Jump to content
Juoksufoorumi.fi


ForrestG

Juoksufoorumi VIP
  • Content Count

    2 549
  • Liittyi

  • Last visited

  • Days Won

    16

ForrestG last won the day on September 2 2019

ForrestG had the most liked content!

Community Reputation

1 472 Excellent

About ForrestG

  • Syntymäpäivä 02.07.1978

Converted

  • Coopperi
    3980m
  • 10km
    31.55
  • Puolimaraton
    1.10.08
  • Maraton
    2.27.14
  • Tavoite
    Aina tavoittena uudet ennätykset

Recent Profile Visitors

10 537 profile views
  1. ForrestG

    Harjoittelun rytmitys

    Tästä varmaan saa mielenkiintoisia juttuja aikaan. Mulla ei toistaiseksi ole mitään annettavaa tähän keskusteluun, kun kokemukset ovat pelkästään unien ja valistuneiden arvausten tasolla.
  2. Uinti kyntää sillä viisteen, että oon vedellyt sellaisia 300-350m pätkiä 1.44-1.48/100m ja alkaa vähän mennä väkisin repimiseksi, niin hörpään vähän vettä ja jatkan menoa. Välistä sitten 100-200m pätkiä noin 1.38-1.42. Mutta tässä joku perustavaalaatua oleva juttu mikä klikkaa, sillä en saa kroppaani keinumaan samalla tavalla kuin aikaisemmin, ja potkun (jalan/lantion) rentous puuttuu. Odottelen josko se vedessä lillumisella tulisi kuten ennenkin. Hartioiden/olkapäiden lihaskestävyys on aivan surkealla tasolla. Mutta treenissä tulee uitua se 2000-3500m kerrallaan. Varmaan Kohtuu kova punttitreenin osaltaan vaikuttaa negatiivisesti tähän. Minä olen sen verran tässä hommassa kiinni, että vaikka en treenaa, niin TV:tä en ole avannut kuin kalevankisojen aikaan viimeksi, muuten vapaa-ajat ihastelen sisustusta. Traineri tulee keskelle olohuonetta, eikä se lähde siitä kuin kahdesta syystä 1. ulkona alkaa ajokelit 2. #upouusivegaanityttöystävä alkaa asiasta natkuttamaan taajaan.
  3. Aamulenkillä lyllertelin 18km ja eilinen sali vähän tuntui väsymyksenä jaloissa. Painoakin olen taas päättänyt hieman kytistellä. Sillä vaa’an viisari keikkuu vittumaisesti 82-83kg välissä, kun viime kesänä ja sitä edellisenä se on ollut siinä 75-77(eli sen 5-7kg aikaisemman juoksukisapainon yli, joka oli noin 10kg ylipainoinen versus muut). Veikkaisin kuitenkin, että tuollainen 77kg ei älyttömän hankalaa ole saavuttaa, jos jättää salilla käymisen harvemmalle niin helposti sellainen 2-3kg lähtee muutamaan viikkoon, ja sitten loput lähtee salaatinlehtiä nakertelemalla. Pyöräilyn aloittaminen vielä luulisi tukevan tätä dieettiä. Tietty, kun aamupalani ovat kuvan kaltaisia, niin voin vain todeta; mun kroppa on sellainen, että Mie en vaan laihu.
  4. Kävin jo kerran uintitekniikka kurssilla ja täytyy myöntää ettei odotukset sen suhteen ole enää kovin korkealla. Mutta käydään nyt siellä ja katsotaan saako siitä mitään irti. Uiminen ei nyt kyllä suju mitenkään versus 2014-2015. Vaikka silloin aikoinaan ei tullut uitua paljoakaan määrää, mutta sitäkin enemmän tuli muuten purlattua apneaharjotuksia, lyhyitä vetoja 50-150m sekä puhtaasti pituussukellusta, niin varmaan silloin osasi paremmin olla rentona vedessä. Nyt tuntuu ihan älyttömän perseelle olla vedessä, se vituttaa mennä, olla ja treenata. Pois lähtö ei vituta. Traineri rintamalla kävi mäihä, kun rupesin yhdeltä kollegalta kyselee traineri vinkkejä, niin hän oli hommaamassa uutta ja entinen suoravetotraineri jää ylimääräiseksi, niin sen saan avhintaan(aseveli) tässä parin viikon sisään. Joskaan en tiiä onko tuo mistään kotoisin, mutta tyhjää parempi. Vielä pitäisi kengät saada tuohon Felt:iin hommattua ja säädettyä se kohdilleen. Sitten rupeankin miettimään märkäpukua ja wattipolkimia. Ihanan halpaa... Kävin jopa vk:ta 15km luimimassa toissapäivänä juosten ja lantion/alaselän sain niin jumiin, että jotain pitää keksiä, muuten juoksusta tulee ehdottomasti heikoin laji tälle vuodelle.
  5. ForrestG

