Jump to content
Juoksufoorumi.fi



Mensonge

Jäsenet
  • Content Count

    8 062
  • Liittyi

  • Last visited

Everything posted by Mensonge

  1. En oo kirjotellu, mutta nyt voi tänne vähän raapustaa. Tämä on ollut hyvä ketju rajan tavoittelijoille. Itse rikoin rajan lopulta tänään Rotterdamissa. Oma kello 2.39.38, bruttokin alle Juoksu sisälsi monia heikkoja hetkiä, ensimmäiset jo ennen puolta väliä. Juoksu olikin taistelua kilometri kerrallaan kohti maalia. Monta kertaa kaivoin ja syvältä. Lopussa sain iskettyä vielä uutta vaihdetta sisään ja rajan rikki. Muistakaa, älkää koskaan luovuttako kun haette rajojanne.
  2. No jos kerran päiväunetkin vielä, niin ei mittään hättää :)
  3. Kuinkas pitkään saat sunnuntaina nukkua tuon jälkeen? Meinaan, tuleeko lepoa tarpeeksi lenkin päälle? Itse juoksin tuota varten muutaman lyhyen lenkin joskus yhdentoista aikoihin, kun menin ensimmäiselle yömaralle. Toista varten en samaa enää tehnyt. Itselleni ei ollut ongelma juosta yöllä, vaikka en siihen ollut pahemmin totutellut. Toki olen iltaihminen, joka varmasti auttaa asiaa.
  4. Mensonge

    Viikin Viitonen

    Mukava oli käydä, vaikka itse juoksu onkin juuri nyt aiva surkeassa jamassa. Vie aavistuksen juoksemisen nautinnosta. VV:n ansiosta sain edes jonkin verran kiusattua itseäni. Ei tarvinnu yksin juosta.
  5. Onnittelut! Meillä on nyt sitten eroa 4s, muistaakseni. Se ei ole hirveän paljon se. Tiedän siis tunteen tuon rajan suhteen.
  6. Tarkoitin juuri tuota sykevyötä. Jos se ei ole neljään kuukauteen ollut käytössä, niin nyt sen käyttäminen on ylimääräinen häiriötekijä. Kisaviikolla tuttua ja turvallista.
  7. Hyvää tekemistä. Ja nyt, Pesosen Janne, lähetään lämmittelemään viikonlopun rientoja Tampereelle iltapäivällä. Oothan muistanu ilmoittaa kotiin, ettei nokkaa paljon kotona näy näinä pyhinä ;) Töihin oot kertonu luonnollisesti tulevan viikon mahdollisista sairasteluista..
  8. Eihän näitä hallituksilta kysytä. Nämä ovat ilmoitusluonteisia asioita :) Hallitushan voi käydä vaikka Pietarissa tulevalla kaudella, kun sinä pidät vuorostas taloutta pystyssä.. (Toki voip olla, että tämä järjestely rassaa sun lompakkoa enemmän, kuin hallituksen lompakkoa. Mutta mitäpä sitä mies ei finaalien eteen tekisi)
  9. Viikon päästä lähetään Seppo kuule finaalikierrokselle ja sinä lähet mukkaan. Vaimo hoitaa talouden sillä aikaa. Pakkaat lenkkarit mukkaan, käydään Oulussa lenkillä välipäivänä. Se on kuule semmonen pääsiäinen nyt, eikä muuta voi.
  10. Hyvä juoksu! Kymppi on kova ja raastava matka, jolla tuloskunto kasvaa kisaamalla.
  11. Oliko tämä kahvakuulailu uudempi treeni, jota et ole ennen tehnyt? Sellaisethan kannattaa tässä vaiheessa jättää väliin. Turha kikkailla itselle turhia tukkoisuuksia. Iteki vetelin reipasta ja kelithän suosii, siitä ei ole kiinni.
  12. Keskiviikkona myös. Neljältä lähtee bussi, eli duunistakin ehtii. Hieno meininki siellä on, kannattaa käydä.
  13. Itse olen havainnut parin tutun kohdalla (20-30v naisia) saman ilmiön taudin puhkeamiseen liittyen. Runsas liikunta ja etenkin heikko syöminen, mikä on monille naisille yleistä. Puhutaan siis jonkinasteisesta syömishäiriöstä. Kilpirauhasen vajaatoimintahan on vanhempien ihmisten sairaus ja kun noita oireita katsoo, niin mielestäni keho keskittyy silloin elintärkeiden elintoimintojen ylläpitämiseen vähentämällä ei niin tärkeiden elintoimintojen aktiivisuutta. Kannattaa siis pitää riittävästä ravinnosta ja levosta huolta, ettei kroppa luulee seniiliyden jo iskeneen ja lyö säästöliekkiä päälle.
  14. Mensonge

