Jump to content
Juoksufoorumi.fi



Spica

Jäsenet
  • Content Count

    2 851
  • Liittyi

  • Last visited

  • Days Won

    5

Spica last won the day on August 9

Spica had the most liked content!

Community Reputation

1 809 Excellent

About Spica

  • Rank
    Trinisti
  • Syntymäpäivä November 19

Contact Methods

  • Website URL
    http://triathlonsuomi.com/juha-matti-halonen/

Converted

  • Tavoite
    Triathlonin sm-kisat

Recent Profile Visitors

3 982 profile views
  1. Eilen illasta tunti ekstra-kevyttä pyörää @180w. Keskiviikon mäkisessä juoksusta tai sitten uinneista tai kaiken kuorman kombosta alaselkä otti ke-iltana itseensä vähän, mutta venyttelyllä laukesi. Eilen ei vaivannut. Tänään taas aamun jälkeen alkoi vähän tuntumaan. Siten jätin uinnin välistä ja kävin juoksemassa. Verrat alkuun ja loppuun, välissä 4x200m/100m pal. +4x400m/200m pal. + 4x200m/100m pal. Vauhdit ekassa setissä varovaisesti n. 40s, nelkut n. 79s ja vikat kakkoset hieman kovempaa 37s. Yhteensä kovempaa juoksua 3,2km ja treenissä 10km. Illasta sitten venyttelyä reilummin, vähän sella
  2. Aero on kohtuu tasolla varmaan, hieman toki tviikataan ensi vuodeksi, kyllä se cda 0.195 ja alle olisi hyvä saada painettua ja pienesti kisatehoa lisää. Painotus kuitenkin siihen, että tulee varmuutta ja tasaisuutta ylläpitää hyvää tehoa kisassa kuin kisassa. Eikä oltaisi ihan limitillä ja riskialueella siten bonkkausta ajatellen. kyllä sullakin tosiaan sekä varusteissa paljon tasoitusta on, mutta on siinä asennossakin varmaan muutama turha watti, näkemättä edes asentoa, jos vauhti on tuolla 😛 @AnttiSn no, kyllä se järvessä tyynessä uituna sopivassa peesissä voisi men
  3. Ja samat kengät hyväksyttiin toisella matkalla seuraavana päivänä sitten taas... olisi kiva kuulla perusteluja. Miksi kenkiä pitää mittailla vielä kisapaikoilla, jos ulospäin jo nähdään, että kengät on hyväksyttyjen listalla? Etenkin kun mittauksessa ei kai pitäisi käyttää henkilön omia kenkiä, vaan standardikoon kenkää, urheilijalla voi olla hyvin eri kokoinen kenkä ja pientä elämistä ymv. Voiko olla, että ostan kaupasta listalla hyväksytyt kengät, mutta saan "maanantaikappaleet" jotka olisikin 0,2mm liian paksut tmv? Ei sovi ajatukseen.
  4. Tänään kävin juoksemassa 5km @3.57/km @142bpm, hieman turvonnut olo kun on mässännyt pari päivää huolella. Pientä tuntemusta vasemmassa nilkassa ja oikeassa sääressä, jossa pieni mustelma, eilen ilmoitti itsestään muistaakseni kävelyn aikana. Sulatellaan osa vartalon turvotuksesta huomenna ja katsotaan jos torstaina jotain tekisi ihan yksinään, ei tarvitse kenenkään pettyä ja voidaan olla ihan hiljaa siitäkin jos ei mitään tule. Juoksun päälle kävin koittamassa uintia Lyhyen sarjan, yht. 1km verran. Kyllähän se onnistui, pientä tuntemusta kädessä, mutta ranne ihan ehjä, joten ei niin pahasti h
  5. Kyllähän sen uinnin pitäisi mennä max 1.12 ellet Helsingissä ala kääntymään. Ei se lopulta niin eroa ulkouinnista, nyt vaan jäitä hattuun ja tekniikka rauhassa haltuun. pyörään kannattaa käyttää vaikka bestbikesplit, niin saa aika tarkan kuvan loppuajastatietyllä teholla, kunhan cda on haarukassa. Ja sitä voi taas muista testiajoista hyvin päätellä. Ei pitäisi silloin heittää 5min enempää, kun lataasen Tallinnan viime vuoden reitin sinne, joka lienee aika lähellä tämänkin vuoden lenkkiä? Hyytymiselläkin ei pitäisi 10min enempää antaa takkiin, tai sitten on menty yläotteellakin aikaru
  6. Sielu otti sen verran ison kolhun, että hetki kesti. Fb:n omalla sivullani toki tieto oli jo vkl aikana kuvien ja videoiden kera. Joskus päivä ei vain ole sinua varten, kuten viikonloppu osoitti. Joskus pieni herpaantuminen sotkee kaiken, vaikka kaikki focus on laitettu suoritukseen ja sitä ajattelee ennakoineensa kaiken. Päivä, tai aamu, valkeni erittäin maagisissa olosuhteissa ja lupaili hyvää keliä suoritukseen. Kaiken piti olla valmista, ja kaikki olikin valmista. Kunto oli juuri sitä mitä olin ajatellut, jopa kovempi. Nyt sain mitattua siitä ainoastaan marginaalisen osan, kun
