tuollainen makuualusta ole riittävä suoja hikeä vastaan, vaan tuohon pitää hommata isompi kumimatto tai kaukalomainen viritys. Hikeä kyllä tulee. Tuollainen viritys kun nyt lötköttää keskellä olohuonetta, niin aina ohi kävellessä pikku pistos tulee sydänalaan ja kohta huomaa olevansa virittelemässä lyreksihaarniskaa niskaan. Kovemmat treenit olen tehnyt wb-salilla, mutta toistaiseksi peruspyörittelyyn välttää tämä kotoinen viritys mulle. Wattikampiahan olen tässä suunnitellut sekä himoinnut , mutta vielä on sellainen budjetin kokoinen aukko meikäläisen hankintasuunnitelmassa, joten pahakaan rasti siis...
  8. Nämä keskustelee vissiinkin Garmin konneksöönin kanssa ja fenixin kanssa samalla viisteen kuin esim vector polkimet. Onko näissä mitä eroavaisuuksia garminin polkimiin? Mie oon näissä(kin) asioissa pihalla 😬 Joten anteeksi typerät kysymykset...
  9. Millä systeemillä mittailet noita wattiloita?
  10. ForrestG

    Hoka One One

    Ei kait noiden kenkien valinnassa tarvitse mitään tasoa/etikettiä olla, että kehtaisi tai saisi jotain mallia käyttää. Mielestäni ainakin Carbon X on varsin matalan kynnyksen kilpatossu, eli ei varmasti tarvi olla mikään sub 3h maratoonari tjsp että sitä käyttäisi. Itsekkin olen hifistellyt mielelläni vehkeet vimosen päälle (lompakon sallimissa rajoissa), vaikka kunto ei lunastaisikaan näiden vehkeiden ja releiden asettamaa ennakko-odotusta. Ottaa sen mikä itsestä on paras ja turhaa miettiä muiden ihmisten antamia standardeja rojujen suhteen... Noista eroista varmaan @sk osaa kirjoittaa paremmin.
  11. ForrestG

    Hoka One One

    CarbonX on ehdottomasti suositukseni kisakengäksi. Niillä pitää oppetella juoksemaan, niin ovat muikeat jalassa. Rincon on suht Ok. Periaatteessa voisin jopa harkita maratonin juoksemista Mach2 (taitaa nykyisin jo olla mach3) kengällä. Ainakin äärettömän hyvä yleiskenkä maantielle.
  12. Nuista kellon rasitus arvoista toinna välittää. Mullakin oli jossain 1200-1400 arvossa koko ajan kun vielä viitsin treenata. Mistähän hatusta se sitä kuormitusarvoa arvioi...muuta kuin kovaa ajoa vaan.
  13. Eilen lätkyteltiin #upouudenvegaanityttöystävän kanssa pitkää lenkkiä Mordorissa. Kuten edellisen viikon sunnuntaina, niin samat oli lähtökohdat sekä fiilikset nytkin; lunta satanut vitutukseen saakka, eikä aura-autoja mailla halmeilla, joten kyllähän lenkuttelu friskasi sekä tympi hyvin vahvasti. Tänään pidin lepopäivää - ainakin jaloille. Kävin pari kertaa purlaamassa altaassa ja kotiin tultua olikin nälkä. Jonkin verran olen pyöritellyt wattibikea, ja täytyy myöntää, että sellainen moka tuli syksystä talveen siirryttäessä tehtyä, ettei ole tullut ajettua pyörää juuri ollenkaan. Pers’tuntuma on JÄLLEEN ihan syvältä hanurista, sillä välilihaan koskee eikä oikeen mihinkään pääse - jalat eivät vain toimi. Olisi vissiin kannattanut uhrata muutama tunti viikkoon, ihan vain tuntuman ylläpidon vuoksi. Eipä tässä muuta kaksisempaa ole tapahtunut.
  14. Varmaan poistaisi, mutta sitoisi minun treenaamiset muiden ihmisten aikatauluihin. Säännöllisen epäsäännöllistä kolmivuorotyötä tehdessä ei enää mitään muuta aikataulua halua, kuin juuri sen mikä sopii parhaiten omaan pirtaan.
  15. Teillä siellä Espoossa tuntuu olevan kaikki vähän paremmin, näin olen tässä ajan saatossa huomannut, kun #upouusivegaanityttöystävä linjailoo PK-seudun aineellista paremmuutta. Sinänsä olisi ihan mielenkiintoista kokeilla 50 metrin allasta, että miten se uimavauhtiin vaikuttaa. Asiasta enempää tietämättä, niin pähkin, että sellaiselle kuka kuperkeikkakäännöksen osaa vimosen päälle, niin 25m allas luulisi olevan nopeampi ja minun kaltaiselle veden pieksäjälle taas 50m allas luulisi olevan nopeampi.
×
×
  • Luo uusi...

Important Information

Terms of Use ja Privacy Policy