    Hoka One One

    Carbon X on hyvä maratonkengäksi mielestäni. Sopiva vaimennus ja hyvin eteenpäin vievä boogie. Kannattaa treenata näillä ennen kisaa, sillä ei ole ihan perinteinen lättäpohja, niin kropalle hyvä antaa sopeutumismahdollisuus.
  6. En ole vielä saanut ostettua traineria pyörälle, joten pyöräily on ollut minimissään. Uintivideoita olen YouTubesta katsellut silmät kilellään ja niin kovasti katsellut että altaaseenkin olen uskaltautunut. Kauheaa paskaa se kyllä on. Mietin että varmaan pitäisi opetella jonkinlainen harva potkutahtinen vapari, mutta katsoo nyt miten tää lähtee sujumaan. Aikuisten tekniikkakurssi alkaa 9.1 ja kuulemma olen sinne tervetullut, kun lähestyin järjestäväätahoa sen seittämännentoista kerran, niin antoivat periksi ja päästivät messiin. Olen vähän kiristellyt treenimäärää ja tahtia(kin), mutta eipä kaksisia sankarisuoritteita ole tullut tehtyä. Vakavasti olen harkinnut WB-salille menoa, mutta vitun lyreksipellet pyörivät siellä niin taajaan, että tahtoo mennä treenihommat pelkäksi molemminpuoliseksi suohonpolkemis-operaatioiksi, niin vielä välttelen wattbikella ajelua tovin.
  7. Itseä hävettää oma hidas juoksuvauhti, kun muistaa kuinka vaivattomasti sitä joskus pääsi reilusti kovempaa. Toisten vauhteja ei tule paljoakaan arvosteltua, eikä niissä mitään hävettävää mielestäni ole. Kuitenkin omassa hävettävän hitaassa vauhdissa rasitustaso ei kuitenkaan ole riittävän kevyt, joten viisainta olisi ollut häpeilemättä koko vauhtia, ja olisi reilusti mennyt vielä hitaammin, niin olisi treenistä ollut edes jotain hyötyä.
  8. Tässä ketjussa on kyllä potentiaalia - riitelyyn. Minä en ole ymmärtänyt villakoiran ydintä, vaikka muutaman kerran olen tavannut kaikki viestit lävitse.
  9. Taisi olla 268 tjsp sellainen kovempi viikko. Tuollaiset 200km pinnassa viikot oli aikoinaan melko peruskauraa, mutta kun meni siihen 210-220km yli, niin kolmivuorotyöläisellä vähän jo tuntui. Valmentajalla oli aina se aerobinenkausi ideana joulukuun lopusta maaliskuulle jolloin tuli mätettyä ”mukavissa” olosuhteissa usein ne 1000km/kk setit. Tiesipä ulkoilleensa. @PAhan ei loppujen lopuksi ihan ältsisti juokse määrää. Sellaista pikkunättiä 150-185km väliin, ja nyt kun vielä salilla käy taajaan niin manasi, että taisi joku säälittävä 100km viikkokin tulla. Itse pidin siinä tilanteessa turpani kiinni, kun taitaa omat kilometrit olla tällä hetkellä yleensä 50-90 välissä.
  10. Jaahans jaahans, minkäslainen traineri sinulla sitten onkaan? Taisin juuri havaita itselläni puutteita varustelutasossa..
  11. Nyt kaikki proletariaatit lopettakaa väkisin selvistely ja alkakaa dokaa. Jännää, että Baltsu tarttuu ihmisten dokaamiseen tai dokaamattomuuteen vedoten siihen, että ihmiset juoksufoorumilla ovat riippuvaisia jostain, vaikka itse on hyvin selkeästi riippuvainen keskustelupalstoista ja erityisen addiktoitunut juoksufoorumiin.