  7. Tänään kevyttä pyöräilyä 1h ja 1,5km super iisi hölkkä sekä vajaa 15min uinti suorituspaikalla. Siellä napsu lisää vauhtia ja se neljään kertaan niin se olis siinä. Ei kyllä 53min vauhdissa varmaan olla omalla vedolla, mutta jos nyt pyörän selkään pääsisi 57-58min kohdalla viimeistään, eli uintiin n. 56min max. Jättäisi loppusuoritukseen 7h 6min ja 50s karkeasti. Siitä kun riipaisee T2 alle minuuttiin niin pyöräilyyn ja juoksuun saa jakaa 7h 6min yhtä pyöreästi. Tuntuu, että treenillisesti juoksussa olisi enemmän luottoa, mutta koska pyöräily on ensin, mitään takeita ei ole, että juok
  8. Tänään 6km @3.59/km @136bpm, olipa kevyttä menoa. Kopkop. Päälle uintia 2x500m @1.27 ja 1.24. Jumiset kädet, toivottavasti kevenee. saatan suorittaa jo lauantaina, jos kelit ei sunnuntaille muutu lähes yhtä hyviksi, etenkin su aamu näyttää nihkeältä. Siksi tänään vähän lyhyempi juoksu kuin alunperin olin ajatellut. Huomenna lyhyt kelailu uimalla ja kamat kuntoon, perjantaina sitten odotellaan lähinnä, lyhyt koeajo ja hölkkä, puhutaan minuuttisuoritteista 🙂 . Jos siis la mennään.
  9. Eilen viikko käyntiin uimalla n. 30min /1900m. Kroppaa voisi kuvata sanoin löysä. Ei kiristyksiä, muttei napakkuuttakaan. Ihan ok. Tänään viimeinen oikea pyöräily. N. 65km/90min. Sis. 3x ~26min @251-255w @43.0-43.6km/h. Reittinä selkeästi mäkisempi kuin kisareitti ja ilman levyä, joten jos tuolla teholla jaksaisi ajaa, pitäisi 44km/h rikkoutua ainakin periaatteessa (viikko sitten kisareitillä 120km @243w @43.5km/h, ilman levyä). Noh, saatan mieluummin säästellä siinä tilanteessa kuin ottaa riskiä ja mennä äärirajalla, mieluummin juoksussa olisi jokainen säästetty tulitikku käytössä
  10. Pitääkö siellä kahlata, luulin, että lautalla pääsee yli? 🥶
  11. Em osaa vastata, mutta veikkaisin, että niin miehissä kuin naisissa hyvin harva, korkeintaan pari? on edes puolikasta juossut lappu rinnassa, virallisesti mitatusta reitistä puhumattakaan, tai ns tosissaan juostusta kisasta.
  12. + vaarat ei ole mielestäni rajoitettu alue, ainoastaan lähtö- ja maalialue ja rekisteröinnit ymv, jotka voidaan hoitaa siten, että max 50hlö samaan aikaan samalla "alueella" kun porrastaa asiat. Tuskin siis olisi ongelmaa, vaikka aikajana pitenisi, enkä ihmettelisi. 1kk ajaksi kiristys, ei näy vielä koronatilastoissa isosti, vaaditaan todennäköisesti toinenkin kuukausi, ennen kuin voidaan sanoa sen auttaneen. Mutta jotain muutakin pitäisi tehdä - matkustus minimiin tavalla tai toisella ja baarit kiinni/sulku riittävän aikaisin ja max 50% käyttöaste tmv ja mieluusti maskipakko julkisessa liiken
  13. https://triathlonsuomi.com/juha-matti-halonen/2020/08/24/12-13/ Blogin puolelle viikkoyhteenveto, joka täältäkin luettavissa ja kisaraportti melko sama kuin täällä. Nyt lähinnä odotellaan. Pari treeniä enää edessä ja vähän kevyttä tekemistä välissä. Käyn alkuviikon aikana reittiä tarkemmin tutkimassa vielä ja mahdollisesti merkkaamassakin jo vähän sprayllä käännökset pyörään ja juoksuun.
  14. Kohtuullisen kipeä isovarvas on, joten jonkinlaisen väännön ainakin siihen sai. Onneksi ei vaivaa kuin taivuttaessa, kengät jalassa juostessa ei siis kisassa vaivannut eikä tänään lenkillä, kun oli jäykkäphjaiset ns kisakengät jalassa, ei pääse liikaa taivuttelemaan, joka hyvä asia toki. Tänään jalat oli muutoin tosi tuoreet, ei olekaan muistikuvaa, milloin olisi näin hyvältä jalat tuntuneet perusmatkan kisan jälkeen, eikä eilen krampannut pohjekaan valitellut. Nilkka on ollut vasemmassa jalassa hieman lukossa jo viime viikon puolivälistä alkaen ja tuntui sprintissä ja tämän viikon
×
×
  • Luo uusi...

Important Information

Terms of Use ja Privacy Policy