Jump to content
Juoksufoorumi.fi



Spica

Jäsenet
  • Content Count

    3 019
  • Liittyi

  • Last visited

  • Days Won

    13

Spica last won the day on April 12

Spica had the most liked content!

About Spica

  • Rank
    Trinisti
  • Syntymäpäivä November 19

Converted

  • Tavoite
    Triathlonin sm-kisat

Recent Profile Visitors

4 600 profile views
  1. Tätä viimeistä yritinkin sanoa, että jos selkeästi vauhtieroa, niin kovempi = enemmän TSS. Mutta onko se kevyt pk vai alakynnys, tuskin isoa merkittävää eroa tulisi? Kun en ole tehomittarilla juossut, niin olen laittanut juoksussa pitkälti pk-juoksuun n. 5 TSS/km ja jos kova treeni (vk/mk) niin siihen sitten kestosta riippuen muutaman TSS pisteen päälle. Esim. 1h maksimisuoritus, vaikkapa 18km yläkynnyksellä juostuna tuntiin (3.20/km, joka lähellä kynnysvauhtia), tekisi vain 90 TSS, mutta on oikeasti hyvin lähellä 100TSS. Jos tuosta nyt jotain selvää saa...
  2. Spica

    Hoka One One

    @sk @vmaksi tai joku muu asiaan perehtynyt 🙂 Nyt nopea kysymys. Erot oikeasti Mach4 ja Rincon2 välillä? Käyttötarkoitus? Koko? Itsellä Rincon1 ollut käytössä 2 paria, toimineet kuin junan vessa kevyellä lenkillä, pitkällä lenkillä kuin vähän vauhdikkaammissa alakynnysjuoksuissa. Kovempaan menoon käytän muita kenkiä, joten vain jos toiset kengät unohtuu tai ei vain ole tilaa repussa/laukussa, olen toki juossut kovempaa myös näillä ja sekin onnistuu varsin kohtuudella (ainakin jos ei ihan loppuun juostut ole, niin vaimennus riittänyt - nyt alkaa olla tien päässä ja kevyttä lenkkiä mielellään vai
  3. No, voihan se patonki olla vähän isompi kuin peruspulliaisen siivu patonkia kunnon rasvaöveritäytteillä... Tavallisessa keskioluessa lienee noin 160-170kcal energiaa, joten jos on tottunut lipittelijä, niin kyllähän sitä nyt ihminen juoksee vaikka 30km päivässä (juoksijan painolla kuluttaa siis ~2000kcal siinä sivussa) ja juo 10 olutta. Patonki pitää loput energiat hyvinkin jiirissä 😛 Mutta missäpä tuollaisessa kirjassa ei vähän värikynää olisi, olisi vaan turhan riisuttu ja mtäänsanomaton, jos sankarista tehtäisiin tavallinen ihminen!
  4. No, kai siihen tss lukemaan periaatteessa vauhti vaikuttaa lenkin keston kautta. Usein vaan vauhdikkaampi lenkki = lyhyempi kesto, mutta toisaalta syke korkeampi. Ja jos sulla tuo tss nyt on hrtss kun ei tehoa ole, niin kumoavat jossain määrin aika hyvin toisensa. Sama se on juoksussa usein. Matka vaikuttaa lähinnä tss lukemaan, jos tasaisella menee. Intervallit sitten vähän lisää sitä vs tasavauhtinen, tietääkseni.
  5. Tänään oli jalka hyvällä mallilla. Pyörää tänään 4h15min, jossa ensimmäiset n. 2h30min kevyttä ajoa (ap 225w/np 235w, sis. Muutaman parin min vedon), perään n. 1h10min ala-IM tehoilta hiljalleen kiihtyen ylä-IM tasolle (n. 235w-265w, avg n. 245-250w) ja perään vielä jatkumona 15min tavoiteltua puolimatkan vauhtia, nyt tuli 303w. Ihan hyvin kulki vielä vajaan 4h ajon jälkeen. Päälle 20min verraa ehkä vajaa 200w teholla. Mentiin koko lenkki muuten veden voimalla, toki tukeva aamupala oli tehty. Mutta ei bonkannut! Lisäksi sykekäyrä ei juurikaan driftannut, josta vielä isompi tyytyväi
  6. Tänään ei tullut juostua. Näköjään taisi olla jo aika monta juoksullista päivää poikkeuksellisesti perätysten. Pohkeet selkeästi vielä muistuttelee torstain ratajuoksusta. Tänään n. 3h pyöräilyä. Ensin reilun 1,5h kevyttä pk:ta n. 200w tienoilla, muutamalla kiihdytyksellä höystettynä. Tosi väsynyttä jaloissa, hiljalleen kuitenkin helpottui. Toisella puoliskolla enemmän tehoa mukaan. 12min @356w + 12min kevyt + 12min (30sek on/off @430w/220w) ja loppuun n. 40min pk n. 210-230w ja lyhyt loppuverra. Huomenna ajatuksissa ajaa toinen kolmisen tuntia ja pyrkimys olisi käydä taas
