Jump to content
Juoksufoorumi.fi



Spica

Jäsenet
  • Content Count

    2 859
  • Liittyi

  • Last visited

  • Days Won

    7

Spica last won the day on January 20

Spica had the most liked content!

About Spica

  • Rank
    Trinisti
  • Syntymäpäivä November 19

Converted

  • Tavoite
    Triathlonin sm-kisat

Recent Profile Visitors

4 265 profile views
  1. Eilen ärsyttävää umpihankihölkkää 14km hissuksiin ja illasta päälle 2h vähän ylikovaa pk:ta omaan makuun, jostain syystä piti peesiin päästä jne... @232w/n.125bpm, hiljalleen loppua kohden nousi tehot ja sykkeet. Jäi eiliseltä kokonaan hieromasauvan käyttö väliin, ja tuntui heti lihaksissa. Placeboa? No, aamulla vähän jyystin sillä, josko jalat siitä. Illasta pyörää joka tapauksessa.
  2. Tänään kovempaa juoksua. Viilasin tehoja viime viikon kympin mukaan. Määrää kovassa juoksussa edellisiä viikkoja vähemmän, mutta vauhtia lissää. 16km, sis 8x800m @3.08/km keskarilla. Ihan rapsakka tuntuma niin jaloissa kuin hengityksessä. Kovaa juoksua lukuunottamatta muu osa hyvin kevyttä n. 5.45/km juoksua. Päälle pyöräillen 30min ajoa. Tämän viikon kovat treenit olikin sitten tässä. Huomenna pk-päivä, perjantaina vähän pohditaan, josko on ihan höpökevyttä jalkaa ilmassa niin ajelen vähän sweetspottia, muuten pk:ta, ja lauantaina sitten reipas kymppi juosten ~37min ja j
  3. Maanantai oli lepopäivä kuten olin suunnitellut, ajelin vain 30min kevyttä pyörää vain pientä liikettä saadakseen. Eilen tiistaina oli vuorossa iltasella pyöräkisa taas Zwiftin puolella. Takuuvarmaa hapottelua luvassa kun vuorossa oli TTT eli joukkueaika-ajo. 6 hengen joukkueet ja vetovuorot vaihtuu. Reitti oli Ranskan maalla hyvin tasaisissa maastoissa, lopussa oli enemmän tai vähemmän kumpuilevaa rallattelua, joka teki siitä ihan mielenkiintoista. N. 31min, AP 332W, NP 339W (yllättävänkin pieni ero). Alkupuolisko itseasiassa pienemmillä tehoilla ja loppua kohden tehoja piti
  4. Tänään jalka yllättävän hyvässä tikissä huomioiden eilinen yht. 40km juoksua. Tänään 5h pyörää, avg. 223w, n. 130bpm. Pientä driftausta sykkeessä toki, mutta selkeästi vähemmän kuin esim. viime keväänä ensimmäisissä pitkissä. Viikkoyhteenveto: Viikko 2 Ma: 5km juoksua @6min/km, palautuspäivä Ti: 8km juoksua @6.15/km, ekstrakevyt + 1,5h pyörää, sis. 43min pyöräkisa (AP 287w, NP 316w, @153bpm, lähinnä muutamia vo2max vetoja (koska putosin kärkiporukasta 5min ajon jälkeen...) ja muuten aerobista kevyehköä ajoa) Ke: AP: 8km juoksua @6min/km IP: 15km juoksua, si
  5. Tai sitten palautus vaan lyhyemmäksi. Kaikilla tavoin rasitus toki kasvaa. Eniten suosin joko palautuksen lyhennystä tai vedon pituuden kasvatusta kuin tehon lisäämistä vetoon, jos se on jo vo2max tasolla.
