Jump to content
Juoksufoorumi.fi



Iacobus

Jäsenet
  • Content Count

    750
  • Liittyi

  • Last visited

Everything posted by Iacobus

  1. Tuon ikäluokan SE maratonilla näyttäisi olevan 3.06 ja risat. Kettunen kai halutessaan voisi sen rikkoa nyt.
  2. Laitetaan nyt tännekin: Eriksson juoksi tänään 1500 metrin ennätyksensä Jämsässä. Estejuoksija Sandra Eriksson pudotti Jämsässä kestävyysjuoksukarnevaaleilla 1 500 metrin ennätyksensä ja kesän kotimaisen kärkituloksen lukemiin 4.16,33. Aiempi ennätys oli toissa kesänä juostu 4.17,55. - Itä-Savo
  3. Iacobus

    Alelaari

    Jyväskylän Sokoksessa juoksukenkiä (ehkä muutakin sporttikamaa kyllä) -40 %. Mm. Asics Nimbus 14 olisi ollut 107,40 e (179 e).
  4. Ensimmäiseksi ostaisin lähikaupasta vessapaperia. Sitten kun seuraavan kerran menisin A-kauppaan, niin ostaisin sieltä todennäköisesti samoja luomuviinejä kuin yleensäkin.
  5. Iacobus