  7. Mäkin voisin köydä jossain vaiheessa tempomassa sitä. Tosin ei oo tempoon vielä PB kintut, mutta ehkä toukokuun alussa jo pääsisi yrittämään. En ole koskaan ajanut sitä ns all out. Pitää hiljalleen lisätä tempoasennon treenimäärää ohjelmaan, nyt lähinnä pk-ajossa tulee sitä tehtyä. Voisi olla kivuliasta mennä ulos nyt 😅
  8. Nyt sopii odottaa reippaampaa viikonloppua kun oikein välipäivä edeltävästi 😚
  9. Tuossahan sinulla lähes on maratonvauhti pk-kenkillä vastatuuleen. Pitäisikö koventaa otsikon tavoite vaikka alkuun sub 2.40? Mennee paremminkin parin kk treenillä 🙂
  10. Tänään 13km juoksua ja aika tasan 60min pyöräilyä. Juoksu perus kevyt pk, pyörä napsun kevyemmin, taisi tulla n. 190w/106bpm. Viikonloppu edessä, katsotaan, menisikö 20h rikki tällekin viikkoa. Hyvin harvassa muutenkin 20h treeniviikot olleet, ainakin viimekesän jälkeen, ja kaksi sellaista jos tulisi peräkkäin.. 🙂
  11. Aika tiukat kriteerit, ja jos ei jollain juuri tuollainen ole, voi olla vaikea suositella. Monet ovat jonkinlaisia kompromisseja noista kaikista. Itselläkin yksi sellainen, kun käytän työmatkajuoksuun/normaali arjessa Talon Osprey 22 litrasta reppua. Saa rakon, tavaraa mahtuu ihan hyvin kuvaamasi määrät, mutta läppäriä ei saa sidottua, eikä remmejä ole automaattisesti, joilla kiristää reppua jos on tyhjempi. Pysyy selän paneloinnin ansiosta varsin mukavasti selässä eikä turhan hiostava, ja ainakin toistaiseksi ollut hyvin sateenkestäväkin. Edellinen kesti vajaan 8 vuotta muistaakseni, kunnes a
  12. Tänään melko viime viikon toisinto. 21.45km mittariin, sisältäen 8x1km @ avg. 3.12/km, palautus 85s luokkaa. Oli aika raskaat jalat, ei tuntunut tossu nousevan, mutta ihan "ok" vauhti lopulta. Jokainen veto oli semi raskaan oloinen, mutta palautuksen jälkeen kulki taas ihan ok. Ensimmäinen selkeästi raskaimman tuntuinen, viimeiset 4 parhaiten. P.s. oli lyhyet vaatteet all the way, pieni viima tuntui, mutta ihan lämmin oli vetojen ansiosta. Päälle n. 60min pyörää ulkona.
  13. Kuinka kaukaa ennen ns. pääsuoritteita ajattelit blokkia tehdä? 4. viimeinen viikko ennen kisaa? Vai enemmän, vähemmän? Vai selkeästi erillään kisoista ajatellen, kunhan ei heti kisaa seuraavana vkl? Ajattelin myös jotain tämän tyyppistä, tosin en todennäköisesti pelkkää SS tyyppistä treeniä vaan saattaa mukana olla ihan kunnon maksimiajoakin. Pitää vaan pari viikkoa ottaa ihan kevyesti tehotreenien osalta sen jälkeen (eli esim. 6 + 0 + 1 + 1 kovaa treeniä per viikko, vikalla viikolla joku kisa tmv). Pitää pohtia tätäkin.
  14. Jos kustannus on sama tuon tarjouksen kanssa tai pelkkä podi, niin miksi ei 6kk ajan käyttäisi tarjousta ja katsoisi, miten auttaa. Jos ei apua, voi sen peruuttaa siinä kohtaa. Otin tuon tarjouksen toki, saa nähdä tekeekö ihmeitä. Kello saapunee joko huomenna tai alkuviikosta, podi sitten ilmeisesti joskus ensi viikon lopulla tai seuraavalla viikolla, näköjään heidän sivuillaan asiaa joku tällä viikolla olikin kysynyt, kunhan googletin asian 🙂 (viikossa pitäisi tulla).
  15. Mites kauan toimitukset ovat kestäneet jos olette tilanneet tässä koronahärdellin aikaan? Pistin nyt laitteen tilaukseen, kaveriksi garminin 945, jolla toivottavasti hetken pärjää taas. Kello tullee muutamassa arkipäivässä eli lienee viim. maanantaina/tiistaina itsellä. Podia lienee sopiva odottaa useampi viikko, vai tuleeko nopeastikin? En tiedä edes mistä se tulee.. Rahoitus onnistui sopivasti unohdetuista palkintorahoista viime vuosilta, joita en ikinä lunastanut suoraan omalle tilille 🤑
×
×
  • Luo uusi...

Important Information

Terms of Use ja Privacy Policy