  6. Keskiviikkona tuli kympin kovan testin lisäksi ekstraa kevyen juoksun muodossa illasta, joten päivään tulikin yhteensä n. 23km. Torstaina juoksin kauppareissun, joten tuli kuin huomaamatta n. 12km lisäjuoksua, kun tarkoitus oli tehdä vain illalla 2h kevyt pyörä (n. AP 220w, avg. 117bpm). perjantaina ajelin pari tuntia pyörää, jossa 60min sweetspottia, @303w, @153bpm. Tämä lähinnä, koska tiistain Zwift kisa meni vähän pöperöksi ja treenivasteena lähinnä muutamia vo2max vetoja ja muu korkeintaan lähellä aerobista kynnystä, pääosa pkta. Piti siis tuota kynnystä kiusata erillisellä treen
  7. Ainakin nyt TTH:ssa tällainen käytäntö näiden suhteen. Katsotaan miten kunnat aikovat järjestää kun ns. massarokotukset joskus saadaan aloitettua. Jos kunnat saavat riittävästi rokottajia, voisi sen pilkkoa niin pieneksi, että työssäkäyvät saisivat sen oman TTH:n kautta jokainen varatulla ajalla. Eläkeläisten kohdalla en osaa sanoa, miten tulisi järjestymään, kai se sitten jonkin isomman tilan sisällä tehtävällä ajanvarausvuorolla hoituisi myös - nythän kaikki palloiluhallit ymv. on suljettuna niin tyhjää harrastetilaa jossa isosti tilaa on, on täysin vapaana siihen jos ei muualla järjestetä.
  8. Pientä päivitystä tilanteeseen. Lupaavat ja vahvat tavoitteet tuli lyötyä pöytään syyskuussa. Tuon viimeisen juoksutreenipäivityksen jälkeen selkä löikin sellaiseen juntturaan, että ei 1kk aikana enää juostukaan. Ja uintikin jäi. Alkuun meni pari viikkoa pyörällä melko olematonta, ja viikon ehdin olla kylpylälomaviikkoakin osin viettämässä. Lokakuun puolivälissä pääsi enemmän pyörän makuun, ja pyöräkunto alkoi löytyä hyvin, kun tahkosi noin 15h pyöräviikkoja. Juoksua tuli hyvin lyhyttä pari kertaa viikossa kevyttä, jolla ei merkittävää kuntoa nostavaa vaikutusta varmast
  9. Eilen illasta tunti ekstra-kevyttä pyörää @180w. Keskiviikon mäkisessä juoksusta tai sitten uinneista tai kaiken kuorman kombosta alaselkä otti ke-iltana itseensä vähän, mutta venyttelyllä laukesi. Eilen ei vaivannut. Tänään taas aamun jälkeen alkoi vähän tuntumaan. Siten jätin uinnin välistä ja kävin juoksemassa. Verrat alkuun ja loppuun, välissä 4x200m/100m pal. +4x400m/200m pal. + 4x200m/100m pal. Vauhdit ekassa setissä varovaisesti n. 40s, nelkut n. 79s ja vikat kakkoset hieman kovempaa 37s. Yhteensä kovempaa juoksua 3,2km ja treenissä 10km. Illasta sitten venyttelyä reilummin, vähän sella
  10. Aero on kohtuu tasolla varmaan, hieman toki tviikataan ensi vuodeksi, kyllä se cda 0.195 ja alle olisi hyvä saada painettua ja pienesti kisatehoa lisää. Painotus kuitenkin siihen, että tulee varmuutta ja tasaisuutta ylläpitää hyvää tehoa kisassa kuin kisassa. Eikä oltaisi ihan limitillä ja riskialueella siten bonkkausta ajatellen. kyllä sullakin tosiaan sekä varusteissa paljon tasoitusta on, mutta on siinä asennossakin varmaan muutama turha watti, näkemättä edes asentoa, jos vauhti on tuolla 😛 @AnttiSn no, kyllä se järvessä tyynessä uituna sopivassa peesissä voisi men