    New Balance

    Tämähän oli mielenkiintoinen ketju. Olen juossut viimeiset viitisen vuotta pelkästään Asicsin kengillä, lähinnä Nimbuksilla. On ollut mielessä, että voisi kokeilla NB:a, jos sattuu sopivat kengät eteen. Nyt tuli ostettua NB M880-pari leveällä lestillä. Tuntui niin hyvältä kaupassa, että päätin ostaa, kun kohtuuhinnalla (vajaa 90 e) sai. Parin lenkin perusteella tuntuu hyvältä kengältä. En edes vielä oikein tiedä, mihin käyttöön nuo olisi sopivimmat, mutta katsotaan. Joka tapauksessa siirtyminen (ainakin osittain) Asics-orjasta muihinkin orjuuksiin on alkanut.
  6. Olihan se eilen mahtavaa juosta kevätauringossa shortseissa ja lyhythihaisessa paidassa. :) Ja heti juoksukin kulki aivan eri malliin kuin kylmässä vaatteet päällä.
  7. Minä aikanaan koin myös hyödylliseksi - nimenomaan ensimmäistä kertaa tämän ketjun otsikon mukaisissa vauhdeissa liikkuessani - jogo3000:n esittelemät tasavauhtiset harjoitukset. Oikeastaan juoksin niitä itse jonkin verran puolimaratonvauhtia kovempaa, sykkeet juuri ja juuri kuvittelemani aerobisen kynnyksen yläpuolella. Aluksi tein niitä muistaakseni 20 minuutin harjoituksina (alkulämmittelyn jälkeen), mutta myöhemmin useimmiten 30 minuutin tai vähän pidempinä.
  8. Jatketaanpa kirjoittelua tähän ketjuun. Vantaan maratonilla olin vielä 27 kilometrin kohdalla 3:30-vauhdissa. Sen jälkeen en, ja matka päättyi kokonaan 31,6 km:n kohdalla eli kolmen kierroksen (neljästä) jälkeen. Pääsyynä keskeytykseen oli vihlova kipu oikean jalan isovarpaassa. Muutenkaan toki olo ei ollut kovin hyvä enää siinä vaiheessa lähinnä reisien jumiutumisen vuoksi. 3:30 tuskin olisi toteutunut, vaikka mitään isompaa ongelmaa ei olisi tullutkaan. Tällä hetkellä ajatuksissa on kokeilla Tampereella 30.10. uudestaan maratonia. Tuolloin varmaan lähden liikkeelle hieman hitaammin, ehkä
  9. Koska nimeni mainittiin aloitusviestissä, niin tässä vaiheessa - vuorokausi epäonnistuneen 3:30-yrityksen jälkeen - tulkoon sanotuksi, että tämä ketju ei tunnu kovin ajankohtaiselta.
  10. Pitänee haastaa sairanen 1000 metrin kisaan syksymmällä. ;)
  11. Jatketaanpa tästä: Jos ymmärsin oikein, 1000 m:n ajan ja maratonin vertailussa oli kyse nimenomaan 1000 metrin maksimaalisesta ajasta, ei mistään 6x1000m -vetojen viimeisestä rypistyksestä. Uskon vakaasti, että sairanen juoksee 1000 m 3 min 30 sekuntiin.
  12. Minulla tässä kivasti yhdistyy juoksu- ja tilastotiedeharrastus. :)
  13. Mulla nyt vajaan kahdeksan (kahdestatoista) maratonohjelmaviikon viikottaiset keskivauhdit ovat vaihdelleet välillä 5:35-5:47. Maratontavoite vaatisi 4:59-vauhtia. Viime vuonna tässä vaiheessa ennen ensimmäistä maratonia vastaavat vauhdit olivat noin 5:45-6:15, ja kilometrejä tuli viikossa nykyistä vähemmän. Silloin maraton meni 5:40-vauhtia. Isoa harppausta tässä haetaan kerralla noiden lukemien perusteella.
  14. Kyllä se 3:30 menee. Mitä varmemmin sinä uskot tuon 3:30 menevän, sitä paremmin tällainen harjoituspäiväkirjan perusteella huonokuntoisempi kaveri uskaltaa unelmoida siitä 3:30-tuloksesta. Itselläni tiistaina yksin kesken maraharjoittelun vedetty Cooper 2920 nosti taas vähän uskoa. Ja oikeastaan vielä enemmän sitä nosti viime viikon määräennätysviikon (81,8 km) päätteeksi vedetty pitkis, joka tuntui helpolta. Viime kesänä yli 20 km:n pitkikset olivat vielä raskaita, joista teki mieli yksi päivä palautella. Nyt 25 km on kohtuullisen helppoa menoa. Vauhti tosin on ollut pitkiksillä rauhallist
  15. Älä jumitu tämän ketjun otsikon mukaiseen aikatavoitteeseen. Laita kelloon alkuvauhdiksi tuo tämän päivän vauhtisi, sehän tarkoittaisi 3.24-maratonia. Kyllä sinä siihen pystyt!
  16. Ei pitäisi siis olla ylirasitusta: eilen illalla leposyke 31-32, tänä aamuna tarkistusmittaus antoi samat lukemat. Tämä näyttää olevan laji, jossa minäkin pärjään. ;)
  17. Tuo 3:30 -raja riivaa minua. Tietenkin harjoitellessa on hyvä miettiä tavoitettaan, mutta alkaa kääntyä jo sille puolelle, että jokaisen harjoituksen jälkeen tulee mietittyä, oliko tämä nyt sellainen harjoituslenkki, että voi edelleen optimioloissa uskoa pääsevänsä alle tuon rajan. Noh, vielä seitsemän viikkoa aikaa Vantaalle. Ja tässä iässä voi vielä kuvitella, että kunto kohoaa nopeastikin. P.S. Nousipa taas ketju näkyville. Jospa vaikka sairanen ja Tombe76 yms. innostuisivat kirjoittamaan tänne. ;)
  18. ... kun kaveri muistuttaa, että hänellä on tavaroitasi lainassa, ensimmäiseksi mietit, kuinka pitkä lenkki tulisi, jos kävisit juosten hakemassa ne.
  19. Maanantaina pitkähköllä lenkillä meni polvi. Nyt sitten lepuutetaan sitä. Juuri olin suunnitellut, että aloitan 18 viikon harjoittelun kohti Terwaa. Haaveet kaatuu...
  20. Juuresgratiini (perunaa, bataattia, porkkanaa, punasipulia, juustoraastetta, ranskankermaa, mausteita) Lohipullia Punakaalisalaattia Jälkiruokana kahvia ja suklaata. Nam.
  21. Kiitos pjh, tuli aivan yläasteen äidinkielen opettaja mieleen. Se kovasti puhui aina sisälukutaidosta. :D
  22. Otetaanpa tähän keskusteluun osaa, kun vähensin aiemman aika olemattoman lihansyöntini vuodenvaihteessa olemattomaksi. Saattaapi käydä niin, että täällä tulen myöhemminkin pohtimaan syömisiäni, kun ajattelin, että voisi vähän entistä tarkemmin alkaa miettiä, saako ravinnostaan riittävästi kaikenlaista ravintoainetta. Aluksi linkkivinkki, jota ei tainnut tässä keskustelussa olla: http://www.noc.fi/urheilijan_ravitsemus/erityisruokavaliot/#anchor-1126606 eli Olympiakomitean sivuilta löytyvä ravitsemusjuttu urheilijoille. Yleensäkin olisi hyvä muistaa syödä riittävästi. Paino on pudonnut ai
×
×
  • Luo uusi...

Important Information

Terms of Use ja Privacy Policy