    Ratamatkat

    No niinpäs onkin. On sitä sokia. Mitenköhän eivät ole päivittäneet noita.
  15. Mensonge

    Ratamatkat

    Ku-58: ratakymppi on tänä vuonna toukokuun lopulla http://www.ku-58.fi/kilpailut/aikuisten_kilpailut/ku-58_n_piirikunnalliset/
  16. Ja ei kun tekemisen meininiä sinne peräperberiaan! Lopetat vaan jossain vaiheessa tuon nyhväyksen ja alat takomaan tehojakin. Sallittakoon nyhväyskin, jos viikkokilometrit alkaa kakkosella. Mutta ei sitäkään loputtomiin sallita! Nähdäänkö mies vielä punaisilla matoilla raastamassa joku päivä? Tarkoitan Euroopan peräperberioiden nk. kaupunkimaratoneja.
  17. Jospa minäkin jotain tähän sanon. Kolmen tunnin maratonaikaa tavoiteltaessa vetoharjoittelu ei minun mielestäni ole kovin oleellisessa asemassa. Kun vaadittava vauhti on 4.15, ei siihen hirveästi tarvi treeneissä jotain 3.390 vauhteja juosta. Maratonilla kaikki kulminoituu kuitenkin lopulta siihen, miten sen koko matkan jaksaa. Eli PK:ta on vaan jauhettava. Pitkää ja rauhallista. Toisena avaintreeninä on reipas juoksu, jolla haetaan vauhtikestävyyttä ja vaadittavaa rentoutta askeleeseen, kun työskennellään sillä teoalueella, jolla itse maratonkin tullaan juoksemaan. Mitä pidempään matkavauhti
  18. Näin minäkin nämä asiat näen. Maratonilla ratkaisee lopulta se vauhtikestävyys ja peruskestävyys. Ei ole kovinkaan oleellista, kuinka kovaa pystyy tonneja paukuttamaan.
  19. Näin ne menee monesti. Itsekin toissa keväänä olin lähdössä vetskumaastoihin ja oli aika tukkonen olo ja yskitti. Yskänlääkettä etin kaapista ja meinasin huikan ottaa, kunnes katsoin, mitäköhän tämä sisältää. Kielletty oli sekin.
  20. Tarkkana kannattaa olla. Nuo on kuitenkin aina loppujen lopuksi omalla vastuulla. Lääkäreillä ei vastuuta ole. Löydät kuule vielä ittes jostain vetskukisoista pissailemasta purkkiin allergiaoireiden jälkeen..
  21. Kannattaisiko varmistaa asia ja hankkia ADT:ltä lupa käyttöön? Lääkärintodistus kun löytyy, niin silloin lupa on mahdollista saada.
  22. Onnittelut Jamo! Sitkeys palkittiin. Nyt sitten vältät viime vuoden ongelmat ja oikeasti naulaat tossut seinään. Tee ihan jotain muuta, kuin juoksua seuraavat viikot ja Perniössä on sitte taas mukava suviyöstä nautiskella.
  23. Itse olen juossut maran 3.48 vauhdilla ja kyllä tonneissa on menty alle 3.30 ja alle 3.20 parhaimmillaan. Väljyyden tarve on toki yksilöllistä. Maratreenissähän vedetään jopa nelisatasia tyyliin 10x400, 15x400 tai 2x10x400 ja niissä vauhti on vieläkin kovempi. Mutta vinkkinä tämä, jos innostut kokeilemaan.
×
×
  • Luo uusi...

Important Information

Terms of Use ja Privacy Policy