  12. Niin, minä olen miettinyt että ylämäessä vauhti laskee ja ilmanvastuksen osuus on pienempi joten ylämäkeen voisi työstää vähän kovemmalla effortilla (mullahan ei wattimittaria ole), mutta tämän effortin vedän ihan pers’tuntumalla, sillä mielestäni sykkeenmittaus on melko huono rasituksen mittari. Sen mitä nyt olen lajiin tutustunut, niin tuntuu että wattimittari on lähes ehdoton peli treenatessa, mutta katsoo nyt missä vaiheessa alan itse siihen uskoa. Joskus ysärillä kovasti mulle tyrkytettiin sykkeenmittausta täysin ehdottoman ainoana ja oikeana rasituksen mittarina. Olin silloin asiaa vastaan, enkä kelkkaani ole vielä asian suhteen kääntänyt. Sykkeenmittauksesta voi olla joissain tapauksessa hyötyä, sekä voi olla runsaasti haittaakin, mutta erittäin hyvin pärjää myös ilman.
  13. Tämä kyllä alkaa olla jo melko hifidiä hommelia tälläiseen vanhanliiton jyyrään (vaikka vähän tuolla laktaattimittarilla prassailenkin).
  14. Soudussa ennen(kunnossa ollessa) jos vedin 1.52 tahtia oli äärimmäisen kevyttä, mutta jo 1.49 oli sikaraastoa. Juostessa on ollut aerobinenkynnys 4.10-3.52 riippuen harjoituskaudesta ja sitten anakynnys 3.35-3.20. Nyt sen verran lantiovaivaa, että nuo kynnystasot ovat vain kaunis muisto.
  15. Eilen kävin hakemassa Feltin DA2 pyörän olohuoneeseen röhnöttämään. Pitäisi vielä hommailla siihen sopivat kengät, niin saatan ehkä päästä sitä näille sulille keleille koeajamaan vakavammin. Voisin tietysti vaihtaa cycklosta polkimet tuohon, mutta sanotaanko ettei nyt hirveästi rassaaminen kiinnosta. Ajelen kuitenkin mieluummin pyörätreenit vielä cycklolla, jos ulos pitää mennä ajamaan. Ensi kesänä/keväänä invenstestoin vielä aerokypärän sekä vanteen, sikäli saan sen vertaa jostain fyffeä säästettyä. Kuitenkin kokonaisuutta ajatellen kaluston puolesta alkaa asiat olla ihan hyvällä mallilla. Aamulla kävin nitkuttelemassa soutulaitetta tovin. Nythän pitää treeneissä hifistellä vimosen päälle ja ottaa laktaatteja, ettei kuormitus vain mene liian kovaksi. Soutaminenhan on mulle todella hankala laji vetää kevyesti. Nyt siinä onnistuin kun puolen tunnin välein otin veret ja näyttivät 1,8, 1,6 ja lopuksi 2,2. Vauhti eikä teho noussut lopussa, mutta varmaan lihaskunto petti sen verran, että joutui samalla teholla työskentelemään vähän voimallisemmin ja nosti pikkaisen happotasoa. Kuitenkin ihan Ok treeni. Illasta käyn ( iso ehkä)ajamassa tai juoksemassa, yksi vaihtoehto tietysti on että #upouudenvegaanityttöystävän lietsomana säntään kauppaan, ostan kilon irtokarkkeja ja tuhoan ne.
×
×
  • Luo uusi...

Important Information

Terms of Use ja Privacy Policy