  11. Ja samat kengät hyväksyttiin toisella matkalla seuraavana päivänä sitten taas... olisi kiva kuulla perusteluja. Miksi kenkiä pitää mittailla vielä kisapaikoilla, jos ulospäin jo nähdään, että kengät on hyväksyttyjen listalla? Etenkin kun mittauksessa ei kai pitäisi käyttää henkilön omia kenkiä, vaan standardikoon kenkää, urheilijalla voi olla hyvin eri kokoinen kenkä ja pientä elämistä ymv. Voiko olla, että ostan kaupasta listalla hyväksytyt kengät, mutta saan "maanantaikappaleet" jotka olisikin 0,2mm liian paksut tmv? Ei sovi ajatukseen.
  12. Tänään kävin juoksemassa 5km @3.57/km @142bpm, hieman turvonnut olo kun on mässännyt pari päivää huolella. Pientä tuntemusta vasemmassa nilkassa ja oikeassa sääressä, jossa pieni mustelma, eilen ilmoitti itsestään muistaakseni kävelyn aikana. Sulatellaan osa vartalon turvotuksesta huomenna ja katsotaan jos torstaina jotain tekisi ihan yksinään, ei tarvitse kenenkään pettyä ja voidaan olla ihan hiljaa siitäkin jos ei mitään tule. Juoksun päälle kävin koittamassa uintia Lyhyen sarjan, yht. 1km verran. Kyllähän se onnistui, pientä tuntemusta kädessä, mutta ranne ihan ehjä, joten ei niin pahasti h
  13. Kyllähän sen uinnin pitäisi mennä max 1.12 ellet Helsingissä ala kääntymään. Ei se lopulta niin eroa ulkouinnista, nyt vaan jäitä hattuun ja tekniikka rauhassa haltuun. pyörään kannattaa käyttää vaikka bestbikesplit, niin saa aika tarkan kuvan loppuajastatietyllä teholla, kunhan cda on haarukassa. Ja sitä voi taas muista testiajoista hyvin päätellä. Ei pitäisi silloin heittää 5min enempää, kun lataasen Tallinnan viime vuoden reitin sinne, joka lienee aika lähellä tämänkin vuoden lenkkiä? Hyytymiselläkin ei pitäisi 10min enempää antaa takkiin, tai sitten on menty yläotteellakin aikaru
  14. Sielu otti sen verran ison kolhun, että hetki kesti. Fb:n omalla sivullani toki tieto oli jo vkl aikana kuvien ja videoiden kera. Joskus päivä ei vain ole sinua varten, kuten viikonloppu osoitti. Joskus pieni herpaantuminen sotkee kaiken, vaikka kaikki focus on laitettu suoritukseen ja sitä ajattelee ennakoineensa kaiken. Päivä, tai aamu, valkeni erittäin maagisissa olosuhteissa ja lupaili hyvää keliä suoritukseen. Kaiken piti olla valmista, ja kaikki olikin valmista. Kunto oli juuri sitä mitä olin ajatellut, jopa kovempi. Nyt sain mitattua siitä ainoastaan marginaalisen osan, kun
  15. Tänään kevyttä pyöräilyä 1h ja 1,5km super iisi hölkkä sekä vajaa 15min uinti suorituspaikalla. Siellä napsu lisää vauhtia ja se neljään kertaan niin se olis siinä. Ei kyllä 53min vauhdissa varmaan olla omalla vedolla, mutta jos nyt pyörän selkään pääsisi 57-58min kohdalla viimeistään, eli uintiin n. 56min max. Jättäisi loppusuoritukseen 7h 6min ja 50s karkeasti. Siitä kun riipaisee T2 alle minuuttiin niin pyöräilyyn ja juoksuun saa jakaa 7h 6min yhtä pyöreästi. Tuntuu, että treenillisesti juoksussa olisi enemmän luottoa, mutta koska pyöräily on ensin, mitään takeita ei ole, että juok
×
×
  • Luo uusi...

Important Information

Terms of Use ja Privacy Policy